Redukuje a nie przyśpiesza
Moderator: Mroczny
-
-
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
- Domin_6kila
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
- Lokalizacja: Żagań
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Jeep to mechanizm taki sam jak inny.Domin_6kila pisze:Panowie Jeep to Jeep. Niewiadomo co mu było to się sam naprawił .
Dostał parę razy w palnik kichnoł porządnie dymu jakby ze świecy wojskowej i się naprawił .![]()
![]()
Sam sie nie naprawa. Jezeli wystapil jakikolwiek symptom choroby i chwilowe polepszenie to za pewien czas wystapi ze zdwojona sila byc moze psujac kolejny wspolpracujacy mechanizm.
Czyli znajdz przyczyne takiego zachowania sie samochodu a nie jezdzij teraz uradowany ze oj samo sie naprawilo.
Discotheque pisze:
Jeep to mechanizm taki sam jak inny.
Sam sie nie naprawa. Jezeli wystapil jakikolwiek symptom choroby i chwilowe polepszenie to za pewien czas wystapi ze zdwojona sila byc moze psujac kolejny wspolpracujacy mechanizm.
Czyli znajdz przyczyne takiego zachowania sie samochodu a nie jezdzij teraz uradowany ze oj samo sie naprawilo.
No, ale czasem sie nie da usterki zlokalizować, jest na tyle złośliwa i/lub stochastyczna, że nie ma rady - trzeba czekać, aż się zepsuje


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
No tak ale wariacji skrzyni czy silnika do drobnych nie mozna zakwalifikowac 
To mechanizmy bezposrednio odpowiedzialne za poruszanie sie samochodu w czasoprzestrzeni. Piskac cos moze ale jak tu ufac autu ktore sie samo naprawilo. Moj znajomy jak mu cos zaczyna nawalac wiaze kokardki na antenie zeby odczarowac auto

To mechanizmy bezposrednio odpowiedzialne za poruszanie sie samochodu w czasoprzestrzeni. Piskac cos moze ale jak tu ufac autu ktore sie samo naprawilo. Moj znajomy jak mu cos zaczyna nawalac wiaze kokardki na antenie zeby odczarowac auto

Juz pare razy rozwazalismy ten problem. Jak chcesz caly olej wymienic to rozpinasz przewod olejowy od chlodnicy - wyplyw do wiadr, dolewanie oleju poprzez bagnet (trzeba uzazac zeby dolewac tak zeby nie braklo oleju w skrzyni) dajesz reduktor na N wzucasz D i jazda az sie ta z 10 litrow do wiadra wyleje - zrobione
.

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Jak Ci sie przepalil doszla woda itp albo cos jest nie tak ze skrzynia to warto wg. mnie przepompowac warto. Przy normalnej eksploatacji wystarczy standardowa wymiana.Stiopa pisze:Znaczy rozpinam ten przewód , który wraca z ch³odnicy do skrzyni ?
I jeszcze jak z zasadno¶ci± takiej operacji ? Jest sens czy te¿ wystarczy wymieniaæ tylko to co w misce ?
ps. ten powracjajacy - wypcha olej z chlodnicy wtedy tez (mozesz nowy olej wlewac grawitacyjnie przez drugo czesc przewodu tez - zamiast przez bagnet
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
A wiecie dlaczego nie ma korka spustowego do oleju w skrzyniach automatycznych ? Amerykanie nie przewidzieli innej mozliwości zmiany oleju jak zdjęcie miski bo wtedy od razu wymienia się filtr oleju. Przy częstej zmianie olej mięsza się z tym w konwerterze i jest w porządku. Jak ktoś jest tak sprytny źe tyle samo oleju zlał i dolał gdzie indziej i jeszcze przy tej okazji oczywiście nie ma momentu gdy skrzynia pracuje na sucho lub oleje się nie mięszają to ja jestem Gierek. Według mnie wymiana dynamiczna (o ile tak mozna ją nazwać) to to pierwszy krok do zniszczenia skrzyni.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Mylisz sie. Wiele automatow ma korki spustowe. Nawet moj Xj mial fabrycznie.boris.blank pisze:A wiecie dlaczego nie ma korka spustowego do oleju w skrzyniach automatycznych ? Amerykanie nie przewidzieli innej mozliwości zmiany oleju jak zdjęcie miski bo wtedy od razu wymienia się filtr oleju. Przy częstej zmianie olej mięsza się z tym w konwerterze i jest w porządku. Jak ktoś jest tak sprytny źe tyle samo oleju zlał i dolał gdzie indziej i jeszcze przy tej okazji oczywiście nie ma momentu gdy skrzynia pracuje na sucho lub oleje się nie mięszają to ja jestem Gierek. Według mnie wymiana dynamiczna (o ile tak mozna ją nazwać) to to pierwszy krok do zniszczenia skrzyni.
A wymiana statyczna powinna byc juz przezytkiem i jest stosowana przez warsztaty nie posiadajace odpowiedniej maszynerii. Zreszta w Polsce chyba tylko 3 serwisy posiadaja odpowiedni sprzet do plukania i pelnej wymiany.
Statyczna to tak jakbys sobie w silniku wymienial za kazdym razem olej bez wymiany filtra.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Ale ja piszę o tym, że przy każdej wymianie oleju w skrzyni należy wymienić filtr i dlatego w skrzyni nie ma korka spustowego bo leniwi nie zdejmowaliby miski olejowej. Aparatury do dynamicznej wymiany oleju na oczy nie widziałem ale nie twierdzę, że nie jest możliwa taka wymiana bo jest jednakże zaznaczam fakt, że w domowych warunkach taka wymiana grozi uszkodzeniem skrzyni - po prostu nie posiadamy odpowiedniego sprzętu. Jeśli wymieniamy olej "podciśnieniowo/dynamicznie" to co z filtrem ? Polacy sa biedni więc jak wymienią olej co 30-40kkm to dobrze ale od razu należałoby wymienić filtr i podciągnąć/wyregulować taśmę.
- Domin_6kila
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
- Lokalizacja: Żagań
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości