
Problem z odpalaniem HELP !!!!!!
Moderator: Mroczny
- Domin_6kila
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
- Lokalizacja: Żagań
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Za malo danych.
Analitycznie trza podejsc do problema analitycznie czyli wezykiem go wezykiem.
Masz pare trybow pracy ECU.
Nas interesuja dwa tryby.
crank mode i warmup mode ale skoro to samo jest przy goraceym silniku to skupmy sie na crank mode
czyli moment odpalania
przy odpalaniu ECU bierze pod uwage nastepujace czujniki:
- MAP sensor
- czujnik obrotow silnika
- czujnika temperatury powietrza MAT
- z czujnika TPS
- napiecie akumulatora
- z czujnika polozenia aparatu zaplonowego
czujnik aparatu zaplonowego mozna wyeliminowac no bo inaczej by wogole nie zagdakal
czujnik obrotow silnika dziala bo bylyby inne efekty
reszte czujnikow mozesz sprawdzic zwyklym multimetrem patrzac na manual gdzie masz podane prawidlowe wartosci
potem ECU przelacza sie na warmup mode czyli rozgrzewania i dodatkowo sprawdza pare innych czujnikow z ktorych jeszcze moglbys sprawdzic czujnik temperatury silnika ale nie ten od wskaznika ale ten drugi ktory jest na bloku cylindrow pod kolektorami. Jak ten czujnik wariuje to ECU moze albo gwaltownie wzbogacic mieszanke lub zubozyc.
Ale oczywiscie moze to byc duperelka
Miernik w dlon i sprawdz. Renix to jeden z prostszych wtryskow.
Analitycznie trza podejsc do problema analitycznie czyli wezykiem go wezykiem.
Masz pare trybow pracy ECU.
Nas interesuja dwa tryby.
crank mode i warmup mode ale skoro to samo jest przy goraceym silniku to skupmy sie na crank mode
czyli moment odpalania
przy odpalaniu ECU bierze pod uwage nastepujace czujniki:
- MAP sensor
- czujnik obrotow silnika
- czujnika temperatury powietrza MAT
- z czujnika TPS
- napiecie akumulatora
- z czujnika polozenia aparatu zaplonowego
czujnik aparatu zaplonowego mozna wyeliminowac no bo inaczej by wogole nie zagdakal
czujnik obrotow silnika dziala bo bylyby inne efekty
reszte czujnikow mozesz sprawdzic zwyklym multimetrem patrzac na manual gdzie masz podane prawidlowe wartosci
potem ECU przelacza sie na warmup mode czyli rozgrzewania i dodatkowo sprawdza pare innych czujnikow z ktorych jeszcze moglbys sprawdzic czujnik temperatury silnika ale nie ten od wskaznika ale ten drugi ktory jest na bloku cylindrow pod kolektorami. Jak ten czujnik wariuje to ECU moze albo gwaltownie wzbogacic mieszanke lub zubozyc.
Ale oczywiscie moze to byc duperelka

Miernik w dlon i sprawdz. Renix to jeden z prostszych wtryskow.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Nie badz mientkimisman pisze:Poczekam na jakieś godziwe warunki, coby łapska do kabli nie przymarźli...Discotheque pisze:
Miernik w dlon i sprawdz. Renix to jeden z prostszych wtryskow.

Ja zrzucalem samemu glowice od Mesia 300D przy -7 na trasie

Nie wspomne o wyciaganiu polosi i wymianie szpilek zima w mesiu 608D bo kolo odpadlo na trasie od letko przeladowanego wozu

- Domin_6kila
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
- Lokalizacja: Żagań
No a co to jest ?WJ Jeep pisze:Spróbuj zrobić tak, jak silnik odpali nie puszczaj kluczyka z położenia rozruchu i dodaj lekko gazu (przytrzymaj kluczyk ze dwie sekundy z pracującym rozrusznikiem i silnikiem). Jeśli silnik działa w tym położeniu to wiem co to jest


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
- Domin_6kila
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
- Lokalizacja: Żagań
No dawaj, dawaj info - bo u mnie te objawy się zgadzają... Osobiście stawiam na silnik krokowy.. (?) Ale chwilowo nie mam możliwości żeby sprawdzić, nie jestem taki twardziel jak Bocian, coby w zawieji i zamieci szrota dłubać, gdy nie ma wyraźnej ku temu potrzeby...misman pisze:No a co to jest ?WJ Jeep pisze:Spróbuj zrobić tak, jak silnik odpali nie puszczaj kluczyka z położenia rozruchu i dodaj lekko gazu (przytrzymaj kluczyk ze dwie sekundy z pracującym rozrusznikiem i silnikiem). Jeśli silnik działa w tym położeniu to wiem co to jestBo technikę mam podobną, właśnie dziś dopracowałem - i gada na benzynie

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Musisz przygotować się na wysokie koszty i dużo straconego czasu 
Kupujesz przekaźnik za 3zł i wymieniasz go w 5 minut. To wszystko
Nie znalazłem serwisu, który by wiedział, że pompa paliwowa w czasie uruchamiania silnika nie jest zasilana przez przekaźnik. Dlatego odpala przy włączonym rozruszniku czyli jest to związane z konkretnym położeniem stacyjki. Walczyłem kiedyś z taką usterką kilkanaście miesięcy, raz przez kilka tygodni w ogóle nie występowała, ale jak wystąpiła mi w czasie kontroli policyjnej (chciałem odjechać po otrzymaniu mandatu:)21 ) to zawziąłem się w sobie i ją rozwiązałem mimo bezsilności serwisów. (koszty jak wyżej, czas do kupy to jakieś 6 godzin
Za to elektryka przejrzana jak się patrzy. No
No dobra ale się rozpisałem, a tu zapomniałem napisać, że przekaźnik ten jest pod plastikową pokrywą na prawym błotniku w komorze silnika, nie pamiętam dobrze, chyba drugi z prawej, ale sprawdzisz łatwo wyjmując go przy uruchomionym silniku - jak silnik zgaśnie to już go masz.

Kupujesz przekaźnik za 3zł i wymieniasz go w 5 minut. To wszystko

Nie znalazłem serwisu, który by wiedział, że pompa paliwowa w czasie uruchamiania silnika nie jest zasilana przez przekaźnik. Dlatego odpala przy włączonym rozruszniku czyli jest to związane z konkretnym położeniem stacyjki. Walczyłem kiedyś z taką usterką kilkanaście miesięcy, raz przez kilka tygodni w ogóle nie występowała, ale jak wystąpiła mi w czasie kontroli policyjnej (chciałem odjechać po otrzymaniu mandatu:)21 ) to zawziąłem się w sobie i ją rozwiązałem mimo bezsilności serwisów. (koszty jak wyżej, czas do kupy to jakieś 6 godzin


No dobra ale się rozpisałem, a tu zapomniałem napisać, że przekaźnik ten jest pod plastikową pokrywą na prawym błotniku w komorze silnika, nie pamiętam dobrze, chyba drugi z prawej, ale sprawdzisz łatwo wyjmując go przy uruchomionym silniku - jak silnik zgaśnie to już go masz.
Hm. Przekaźnika na razie nie wymieniałem, a samo czyszczenie styków dało efekt zerowy. Jak na razie. W bardziej wolnej chwili spróbuję pokopać głębiej, zgodnie z sugestiamiWJ Jeep pisze:No i napisz czy to w ogóle jest to

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
No czekam kurde na wiosnę z utęsknieniemStiopa pisze:Ja też chciałem jakiś czas temu pompę wymieniać ale udało mi się ustalić , że przewód który ją zasila "ukiwał się" w miejscu gdzie przechodzi przez ten plasticzek do zbiornika paliwa . Może to to ?



"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
- Domin_6kila
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
- Lokalizacja: Żagań
misman pisze:Hm. Przekaźnika na razie nie wymieniałem, a samo czyszczenie styków dało efekt zerowy. Jak na razie. W bardziej wolnej chwili spróbuję pokopać głębiej, zgodnie z sugestiamiWJ Jeep pisze:No i napisz czy to w ogóle jest to
A jednak to był przekaźnik...

No i nie 3 PLN, a 9 PLN, teraz działa bez pudła

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość