Rozdzial momentu.

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn sty 31, 2005 5:50 pm

Zgadzam sie co do jazdy w terenie - na part time i ze sprawnym lsd kanciak idzie w terenie jak czolg. Ale na mokrym czarnym lubi potanczyc :( Pozostaje pytanie -gdzie najtaniej kupic reduktor 242? Moze oplaca sie sprowadzic z za wielkiej wody? I jeszcze jedno- czy byly modele xj-a z reduktorem 242 i pneumatycznym odlaczaniem polosi? Pozdrawiam!
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn sty 31, 2005 6:34 pm

242 i Dana30 disconnect osobiscie nie widziałem.

242 można kupić, otworz gazete giełda samochodowa chyba, jest kilka firm co sie tym trudnią, pozatym giełda na stronie.

Jak już sie bawic to warto pamiętać że XJ ma kilka różnych wałków wyjsciowych ze skrzyni biegów. Występuje 21 i 23 wpustów, pozatym w manualach jeszcze krótki i długi. Na korzyść przemawia że można wałek wejściowy w reduktorze zmienić na swój stary, tylko jak kupisz reduktor na gwarancji to nikt ci na to nie pozwoli.

Pozatym radze od razu wymiemić te kilka niedrogich łożysk w reduktorze.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn sty 31, 2005 7:36 pm

Dzieki za rady- przy zakupie wezme wszystko pod uwage.Musze jeszcze zasiegnac informacji co ze sterowaniem pneumatyka w przednim moscie.Bo to chyba bedzie trzeba przerobic.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn sty 31, 2005 8:07 pm

puszke mozna zamontować odwrotnie i przewody wywalic w kosmos. bedziesz miał stały most wtedy jak wszyscy inni.

jeśli chcesz sie bawic w ekonomie to na twoim miejscu pociągnoł bym podcisnienie do kabiny i zrobił wyłącznik na to. wtedy możesz sobie n.p. do cofania z przyczepą rozłączyć przód a włączyć reduktor - piękna sprawa.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sty 31, 2005 10:17 pm

a to z zal. przodem nie mozna wycofac? :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt lut 01, 2005 9:00 am

No jak manewrujesz z cieżką przyczepą to wygodnie jest załączyć reduktor, a jak wiadomo załączony reduktor = parttime czyli przód na sztywno i w tym momencie wygodnie jest go odpiąć. :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt lut 01, 2005 9:31 am

PKi pisze: Pozatym radze od razu wymiemić te kilka niedrogich łożysk w reduktorze.
a jak powazna to operacyja ?? wyje mi 242ka na zapietym przodku w momencie dodania gazu!!

stawialem na lancuszek ale coraz bardziej powatpiewam w ta diagnoze z racji sporadycznego uzywania przodu przez poprzedniego wlasciciela !!

moze faktycznie lozyskowanie zmienie i ucisze bestie !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt lut 01, 2005 9:32 am

Tak, ale podciśnieniowe odłączanie przodu jest bardzo wybuchowe. Kiedyś pięknie to opisał Wiktor. Jak najszybciej należy się pozbyć tego rozwiązania, żeby potem nie ubliżać tej wspaniałej marce :wink:

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt lut 01, 2005 11:43 am

PKi pisze:No jak manewrujesz z cieżką przyczepą to wygodnie jest załączyć reduktor, a jak wiadomo załączony reduktor = parttime czyli przód na sztywno i w tym momencie wygodnie jest go odpiąć. :)21
tak rozumiem ale w ZJ chyba przy reduktorze zal. i tak przod jest normalnie? :(
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
wof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wof » wt lut 01, 2005 11:59 am

pan_boczek pisze:juz sobie doczytalem. nie ma to je sie doedukowac:

http://www.audi.com/jsp/crossfeatures/l ... nguageId=3

tu jest animacja obrazujaca jak to sie dzieje w audi quattro
ale to jest chyba wlasnie wspomniany quadra drive,
gdzie komputer rozdziela moc (steruje blokada mechanizmu
roznicowego) w zaleznosci od przyczepnosci kol.
Oj, moze sie myle i dostane po glowie, ale to co pokazuje powyzsza animacja, to na pewno nie jest dzialanie napedu na 4 kola gdzie zastosowano klasyczny mechanizm roznicowy. Zeby tak bylo to trzeba to ubrac w gruba elektronike i tyle. Inaczej doszloby do konfliktu w zasadzie dzialania mechanizmow roznicowych (mialy by sluzyc dwom skrajnie sprzecznym rzeczom) a to jak wiem nie jest w przyrodzie poki co nie mozliwe
'00 XJ LIMITED

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt lut 01, 2005 12:19 pm

quatro to quatro
quadradrive to quadradrive
a 242 to zwykły dyfer
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Tindirindi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
Lokalizacja: CT, USA
Kontaktowanie:

Post autor: Tindirindi » wt lut 01, 2005 9:14 pm

WJ Jeep pisze:A ja od siebie jeszcze dodam, że reduktor 242 nie jest jedynym w systemie Selec-Trac montowanym w XJ-tach, tak samo jak 231 nie jest jedynym w systemie Command-Trac. 8)
hmmm....CommandTrac = NV/NP231; SelecTrac = NV242;
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lut 02, 2005 9:11 am

Tindirindi pisze:
WJ Jeep pisze:A ja od siebie jeszcze dodam, że reduktor 242 nie jest jedynym w systemie Selec-Trac montowanym w XJ-tach, tak samo jak 231 nie jest jedynym w systemie Command-Trac. 8)
hmmm....CommandTrac = NV/NP231; SelecTrac = NV242;
:lol: Otóż nie tylko, nie tylko...:)21

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » śr lut 02, 2005 9:38 am

Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lut 02, 2005 10:12 am

Tak, znam to. Wykaz jest fajny, ale nie obejmuje wszystkich modeli skrzyń rozdzielczych montowanych w XJ-tach, a mianowicie:
Select-Trac: 228, 229, 242
Command Trac: 207, 231
:D

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr lut 02, 2005 11:06 am

wlasnie wyczytalem w manualu, ze do XJ 2,5TD
klada tylko NV231. tylko ta wspolpracuje z jego skrzynia biegow.

wiec nawet jakby przyszlo co do czego to i przeszczep
skrzynki rozdzielczej na NV242 jest niemozliwy :cry:
LRD3

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr lut 02, 2005 11:52 am

pan_boczek pisze:wlasnie wyczytalem w manualu, ze do XJ 2,5TD
klada tylko NV231. tylko ta wspolpracuje z jego skrzynia biegow.

wiec nawet jakby przyszlo co do czego to i przeszczep
skrzynki rozdzielczej na NV242 jest niemozliwy :cry:
NP 242 i NP 231 od New Process a nie jak piszesz NV . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr lut 02, 2005 11:57 am

w manualu do XJ '00 z silnikiem VM 2,5TD jest wyraznie napisane:

NV231 TRANSFER CASE
LRD3

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr lut 02, 2005 12:04 pm

pan_boczek pisze:w manualu do XJ '00 z silnikiem VM 2,5TD jest wyraznie napisane:

NV231 TRANSFER CASE
Przepraszam , przepraszam , jako posiadacz 4,0 benzyna mam trochę zawężone spojrzenia na otaczający mnie świat . Ale ze mnie egoista . :o

:D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr lut 02, 2005 12:09 pm

Chociaż 242 to już chyba tylko NP ?

:D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr lut 02, 2005 2:27 pm

nie wiem jak jest we wczesniejszych modelach, ale
w manualu do XJ 4,0 (model po '97) w rozdziale
"transmission and transit case" sa nastepujace podrozdzialy:

TRANSMISSION AND TRANSFER CASE CONTENTS

AX5 MANUAL TRANSMISSION . . . . . . . . . . . . . . 1
AX15 MANUAL TRANSMISSION . . . . . . . . . . . . 37
AUTOMATIC TRANSMISSION—30RH . . . . . . . . 73
AW–4 AUTOMATIC TRANSMISSION . . . . . . . . 163
NV231 TRANSFER CASE . . . . . . . . . . . . . . . . . 280
NV242 TRANSFER CASE . . . . . . . . . . . . . . . . . 306

w dieslu jest za to:

TRANSMISSION AND TRANSFER CASE CONTENTS

AX15 MANUAL TRANSMISSION . . . . . . . . . . . . . 1
NV231 TRANSFER CASE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
LRD3

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr lut 02, 2005 2:40 pm

pan_boczek pisze:wlasnie wyczytalem w manualu, ze do XJ 2,5TD
klada tylko NV231. tylko ta wspolpracuje z jego skrzynia biegow.

wiec nawet jakby przyszlo co do czego to i przeszczep
skrzynki rozdzielczej na NV242 jest niemozliwy :cry:
BZDURA !!

Zebyś nie mówił że sobie wyssałem z palca:
http://www.gaisch.at/CherokeeAustria/xj ... 42swap.htm
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr lut 02, 2005 2:41 pm

A NV -> NP to taka różnica w nazwie tylko. Firma w pewnym roku zmieniła nazwe bądź przekształciła się. Stare to NP (NewProgres), nowe NV (NewVenture) i tyle :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr lut 02, 2005 3:02 pm

PKi pisze: BZDURA !!
Zebyś nie mówił że sobie wyssałem z palca:
http://www.gaisch.at/CherokeeAustria/xj ... 42swap.htm
okej, okej!!! nie wiedzialem. dzieki za wyjasnienie.
dodam sobie tego linka do ulubionych :)2
LRD3

Awatar użytkownika
Tindirindi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
Lokalizacja: CT, USA
Kontaktowanie:

Post autor: Tindirindi » śr lut 02, 2005 4:22 pm

WJ Jeep pisze:Tak, znam to. Wykaz jest fajny, ale nie obejmuje wszystkich modeli skrzyń rozdzielczych montowanych w XJ-tach, a mianowicie:
Select-Trac: 228, 229, 242
Command Trac: 207, 231
:D
No faktycznie, zwracam honor.
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość