
Rozdzial momentu.
Moderator: Mroczny
Zgadzam sie co do jazdy w terenie - na part time i ze sprawnym lsd kanciak idzie w terenie jak czolg. Ale na mokrym czarnym lubi potanczyc
Pozostaje pytanie -gdzie najtaniej kupic reduktor 242? Moze oplaca sie sprowadzic z za wielkiej wody? I jeszcze jedno- czy byly modele xj-a z reduktorem 242 i pneumatycznym odlaczaniem polosi? Pozdrawiam!

XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
242 i Dana30 disconnect osobiscie nie widziałem.
242 można kupić, otworz gazete giełda samochodowa chyba, jest kilka firm co sie tym trudnią, pozatym giełda na stronie.
Jak już sie bawic to warto pamiętać że XJ ma kilka różnych wałków wyjsciowych ze skrzyni biegów. Występuje 21 i 23 wpustów, pozatym w manualach jeszcze krótki i długi. Na korzyść przemawia że można wałek wejściowy w reduktorze zmienić na swój stary, tylko jak kupisz reduktor na gwarancji to nikt ci na to nie pozwoli.
Pozatym radze od razu wymiemić te kilka niedrogich łożysk w reduktorze.
242 można kupić, otworz gazete giełda samochodowa chyba, jest kilka firm co sie tym trudnią, pozatym giełda na stronie.
Jak już sie bawic to warto pamiętać że XJ ma kilka różnych wałków wyjsciowych ze skrzyni biegów. Występuje 21 i 23 wpustów, pozatym w manualach jeszcze krótki i długi. Na korzyść przemawia że można wałek wejściowy w reduktorze zmienić na swój stary, tylko jak kupisz reduktor na gwarancji to nikt ci na to nie pozwoli.
Pozatym radze od razu wymiemić te kilka niedrogich łożysk w reduktorze.
puszke mozna zamontować odwrotnie i przewody wywalic w kosmos. bedziesz miał stały most wtedy jak wszyscy inni.
jeśli chcesz sie bawic w ekonomie to na twoim miejscu pociągnoł bym podcisnienie do kabiny i zrobił wyłącznik na to. wtedy możesz sobie n.p. do cofania z przyczepą rozłączyć przód a włączyć reduktor - piękna sprawa.
jeśli chcesz sie bawic w ekonomie to na twoim miejscu pociągnoł bym podcisnienie do kabiny i zrobił wyłącznik na to. wtedy możesz sobie n.p. do cofania z przyczepą rozłączyć przód a włączyć reduktor - piękna sprawa.
a jak powazna to operacyjaPKi pisze: Pozatym radze od razu wymiemić te kilka niedrogich łożysk w reduktorze.

stawialem na lancuszek ale coraz bardziej powatpiewam w ta diagnoze z racji sporadycznego uzywania przodu przez poprzedniego wlasciciela

moze faktycznie lozyskowanie zmienie i ucisze bestie

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
tak rozumiem ale w ZJ chyba przy reduktorze zal. i tak przod jest normalnie?PKi pisze:No jak manewrujesz z cieżką przyczepą to wygodnie jest załączyć reduktor, a jak wiadomo załączony reduktor = parttime czyli przód na sztywno i w tym momencie wygodnie jest go odpiąć.

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

Oj, moze sie myle i dostane po glowie, ale to co pokazuje powyzsza animacja, to na pewno nie jest dzialanie napedu na 4 kola gdzie zastosowano klasyczny mechanizm roznicowy. Zeby tak bylo to trzeba to ubrac w gruba elektronike i tyle. Inaczej doszloby do konfliktu w zasadzie dzialania mechanizmow roznicowych (mialy by sluzyc dwom skrajnie sprzecznym rzeczom) a to jak wiem nie jest w przyrodzie poki co nie mozliwepan_boczek pisze:juz sobie doczytalem. nie ma to je sie doedukowac:
http://www.audi.com/jsp/crossfeatures/l ... nguageId=3
tu jest animacja obrazujaca jak to sie dzieje w audi quattro
ale to jest chyba wlasnie wspomniany quadra drive,
gdzie komputer rozdziela moc (steruje blokada mechanizmu
roznicowego) w zaleznosci od przyczepnosci kol.
'00 XJ LIMITED
- Tindirindi
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
- Lokalizacja: CT, USA
- Kontaktowanie:
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
NP 242 i NP 231 od New Process a nie jak piszesz NV .pan_boczek pisze:wlasnie wyczytalem w manualu, ze do XJ 2,5TD
klada tylko NV231. tylko ta wspolpracuje z jego skrzynia biegow.
wiec nawet jakby przyszlo co do czego to i przeszczep
skrzynki rozdzielczej na NV242 jest niemozliwy



Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
nie wiem jak jest we wczesniejszych modelach, ale
w manualu do XJ 4,0 (model po '97) w rozdziale
"transmission and transit case" sa nastepujace podrozdzialy:
TRANSMISSION AND TRANSFER CASE CONTENTS
AX5 MANUAL TRANSMISSION . . . . . . . . . . . . . . 1
AX15 MANUAL TRANSMISSION . . . . . . . . . . . . 37
AUTOMATIC TRANSMISSION—30RH . . . . . . . . 73
AW–4 AUTOMATIC TRANSMISSION . . . . . . . . 163
NV231 TRANSFER CASE . . . . . . . . . . . . . . . . . 280
NV242 TRANSFER CASE . . . . . . . . . . . . . . . . . 306
w dieslu jest za to:
TRANSMISSION AND TRANSFER CASE CONTENTS
AX15 MANUAL TRANSMISSION . . . . . . . . . . . . . 1
NV231 TRANSFER CASE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
w manualu do XJ 4,0 (model po '97) w rozdziale
"transmission and transit case" sa nastepujace podrozdzialy:
TRANSMISSION AND TRANSFER CASE CONTENTS
AX5 MANUAL TRANSMISSION . . . . . . . . . . . . . . 1
AX15 MANUAL TRANSMISSION . . . . . . . . . . . . 37
AUTOMATIC TRANSMISSION—30RH . . . . . . . . 73
AW–4 AUTOMATIC TRANSMISSION . . . . . . . . 163
NV231 TRANSFER CASE . . . . . . . . . . . . . . . . . 280
NV242 TRANSFER CASE . . . . . . . . . . . . . . . . . 306
w dieslu jest za to:
TRANSMISSION AND TRANSFER CASE CONTENTS
AX15 MANUAL TRANSMISSION . . . . . . . . . . . . . 1
NV231 TRANSFER CASE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
LRD3
BZDURApan_boczek pisze:wlasnie wyczytalem w manualu, ze do XJ 2,5TD
klada tylko NV231. tylko ta wspolpracuje z jego skrzynia biegow.
wiec nawet jakby przyszlo co do czego to i przeszczep
skrzynki rozdzielczej na NV242 jest niemozliwy

Zebyś nie mówił że sobie wyssałem z palca:
http://www.gaisch.at/CherokeeAustria/xj ... 42swap.htm
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
okej, okej!!! nie wiedzialem. dzieki za wyjasnienie.PKi pisze: BZDURA
Zebyś nie mówił że sobie wyssałem z palca:
http://www.gaisch.at/CherokeeAustria/xj ... 42swap.htm
dodam sobie tego linka do ulubionych

LRD3
- Tindirindi
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
- Lokalizacja: CT, USA
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość