czy ktos przerabial cherokee-go albo granda z 4.0 na diesla?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

adam biccars
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm

Post autor: adam biccars » czw sie 18, 2005 9:48 pm

o, zauważyłem Po ofertach które byłeś uprzejmy tu zamieścić, jako przykładowe

dalej nie wiem o co chodzi, podalem przyklady , ze mozna kupic, granda za 2 euro i wywalic padniety motor i wlozyc, np.jak kolega od sprintera, i mamy ladny samochod, ekonomiczny i tani!

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw sie 18, 2005 9:53 pm

adam biccars pisze:o, zauważyłem Po ofertach które byłeś uprzejmy tu zamieścić, jako przykładowe

dalej nie wiem o co chodzi, podalem przyklady , ze mozna kupic, granda za 2 euro i wywalic padniety motor i wlozyc, np.jak kolega od sprintera, i mamy ladny samochod, ekonomiczny i tani!
Nie doczytałeś w wątku cennych uwag dotyczących ekonomii ? Silnik od Sprintera (niepadnięty) też swoje będzie kosztował. Do tego przekładka, dorabianie wejścia-wyjścia. Strzelam, że w dysze (kPLN) się może zmieścisz. Dodając do tej dychy wzmiankowane 2,5 kEUR + akcyza + koszt sprowadzenia + pakiet startowy (sam silnik to pewnie nie wszystko :)21 ) - okaże się, że za te pieniądze możesz sobie sprawić takiego samego ZJ'ta działającego, i jeszcze zostanie na piwo ;)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

adam biccars
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm

Post autor: adam biccars » czw sie 18, 2005 10:01 pm

sam 2e x 4.1=8200zl+oplaty1200+transport i inne 1000zl= 10400zl za zarejestrowany samocho w domu+ silnik merca okolo 5tys zl+ koszta dodatkowe 2tys= 17400zl- pokaz mi samochd tej klasy z dieslem w tej cenie? jak ja sprzedalem king caba 91 rok za 14500zl z prostowana rama!?

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw sie 18, 2005 10:55 pm

adam biccars pisze:sam 2e x 4.1=8200zl+oplaty1200+transport i inne 1000zl= 10400zl za zarejestrowany samocho w domu+ silnik merca okolo 5tys zl+ koszta dodatkowe 2tys= 17400zl- pokaz mi samochd tej klasy z dieslem w tej cenie? jak ja sprzedalem king caba 91 rok za 14500zl z prostowana rama!?

Taaa... te wraki kosztowały więcej niż 2kEUR. Dodatkowo - porządny silnik merca nowszej generacji w dieslu za 5kPLN ? Jak sam szukałem, to się ceny od 7kPLN zaczynały... No, ale w sumie czy ja Ci bronię lepić tego ZJ'merola ? :)21 Dolary przeciw guzikom, że na 20kPLN się nie skończy... :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt sie 19, 2005 7:03 am

No dobra - odpowiem na pytanie zadane kilka postów wczesniej.
Możesz wywalić skrzynię AT i załozyć manualną AX15 - jak dostaniesz oryginalną od Jeepa to super a jak nie to - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C445685
taki np. samochód posiada manualną skrzynię Borg-Warner T5 i od niego może pasować. Skrzynia ma wyjście wielowpustu pasujące do reduktora NP207, NP231, NP242 (podobno były różnice na wieloklinie pomiedzy automatami i manualnymi ale nie stwierdziłem) - skręcasz reduktor ze skrzynią i po zabawie - tylko połączyć z 2.9TD :)
Skrzynie takowe posiadały Honkery z pierwszej fazy produkcji, są też montowane w Daewoo Musso (ale tego nie jestem pewien na 100%). Tylko nie wiem czy w Honku i Musso po zdjęciu obudowy flanszy da się to z buta połączyć z reduktorem.
Reduktorów NP 231 mam kilka i był pomysł aby to spiąć ze skrzynią od G lub od Transita lecz ze względu na wielkorzeźbiarstwo projekt został zarzucony.
Po prostu walka musi mieć sens ekonomiczny i jeśli kupiłbyś Granda 98r bez silnika za 2kEUR to jest o co walczyć bo patrząc po osiągach 2.9TD to byłoby to co lubią tygrysy.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt sie 19, 2005 7:06 am

A i jeszcze jedno - taniej wyszło kupić całego Sprintera z rozwalnym mostem i po lekkim wypadku niż kupić w Polsce silnik. Silnik został wyłuskany a reszta sprzedana co summa sumarum daje brutto koszt silnika ok 4-5kzł :) choć z tego co mówił właściciel to po sprzedaniu budy chyba nawet taniej go wyniosło. W każdym razie mam teraz w G bardzo wygodny fotel kierowcy regulowany w kilku płaszczyznach...

adam biccars
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm

Post autor: adam biccars » pt sie 19, 2005 7:47 am

a dlaczego nie zakladac oryginalnej skrzyni od sprintera,masz jedna rzezbe z glowy, a polaczyc z rduktorem mozna w taki sposob, ze uciac dwa waly oryginalne jgranda i merca i zespawac je racem w tokarni, chyba ze tam jest niewiela miejsca na skrzynie od sprintera(bo chyba sprinter ciagnie na tyl?)

ale wymyslilem jeszcze lepiej ( silnik od 124 300TD lub 300TD 24V moc 145 i 177 km to powinno pociagnac, silnik tanszy i niezniszczalny
co myslisz, da rade wpakowac komplet motor+skrzynie?

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt sie 19, 2005 10:06 am

Dzizasss... :o

adam biccars
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm

Post autor: adam biccars » pt sie 19, 2005 10:36 am

Three witches watch three Swatch watches.
Which witch watch which Swatch watch?



Three switched witches watch three Swatch watch switches.Which switched witch watch which Swatch watch switch?


czasem szybciej ukrainiec przetlumaczy to na chinski, niz polak rozszyfruje wasze posty, bez urazy, ale nieraz to nie wiadomo o co wam chodzi

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt sie 19, 2005 10:45 am

Po prostu pomysl wydaje mi sie poroniony ekonomicznie i tyle. Wiem, ile kosztowala mnie przerobka z 1.3 na 1.6 16V w sj-cie. Koszt silnika to 1/3 kosztow calej operacji. Znajdz silnik sprintera za 5 tysiakow - moze szrot zupelny. Znajdz granda za 2 k ojro - tez szrot. Jesli myslisz, ze wlozenie silnika inego, niz seria to prosta sprawa, to sie mylisz. Wszystko jest mozliwe, ale Twoje kalkulacje, sa delikatnie mowiac, chybione...

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 10:56 am

Misiek Bielsko pisze:Po prostu pomysl wydaje mi sie poroniony ekonomicznie i tyle. Wiem, ile kosztowala mnie przerobka z 1.3 na 1.6 16V w sj-cie. Koszt silnika to 1/3 kosztow calej operacji. Znajdz silnik sprintera za 5 tysiakow - moze szrot zupelny. Znajdz granda za 2 k ojro - tez szrot. Jesli myslisz, ze wlozenie silnika inego, niz seria to prosta sprawa, to sie mylisz. Wszystko jest mozliwe, ale Twoje kalkulacje, sa delikatnie mowiac, chybione...
:)2 :)2 :)2
SWAP w ramach silników jedej firmy potrafi człowieka doprowadzić do :)11 a co dopiero innego producenta. :)3

Niepotrzebne koszty, przekraczające wartość auta i nie uzasadnione ekonomicznie :-?
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

adam biccars
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm

Post autor: adam biccars » pt sie 19, 2005 11:21 am

my tu gadu gadu a dziewczyny od rana nic cieplego w ustach nie mialy...



.... to nie chodzi o ekonomike a o satysfakcje...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt sie 19, 2005 12:45 pm

Jak tam stryjenka uwaza....
To po co w ogole pytasz? Przerabiaj i juz :)21

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pt sie 19, 2005 1:37 pm

[quote="Misiek Bielsko"]Po prostu pomysl wydaje mi sie poroniony ekonomicznie i tyle. Wiem, ile kosztowala mnie przerobka z 1.3 na 1.6 16V w sj-cie. Koszt silnika to 1/3 kosztow calej operacji. Znajdz silnik sprintera za 5 tysiakow - moze szrot zupelny. Znajdz granda za 2 k ojro - tez szrot. Jesli myslisz, ze wlozenie silnika inego, niz seria to prosta sprawa, to sie mylisz. Wszystko jest mozliwe, ale Twoje kalkulacje, sa delikatnie mowiac, chybione...[/quote]
A ja trzy lata jezdzilem Xj-em zmota w ktorej poprzedni wlasciciel zmienil silnik na diesla. wg faktury silnik kosztowal go 2000 zl , a montaz 500. Ja tez mysle o zmianie silnika, ale na CRD . To by dopiero bylo! Mialbym tyle mocy co 4.0. Z tym , ze ekonomicznie nie byloby to oplacalne...ale czy wszystko w zyciu musi byc oplacalne?
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt sie 19, 2005 6:34 pm

A jaki to reduktor chcesz połączyć z tą skrzynią sprinterowską ? Widziałeś w Grandzie oddzielny reduktor ?

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt sie 19, 2005 6:41 pm

cos kolega wspominal ze walem :wink: w ktorym z jednej strony bedzie dospawana kocowka od merca a z drugiej od jeepa z tym ze to jest w orginale zupelnie inaczej zkumane
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

adam biccars
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm

Post autor: adam biccars » pt sie 19, 2005 7:44 pm

panowie dlatego pytam, bo nigdy nie lezalem pod grandem, jeszcze raz czy skrzynia w grandzie jest osobno i przedni dyfer, pisaliscie ze tak , a wiec lacze skrzynie od merca ze skrzynia rozdzielcza,ktora rozdzila nam naped na przod i tyl, czy cos ominelem?

dzisiaj walcze z iveco turbostarem, ucielem rame metr za skrzynia i tak samo ucielem magirusa, i do turbostara dokladam rame z dwoma napedami od magirusa i powiem wam ze to pryszcz , trzy dni roboty i mam potezna wywrotke z taniego skrzyniaka, a wiec przerobienie granda na diersla to pryszcz, tak mi sie wydaje???

adam biccars
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm

co to jest? czy to jest cos warte?

Post autor: adam biccars » pt sie 19, 2005 8:05 pm


Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt sie 19, 2005 10:35 pm

:)20 :)20 :)20

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: co to jest? czy to jest cos warte?

Post autor: misman » pt sie 19, 2005 10:39 pm

Händler:
AlSaqar Fahrzeughandel

:)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob sie 20, 2005 8:20 am

No więc jest tak: po zamontowaniu reduktora NPxxx w centralnym miejscu pod samochodem (wykonanie mocowań). Trzeba dorobić Flanszę, którą połaczysz wał skrzyni z reduktorem. Oryginalnie reduktor jest skręcony ze skrzynią ale łatwo go rozłaczyć. Akurat to jest fajne, że w reduktorze wystarczy dorobić pokrywę z simeringiem zakrywającą wał wejściowy oraz dorobić Flaszę z wieloklinem (dobry warsztat tokarski) i masz zewnętrzny reduktor NPxxx. Powstaje jeden zasadniczy problem - długość zespołu napędowego nie pozwoli ci najprawdopodobniej na zrobienie tej przeróbki - po prostu robi się za chudo z miejscem. Jedyna skrzynia jaką znam, która pewnie się zmieści to 4-biegówka od merca 115/123/460. Choć taki 2.9TD/IC jest dosyć krótki więc może nawet by to wydało ??
Fajna koncepcja a jakby pójść dalej i włożyć 3.2TD/IC to chyba byłby to najfajniej chodzący Grand jakiego znam - 165koni w turbodieslu - jest czym poszaleć. No i jazda bez tej butli w samochodzie.
Nie wiem czy wiecie ale podobno Jeepnieci faceci w Polsce chwalą się przed sobą rozmiarami butli.
Spotyka jeden drugiego i pyta;
- jaką masz butlę
- xxx
- ooo ty ty masz większą, ja mam mniejszą ale nadrabiam sprytem.

adam biccars
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm

Post autor: adam biccars » sob sie 20, 2005 12:13 pm

boris.blank
dzieki Ci, za wypowiedzi,masz racje i moge sie zalozyc, ze 160KM w dieslu, bedzie "mocniejsze od 180KM w benzynie.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Re: co to jest? czy to jest cos warte?

Post autor: danielpoz » sob sie 20, 2005 7:51 pm

misman pisze:
Händler:
AlSaqar Fahrzeughandel

:)21
i co? bo nie kumam?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: co to jest? czy to jest cos warte?

Post autor: misman » ndz sie 21, 2005 1:28 am

danielpoz pisze:
misman pisze: Händler:
AlSaqar Fahrzeughandel

:)21
i co? bo nie kumam?
Turek. Najprawdopodobniej. Lub inny Arab. Niejaki Fama głosi, że od Turków i Arabów nie kupować, bo się zostanie wyruchanym :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz sie 21, 2005 10:35 am

kupilem wiecej aut od tych dziwnych ludzi niz masz wlosow na glowie-no moze troche przesadzilem hahahaha

80-90%placy z autami troche starszymi nalezy wlasnie do oliwkowych
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość