Wiskoza w XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pn gru 13, 2004 9:27 am

Radek666 pisze:
Bocian pisze:Elektrycznego z wylacznikiem mozesz w amoku upalania zapomniec wlaczyc :)21 i bedzie big piard.
Dlatego napisalem ze trzeba dolozyc wylacznik nadpradowy; lub tez proste ograniczenie pradowe.
Po prostu przełącznik jest trójpołożeniowy: 1-wyłączony na stałe, 2-włączony na stałe, 3-auto (podłączony pod czujnik temp.) Normalnie jeździ sie na 3, wjeżdżasz do wody ustawiasz 1, wjeżdżasz na oes lub tam gdzie przewidujesz z góry przegrzewanie włączasz 2. Rozwiązanie takie widziałem już w niejednym samochodzie i zawsze się sprawdza.

Co do rozwiązań fabrycznych Jeepa pamiętajcie o cięciu kosztów. Jeakby chcieli stosować wszystkie najnowsze rozwiązania to Jeep kosztowałby pewnie dwa razy tyle. Są przypadki, że starsze roczniki mają lepsze rozwiązania niż młodsze, a to ze względu na koszty.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn gru 13, 2004 9:42 am

Ja mam slaba pamiec dosyc szczegolnie podczas walki z natura i taki przelacznik by sie niebardzo sprawdzil; po prostu bym zapomnial przelaczyc. Dlatego opcjuje za rozwiazaniem wpelni automatycznym....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pn gru 13, 2004 9:46 am

Dla ludzi ze słabą pamięcią jest proste rozwiązanie: bardzo duża i mocna czerwona żarówka na desce rozdzielczej. Jak zapomnisz czegokolwiek to od razu się zastanowisz: Czemu nic nie widać? Co to mnie tak oślepia? Po jakiego grzyba pali się to słońce? Aaaaa!! Już wiem!!
:D

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn gru 13, 2004 9:48 am

WJ Jeep pisze:Dla ludzi ze s³ab± pamiêci± jest proste rozwi±zanie: bardzo du¿a i mocna czerwona ¿arówka na desce rozdzielczej. Jak zapomnisz czegokolwiek to od razu siê zastanowisz: Czemu nic nie widaæ? Co to mnie tak o¶lepia? Po jakiego grzyba pali siê to s³oñce? Aaaaa!! Ju¿ wiem!!
:D
Ale jak sie kapniesz to zwykle jest juz duzo za puzno :-D
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » wt gru 14, 2004 4:53 pm

Wczoraj dostalem od Raffikow przesylke z wisko, dzis rano je wymienilem. Okazalo sie, ze oryginalne, ktore mialem bylo o ok. 1,5 cm nizsze. Podczas montazu musialem poluzowac chlodnice i potem ja odchylic, bo inaczej nie chcialo sie zmiescic. Czy to, ze teraz glowka wisko jest blizej chlodnicy (jakies 1,5-2 cm) nie ma wplywu na jego prace? Dzis jezdzilem wpatrzony we wskaznik temperatury, ktorego wskazowka przesuwala sie co chwila od siedemdziesieciu paru stopni do prawie stu i z powrotem. Moze przyczyna jest jednak zapowietrzenie ukladu chlodzenia, bo podczas wymiany wisko zauwazylem niewielki wyciek z prawego dolnego rogu chlodnicy. Juz jestem jutro umowiony u fachmana od chlodnic. Przypominam sobie, ze na forum bylo kiedys o specyfice odpowietrzania ukladow w XJ, moze mi ktos przypomniec :)21 ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt gru 14, 2004 6:20 pm

Moje wisko jest 3-4cm od chlodnicy a i tak mi wjechalo niedawno wiatrakiem w chlodnice :)21 wystarczyla soczysta dziura i slaba poduszka pod reduktorem.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt gru 14, 2004 6:24 pm

No to szlifiereczka kontowa i jechana! A tak serio to moze przemysl jeszcze opcje elektryka zanim sobie dziure w chlodnicy zafundujesz...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » wt gru 14, 2004 9:09 pm

Jeszcze raz prosze :)21 o przypomnienie specyfiki odpowietrzania ukladu chlodzenia XJ-ota.
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » wt gru 14, 2004 9:12 pm

Pytanie do Raffiego: co sadzisz o tym wyzszym wisko :)16 i czy moge je bezpiecznie pozostawic zamontowane blizej chlodnicy ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt gru 14, 2004 10:05 pm

Antek pisze:Jeszcze raz prosze :)21 o przypomnienie specyfiki odpowietrzania ukladu chlodzenia XJ-ota.
Masz juz otwarty system wiec dolewasz i pedzel :)21 potem kontrola poziomu i to styka.

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » wt gru 14, 2004 10:37 pm

Dostalem maila:
Witam. Przeglądałem ostatnio forum na rajdach4x4.pl i
dostrezgłem temat który mnie osobiście nurtuje już od dłuższego
czasu, bowiem posiadam 4-ro litrowego wranga z gżałką na 110
volt lecz nie posiadam transformatora który umożliwiłby mi
korzystanie z tego wynalazku,a jak wiadomo zimą doprowadznie
silnika do odpowiedniej temperatury by uruchomić skutecznie
instalację gazową ,trwa długo,a wiąże sie to z dużym zużyciem
benzyny. Dlatego byłbym wdzięczny za jakie kolwiek
ukierunkowanie moich poszukiwań. Dziekuję i pozdrawiam. Łukasz
Ostrowki
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr gru 15, 2004 2:30 pm

Wlasnie wrocilem od speca od chlodnic, ktory moja tylko uszczelnil, bo okazalo sie ze jest zdrowa a jedynie puszcza na gumowej uszczelce. Niestety wskaznik temperatury nadal dziwnie ruchliwy. Kiedy np. zwalniam wskazowka dotychczas zblizona do srodkowej kreski nszybko schodzi w lewo nieco nad poprzednia kreske. Postoje chwile na swiatlach i ruszam:niebawem wskazowka bliska dunastej schodzi w kierunku jedenastej. Czy moze wiazac sie to ze zbyt bliskim sasiedztwem wisko i chlodnicy (2-2.5 cm). Pytanie to kieruje do wszystkich, ale przede wszystkim do Raffiego, od ktorego nabylem powyzsze wisko i ktory jak rozumiem wlasnie takie montuje w XJ-otach... ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr gru 15, 2004 3:03 pm

Pomocy,
Tacy zawsze elokwentni a teraz nikt nie chce mi podpowiedziec co moze byc przyczyna zbyt ruchliwej wskazowki temperatury :)16 ?? ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr gru 15, 2004 3:15 pm

A termostat wymieniał/sprawdzał ??

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr gru 15, 2004 4:54 pm

Termostat wymieniony 2 tygodnie temu :)16
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr gru 15, 2004 5:06 pm

W takim razie podejrzewałbym wisko, skoro jest tak blisko szybko przejmuje ciepło i szybko (niepotrzebnie) się spina, ale sprawa jest zagadkowa i wymaga głębszych dociekań...

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr gru 15, 2004 5:13 pm

Przeczyść masy i sytki na czujnikach. potem powiedz co sie stało
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr gru 15, 2004 5:14 pm

Przeczyść masy i sytki na czujnikach. potem powiedz co sie stało
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr gru 15, 2004 5:15 pm

Cóś mnie zmultiplikowało :D
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr gru 15, 2004 5:17 pm

Jak dla mnie to objaw nieprawidlowej pracy dzialania termostatu, ale pisales ze wymieniony (tylko czy na sprawny :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr gru 15, 2004 5:24 pm

No właśnie... A jaki ten termostat ma temp. otwarcia, bo są różne?

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr gru 15, 2004 5:49 pm

Termostat wymienili mi w serwisie samochodow amerykanskich Mustang podczas pierwszego przegladu, bo wydawalo mi sie , ze silnik jest niedogrzany :)16. Czy na dobry? Po wymianie strzalka zatrzymywala sie nieco wyzej. Gdzie sa czujniki, ktore powiniennem sprawdzic? Ten z przodu przy termostacie jest zewnetrznie w stanie idealnym.
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr gru 15, 2004 6:06 pm

w manualu podane są np.oporności jakie mają czujniki wykazać lub napięcia (nie jestem specem ale coś tak czytałem i na obrazkach było :D )
Na obudowie termostatu w powinienes znaleźć - nie wiem jak jest w 4.0
sprawdź se na avtogradzie
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr gru 15, 2004 6:15 pm

Ten przy termostacie odpowiada jezeli sie nie myle za wskazanie temperatury. Jezeli styki sa ok, a temperatura plywa, to wskazuje moim zdaniem tylko i jedynie na niedomykajacy sie termostat.....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr gru 15, 2004 6:20 pm

nie wiem jak silnik wpipie może sie nie dogrzewać, ja miałem raczej odwrotnie i nic sie nie działo. Weź se załóż z powrotem stary termostat i zobacz co bedzie :D
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość