Co do dojazdu na luzie (N) to skrzynia nie ma kompletnego smarowania ( z tego co wiem) wiec raczej nie zalecane aczkolwiek swiat sie nie zawali ale na dluzsza mete przegrzac mozna wiec po co. Na "P" jest wsio ok. Na postoju w korku itp mozna se przerzucic na "P" tylko po cholere? No chyba ze sie dlugo stoi jak pacan i noga na hamulcu drentwieje. Automat moze sobie spokojnie pracowac na "D" 100% czasu. Jak staniesz z gorki z dupiastym recznym i skrzynie przyblokuje (normalka) to z wajha sie trzeba silowac bo nic innego nie wykombinujesz. Po pomoc drogowa dryndac nie bedziesz. W czasie jazdy mozna sobie przerzucic na "P" tylko trzeba sie upewnic ze pasy zapiete bo jak cie majtnie to zeby na kierwnicy zostawisz. Jak dobrze pojdzie to i blok unieruhamiajacy zerwie i portfel pojdzie sie jebac wiec nie doradzam - sprwdzone empirycznie. Przelaczanie D-3-2-1-2-D-3-1..... spoko ale nie doradzalbym wrzutki na D-1 przy predkosci n.p. 50 km/h bo to idiotyzm. Wikszosc automatow ma zabezpieczenia przeciazeniowe no ale po cholere auto mordowc. Ta sama idea co w manualu. Przerzut D-R R-D podczas turlania to normalka, kto ma cholera czas czekac az sie sztrucel przestanie kulac. Torque converter zaopiekuje sie zmiana kierunku.Discotheque pisze:No to tak.
ABSOLUTNIE [...]
automat w Grandzie
Moderator: Mroczny
- Tindirindi
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
- Lokalizacja: CT, USA
- Kontaktowanie:
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.
Z R na D oczywiście ale odwrotnie nie można!!!! Spsuje się skrzynia tak samo jak w manualu. Jak się stoi z górki, to żeby się nie siłować z wajhą to warto przesunąć troszkę samochód aż zębatka się dobrze ustawi...
Co do przerzucania na N i P się nie wypowiadam boo się nie znam, mogę przytoczyć tylko opinie wielu mechaników od skrzyń zarówno z polszy jak i usa i spotkałem się tylko z opiniami, że nie wskazane jest przy postoju np w korku przerzucać na N lub P ze względu na jakieś tam zmiany ciśnien w skrzyni. Poza tym w czasie jazdy na luzie samochód spala benzynę a w czasie zwalniania na D nie pali nic do pewnej granicznej predkości (komputer odcina wtryski) co do zmiany D-3-2-1 trzeba tylko uważać, żeby redukować do odpowiednich predkości gdyż nie można wrzucić 1 przy 70km/h bo się przekręci silnik, nie wiem jakie są graniczne predkości ale np w fbody jest tak, że jedynka do 56km/h dwójka do 96km/h trójka maks a drive (czwórka jako nadbieg)
Ale bezapelacyjnie nie zgadzam się z tym, że można w czasie jazdy przełączyć z D na R
Znaczy oczywiście można ale wtedy portfelik ucierpi ( sprawdzone empirycznie) 
Co do przerzucania na N i P się nie wypowiadam boo się nie znam, mogę przytoczyć tylko opinie wielu mechaników od skrzyń zarówno z polszy jak i usa i spotkałem się tylko z opiniami, że nie wskazane jest przy postoju np w korku przerzucać na N lub P ze względu na jakieś tam zmiany ciśnien w skrzyni. Poza tym w czasie jazdy na luzie samochód spala benzynę a w czasie zwalniania na D nie pali nic do pewnej granicznej predkości (komputer odcina wtryski) co do zmiany D-3-2-1 trzeba tylko uważać, żeby redukować do odpowiednich predkości gdyż nie można wrzucić 1 przy 70km/h bo się przekręci silnik, nie wiem jakie są graniczne predkości ale np w fbody jest tak, że jedynka do 56km/h dwójka do 96km/h trójka maks a drive (czwórka jako nadbieg)
Ale bezapelacyjnie nie zgadzam się z tym, że można w czasie jazdy przełączyć z D na R


Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
ZJ 95' V8 4,5"up
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość