MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » śr sty 26, 2005 9:39 pm
nie jest potrzebna tokarka bo tuleje mozna załozyc gumowe zagadaj z PKI-m

Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » śr sty 26, 2005 9:54 pm
Zastanawiam się kiedy w tym narodzie nastanie jakaś kultura techniczna

Podkładki pod sprężyny z gumy - rewelka - Nobel w dziedzinie techniki

-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » śr sty 26, 2005 10:51 pm
a co
ja pyce od roku na poliuretanach pod sprezyna - 1,5 " i jest OK
to taki mini lifcik hehe
te raffikowe gumowe podkladki tez sa OK

pki je "mocno" testuje i daja rade
ta guma jest holernie twarda

! wymagaja malej obrobki przed
zalozeniem ale dla chcacego ...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » śr sty 26, 2005 10:53 pm
myślałem, że mają być z czegóś twardszego co by sie nie rozeszło po miesiącu np. z aluminium.

a tu guma?
@Kylon - przybliż kontekst wypowiedzi bo nie kumam czy to szydera czy ty tak na prawde...
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » czw sty 27, 2005 7:56 am
Bo u nas w kraju to zawsze najlepsze co najtańsze. Gupio komuś powiedzeć, że mam za 70 zeta lift do samochodu i jest do dupy. Nie spodziewam sie innej odpowiedzi. Nie chodzi o to że kogoś nie stać na drogie rzeczy - jest to normalne. Jedni mają kasę inni nie - tak jest zbudowany cały świat.
Po mojemu mocowania spężyn powinny być sztywne i mocne. Przecież taka guma nie utrzyma sprężyny przy jakiś dziwnych jej pracach, zawsze będzie pracowała na boki. Czy gumowe boki podkładki utrzymają ją przed wyskoczeniem na bok. Podkładka - jeśli już powinna być w miarę ze sztywnego materiału - ale aluminium drogie i powracamy do punktu wyjśćia. Podkładki z polibuszy stosuje sie do wyrównania samochodu - tak jest w przypadku OME w Nissanie Patrolu GR. Te podkładki 5 i 10 mm nie służą do kolejnego liftowania auta tylko do wyrównania samochodu bo zdarza się że krzywawo potrafi stać. Już lepiej zapodać gówniane sprężyny po 100 zeta

. Bywają też podkładki z tworzyw sztucznych, ale są w miarę sztywne i twarde. Część ludzi wkłada takie podkładki gumowe ciete z metra między zwoje sprężyny - załamka. Rozumiem, że może nikomu nie wypadły sprężyny z gumowych podkładek, ale i tak dla mnie jest to rzeżba wysokiej klasy.
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » czw sty 27, 2005 7:59 am
XJeep pisze:a co
ja pyce od roku na poliuretanach pod sprezyna - 1,5 " i jest OK

te raffikowe gumowe podkladki tez sa OK

pki je "mocno" testuje i daja rade
ta guma jest holernie twarda

! wymagaja malej obrobki przed
zalozeniem ale dla chcacego ...

1,5" to nie 2 czy 2,5".
A poz atym w kwietniu zeszłego roku jeszcze się przymierzałeś do liftu

- coś nam się

rok skrócił
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » czw sty 27, 2005 8:10 am
Heya Kylon.
Nie zgodze się z Tobą
Gumowe podkładki które u siebie miałem (teraz mam dłuższe sprezyny) podkładamy między nadwozie a oryginalny talezyk na którym opiera się sprezyna. Talerzyk ten jest metalowy, pokryty gumową powłoką.
Tak więc guma spełnia tylko rolę dystansu, sprezyny opieraja sie w dalszym ciągu na oryginalnych mocowaniach. Guma jest dość twarda, przez jakieś pół roku scisneła się u mnie jakieś 2-3 mm. Podkładki gumowe miałem jako rozwiązanie tymczasowe do póki nie wymysliłem jakie długie sperzyny, amortyzatory i nie zgromadziłem reszty materiałów na ciut lepszy lift około 4".
Tak więc spokojnie polecam wszystkim podkładki gumowe jako rozwiązanie tymczasowe bądź docelowe na lift do 2". U mnie się sprawdziło 100%.
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw sty 27, 2005 8:25 am
Stiopa
XJ Sport '93
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » czw sty 27, 2005 8:36 am
Kylon pisze:XJeep pisze:a co
ja pyce od roku na poliuretanach pod sprezyna - 1,5 " i jest OK

te raffikowe gumowe podkladki tez sa OK

pki je "mocno" testuje i daja rade
ta guma jest holernie twarda

! wymagaja malej obrobki przed
zalozeniem ale dla chcacego ...

1,5" to nie 2 czy 2,5".
A poz atym w kwietniu zeszłego roku jeszcze się przymierzałeś do liftu

- coś nam się

rok skrócił
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
no dobra

masz mnie ..... od "prawie" roku
ale to nie zmienia faktu ze poli... robi dobrze

!

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » czw sty 27, 2005 8:41 am
no

-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » czw sty 27, 2005 9:18 am
ja ma od PKI-ego podkładki z gumy i nic sie nie dzieje jest super

a wytoczenie takiego trika to tez nie jest koszt tylko czas
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw sty 27, 2005 9:56 am
Po pierwsze (a propo's kultury technicznej) to odróżniajmy gumę od poliuretanu, są między nimi znaczne różnice.
Po drugie tuleje aluminiowe są lepsze, bo są sztywniejsze, nie skrzypią, ale mogą stukać jeśli nie da się pod nie gumy (np. z tuby)
Po trzecie co do trzymania sprężyny to w pełni zgadzam się ze Stiopą - tuleja wchodzi na odbojnik i nim jest stabilizowana (pod warunkiem poprawnego doboru średnicy).
Po czwarte najlepszym, choć też nie bez wad, rozwiązaniem są jednak dłuższe sprężyny, a tak jak Kylon napisał podkładki (5-10mm) stosuje się do wypoziomowania syfa, bo przeważnie przód jest dociążony zderzakiem i/lub wyciagarką.
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw sty 27, 2005 10:26 am
Poza tym trochę obciach wypowiadać się w temacie "bodylift w XJ" inaczej niż żartobliwie. Proszę więc wszchmocnego moderatora o zmianę tematu na "Lift"

-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » czw sty 27, 2005 12:16 pm
a Ja sie bede upirał ze jest to guma tylko chol... twarda bo mozna to nozem ciac i moze rzeczywiscie jest to tymczasowy lift ale sie sprawdza

jezeli miałbym liftowac dalej to wtedy bede toczył dorabiał przedłuzał zamawiał dłusze amory narazie to sie przyzwyczajam do auta i Eksterum nie zamiezam robic w terenie tym samochodem
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
świerszcz

- Posty: 483
- Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sulejówek
Post
autor: świerszcz » czw sty 27, 2005 5:08 pm
pan_boczek pisze:planuje podniesc mojego Cherokee XJ o 2 cale?
prosze o rady. na forum nie znalazlem nic na ten temat.
gdzie mozna kupic odpowiedni zestaw do liftingu?
lub gdzie mozna taki bodylift zrobic?
chodzi o prosty bodylift - z przody tuleje dystansowe na sprezyny,
a z tylu np. sztaby dystansujace pomiedzy piorem i mostem.
czy przy 2" lifcie konieczna jest zmiana amorow na dluzsze?
czekam z niecierpliwoscia...
Śmiem zwrócić uwagę, że w XJ NIE DA SIĘ zrobić
bodyliftu 
-> samonośny jest...
a tak generalnie to już przy dwóch calach podniesienia zawiecha trza o nieco innych wahaczach pomyśleć - casus XJ Doktora

...
-
pan.boczek
-

- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Post
autor: pan.boczek » czw sty 27, 2005 10:15 pm
ten bodylift to byl taki lapsus... przejezyczenie,
a teraz kazdy to wytyka...
WIADOMO O CO CHODZI!!!
chodzi o lift czyli tuning zawieszenia,
a nie podnoszenie samej budy.
LRD3
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » pt sty 28, 2005 8:08 am
świerszcz pisze:pan_boczek pisze:planuje podniesc mojego Cherokee XJ o 2 cale?
prosze o rady. na forum nie znalazlem nic na ten temat.
gdzie mozna kupic odpowiedni zestaw do liftingu?
lub gdzie mozna taki bodylift zrobic?
chodzi o prosty bodylift - z przody tuleje dystansowe na sprezyny,
a z tylu np. sztaby dystansujace pomiedzy piorem i mostem.
czy przy 2" lifcie konieczna jest zmiana amorow na dluzsze?
czekam z niecierpliwoscia...
Śmiem zwrócić uwagę, że w XJ NIE DA SIĘ zrobić
bodyliftu 
-> samonośny jest...
a tak generalnie to już przy dwóch calach podniesienia zawiecha trza o nieco innych wahaczach pomyśleć - casus XJ Doktora

...
Tak naprawde to w XJ nawet bez liftu trzeba by poprawić zawieszenie i przeniesc mocowanie wachaczy dalej do tyłu.
No ale na 2" da sie spoko jezdzic w lajtowym terenie bez zmiany wachaczy. Powyzej 2" to napewno trzeba choć dolne zmienić na dłuższe i takie które nie kolidują z mostem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość