MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » pn lut 21, 2005 7:46 pm
Vandall, pisz do mnie na maila albo na komunikator ICQ lub GG podane w profilu, a w ogóle najlepiej na JID
misman@chrome.pl (Jabber znaczy się

, tu masz fajnego klienta Jabber'a:
http://psi.affinix.com/ ) .
PW na tym forum mam zablokowane, za pyskowanie kolaborantom (czyt. moderatorom)

Ale żeby mnie nawet pokręciło, to błagać nikogo o nic nie zamierzam

. No
A odnośnie Twojego mesga: podana strona u mnie niestety chwilowo arbeit nicht

A odpowiedź na pytanie brzmi: Nie, są priorytety i są równie$z braki...

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pn lut 21, 2005 8:48 pm
Kumam i sie nie wychylam,choć cena byc może bedzie symboliczna.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pn lut 21, 2005 8:56 pm
Discotheque pisze:
vandall chcialbym tutaj napomknac ze powinienes chyba najpierw przywrocic mu standardowa ilosc koni bo jak pamietam jechalem Twoja fura zaraz po zakupie to sam Ci mowilem ze moj na LPG ze zwezka 8cm na dolocie lepiej sie wkreca i ma wiekszego kopa i moment

No niby cos wspominałeś,ale ja to odebrałem raczej jako:"no fabryczna lipa,za to mój /znaczy Boćkowy/-to dopiero dopracowany jest".
Poza tym Twoim nie jechałem i juz nie pojadę

Wiec nie było jakos okazji porównać.Dopiero ostatnio coś mię trafiło-jakby sen zimowy się kończył

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pn lut 21, 2005 9:00 pm
Discotheque pisze:
a ta zwezka w dolocie o ktorej wspomina PKi to venturi dla wyciszenia dolotu, zmniejszenia zuzycia paliwa i zwiekszenia predkosci powietrza w kolektorze dolotowym, to takie mini turbo power booster magic

Znaczy się wywalać,czy nie?

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn lut 21, 2005 9:09 pm
vandall1 pisze:Discotheque pisze:
vandall chcialbym tutaj napomknac ze powinienes chyba najpierw przywrocic mu standardowa ilosc koni bo jak pamietam jechalem Twoja fura zaraz po zakupie to sam Ci mowilem ze moj na LPG ze zwezka 8cm na dolocie lepiej sie wkreca i ma wiekszego kopa i moment

No niby cos wspominałeś,ale ja to odebrałem raczej jako:"no fabryczna lipa,za to mój /znaczy Boćkowy/-to dopiero dopracowany jest".
Poza tym Twoim nie jechałem i juz nie pojadę

Wiec nie było jakos okazji porównać.Dopiero ostatnio coś mię trafiło-jakby sen zimowy się kończył

To bardziej znaczylo "moj to zlom a ten to dopiero porazka"

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn lut 21, 2005 9:15 pm
vandall1 pisze:Discotheque pisze:
a ta zwezka w dolocie o ktorej wspomina PKi to venturi dla wyciszenia dolotu, zmniejszenia zuzycia paliwa i zwiekszenia predkosci powietrza w kolektorze dolotowym, to takie mini turbo power booster magic

Znaczy się wywalać,czy nie?

Na tym etapie bym nie wywalal. Chyba ze przekonstruujesz od razu krawedz wyjscia z puszki filtra do rury. Wyjecie kawalka plastiku nie doda mu mocy
Najpierw przeloz czujnik temp powietrza na wlot do filtra. Przerob obieg recyrkulacji spalin tak aby olej nie brudzil filtra bo brudzi go akurat najblizej wlotu i wydech tak aby jak najbardziej wyeliminowac pulsacje spalin.
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pn lut 21, 2005 9:26 pm
Oż zdrajco
W disco się wsiadło to juz pip jest be....
I ksywa zmieniona....na taką bardziej "ą" i "ę".Ech życie
A propos czujnika:przeniosłem go dzisiaj i faktycznie efekt jest-wiecej czadu,ale paliwa pewnie też /jakby zrozumiałe-sprawdzę/
Moc na kołach zmierzona na hamowni bedzie mniejsza o straty napędu-pytanie ile per cent.Może jutro podjadę i sprawdzę.I tu właśnie bedzie dyskusyjna kwestia browara:z nominalnych 136 kW pokaże na pewno mniej,czyli tak czy inaczej jestem przegrany

.
To się nazywa cwane zadanie pytania

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pn lut 21, 2005 9:30 pm
No o tym filtrze to też chciałem pogadać:faktycznie brudzi go w njgorszym miejscu...Składałem to na karb czesto niedogrzanego silnika /krótka trasa rano/.Patent:separator olejowy na odmę /od andorii/-w razie pozytywnego zadziałania:wymiana wkładu filtra na ten o wiekszym przepływie.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pn lut 21, 2005 9:37 pm
PKi pisze:
Co do teraflexa, no pisałeś że ni masz czasu
Rozumiem,na razie stopujemy ten temat.Ja zresztą nic nie ruszę sam bez wraka do prób.
Faktem jest,że roboty mnóstwo i jakby nie ubywa.Za to przybywa sfiksowanych idei /np sprzegiełka do przodu/.
Sprzęgiełka:wiadomo jak.Kupić się tego nie da /za drogo/-trza wymotać.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn lut 21, 2005 10:17 pm
vandall1 pisze:Oż zdrajco
W disco się wsiadło to juz pip jest be....
I ksywa zmieniona....na taką bardziej "ą" i "ę".Ech życie
nie nie

tak latwo peep mi z glowy nie wyjdzie
jest w planach zakupu za niecale dwa lata
disco kurna ono jest po prostu inne, zajebiscie inne, a nicka zmienilem calkiem z innych przyczyn, bardziej przyziemnych, kiedys opowiem.
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn lut 21, 2005 10:20 pm
vandall1 pisze:No o tym filtrze to też chciałem pogadać:faktycznie brudzi go w njgorszym miejscu...Składałem to na karb czesto niedogrzanego silnika /krótka trasa rano/.Patent:separator olejowy na odmę /od andorii/-w razie pozytywnego zadziałania:wymiana wkładu filtra na ten o wiekszym przepływie.
Kazdy XJ zarzuca olej na filtr, obojetnie czy zimny czy cieply. Sposobem jest zrobienie wpiecia bezposrednio w rure dolotu.
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » pn lut 21, 2005 10:30 pm
vandall1 pisze:Kumam i sie nie wychylam,choć cena byc może bedzie symboliczna.
Dojdzie wysyłka, a taki gadżet można zrobić używając nieskomplikowanych narzędzi typu impulsownik kinetyczny z naprowadzaczem trzonkowym

A tak poza meritum: taki komunikator to jednak bardzo pożyteczna rzecz...

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » wt lut 22, 2005 8:24 am
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » wt lut 22, 2005 8:36 am
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » wt lut 22, 2005 10:03 am
A czy ktos z was zetknal sie z informacjami na temat podrasowania XJ-ta w wersji 2100 tdi. Tylko bez zartow prosze- pytam powaznie

XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt lut 22, 2005 10:23 am
A ja mam gdzieś linka z piękną rozpiską różnych modyfikacji silnika 4.0. Najefektowniejszą jest rozwiercenie do pokjemności 4.9 i uzyskanie mocy prawie 300 KM! Jak ktoś będzie chciał to poszukam.
PS. Nie wierzcie w spacery pod przepustnicę, w silnikach na wtrysku gówno dają.
-
pol

- Posty: 491
- Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Wroclaw
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pol » wt lut 22, 2005 10:29 am
vandall1 pisze:Chodzi bezawaryjnie jak na razie...
Hmmm-co by tu spieprzyæ
Ale powaznie:
Czy kto¶ próbowa³ tuningu mechanicznego 4.0 w XJ?
Wydaje siê,¿e z tej pojemno¶ci powinno sie daæ zrobiæ nieco wiêcej mocy.
Nie myslê tu o duzym przyro¶cie,ale tak do poziomu 200-250KM.
Bardzo jestem ciekaw Waszych opinii.
NITRO. Latwe i przyjemne, nie wymaga duzych inwestycji a da Ci to czego potrzebujesz. oczywiscie jezeli potrzebujesz chwilowych mocy, a tak wlasnie jest w off-roadzie, atak z moca.
Gelenda Cabrio 300TD
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt lut 22, 2005 12:44 pm
Discotheque pisze:
Kazdy XJ zarzuca olej na filtr, obojetnie czy zimny czy cieply. Sposobem jest zrobienie wpiecia bezposrednio w rure dolotu.
Moj nie rzuca - filtr jest czysciutki (pomijajac kurz)
Nie oto chodzi zeby wrzucic odpowietrzenie do kolektora wydechowego - idea polega na spalaniu wyziewow oleju a nie ich wyalaniu do atmosfery

Odolejacz powinien chyba pomoc?!
Co do zwiekszenia powera - to gdzies czytalem o wymianie kolektora dolotowego na wersje po 97 roku - ma wiekszy przekroj i krotrzy dolot (po wypolerowaniu bedzie smigalo ze nie wiem!)
ps. ja juz jakies pol roku mam czujnik tem wbudowany w puszke filtra - niestety juz sie przyzwyczailem... ale za to regulator MAPa czeka na zainstalowanie (tez juz jakies pol roku lezy na biurku)....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » wt lut 22, 2005 1:27 pm
Radek666 pisze:
ps. ja juz jakies pol roku mam czujnik tem wbudowany w puszke filtra - niestety juz sie przyzwyczailem... ale za to regulator MAPa czeka na zainstalowanie (tez juz jakies pol roku lezy na biurku)....
powiedz no mi trener co ci to dalo tak naprawde.... odczuwalna zmiana na lepsze czy sranie w banie i zlac temat ...
bo motam sie okropnie przed ta przerobka
... zadaje sobie pytanie dlaczego fabryka tak nie zrobila i .... itd itp

?!!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » wt lut 22, 2005 1:37 pm
ale przy gazie to przełozenie to nic nie daje

Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt lut 22, 2005 1:38 pm
XJeep pisze:Radek666 pisze:
ps. ja juz jakies pol roku mam czujnik tem wbudowany w puszke filtra - niestety juz sie przyzwyczailem... ale za to regulator MAPa czeka na zainstalowanie (tez juz jakies pol roku lezy na biurku)....
powiedz no mi trener co ci to dalo tak naprawde.... odczuwalna zmiana na lepsze czy sranie w banie i zlac temat ...
bo motam sie okropnie przed ta przerobka
... zadaje sobie pytanie dlaczego fabryka tak nie zrobila i .... itd itp

?!!!
Na poczatku wydawalo mi sie ze silnik jakis zwawszy jest (teraz juz sie przyzwyczailem). Z teorii wynika ze ECU sobie mieszanke dobiera w zaleznosci od skladu powietrza ale i wyprzedzenie zaplonu tez.
Nie zauwazylem wiekszego spalania - chyba wrecz przeciwnie.... ale to wszystko subiektywne opinie. A ze wykonanie przerobki pol godziny zajmuje to czemu by nie - najwyzej jak Cie to nie usatysfakcjonuje to wrocisz po poprzedniego stanu!
Dlaczego fabryka nie wsadzila czujnika do filtra - nie wiem - mieli dziurke w kolektorze i trzeba bylo czyms zatkac a teoretycznie powietrze sie od kolektora ogrzewa wiec im blizej cylindra tym dokladniejszy pomiar, ale z drugiej strony sam czujnik sie bardziej od tegoz kolektora grzeje niz powietrze go chlodzi...
ps. napewno to daje dobre samopoczucie wlascicielowi ze cos sam udoskonalil

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Voytass

- Posty: 356
- Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
- Lokalizacja: Torun/Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Voytass » wt lut 22, 2005 2:21 pm
pol pisze:
NITRO. Latwe i przyjemne, nie wymaga duzych inwestycji a da Ci to czego potrzebujesz. oczywiscie jezeli potrzebujesz chwilowych mocy, a tak wlasnie jest w off-roadzie, atak z moca.
Tyle, ze nitro sie uzywa zasadniczo z pedalem w podlodze... To raz, ze dobrze miec automat, co bieg zmieni zanim spsujesz motor, dwa, ze czasem mozesz za dobrze przyatakowac, jak w terenie...
Ale moze ktos juz przecwiczyl nitro w syfie i wie, bo ja to sobie dywaguje tak troche...
-
pol

- Posty: 491
- Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Wroclaw
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pol » wt lut 22, 2005 2:34 pm
Voytass pisze:pol pisze:
NITRO. Latwe i przyjemne, nie wymaga duzych inwestycji a da Ci to czego potrzebujesz. oczywiscie jezeli potrzebujesz chwilowych mocy, a tak wlasnie jest w off-roadzie, atak z moca.
Tyle, ze nitro sie uzywa zasadniczo z pedalem w podlodze... To raz, ze dobrze miec automat, co bieg zmieni zanim spsujesz motor, dwa, ze czasem mozesz za dobrze przyatakowac, jak w terenie...
Ale moze ktos juz przecwiczyl nitro w syfie i wie, bo ja to sobie dywaguje tak troche...
Nic nie jest idealne, lepsze jak polerowanie kolektorow, zmiany wydechow, czy dolotow, ktorych efekt do nakladu pracy i kosztow jest mizerny.
Gelenda Cabrio 300TD
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » wt lut 22, 2005 6:51 pm
Co do przeniesienia odmy do
dolotu nie do wydechu napisalem

Chodzi o to zeby nie walil do filtra tylko kawalek dalej do rury DOLOTU.
Co do czujnika MAT to niektorzy wstawiaja rownolegle odpowiedni opornik.
Jego opornosc (czujnika) musi byc wysoka przy niskiej i niska przy wysokiej temp. Wiec najpierw sprawdzcie zwyklym omomierzem czy on wogole dziala jak trzeba a potem przenoscie
Acha i oryginalnie mierzy on temperature mieszanki nie powietrza.
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » wt lut 22, 2005 6:59 pm
pol pisze:
NITRO. Latwe i przyjemne, nie wymaga duzych inwestycji a da Ci to czego potrzebujesz. oczywiscie jezeli potrzebujesz chwilowych mocy, a tak wlasnie jest w off-roadzie, atak z moca.
Nitro nie jest latwe ani przyjemne. Powoduje olbrzymie obciazenie ukladu korbowo tlokowego silnika. Do tego spore przeciazenie temperaturowe tlokow. Do tego przeciazenie spore automatycznej skrzyni biegow. Potem prawidlowe odprowadzenie temperatury z silnika.
W offroadzie walisz buta i nie patrzysz na temperature, cisnienie, sklad mieszanki
Ogolnie nitro tylko do 1/4m
Przyjemnosc jest jak masz non stop moc do dyspozycji a nie na pare strzalow.
Za ta kase co kosztuje mozna juz zrownowazyc ladnie silnik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość