wojtek_pl pisze: Zgodnie z tym co napisali Ruscy na swojej stronie to przy wybraniu 3 - jest hamowanie silnikiem oraz przy wybraniu 1-2 jest hamowanie na 2 biegu (skrzynia AW4)
Więc nie jest tak źle.
Tak jest. w polozeniu 1-3 lub 1-2 jest hamowanie silnikiem - glownie do jazdy w terenie i do zjezdzania z gory.
Natomiast na D (1-4) hamowania nie ma - przynajmniej nie zauwazylem przy zadnej predkosci - a w trasie uzywa sie D.
Pisze o tym dlatego, ze wiadomo - jeep duzo pali. A ja sie przekonalem ze ta technika jazdy pozwala sporo zaoszczedzic.
Jadac na trasie 300km, w jedna strone jechalem "tradycyjnie", w druga - mniej hamowania, mniej wrzucania na luz, hamowanie wlasnie przez zdejmowanie nogi z gazu (oczywiscie jesli nie trzeba bylo ostro hamowac), z gory zawsze na biegu itd.
Spalanie w jedna strone - 6,8l/100, w druga - 5,5. oszczednosc prawie 20%.
Przy spalaniu 17l/100 daloby to oszczednosc 3,5l = 14zł na kazde 100km.
(kurde, ale ze mnie teoretyk

)