Bodylift 2" XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr sty 26, 2005 9:39 pm

nie jest potrzebna tokarka bo tuleje mozna załozyc gumowe zagadaj z PKI-m :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr sty 26, 2005 9:54 pm

Zastanawiam się kiedy w tym narodzie nastanie jakaś kultura techniczna ?? Podkładki pod sprężyny z gumy - rewelka - Nobel w dziedzinie techniki :)21

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr sty 26, 2005 10:51 pm

a co ?? :lol:

ja pyce od roku na poliuretanach pod sprezyna - 1,5 " i jest OK !!

to taki mini lifcik hehe

te raffikowe gumowe podkladki tez sa OK !! pki je "mocno" testuje i daja rade !! :)2

ta guma jest holernie twarda !!! wymagaja malej obrobki przed
zalozeniem ale dla chcacego ... !! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr sty 26, 2005 10:53 pm

myślałem, że mają być z czegóś twardszego co by sie nie rozeszło po miesiącu np. z aluminium. :oops: a tu guma? :o
@Kylon - przybliż kontekst wypowiedzi bo nie kumam czy to szydera czy ty tak na prawde...
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw sty 27, 2005 7:56 am

Bo u nas w kraju to zawsze najlepsze co najtańsze. Gupio komuś powiedzeć, że mam za 70 zeta lift do samochodu i jest do dupy. Nie spodziewam sie innej odpowiedzi. Nie chodzi o to że kogoś nie stać na drogie rzeczy - jest to normalne. Jedni mają kasę inni nie - tak jest zbudowany cały świat.
Po mojemu mocowania spężyn powinny być sztywne i mocne. Przecież taka guma nie utrzyma sprężyny przy jakiś dziwnych jej pracach, zawsze będzie pracowała na boki. Czy gumowe boki podkładki utrzymają ją przed wyskoczeniem na bok. Podkładka - jeśli już powinna być w miarę ze sztywnego materiału - ale aluminium drogie i powracamy do punktu wyjśćia. Podkładki z polibuszy stosuje sie do wyrównania samochodu - tak jest w przypadku OME w Nissanie Patrolu GR. Te podkładki 5 i 10 mm nie służą do kolejnego liftowania auta tylko do wyrównania samochodu bo zdarza się że krzywawo potrafi stać. Już lepiej zapodać gówniane sprężyny po 100 zeta 8) . Bywają też podkładki z tworzyw sztucznych, ale są w miarę sztywne i twarde. Część ludzi wkłada takie podkładki gumowe ciete z metra między zwoje sprężyny - załamka. Rozumiem, że może nikomu nie wypadły sprężyny z gumowych podkładek, ale i tak dla mnie jest to rzeżba wysokiej klasy.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw sty 27, 2005 7:59 am

XJeep pisze:a co ?? :lol:

ja pyce od roku na poliuretanach pod sprezyna - 1,5 " i jest OK !!
te raffikowe gumowe podkladki tez sa OK !! pki je "mocno" testuje i daja rade !! :)2
ta guma jest holernie twarda !!! wymagaja malej obrobki przed
zalozeniem ale dla chcacego ... !! :)21
1,5" to nie 2 czy 2,5".
A poz atym w kwietniu zeszłego roku jeszcze się przymierzałeś do liftu :)21 - coś nam się :)21 rok skrócił
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw sty 27, 2005 8:10 am

Heya Kylon.

Nie zgodze się z Tobą :)21

Gumowe podkładki które u siebie miałem (teraz mam dłuższe sprezyny) podkładamy między nadwozie a oryginalny talezyk na którym opiera się sprezyna. Talerzyk ten jest metalowy, pokryty gumową powłoką.
Tak więc guma spełnia tylko rolę dystansu, sprezyny opieraja sie w dalszym ciągu na oryginalnych mocowaniach. Guma jest dość twarda, przez jakieś pół roku scisneła się u mnie jakieś 2-3 mm. Podkładki gumowe miałem jako rozwiązanie tymczasowe do póki nie wymysliłem jakie długie sperzyny, amortyzatory i nie zgromadziłem reszty materiałów na ciut lepszy lift około 4".

Tak więc spokojnie polecam wszystkim podkładki gumowe jako rozwiązanie tymczasowe bądź docelowe na lift do 2". U mnie się sprawdziło 100%.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw sty 27, 2005 8:25 am

Sam mam założone tuleje stalowe , ale też uważam , że poliuretan (byle twardy) w zupełności wystarczy . Nie ma mowy o żadnym trzymaniu sprężyny na boki , bo jak napisał PKi zakłada sie te tuleje między nadwozie a oryginalny tzw. isolator spring uper czyli gumowo - stalowy pirścień . A wszystko jest ubrane na taki stalowy kindybał stanowiący część nadwozia i będący zarazem odbojem przy maksymalnym ugięciu sprężyny . Nie jestem zwolennikiem rzeźby w gów.nie ale w tym wypadku nie widzę powodu do obaw .

:D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw sty 27, 2005 8:36 am

Kylon pisze:
XJeep pisze:a co ?? :lol:

ja pyce od roku na poliuretanach pod sprezyna - 1,5 " i jest OK !!
te raffikowe gumowe podkladki tez sa OK !! pki je "mocno" testuje i daja rade !! :)2
ta guma jest holernie twarda !!! wymagaja malej obrobki przed
zalozeniem ale dla chcacego ... !! :)21
1,5" to nie 2 czy 2,5".
A poz atym w kwietniu zeszłego roku jeszcze się przymierzałeś do liftu :)21 - coś nam się :)21 rok skrócił
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
no dobra !! masz mnie ..... od "prawie" roku !! :oops:

ale to nie zmienia faktu ze poli... robi dobrze !!! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw sty 27, 2005 8:41 am

Stiopa pisze:Nie jestem zwolennikiem rzeźby w gów.nie ale w tym wypadku nie widzę powodu do obaw .

:D :D :D
no

:)21 :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw sty 27, 2005 9:18 am

ja ma od PKI-ego podkładki z gumy i nic sie nie dzieje jest super :lol: :lol: a wytoczenie takiego trika to tez nie jest koszt tylko czas
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw sty 27, 2005 9:56 am

Po pierwsze (a propo's kultury technicznej) to odróżniajmy gumę od poliuretanu, są między nimi znaczne różnice. :lol:
Po drugie tuleje aluminiowe są lepsze, bo są sztywniejsze, nie skrzypią, ale mogą stukać jeśli nie da się pod nie gumy (np. z tuby)
Po trzecie co do trzymania sprężyny to w pełni zgadzam się ze Stiopą - tuleja wchodzi na odbojnik i nim jest stabilizowana (pod warunkiem poprawnego doboru średnicy).
Po czwarte najlepszym, choć też nie bez wad, rozwiązaniem są jednak dłuższe sprężyny, a tak jak Kylon napisał podkładki (5-10mm) stosuje się do wypoziomowania syfa, bo przeważnie przód jest dociążony zderzakiem i/lub wyciagarką.

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw sty 27, 2005 10:26 am

Poza tym trochę obciach wypowiadać się w temacie "bodylift w XJ" inaczej niż żartobliwie. Proszę więc wszchmocnego moderatora o zmianę tematu na "Lift" :D

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw sty 27, 2005 12:16 pm

a Ja sie bede upirał ze jest to guma tylko chol... twarda bo mozna to nozem ciac i moze rzeczywiscie jest to tymczasowy lift ale sie sprawdza :lol: :lol: :lol: jezeli miałbym liftowac dalej to wtedy bede toczył dorabiał przedłuzał zamawiał dłusze amory narazie to sie przyzwyczajam do auta i Eksterum nie zamiezam robic w terenie tym samochodem
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Bodylift 2" XJ

Post autor: świerszcz » czw sty 27, 2005 5:08 pm

pan_boczek pisze:planuje podniesc mojego Cherokee XJ o 2 cale?
prosze o rady. na forum nie znalazlem nic na ten temat.
gdzie mozna kupic odpowiedni zestaw do liftingu?
lub gdzie mozna taki bodylift zrobic?
chodzi o prosty bodylift - z przody tuleje dystansowe na sprezyny,
a z tylu np. sztaby dystansujace pomiedzy piorem i mostem.
czy przy 2" lifcie konieczna jest zmiana amorow na dluzsze?
czekam z niecierpliwoscia...
Śmiem zwrócić uwagę, że w XJ NIE DA SIĘ zrobić bodyliftu :)21 -> samonośny jest...

a tak generalnie to już przy dwóch calach podniesienia zawiecha trza o nieco innych wahaczach pomyśleć - casus XJ Doktora :cry: ...

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » czw sty 27, 2005 10:15 pm

ten bodylift to byl taki lapsus... przejezyczenie,
a teraz kazdy to wytyka...
WIADOMO O CO CHODZI!!!
chodzi o lift czyli tuning zawieszenia,
a nie podnoszenie samej budy.
LRD3

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Re: Bodylift 2" XJ

Post autor: PKi » pt sty 28, 2005 8:08 am

świerszcz pisze:
pan_boczek pisze:planuje podniesc mojego Cherokee XJ o 2 cale?
prosze o rady. na forum nie znalazlem nic na ten temat.
gdzie mozna kupic odpowiedni zestaw do liftingu?
lub gdzie mozna taki bodylift zrobic?
chodzi o prosty bodylift - z przody tuleje dystansowe na sprezyny,
a z tylu np. sztaby dystansujace pomiedzy piorem i mostem.
czy przy 2" lifcie konieczna jest zmiana amorow na dluzsze?
czekam z niecierpliwoscia...
Śmiem zwrócić uwagę, że w XJ NIE DA SIĘ zrobić bodyliftu :)21 -> samonośny jest...

a tak generalnie to już przy dwóch calach podniesienia zawiecha trza o nieco innych wahaczach pomyśleć - casus XJ Doktora :cry: ...
Tak naprawde to w XJ nawet bez liftu trzeba by poprawić zawieszenie i przeniesc mocowanie wachaczy dalej do tyłu.

No ale na 2" da sie spoko jezdzic w lajtowym terenie bez zmiany wachaczy. Powyzej 2" to napewno trzeba choć dolne zmienić na dłuższe i takie które nie kolidują z mostem.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość