Problem z ECU?!

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt lip 26, 2005 10:55 am

AndrzejM pisze:Uprzedzam, metoda jest partyzancka i niestety dzia³a tylko w okre¶lonych przypadkach (czytaj rzadko). Potrzebne s± do tego dwie rzeczy. Folia aluminiowa (taka nie za gruba do kupienia w marketach spo¿ywczo przemys³owych) i zamra¿arka.

Rozbierasz ECU i wyk³adasz ca³± powierzchniê p³ytki drukowanej foli± i delikatnie j± ugniatasz tak, ¿eby ca³a powierzchnia (maksymalna ilo¶æ styków elektrycznych) by³a zwarta razem. Mo¿na do tego u¿yæ miêkkiego pêdzelka. Jesli folia sie przerwie dok³adasz w to miejsce kolejny kawa³ek, który zakryje ubytek. Chodzi o to by jak najwiêksz± ilo¶æ styków mieæ zmasowanych.
Ca³y czas wyk³adaj±c p³ytkê trzymaj masy ECU. Chodzi o elektryczno¶c statyczn±. ¯eby go dalej nie zaprawiæ.

Po zmasowaniu ca³ej p³ytki wk³adasz ECU w worek foliowy (najlepsze s± woreczki z paskiem zaciskowym) i k³adziesz na 24h do zamra¿arki. O ECU nie musisz siê baæ ono jest odporne na niskie temperatury.

Po 24h wyjmujesz ECU rozpakowujesz z folii, zdejmujesz wszystkie fragmenty folii aluminiowej (BARDZO WA¯NE BY ZDJ¡Æ WSZYSTKO!) i k³adziesz w zacienionym miejscu na kilka godzin by wróci³o do temperatury otoczenia (2-3h) i aby ca³a wilgoæ, która siê na 100% zbierze odparowa³a.

Po tym skrêcasz obudowê ECU wpinasz w instalacjê i sprawdzasz...

Oby pomog³o..

Jak nie to albo wymiana albo naprawa ECU - jedno i drugie ma³o przyjemne dla portfela.

Powodzenia

A.

Po tym
Faktycznie partyzantka :-D Tylko dlaczgo do zimna a nie do podwyzszonej temperatury? Prady uplywu zwiekszaja sie wraz ze wzrostem temperatury?!
Mi chodzil po glowie rentgen - zeby gdziec ECU troche napromieniowac.... tyle ze jezeli ma on gdzies EPROMa to mu sie oprogramowanie wykasuje....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » wt lip 26, 2005 10:59 am

Owszem prądy upływu się zwiększają, ale EEPROM'y szybciej gubią dane w zimnie niż w cieple.

A RTG hmmm.. Sądzisz że ma jakąś kość złamaną? :lol: :lol: :lol:
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt lip 26, 2005 11:03 am

No to nie wiedzialem ze w zimnie - czlowiek sie cale zycieuczy....

ps. rentgen - stary sposob kasowania epromow bez okienka ;-) Na lotnisko mozna by sie wybrac zeby przeswietlili bagaz ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lip 28, 2005 7:30 am

Czy ma ktos namiary na Wiktora z Jelcza-Laskowice.... bo albo jest na wakacjach albo mnie nie lubi albo tez ma jak coponiektorzy zablokowanego priva na forum...?!
Chodzi oczywiscie o ECU
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » czw lip 28, 2005 7:45 am

Czyli się nie udało?

A.
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lip 28, 2005 11:55 am

AndrzejM pisze:Czyli siê nie uda³o?

A.
Jeszcze lezy w zamrazarce... dam mu jeszcze troche czasu, ale chcialem rozeznac teren czy da sie za rozsadne pieniadze gdzies zanabyc...

ps. jutro przetestuje - zobaczymy!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » czw lip 28, 2005 12:10 pm

Trzymam kciuki... Choć szanse są małe to jednak są...

-Jedna na sto?
-Raczej... jedna na milion
-Hmm... Czyli jest jakaś szansa :D

A.
XJ LTD 4.0 '90

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » czw lip 28, 2005 2:32 pm

Tu nabyłem ECU: http://www.qaparts.com/ . Są również u Davida Lesicka: dl2217@msn.com . U Wiktora raczej nie będzie :(
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lip 28, 2005 8:16 pm

belfer pisze:Tu naby³em ECU: http://www.qaparts.com/ . S± równie¿ u Davida Lesicka: dl2217@msn.com . U Wiktora raczej nie bêdzie :(
A jak sciagales do kraju? Wysylaja?
I jeszcze jedna - podaja dwa typy ECU - AT i MT - co to za oznaczenie?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » czw lip 28, 2005 8:17 pm

Radek666 pisze:
belfer pisze:Tu nabyłem ECU: http://www.qaparts.com/ . Są również u Davida Lesicka: dl2217@msn.com . U Wiktora raczej nie będzie :(
A jak sciagales do kraju? Wysylaja?
I jeszcze jedna - podaja dwa typy ECU - AT i MT - co to za oznaczenie?!
at = skrzynia biegow dla dzieci :D :D
mt = normalna skrzynia biegow
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lip 28, 2005 9:25 pm

No zaraz po napisaniu postu do mnie dotarlo ;-)

AT - advanced users transmision
MT - masturbation transmision
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » czw lip 28, 2005 9:33 pm

Radek666 pisze:No zaraz po napisaniu postu do mnie dotarlo ;-)

AT - advanced users transmision
MT - masturbation transmision
Nie... to nie jest AUT tylko AT co znaczy Amateur Transmission
MT natomiast znaczy Master Transmission
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » czw lip 28, 2005 9:33 pm

Radek a jak tam zamrazarka?

Jaką masz temperaturę? Powinna być poniżej -15 stopni... Najlepiej to -22 lub niżej.

A.
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt lip 29, 2005 7:32 am

AndrzejM pisze:Radek a jak tam zamrazarka?

Jak± masz temperaturê? Powinna byæ poni¿ej -15 stopni... Najlepiej to -22 lub ni¿ej.

A.
No bede wyciagal dzisiaj pewnie ( w miare mozliwosci czasowych) nie wiem na ile szczeze mowiac jest nastawiona zamrazarka (nie ma termometru)... ale to jest duza wolnostojaca zamrazarka - potrafi niezle zamtrozic
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt lip 29, 2005 7:33 am

Dostalem dzisiaj 2 oferty ze stanow - 300 i 400$ - porazka!! :-(
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » pt lip 29, 2005 3:24 pm

Radek666 pisze:
belfer pisze:Tu nabyłem ECU: http://www.qaparts.com/ . Są również u Davida Lesicka: dl2217@msn.com . U Wiktora raczej nie będzie :(
A jak sciagales do kraju? Wysylaja?
I jeszcze jedna - podaja dwa typy ECU - AT i MT - co to za oznaczenie?!
Tak, wysyłają. Ci pierwsi wzieli 135 $ za towar z wysyłką.
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sie 02, 2005 10:27 am

Czy ktos ma rozeznanie w numerkologii ECU/ECM?
Znalazlem takie cvus do granda;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1996-JEE ... enameZWDVW
Ale silnik 4.0 wiec moze pasowac do mojego?! Moj ma numerki;
P56041 297
T-1576 JBSAA

A ten w linku ma koncowke 199 .... ?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sie 02, 2005 10:41 am

A jest;
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/inject ... umbers.htm

Ale nie moge znalezc swojego - za to 199 jest i pasuje do XJ '96 - tyle ze wersja hamerykanska...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sie 02, 2005 1:30 pm

Panowie - nikt nie wie gdzie moge znalezc numerkologie do ECU? Potrzebuje na gwalt. Gosc mi znalazl ECU z nr 296 a moje jest z 297.... no i kurna troche sie boje ryzykowac...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » wt sie 02, 2005 3:37 pm

Radek666 pisze:Czy ktos ma rozeznanie w numerkologii ECU/ECM?
Znalazlem takie cvus do granda;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1996-JEE ... enameZWDVW
Ale silnik 4.0 wiec moze pasowac do mojego?! Moj ma numerki;
P56041 297
T-1576 JBSAA

A ten w linku ma koncowke 199 .... ?!
Zadzwonilem do dealera lokalnego i powiedzieli mi ze raczej nei bedzie pasowal ale nie byl w 100% pewny.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sie 02, 2005 3:41 pm

:)2 Wielkie dzieki!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » wt sie 02, 2005 3:44 pm

[quote="Radek666"]:)2 Wielkie dzi
skontaktowales sie z tym facetem na ktorego dalem tobie namiary?
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sie 02, 2005 3:46 pm

kejtar pisze:
Radek666 pisze::)2 Wielkie dzi
skontaktowales sie z tym facetem na ktorego dalem tobie namiary?
Probowalem ale on ma zablokowane wiadomosci od innych forumowiczow :-(
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » wt sie 02, 2005 3:47 pm

Radek666 pisze:
kejtar pisze:
Radek666 pisze::)2 Wielkie dzi
skontaktowales sie z tym facetem na ktorego dalem tobie namiary?
Probowalem ale on ma zablokowane wiadomosci od innych forumowiczow :-(
probowales wiadomosci czy email? bo ja mu bez problemu wiadomosci wysylam.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sie 02, 2005 4:04 pm

:oops: emaila ma zablokowanego tylko - wiadomosci chodza .... :)2
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość