Regeneracja przedniej piasty
Moderator: Mroczny
Witam kolegów!Ja tez mam orginalne rozbieralne piasty w swoim jeepie YJ i niemam problemu ze zdobyciem łozysk i uszczelniaczy koszt okolo 300 więc się ciesze.Ale ból w tym ze to stary rocznik więc i tył mam inny zmiana była w 90r i tedy weszły inne piasty inne zaciski itp. a z tyłu mam bez c-klipów więc łożyska przy kołach mają wewnętrzną bierznie i tez sie ciesze bo zatarte łożysko nie wyciera półosi.
Cóz-to wdzięczny pojazd do poprawek,hehehehe
Ostatnio:
1/Wypieprzenie oryginalnych szpilek z tylnych półosi/na razie/ i zastapienie ich szpilkami zukowskimi-działa jak cholera i nakretki sa w każdym GS-ie.Klucz 22
2/ Wymiana simmeringa półosi-/zeszczanego oryginału/ na polski 35x58x10 /sorry raffi
/
3/ Ów kołek-srubka oski satelit-zastąpiona zwykłym kołkiem rozpręznym fi 5
4/Przemyslana /nie zrobiona/wymiana łozysk półosi na metryczne-da radę.
5/Dywagacje nt przednich krzyzaków /polskie by wpasował
?/
Sprzęgiełka owszem,ale to trudny temat /gotowe coś koło 8kzł/.Nie mam tu cisnienia,bo mam międzyosiowy i pomykam na cztery
Zwolnice,blokady i tepe dupersznyty chyba nie wchodzą w grę,albowiem dla mnie xj to szosówka której nie mam zamiaru katować,coby nie zbierać po kawałku...przykre to,ale rozsądne.
Ostatnio:
1/Wypieprzenie oryginalnych szpilek z tylnych półosi/na razie/ i zastapienie ich szpilkami zukowskimi-działa jak cholera i nakretki sa w każdym GS-ie.Klucz 22
2/ Wymiana simmeringa półosi-/zeszczanego oryginału/ na polski 35x58x10 /sorry raffi

3/ Ów kołek-srubka oski satelit-zastąpiona zwykłym kołkiem rozpręznym fi 5
4/Przemyslana /nie zrobiona/wymiana łozysk półosi na metryczne-da radę.
5/Dywagacje nt przednich krzyzaków /polskie by wpasował

Sprzęgiełka owszem,ale to trudny temat /gotowe coś koło 8kzł/.Nie mam tu cisnienia,bo mam międzyosiowy i pomykam na cztery
Zwolnice,blokady i tepe dupersznyty chyba nie wchodzą w grę,albowiem dla mnie xj to szosówka której nie mam zamiaru katować,coby nie zbierać po kawałku...przykre to,ale rozsądne.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Mel!Piasty nadal chodzą.Temat lekko przydechł,bo XJeep miał mi podrzucic "materiał",ale na razie cisza...A na dodatek mam dla niego 9 szpilek od kół /którem "wymontował" z moich półosi/.mel pisze:Misman - nadal kręci - bo jak tak to z chęcią bym Wam wysłał swoją.
pzdr-mel (do regeneracji i zwrotu ofkors)
Jeśli jesteś wystarczająco zdesperowany-to działamy.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
spoko poko...vandall1 pisze:
Mel!Piasty nadal chodzą.Temat lekko przydechł,bo XJeep miał mi podrzucic "materiał",ale na razie cisza...A na dodatek mam dla niego 9 szpilek od kół /którem "wymontował" z moich półosi/.
Jeśli jesteś wystarczająco zdesperowany-to działamy.


wczoraj odebralem paczke od WUJA SAMA z klamotami i dzisiaj motam przy syfie

m.in nowa piaste wiec przesle ci 2 sztuki

nie widzialem sie z marcinem vel SOLT'em dosc dawno - jak sie stykniemy to mu do bagaznika wloze

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Masz jakąś manie w sesie - dobre bo polskievandall1 pisze:Cóz-to wdzięczny pojazd do poprawek,hehehehe
Ostatnio:
1/Wypieprzenie oryginalnych szpilek z tylnych półosi/na razie/ i zastapienie ich szpilkami zukowskimi-działa jak cholera i nakretki sa w każdym GS-ie.Klucz 22
2/ Wymiana simmeringa półosi-/zeszczanego oryginału/ na polski 35x58x10 /sorry raffi/
3/ Ów kołek-srubka oski satelit-zastąpiona zwykłym kołkiem rozpręznym fi 5
4/Przemyslana /nie zrobiona/wymiana łozysk półosi na metryczne-da radę.
5/Dywagacje nt przednich krzyzaków /polskie by wpasował?/
Sprzęgiełka owszem,ale to trudny temat /gotowe coś koło 8kzł/.Nie mam tu cisnienia,bo mam międzyosiowy i pomykam na cztery
Zwolnice,blokady i tepe dupersznyty chyba nie wchodzą w grę,albowiem dla mnie xj to szosówka której nie mam zamiaru katować,coby nie zbierać po kawałku...przykre to,ale rozsądne.

Ciekawi mnie pzycja 4. Mam swoje wątpliwości hehe.
Choć sam pomykam na amortyzatorach marki "Tarpan"

Segerów brak-chyba tylko po rocznikuAndrzejM pisze:A tak a propos to jak sprawdzić czy piasta jest na wymienne czy na stałych łożyskach? Jest tam jakiś Zeger czy coś w tym stylu? Da się to sprawdzić bez rozbierania Syfa?

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Mania?Może....PKi pisze:Masz jakąś manie w sesie - dobre bo polskie
Ciekawi mnie pzycja 4. Mam swoje wątpliwości hehe.
Choć sam pomykam na amortyzatorach marki "Tarpan"

Nakretki kół szczególnie mnie wqrwiały,bo:
-jak jest kołpaczek to sześciokąt 19
-jak już nie ma kołpaczka to sześciokąt 18
-materiał gównolit
-a zdarza się zgubić,albo zepsuć.
Jasne,że takie zmiany moga dotyczyć tylko detali i warto je zrobić jak chcemy furkę dłużej trzymać.
Łozyska półosi nie robiłem jeszcze;wątpliwości chetnie wysłucham.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Jeśli coś pasuje 1:1 to nie widze problemu założyć polski zamiennik. Z doświadczenia wychodzi mi zemsta po krótkim czasie - przeważnie niska jakość zamiennika, bo to co u nas wmotoryzacyjnych sklepach leży i w "agromach" to głowa boli. Komplet łożysk do alternatora w cenie 3,60zł i po co to wymieniać jak to już ma luz w opakowaniu. Zamontujesz, 3 dni, rozsypane. Dziękuje za taki interes. Aczkolwiek niektóre sprawy o dziwo trzymają.
Co do łozysk typu "no name"to masz rację.Przekonałem sie o tym na piastach,gdzie poszły takie "tanie".Miały lekki luz od razu,chociaż,o dziwo do tej pory jest on raczej niezmienny.
A propos półosi,to zakładam,ze ma juz powazne ślady pracy i wymiana łozyska na oryginał jest niesensowna.
Sadzę,ze mozna ją lekko przeszlifować na wymiar 35 /ok 0.7 na srednicy/ i zastosować metryczne.Nru w tej chwili nie pamietam.Bieżnia zewnętrzna musi byc wtedy osadzona w pochwie za pomoca tulei dodatkowej o konkretnej sciance.Taki tam sposób na wymiganie się od zakupu nastepnej półoski.Trudno mi ocenić jak gruba jest warstwa utwardzona,ale sadzę ze jeszcze wydoli taką przeszlifkę.
A propos półosi,to zakładam,ze ma juz powazne ślady pracy i wymiana łozyska na oryginał jest niesensowna.
Sadzę,ze mozna ją lekko przeszlifować na wymiar 35 /ok 0.7 na srednicy/ i zastosować metryczne.Nru w tej chwili nie pamietam.Bieżnia zewnętrzna musi byc wtedy osadzona w pochwie za pomoca tulei dodatkowej o konkretnej sciance.Taki tam sposób na wymiganie się od zakupu nastepnej półoski.Trudno mi ocenić jak gruba jest warstwa utwardzona,ale sadzę ze jeszcze wydoli taką przeszlifkę.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość