
Grand 2.7 CRD mial byc, ale jest 4.7 V8.
Moderator: Mroczny
Re: Grand 2.7
2004 dwoch 2002 trzech. Ale juz nie aktualne, bo ten 2004 poszedl. Szukam dalej, a raczej czekam az sie cos pojawi blizej, bo nie chce mi sie dymac po 150-200 mil. Wkurw bierze, bo nic fajnego w 4.7 nie ma blisko. 

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: Grand 2.7
Witam,
Z racji tego że jestem tutaj nowy na forum to wpierw się przywitam. Cześć wszystkim zwą mnie alien, pochodzę z południa polski i mam ogromne parcie na WJ bo są po prostu piękne, więc takiego zamierzam sobie sprawić:)
Dlaczego chcę posiadać coś dużego, potężnego żeby pakować się w teren? Proste wina leży po stronie teściów, którzy ponad rok temu kupili i poddali pełnej profesjonalnej modyfikacji w firmie z Bielska-Białej swojego Nissana Patrola. Auto wygląda niesamowicie, a wyjazdy w teren to czysta przyjemność.
Koniec końców daliśmy się im namówić na przyszłoroczną ekspedycję do Rumunii, więc trzeba zacząć się powoli przygotowywać. Co za tym idzie zakup auta.
Oglądam się za dwoma silnikami 2.7CRD oraz 4.7 V8, pytanie teraz do Was czy te silniki z przebiegami w okolicy 280.000km posiadające pełną dokumentację będą już mocno zużyte czy takie przebiegi dla nich to żaden problem? Do czego zmierzam, auto będę na 100% sprowadzał z Holandii z racji znajomości języka flamandzkiego co daje mi duży plus ponieważ jeżeli auto na tamtym rynku posiada NAP (paszport na przebieg) to praktycznie w 99% jest on prawdziwy i udokumentowany.
Wiadomo koszta paliwa w dieslu a benzynie (z gazem) mogą wyjść na podobnym poziomie z lekkim plusem dla diesla, ale czy diesel wytrzyma jakieś bardziej ciężkie tereny?
Zagazowana benzyna będzie lepsza czy diesel?
No i na koniec kilka modeli które będę oglądał w najbliższych dniach:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep ... -2001.html
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep ... -nett.html
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep ... -2002.html
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep ... -2002.html
Z racji tego że jestem tutaj nowy na forum to wpierw się przywitam. Cześć wszystkim zwą mnie alien, pochodzę z południa polski i mam ogromne parcie na WJ bo są po prostu piękne, więc takiego zamierzam sobie sprawić:)
Dlaczego chcę posiadać coś dużego, potężnego żeby pakować się w teren? Proste wina leży po stronie teściów, którzy ponad rok temu kupili i poddali pełnej profesjonalnej modyfikacji w firmie z Bielska-Białej swojego Nissana Patrola. Auto wygląda niesamowicie, a wyjazdy w teren to czysta przyjemność.
Koniec końców daliśmy się im namówić na przyszłoroczną ekspedycję do Rumunii, więc trzeba zacząć się powoli przygotowywać. Co za tym idzie zakup auta.
Oglądam się za dwoma silnikami 2.7CRD oraz 4.7 V8, pytanie teraz do Was czy te silniki z przebiegami w okolicy 280.000km posiadające pełną dokumentację będą już mocno zużyte czy takie przebiegi dla nich to żaden problem? Do czego zmierzam, auto będę na 100% sprowadzał z Holandii z racji znajomości języka flamandzkiego co daje mi duży plus ponieważ jeżeli auto na tamtym rynku posiada NAP (paszport na przebieg) to praktycznie w 99% jest on prawdziwy i udokumentowany.
Wiadomo koszta paliwa w dieslu a benzynie (z gazem) mogą wyjść na podobnym poziomie z lekkim plusem dla diesla, ale czy diesel wytrzyma jakieś bardziej ciężkie tereny?
Zagazowana benzyna będzie lepsza czy diesel?
No i na koniec kilka modeli które będę oglądał w najbliższych dniach:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep ... -2001.html
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep ... -nett.html
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep ... -2002.html
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep ... -2002.html
Re: Grand 2.7
To zależy
Jeśli 90% twojego przebiegu będzie w użytkowaniu codziennym to bierz 4.7, a jeśli chcesz go używać głównie do wypraw, gdzie różnie bywa z LPG to bierz tylko 2.7. Diesel na trasie przy 80-100km/h pali 8-10 litrów, w mieście 15-16, więc V8 na LPG rzeczywiście wyjdzie taniej, ale tylko w codziennym użytkowaniu na LPG.
280 tys za auto w takim wieku to normalny przebieg, nie należy dać się zwariować złodziejom kręcącym liczniki, że to dużo, ale i tak jak w przypadku każdego samochodu musisz liczyć się z jakimiś wydatkami na start, bo nikt nie sprzedaje samochodu idealnego.
Co do wytrzymałości diesla to nie masz się o co martwić - porządny silnik i skrzynia mercedesa, do tego 400Nm robi swoje. Ja nie narzekam na brak osiągów (ale i tak za rok zmienię na V8
)
Co do sugerowania się Patrolem to pamiętaj, że WJ jest mniejszy i mniej idiotoodporny.

Jeśli 90% twojego przebiegu będzie w użytkowaniu codziennym to bierz 4.7, a jeśli chcesz go używać głównie do wypraw, gdzie różnie bywa z LPG to bierz tylko 2.7. Diesel na trasie przy 80-100km/h pali 8-10 litrów, w mieście 15-16, więc V8 na LPG rzeczywiście wyjdzie taniej, ale tylko w codziennym użytkowaniu na LPG.
280 tys za auto w takim wieku to normalny przebieg, nie należy dać się zwariować złodziejom kręcącym liczniki, że to dużo, ale i tak jak w przypadku każdego samochodu musisz liczyć się z jakimiś wydatkami na start, bo nikt nie sprzedaje samochodu idealnego.
Co do wytrzymałości diesla to nie masz się o co martwić - porządny silnik i skrzynia mercedesa, do tego 400Nm robi swoje. Ja nie narzekam na brak osiągów (ale i tak za rok zmienię na V8

Co do sugerowania się Patrolem to pamiętaj, że WJ jest mniejszy i mniej idiotoodporny.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Grand 2.7
Piszesz że w terenie różnie bywa z LPG, chodzi o jego dostępność z tego co mam rozumieć. Powiedz mi a jak z trwałością skrzyń biegów w 4.7 jak i samym silnikiem, plus silnika benzynowego brak turbiny czyli mniejsze ryzyko dodatkowych kosztów. No bo widzę że między dieslem a benzyną nie ma dużej różnicy cenowej więc teraz tylko wybrać to co ma większe szanse na mniejsze awarie, z dieslami różnie bywa niestety i tam silnik bardziej jest narażony na usterki z niewłaściwego użytkowania, a niżeli benzyna tak bynajmniej mi się wydaje.
Auto będę brał z Holandii bo chcę samochód z kompletną dokumentacją i prawdziwym przebiegiem, więc szukam aut z paszportem.
Auto będę brał z Holandii bo chcę samochód z kompletną dokumentacją i prawdziwym przebiegiem, więc szukam aut z paszportem.
Re: Grand 2.7
Tak, chodzi mi o dostępność LPG na krańcach świata 
Nie miałem nigdy V8, więc o trwałości i usterkach nie będę się wypowiadał. CRD z 2003r kupiłem w 2010r we Włoszech jak miał 160 tys, teraz ma prawie 260 tys. Cały swój przebieg zrobiłem praktycznie bez żadnej awarii, ale tuż po zakupie zrobiłem mu solidny pakiet startowy.
O typowych usterek w WJ/WG możesz przeczytać tutaj: http://jeepnieci.pl/wj_usterki.html

Nie miałem nigdy V8, więc o trwałości i usterkach nie będę się wypowiadał. CRD z 2003r kupiłem w 2010r we Włoszech jak miał 160 tys, teraz ma prawie 260 tys. Cały swój przebieg zrobiłem praktycznie bez żadnej awarii, ale tuż po zakupie zrobiłem mu solidny pakiet startowy.
O typowych usterek w WJ/WG możesz przeczytać tutaj: http://jeepnieci.pl/wj_usterki.html
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Grand 2.7
2.7 to z merca silnik 2.7cdi?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Grand 2.7
Ano z merca, 2.7 CRD.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: Grand 2.7
Zona ma to w aucie.
Przezajebisty silnik.
Obciete o jeden cylinder mercedesowskie 3.2
Naprawde nachwalic sie nie moge.
Pali gowno jedno wielkie, wtryski kosztuja grosze. Bezobslugowy.
Rozrzad na lancuchu. Toleruje kazde paliwo, wiekszosc wioskowych mechanikow ma opanowane I trwale niemozliwie

Chyba najlepszy silnik jaki mialem pod wgledem stosunku mocy/trwalosci/spalania
Przezajebisty silnik.

Obciete o jeden cylinder mercedesowskie 3.2
Naprawde nachwalic sie nie moge.
Pali gowno jedno wielkie, wtryski kosztuja grosze. Bezobslugowy.
Rozrzad na lancuchu. Toleruje kazde paliwo, wiekszosc wioskowych mechanikow ma opanowane I trwale niemozliwie

Chyba najlepszy silnik jaki mialem pod wgledem stosunku mocy/trwalosci/spalania
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Grand 2.7
Z netu:
SILNIK 2.7 CRD
Najważniejszą jednostką wśród gamy wszystkich nowych silników jest właśnie wysokoprężny 2.7 z doładowaniem, wykonany w technice common-rail. Jest on już dostępny w Jeepie Grand Cherokee. Uzyskuje on moc 163 KM oraz moment obrotowy 400 Nm. Powstał na bazie silnika OM612, który jest stosowany w Mercedesach klasy C, E i M. Jest on zresztą produkowany w Niemczech w Stuttgart - Untertuerkheim.
Zastosowano w nim między innymi dwa wałki rozrządu w głowicy, które sterują czterema zaworami na cylinder a także zmienną geometrię turbosprężarki. Przyniosło to korzyści w postaci przyrostu mocy o 23 KM w stosunku do poprzednika, momentu o 16 Nm [...]
Lepsze jest również przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Wynosi ono teraz 11,2 s, co daje lepszy wynik o 2,5 sekundy niż poprzedni model. Prędkość maksymalna to 182 km/h.
Jednostka ta współpracuje z nową 5-przekładniową skrzynią automatyczną o znacznie "dłuższych" biegach i wywodzi się ona także z modeli Mercedesów klasy C, E i M, w których to jest stosowana podobna skrzynia..
A silnik OM612 to 2.7 CDI.
SILNIK 2.7 CRD
Najważniejszą jednostką wśród gamy wszystkich nowych silników jest właśnie wysokoprężny 2.7 z doładowaniem, wykonany w technice common-rail. Jest on już dostępny w Jeepie Grand Cherokee. Uzyskuje on moc 163 KM oraz moment obrotowy 400 Nm. Powstał na bazie silnika OM612, który jest stosowany w Mercedesach klasy C, E i M. Jest on zresztą produkowany w Niemczech w Stuttgart - Untertuerkheim.
Zastosowano w nim między innymi dwa wałki rozrządu w głowicy, które sterują czterema zaworami na cylinder a także zmienną geometrię turbosprężarki. Przyniosło to korzyści w postaci przyrostu mocy o 23 KM w stosunku do poprzednika, momentu o 16 Nm [...]
Lepsze jest również przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Wynosi ono teraz 11,2 s, co daje lepszy wynik o 2,5 sekundy niż poprzedni model. Prędkość maksymalna to 182 km/h.
Jednostka ta współpracuje z nową 5-przekładniową skrzynią automatyczną o znacznie "dłuższych" biegach i wywodzi się ona także z modeli Mercedesów klasy C, E i M, w których to jest stosowana podobna skrzynia..
A silnik OM612 to 2.7 CDI.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Grand 2.7
Czyli na bazie a to nie to samo .
Skrzynie mamy tez ta. Zajebista jest. Zreszta tez tluczona od dawna , bo chyba jeszcze w w210.
Tak czy inaczej napedowo baardzo solidnie.
Skrzynie mamy tez ta. Zajebista jest. Zreszta tez tluczona od dawna , bo chyba jeszcze w w210.
Tak czy inaczej napedowo baardzo solidnie.

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Grand 2.7
To teraz niech ktoś się wypowie kto posiada silnik 4.7 V8 
Chcę w ciągu 2 miesięcy przygotować się do kupna auta żeby z początkiem roku już mieć go pod domem i zacząć modyfikację

Chcę w ciągu 2 miesięcy przygotować się do kupna auta żeby z początkiem roku już mieć go pod domem i zacząć modyfikację

Re: Grand 2.7
Jezdzilem tymi 4.7 w kilku autach.
Fajne, trwale i mocne jednostki. W Wjcie kolega jezdzacy "dosc dynamicznie" mial problemy z napedami, ale nie wiem czy to bolaczka ich czy poprostu pechowy egzemplarz. Dobry gaz lyka jak pelikan rybe, ale zasieg slaby. Jak zrobisz duzy zasieg to nie ma bagaznika. Ktory w grandzie na potrzeby mojej 4 osobowej rodziny jest zamaly poprostu.
Nie pamietam dokladnie jak butla to bylo ale cos okolo ~70litrow. W 3/4 odcinka nocnego trzeba bylo szukac cepeenu , bo zniklo przez pol nocy

Fajne, trwale i mocne jednostki. W Wjcie kolega jezdzacy "dosc dynamicznie" mial problemy z napedami, ale nie wiem czy to bolaczka ich czy poprostu pechowy egzemplarz. Dobry gaz lyka jak pelikan rybe, ale zasieg slaby. Jak zrobisz duzy zasieg to nie ma bagaznika. Ktory w grandzie na potrzeby mojej 4 osobowej rodziny jest zamaly poprostu.
Nie pamietam dokladnie jak butla to bylo ale cos okolo ~70litrow. W 3/4 odcinka nocnego trzeba bylo szukac cepeenu , bo zniklo przez pol nocy


y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Grand 2.7
Jeśli teść jedzie na wyprawę dieslem to Ty jk będziesz miał diesla to tylko na plus.Jak to bedzie jedyne auto w domu to jednak wybrał bym V8 LPG
NO I JEST RZOPA
Re: Grand 2.7
Teściowie mają diesla 2.8 Y61, natomiast to auto będzie służyć w 75% jazdy po drodze + 25% wyprawy po terenach etc takie jest nasze założenie, ale kusi ten benzyniak. Pytanie jak lepiej wyjdę na paliwie
Re: Grand 2.7
Jesli serio ma robic 1/4 przebiegu na wyprawach to zastanowilbym sie mocno nad dieslem.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Grand 2.7
No ale dlaczego nad dieslem? jeżeli 3/4 to jazda po mieście a benzyna z LPG chyba mniej kosztowna, a i na krótkich odległościach będzie bezpieczniejsza od diesla gdzie mogę narazić turbo na ciągłe uruchamianie i gaszenie silnika poruszając się z pkt A do B
No chyba że ktoś mi dokładnie opisze różnice między tymi autami to wtedy będzie można rozważyć inne opcje. Diesel spali tak czy owak około 12-14l w mieście 4.7 V8 w granicy 20l z tego co tak liczę więc jeżeli chodzi o koszta to na + benzyna, a jeżeli chodzi o inne sfery to nie mam pojęcia.
No chyba że ktoś mi dokładnie opisze różnice między tymi autami to wtedy będzie można rozważyć inne opcje. Diesel spali tak czy owak około 12-14l w mieście 4.7 V8 w granicy 20l z tego co tak liczę więc jeżeli chodzi o koszta to na + benzyna, a jeżeli chodzi o inne sfery to nie mam pojęcia.
Re: Grand 2.7
Juz to widzę jedna góra wyprawy w roku tyle co zaoszczędzi na LPG przez cały rok to te wyprawy może na benzie zrobić i tak bedzie do przodu.No chyba że te wyprawy będą co 3 miechy i po 7-10 tyś kmPlacek^ pisze:Jesli serio ma robic 1/4 przebiegu na wyprawach to zastanowilbym sie mocno nad dieslem.
NO I JEST RZOPA
Re: Grand 2.7
Ja sobie tez uswiadomilem, ze dyszel na miasto jest kompletnie nie oplacalny.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: Grand 2.7
Wychodzę z założenia że jeżeli wybieram auta z dużą pojemnością to jestem świadomy kosztów i liczę się z tym. Więc wyprawy nawet jeżeli będą paliwożerne to nie będę z tego powodu płakał bo jestem na to przygotowany. Obecnie jeżdżę autem które pali mi w mieście około 10-12l/100km
Re: Grand 2.7
Kolega posiadacza może być?alien. pisze:To teraz niech ktoś się wypowie kto posiada silnik 4.7 V8:)
Co prawda byłego już posiadacza bo szczęśliwie sprzedał opoja.
Na nic zdało się eksponowanie możliwości finansowych - auto stało przed firmą.
Głównie.
No i w te i wewte do domu i abarot.
Kraz chyba pali mniej.
Pomogłem?

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
Re: Grand 2.7
He he he he ... jutro jutro.alien. pisze: Diesel spali tak czy owak około 12-14l w mieście 4.7 V8 w granicy 20l
Poza tem nie liczycie benzyny na rozruch a takie fałosiem na ssaniu swoje siorbnie.
Baniak na gaz też nie jest lekki.
A jak nie masz gdzie go zatankować (!) to wożenie pustego jest trochę bez sensu.
Zdrapek i poharatka
Re: Grand 2.7
obstawiam V8
Ino w tych 4.7 silnik pada,panewki slychac,nikt tego nie mowi,ale co jakis czas jest na allegro 4.7 z zjebanym motorem
kiedys juz placilem za takiego,porzadnie go rozgrzalem i przy luznej gadce,uslyszalem leciutenki stukot jak popychacz
nie kupilem
ziombel hiena zeznal ze mialem racje panewke przylapalo
Ino w tych 4.7 silnik pada,panewki slychac,nikt tego nie mowi,ale co jakis czas jest na allegro 4.7 z zjebanym motorem
kiedys juz placilem za takiego,porzadnie go rozgrzalem i przy luznej gadce,uslyszalem leciutenki stukot jak popychacz
nie kupilem
ziombel hiena zeznal ze mialem racje panewke przylapalo
Re: Grand 2.7
Ciekaw jestem co by kolega powiedział jak by diesla miał hahahah .To nie suzuki które z 9 weźmie hahahasuzi4WD pisze:Kolega posiadacza może być?alien. pisze:To teraz niech ktoś się wypowie kto posiada silnik 4.7 V8:)
Co prawda byłego już posiadacza bo szczęśliwie sprzedał opoja.
Na nic zdało się eksponowanie możliwości finansowych - auto stało przed firmą.
Głównie.
No i w te i wewte do domu i abarot.
Kraz chyba pali mniej.
Pomogłem?
NO I JEST RZOPA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości