Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: Misiek Cypr » czw lis 29, 2018 12:31 pm

jradek pisze:
czw lis 29, 2018 8:07 am
Alez ja mam nowe wrazenia z jazdy. Mam wrazenie, ze to auto szybko polegnie w terenie i narobie wstydu sobie i polskiemu ofrołdowi.

A to dlaczego?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: purti » czw lis 29, 2018 12:55 pm

Przy Pajero może sprawiać wrażenie delikatnej konstrukcji
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: s3R » czw lis 29, 2018 1:03 pm

No przy pajero na pewno to jest delikatniejsze.
Ale za to odpycha się i prowadzi dobrze.

Miałem pahero 2.8 przez jakieś pół roku i jakoś się nie zaprzyjaźniliśmy...
Może dlatego że silnik musiałem wymienić(pęknięty blok) i 2x głowice zdejmować.
No i spalanie 16 litrów w trasie. .. :o

Ja się już przyzwyczaiłem do tego że z gazem trzeba ostrożnie.
To uczy techniki :)21
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: jradek » czw lis 29, 2018 1:09 pm

Misiek Cypr pisze:
czw lis 29, 2018 12:31 pm
jradek pisze:
czw lis 29, 2018 8:07 am
Alez ja mam nowe wrazenia z jazdy. Mam wrazenie, ze to auto szybko polegnie w terenie i narobie wstydu sobie i polskiemu ofrołdowi.

A to dlaczego?
A bo jak se najechałem na wysoki krawężnik to poczulem ten kraweznik. W Pajero na 32" i ciśnieniu 1.6 to raczej bym go przepłynął.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: purti » czw lis 29, 2018 1:13 pm

Zwarte zawieszenie w tym pipku...o dziwo :o
Nie masz się czego obawiać. W terenie na pewno dzielny będzie.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: jradek » czw lis 29, 2018 1:42 pm

Na razie podejrzewam, ze jest znacząco inny japońckich terenófek.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
ZbychoS
 
 
Posty: 7455
Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
Lokalizacja: Siedlce

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: ZbychoS » czw lis 29, 2018 4:14 pm

purti pisze:
śr lis 28, 2018 5:38 pm
jradek pisze:
śr lis 28, 2018 2:45 pm
Nie wiem ci tak marudzicie z tym 2.8. Silnik piekie ciagnie od dolu do gory, jak nimfomanka w celi śmierci.
Jeździłeś kiedyś dużą benzyną ?
Jeździł, moim Wrongiem.
Mało co, go nie zabił ... :)21 :)21
***** USA

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16845
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: Kabal » czw lis 29, 2018 5:39 pm

Laska latała kojotem. Nie patyczkowała się u nas na poligonie. To było ciut więcej niż std turystyka, a kojot nie miał opon...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: purti » czw lis 29, 2018 6:13 pm

Laska ma właśnie 3.7 powertech v6. Poważam bardzo tą kombinację.
Na odpowiednim wydechu ma męskie brzmienie - sąsiad założył wydech magnaflow i przez chwilę zgłupiałem, brzmi bardzo głęboko, myślałem, że swapa zrobił na v8 :)21 .
Prowadzenie jest spoko w porównaniu do XJ.
Ta fura jest u mnie na liście wozów do odhaczenia jako posiadane/testowane.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: jradek » czw lis 29, 2018 6:31 pm

Mmmm
Myślałem, że starce z 10 punktów na dzielni, a tu proszę.
Z tego co miałem przyjemność go powozić, to nadwozie jest bardzo sztywne. Cały wpierdol od wyjebów dostają opony i zawias.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: Misiek Cypr » czw lis 29, 2018 8:54 pm

To jest fajne, choc dosc ciuasne auto. Przednie zwieszenie jest dosc delikatne, ale mozcniejsze niz w Pajero. No co z tym fulltime?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: jradek » czw lis 29, 2018 9:07 pm

Part time.

Podobno mniej sie psuje, a ja i tak bokami nie latam, ani na bok, wiec na uj mi to.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: Misiek Cypr » czw lis 29, 2018 9:33 pm

Part time, to taki easy select. Full time to superselect. Obydwa maja podobna wytrzymalosc, a w Jeepie lepiej jednak miec fulltime, wlasnie po to, zeby nie latac bokami bez sensu :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: purti » czw lis 29, 2018 9:40 pm

Bosz...najfajniejsze cechy tego auta ktoś tu chce zmarnować...z part time też da się bokami latać, tylko szybciej trzeba, bo złamać ciężko.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: jradek » czw lis 29, 2018 9:41 pm

A jak sa odlaczane przednie poloski?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: purti » czw lis 29, 2018 9:55 pm

W moich pipach nie miałem takiego gadżetu..w pierwszych wypustach XJ były podciśnienia, ale się psuło i z tego zrezygnowano.
Nie wiem jak tam u ciebie.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: s3R » czw lis 29, 2018 10:06 pm

Nie wiem jak w Twoim ale w tym Ojca KoJocie jest NV 231HD - tak pokazuje po vinie w serwisie.
Gdzieś na necie wyszperałem że ma większe łożyska nić zwykłe NV231 i szerszy łańcuch.

A zwykły 231 jest uważany za mocniejszy niż 242 z kolei i chętniej do XJ zakładany w miejsce 242 jak auto w teren bardziej ukierunkowane.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: purti » czw lis 29, 2018 10:52 pm

Dokładnie. 231 czyli part time jest najmocniejszym reduktorem.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: Misiek Cypr » pt lis 30, 2018 7:22 am

Ale 242 tez jest mocne, mialem w 5.2 przeszczep. Niestety nie dalo sie nim jezdzic z odpietym przodem, tylne kola smierdzialy caly czas spalona guma. :)21

231 bylo stosowane we Wranglerach, oraz w XJ, ZJ z dieslem VM. Przelozenie 231 oraz 242, czy tez 237, 249 I innego talatajstwa, to 2.7. Tylko Rubicon mial 4.11 I chyba Dana 300
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: jradek » pt lis 30, 2018 8:10 am

Szyfrem gadacie.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: purti » pt lis 30, 2018 10:15 am

Misiek Cypr pisze:
pt lis 30, 2018 7:22 am
Ale 242 tez jest mocne, mialem w 5.2 przeszczep. Niestety nie dalo sie nim jezdzic z odpietym przodem, tylne kola smierdzialy caly czas spalona guma. :)21

231 bylo stosowane we Wranglerach, oraz w XJ, ZJ z dieslem VM. Przelozenie 231 oraz 242, czy tez 237, 249 I innego talatajstwa, to 2.7. Tylko Rubicon mial 4.11 I chyba Dana 300
Też tak zrobiłem w ZJ v8 jak się posypała wiskoza w quadra drive..fajne to było :)2 :)21
Miałem fabryczny wypust XJ 4.0 z manualem i tam też był 431. Bardzo fajne połączenie - jedno z dzielniejszych aut jakimi jeździłem. W porównaniu do automatu 4.0 to ten wóz po prostu wymiatał. Żałuję, że go sprzedałem :(
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: Misiek Cypr » pt lis 30, 2018 10:33 am

purti pisze:
pt lis 30, 2018 10:15 am
Misiek Cypr pisze:
pt lis 30, 2018 7:22 am
Ale 242 tez jest mocne, mialem w 5.2 przeszczep. Niestety nie dalo sie nim jezdzic z odpietym przodem, tylne kola smierdzialy caly czas spalona guma. :)21

231 bylo stosowane we Wranglerach, oraz w XJ, ZJ z dieslem VM. Przelozenie 231 oraz 242, czy tez 237, 249 I innego talatajstwa, to 2.7. Tylko Rubicon mial 4.11 I chyba Dana 300
Też tak zrobiłem w ZJ v8 jak się posypała wiskoza w quadra drive..fajne to było :)2 :)21
Miałem fabryczny wypust XJ 4.0 z manualem i tam też był 431. Bardzo fajne połączenie - jedno z dzielniejszych aut jakimi jeździłem. W porównaniu do automatu 4.0 to ten wóz po prostu wymiatał. Żałuję, że go sprzedałem :(
ZJ nie miał quadra drive, tylko track. Miałem WJ z qd, zajefajny sprzęt, gdyby nie belka pod reduktorem, która no mocno wystawała
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: purti » pt lis 30, 2018 10:54 am

Mogłem coś pomieszać, w każdym razie reduktor z wiskozą, która się zblokowała. O, mam, taki był NV-249OD.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: Misiek Cypr » pt lis 30, 2018 2:48 pm

Mi też padło i zrobiłem tak samo
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Problem z napędem w Cherokee 3.1 TD z automatem

Post autor: s3R » sob gru 01, 2018 10:08 am

@jradek - zapodaj VIN do serwisu i zapytaj o akcje serwisowe.
Możesz do mojego młodego napisać w BB.

Było ich kilka i to całkiem pożytecznych, typu nowe wahacze tył czy sworznie przód.
Ponad to jak masz hak to możliwe że nowy dostaniesz.
Ale to musisz sobie sprawdzić.
Zdrapek i poharatka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości