zapowietrzony układ chłodzenia

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » czw cze 23, 2005 7:31 pm

AAA...czyli generalnie wszystkie uklady chlodzenia z brakiem korka na chlodnicy sa zamkniete? :)

No i w koncu jak z tym odpowietrzaniem, kazdego z tych ukladow? Czy podany przeze mnie sposob dziala tylko w otwartym, czy w obu?
No i w tak razie jak odpwietrzyc ten uklad zamkniety, jesli nie w sposob powyzszy - przeciez w autach nie ma zadnych odpowietrznikow na wezach jak ten proponowany na tej stronie po angielsku... Musi byc inny sposob?

A w ukladzie zamknietym to chyba poziom plynu w takim razie w zbiorniczku powinien byc do pelna...
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw cze 23, 2005 8:01 pm

BBB - z tego co wiem i widzialem, to do '91 byl uklad zamkniety, bez korka chlodnicy i ze zbiorniczkiem cisnieniowym.

Nie chce sie wymadrzac, ale zakladam, ze skoro konstruktorzy nie przewidzieli zadnych specjalnych zaworow do odpowietrzania, to powinien sie on odpowietrzac sam.

Jak zmienialem plyn w ukladzie to nie stosowalem zadnych magicznych zabiegow, tylko zwyczajnie odpalenie silnika + ogrzewanie i potem uzupelnienie zbiornika.
I jest OK.

Jak wlejesz do zbiornika wyr. pod korek, to po nagrzaniu silnika mozliwe sa dwa wyjscia:
- jak masz sprawny korek to nadmiar wyplynie,
- jak masz przytkany korek - to cisnienie znajdzie ujscie gdzie indziej - wyrwie przewod, albo rozerwie zbiornik, albo rozerwie chlodnice.
Niedawno jeden z Forumowiczow tego doswiadczyl :)

Dlatego na pewno nie dolewaj do pelna, a jak nie ma kresek to nalej polowe i sprawdz potem na zimnym. Jak trzeba to uzupelnij.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » czw cze 23, 2005 8:06 pm

Cadillac uklad cisnieniowy zamkniety - zbiorniczek nieprzezroczysty. Instrukcja glosi nalac do fulla...
A faktyczie Skoda - uklad cisnieniowy zamkniety - zbiorniczek przezroczysty - ustalony poziom MAX w polowie...
Zglupiec mozna... :-?
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw cze 23, 2005 10:18 pm

To zrob "samoregulacje" poziomu plynu:

- sprawdz czy masz drozny korek w zbiorniku,
- nalej po korek
- zagrzej mocno silnik (mocne upalanie w terenie, na reduktorze, w cieply dzien)
- po ostygnieciu silnika zobacz ile jest w zbiorniku - to bedzie ta wlasciwa ilosc max.

ja poczatkowo dolewalem i dolewalem do kreski max, a po rozgrzaniu nadmiar splywal na asfalt.

W koncu dalem za wygrana i teraz na zimnym mam nieco ponizej kreski min (tak 1/4 zbiornika) i jest OK.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość