grzalka silnika DEFA do XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr gru 15, 2004 3:06 pm

niezly widok :)2

:)20 :)20 :)20
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr gru 15, 2004 5:06 pm

Zanim zaczniecie cokolwiek motac z grzalkami malej mocy, przeliczcie sobie albo sprawdzie organoleptycznie ile czasu zajmie podgrzanie 6 litrow oleju tak mala moca...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr gru 15, 2004 5:08 pm

No i do tego trzeba doliczyc podgrzanie bloku + plynu chlodzadzego oraz emisje ciepla przez sam blok silnika....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » śr gru 15, 2004 5:50 pm

Suj pisze:Witam
Stiopa pisze:A co za różnica w przypadku grzałki opornościowej jakim napięciem ją zasilisz ? Najwyżej izolacja nie wytrzyma .
Błąd w założeniach. Dwukrotne zwiekszenie napięcia zasilającego spowoduje kwadratowy (czyli w tym przypadku czterokrotny) wzrost wydzielonej mocy. Będzie bardzo dobrze grzała tyle że krótko i tylko jeden raz. Polecam rozwiązanie z transformatorem. Pozdrawiam!
P = U x I
gdzie P- moc
U-napięcie
I- natężenie
Suj wytłumacz skąd wziąłeś ten kwadratowy wzrost mocy

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr gru 15, 2004 5:54 pm

To³di pisze:
Suj pisze:Witam
Stiopa pisze:A co za ró¿nica w przypadku grza³ki oporno¶ciowej jakim napiêciem j± zasilisz ? Najwy¿ej izolacja nie wytrzyma .
B³±d w za³o¿eniach. Dwukrotne zwiekszenie napiêcia zasilaj±cego spowoduje kwadratowy (czyli w tym przypadku czterokrotny) wzrost wydzielonej mocy. Bêdzie bardzo dobrze grza³a tyle ¿e krótko i tylko jeden raz. Polecam rozwi±zanie z transformatorem. Pozdrawiam!
P = U x I
gdzie P- moc
U-napiêcie
I- natê¿enie
Suj wyt³umacz sk±d wzi±³e¶ ten kwadratowy wzrost mocy

:-)

Jezeli napiecie wzrosnie 2 razy i zalozymy ze rezystancja grzalki nie zmieni sie wraz ze wzrostem mocy to z I=U/R prad rowniez wzrosnie 2 razy wiec z przytoczonego przez Ciebie wzoru;
P=2*U*2*I=4*U*I
gdzie U i I sa wartosciami nominalnymi
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » śr gru 15, 2004 11:20 pm

Witam
Tołdi pisze:Suj wytłumacz skąd wziąłeś ten kwadratowy wzrost mocy
Dzięki Radek666 za wyręczenie :)2 Reasumując P=U*I, z prawa Ohma I=U/R stąd podstawiając do wzoru na moc P=U^2/R. Myślę że zakładając stałą rezystancję grzałki w tym zakresie błędu wielkiego nie popełnimy. Każda zmiana napięcia powoduje zmianę mocy do kwadratu.

A co do podgrzewania silnika z instalacji samochodu przez przetwornicę to zwrócić trzeba baczną uwagę na bilans energetyczny akumulatora i odbiorników. Przetwornica sprawność swoją ma, zimą akumulator też swej pojemności pełnej nie ma i może okazać się że wprawdzie płyn i oleum ciepłe są ale dla rozrusznika energii już zabrakło.

A może starą metodą kierowców PKS. Ogień pod silnikiem i jazda :wink: Pozdrawiam!
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw gru 16, 2004 12:03 am

EEEE,po prostu grzałka na 220 i kabel przez okno do chaty....Przy gniazdku programator właczający o okreslonej porze-tak żeby o przewidywanej godzinie startu był ciepły.
Do merców to były takie grzałki wkrecane w korek bloku-małogabarytowe.Widziałem też wpuszczane w wąż gumowy/siakieś szwedzkie/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » czw gru 16, 2004 7:56 am

Ja mam wlasnie ewentualnie mozliwosc montazu takiej na waz norweskiej. Jest jedno ale. Zeby podrzany plyn przechodzil przez termostat zdaje sie, ze wywiercaja w nim dziurke. I to mi sie nie podoba, bo oznacza notoryczne niedomykanie sie termostatu. :)16
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw gru 16, 2004 9:40 am

No zdesperowany był , bo u niego w tych tokarskich kanciapach naprawdę zimno czasem jest . A z tym grzejącym boa to może się swobodnie poruszać . Oczywiście na tyle na ile go kabel zasilający puszcza . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 16, 2004 11:19 am

Systemy Webasto mają ogranicznik, który zachowuje jednak część energii w akumulatorze, aby starczyło na rozruch, więc tworząc samoróbkę warto też i o tym zawczasu pomyśleć.

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » czw gru 16, 2004 7:14 pm

Suj pisze:Witam
Tołdi pisze:Suj wytłumacz skąd wziąłeś ten kwadratowy wzrost mocy
Dzięki Radek666 za wyręczenie :)2 Reasumując P=U*I, z prawa Ohma I=U/R stąd podstawiając do wzoru na moc P=U^2/R. Myślę że zakładając stałą rezystancję grzałki w tym zakresie błędu wielkiego nie popełnimy. Każda zmiana napięcia powoduje zmianę mocy do kwadratu.

A co do podgrzewania silnika z instalacji samochodu przez przetwornicę to zwrócić trzeba baczną uwagę na bilans energetyczny akumulatora i odbiorników. Przetwornica sprawność swoją ma, zimą akumulator też swej pojemności pełnej nie ma i może okazać się że wprawdzie płyn i oleum ciepłe są ale dla rozrusznika energii już zabrakło.

A może starą metodą kierowców PKS. Ogień pod silnikiem i jazda :wink: Pozdrawiam!
:)2 Piętnaście let nie miałem książki o prądzie w ręku i o najprostrzych wzorach człowiek zapomniał. No cóż takie życie.

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » pt gru 17, 2004 11:10 pm

XJeep pisze:ja mam XJ wersja canadyjska i takowa grzalake mam w standardzie od nowosci!!
W niektórych prowincjach Kanady grzałki są obowiazkowe :o
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
postrach
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:23 pm
Lokalizacja: Warszawka

Post autor: postrach » sob gru 18, 2004 11:05 am

Ja mam wersję europejską, czy mogę się również spodziewać takiej grzałki ?? Jeśli tak, to gdzie szukasz wtyczki od niej ??
XJ Ltd. 4.0 HI lift 3"

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob gru 18, 2004 8:14 pm

A na co wam ten transformator ??

Przecież wystarczy zwykłą diode za 0.10PLNów wstawić szeregowo i skutecznie zmniejszy napięcie o połowe. Przebieg co prawda bedzie troche porypany ale grzałki to nie będzie gilać.

:lol:
:)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob gru 18, 2004 9:11 pm

Czytam i czytam i jeszcze raz mi napiszcie bom glupi jest. Gdzie w tym kraju sa takie mrozy zeby grzalke wstawiac?

Kiedys do starych MB to sam do dizli zakladalem ale w XJ?
A jak pojedziesz na syberie to i tak nie bedziesz mial gdzie ja sobie wetknac :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob gru 18, 2004 10:56 pm

chodziło przecie im o to żeby oszczedzić syfom odpalania na zimno...... :)2
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » ndz gru 19, 2004 10:29 pm

PKi pisze:A na co wam ten transformator ??

Przecie¿ wystarczy zwyk³± diode za 0.10PLNów wstawiæ szeregowo i skutecznie zmniejszy napiêcie o po³owe. Przebieg co prawda bedzie troche porypany ale grza³ki to nie bêdzie gilaæ.

:lol:
:)21
Zmniejszysz napiecie skuteczne, ale nie maksymalne; moze nie wytrzymac izolacja grzalki i kopnie....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn gru 20, 2004 10:04 am

No co ty, diodą skutecznie zablokujesz całą połówke, i skuteczne i maksymalne.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn gru 20, 2004 2:30 pm

PKi pisze:No co ty, diod± skutecznie zablokujesz ca³± po³ówke, i skuteczne i maksymalne.
Napiecie 220V(240 wlasciwie) oznacza ze amplituda sinusoidy wynosi ~ 311V (339V) a napiecie peak-peak dwa razy tyle.
Czyli grzalka bedzie widziala (bez diody) napiecie maksymalne (311V) w "jedna strone" a za 180 stopni w "druga" naprzemiennie. Jezeli zablokujesz jedna polowke (dioda) to grzala zobaczy napiecie max tylko w "jedna strone" ale bedzie to nadal ta sama wartosc 311V (339V). Co prawda wartosc skuteczna napiecia spadnie bowiem wypadnie jedna polowka sinosoidy ale nadal izolacja moze nie wytrzymac napiecia szczytowego....
Namacilem, ale mam nadzieje ze nie az tak bardzo.... :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość