A to dlaczego?
Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Moderator: Mroczny
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
A to dlaczego?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Przy Pajero może sprawiać wrażenie delikatnej konstrukcji
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
No przy pajero na pewno to jest delikatniejsze.
Ale za to odpycha się i prowadzi dobrze.
Miałem pahero 2.8 przez jakieś pół roku i jakoś się nie zaprzyjaźniliśmy...
Może dlatego że silnik musiałem wymienić(pęknięty blok) i 2x głowice zdejmować.
No i spalanie 16 litrów w trasie. ..
Ja się już przyzwyczaiłem do tego że z gazem trzeba ostrożnie.
To uczy techniki
Ale za to odpycha się i prowadzi dobrze.
Miałem pahero 2.8 przez jakieś pół roku i jakoś się nie zaprzyjaźniliśmy...
Może dlatego że silnik musiałem wymienić(pęknięty blok) i 2x głowice zdejmować.
No i spalanie 16 litrów w trasie. ..

Ja się już przyzwyczaiłem do tego że z gazem trzeba ostrożnie.
To uczy techniki

Zdrapek i poharatka
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
A bo jak se najechałem na wysoki krawężnik to poczulem ten kraweznik. W Pajero na 32" i ciśnieniu 1.6 to raczej bym go przepłynął.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Zwarte zawieszenie w tym pipku...o dziwo
Nie masz się czego obawiać. W terenie na pewno dzielny będzie.

Nie masz się czego obawiać. W terenie na pewno dzielny będzie.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Na razie podejrzewam, ze jest znacząco inny japońckich terenófek.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Jeździł, moim Wrongiem.
Mało co, go nie zabił ...


***** USA
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Laska latała kojotem. Nie patyczkowała się u nas na poligonie. To było ciut więcej niż std turystyka, a kojot nie miał opon...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Laska ma właśnie 3.7 powertech v6. Poważam bardzo tą kombinację.
Na odpowiednim wydechu ma męskie brzmienie - sąsiad założył wydech magnaflow i przez chwilę zgłupiałem, brzmi bardzo głęboko, myślałem, że swapa zrobił na v8
.
Prowadzenie jest spoko w porównaniu do XJ.
Ta fura jest u mnie na liście wozów do odhaczenia jako posiadane/testowane.
Na odpowiednim wydechu ma męskie brzmienie - sąsiad założył wydech magnaflow i przez chwilę zgłupiałem, brzmi bardzo głęboko, myślałem, że swapa zrobił na v8

Prowadzenie jest spoko w porównaniu do XJ.
Ta fura jest u mnie na liście wozów do odhaczenia jako posiadane/testowane.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Mmmm
Myślałem, że starce z 10 punktów na dzielni, a tu proszę.
Z tego co miałem przyjemność go powozić, to nadwozie jest bardzo sztywne. Cały wpierdol od wyjebów dostają opony i zawias.
Myślałem, że starce z 10 punktów na dzielni, a tu proszę.
Z tego co miałem przyjemność go powozić, to nadwozie jest bardzo sztywne. Cały wpierdol od wyjebów dostają opony i zawias.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
To jest fajne, choc dosc ciuasne auto. Przednie zwieszenie jest dosc delikatne, ale mozcniejsze niz w Pajero. No co z tym fulltime?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Part time.
Podobno mniej sie psuje, a ja i tak bokami nie latam, ani na bok, wiec na uj mi to.
Podobno mniej sie psuje, a ja i tak bokami nie latam, ani na bok, wiec na uj mi to.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Part time, to taki easy select. Full time to superselect. Obydwa maja podobna wytrzymalosc, a w Jeepie lepiej jednak miec fulltime, wlasnie po to, zeby nie latac bokami bez sensu 

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Bosz...najfajniejsze cechy tego auta ktoś tu chce zmarnować...z part time też da się bokami latać, tylko szybciej trzeba, bo złamać ciężko.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
A jak sa odlaczane przednie poloski?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
W moich pipach nie miałem takiego gadżetu..w pierwszych wypustach XJ były podciśnienia, ale się psuło i z tego zrezygnowano.
Nie wiem jak tam u ciebie.
Nie wiem jak tam u ciebie.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Nie wiem jak w Twoim ale w tym Ojca KoJocie jest NV 231HD - tak pokazuje po vinie w serwisie.
Gdzieś na necie wyszperałem że ma większe łożyska nić zwykłe NV231 i szerszy łańcuch.
A zwykły 231 jest uważany za mocniejszy niż 242 z kolei i chętniej do XJ zakładany w miejsce 242 jak auto w teren bardziej ukierunkowane.
Gdzieś na necie wyszperałem że ma większe łożyska nić zwykłe NV231 i szerszy łańcuch.
A zwykły 231 jest uważany za mocniejszy niż 242 z kolei i chętniej do XJ zakładany w miejsce 242 jak auto w teren bardziej ukierunkowane.
Zdrapek i poharatka
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Dokładnie. 231 czyli part time jest najmocniejszym reduktorem.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Ale 242 tez jest mocne, mialem w 5.2 przeszczep. Niestety nie dalo sie nim jezdzic z odpietym przodem, tylne kola smierdzialy caly czas spalona guma.
231 bylo stosowane we Wranglerach, oraz w XJ, ZJ z dieslem VM. Przelozenie 231 oraz 242, czy tez 237, 249 I innego talatajstwa, to 2.7. Tylko Rubicon mial 4.11 I chyba Dana 300

231 bylo stosowane we Wranglerach, oraz w XJ, ZJ z dieslem VM. Przelozenie 231 oraz 242, czy tez 237, 249 I innego talatajstwa, to 2.7. Tylko Rubicon mial 4.11 I chyba Dana 300
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Szyfrem gadacie.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Też tak zrobiłem w ZJ v8 jak się posypała wiskoza w quadra drive..fajne to byłoMisiek Cypr pisze: ↑pt lis 30, 2018 7:22 amAle 242 tez jest mocne, mialem w 5.2 przeszczep. Niestety nie dalo sie nim jezdzic z odpietym przodem, tylne kola smierdzialy caly czas spalona guma.![]()
231 bylo stosowane we Wranglerach, oraz w XJ, ZJ z dieslem VM. Przelozenie 231 oraz 242, czy tez 237, 249 I innego talatajstwa, to 2.7. Tylko Rubicon mial 4.11 I chyba Dana 300


Miałem fabryczny wypust XJ 4.0 z manualem i tam też był 431. Bardzo fajne połączenie - jedno z dzielniejszych aut jakimi jeździłem. W porównaniu do automatu 4.0 to ten wóz po prostu wymiatał. Żałuję, że go sprzedałem

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
ZJ nie miał quadra drive, tylko track. Miałem WJ z qd, zajefajny sprzęt, gdyby nie belka pod reduktorem, która no mocno wystawałapurti pisze: ↑pt lis 30, 2018 10:15 amTeż tak zrobiłem w ZJ v8 jak się posypała wiskoza w quadra drive..fajne to byłoMisiek Cypr pisze: ↑pt lis 30, 2018 7:22 amAle 242 tez jest mocne, mialem w 5.2 przeszczep. Niestety nie dalo sie nim jezdzic z odpietym przodem, tylne kola smierdzialy caly czas spalona guma.![]()
231 bylo stosowane we Wranglerach, oraz w XJ, ZJ z dieslem VM. Przelozenie 231 oraz 242, czy tez 237, 249 I innego talatajstwa, to 2.7. Tylko Rubicon mial 4.11 I chyba Dana 300![]()
![]()
Miałem fabryczny wypust XJ 4.0 z manualem i tam też był 431. Bardzo fajne połączenie - jedno z dzielniejszych aut jakimi jeździłem. W porównaniu do automatu 4.0 to ten wóz po prostu wymiatał. Żałuję, że go sprzedałem![]()
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Mogłem coś pomieszać, w każdym razie reduktor z wiskozą, która się zblokowała. O, mam, taki był NV-249OD.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
Mi też padło i zrobiłem tak samo
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem
@jradek - zapodaj VIN do serwisu i zapytaj o akcje serwisowe.
Możesz do mojego młodego napisać w BB.
Było ich kilka i to całkiem pożytecznych, typu nowe wahacze tył czy sworznie przód.
Ponad to jak masz hak to możliwe że nowy dostaniesz.
Ale to musisz sobie sprawdzić.
Możesz do mojego młodego napisać w BB.
Było ich kilka i to całkiem pożytecznych, typu nowe wahacze tył czy sworznie przód.
Ponad to jak masz hak to możliwe że nowy dostaniesz.
Ale to musisz sobie sprawdzić.
Zdrapek i poharatka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości