czy ktos przerabial cherokee-go albo granda z 4.0 na diesla?
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm
Nie doczytałeś w wątku cennych uwag dotyczących ekonomii ? Silnik od Sprintera (niepadnięty) też swoje będzie kosztował. Do tego przekładka, dorabianie wejścia-wyjścia. Strzelam, że w dysze (kPLN) się może zmieścisz. Dodając do tej dychy wzmiankowane 2,5 kEUR + akcyza + koszt sprowadzenia + pakiet startowy (sam silnik to pewnie nie wszystkoadam biccars pisze:o, zauważyłem Po ofertach które byłeś uprzejmy tu zamieścić, jako przykładowe
dalej nie wiem o co chodzi, podalem przyklady , ze mozna kupic, granda za 2 euro i wywalic padniety motor i wlozyc, np.jak kolega od sprintera, i mamy ladny samochod, ekonomiczny i tani!


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm
adam biccars pisze:sam 2e x 4.1=8200zl+oplaty1200+transport i inne 1000zl= 10400zl za zarejestrowany samocho w domu+ silnik merca okolo 5tys zl+ koszta dodatkowe 2tys= 17400zl- pokaz mi samochd tej klasy z dieslem w tej cenie? jak ja sprzedalem king caba 91 rok za 14500zl z prostowana rama!?
Taaa... te wraki kosztowały więcej niż 2kEUR. Dodatkowo - porządny silnik merca nowszej generacji w dieslu za 5kPLN ? Jak sam szukałem, to się ceny od 7kPLN zaczynały... No, ale w sumie czy ja Ci bronię lepić tego ZJ'merola ?


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
No dobra - odpowiem na pytanie zadane kilka postów wczesniej.
Możesz wywalić skrzynię AT i załozyć manualną AX15 - jak dostaniesz oryginalną od Jeepa to super a jak nie to - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C445685
taki np. samochód posiada manualną skrzynię Borg-Warner T5 i od niego może pasować. Skrzynia ma wyjście wielowpustu pasujące do reduktora NP207, NP231, NP242 (podobno były różnice na wieloklinie pomiedzy automatami i manualnymi ale nie stwierdziłem) - skręcasz reduktor ze skrzynią i po zabawie - tylko połączyć z 2.9TD
Skrzynie takowe posiadały Honkery z pierwszej fazy produkcji, są też montowane w Daewoo Musso (ale tego nie jestem pewien na 100%). Tylko nie wiem czy w Honku i Musso po zdjęciu obudowy flanszy da się to z buta połączyć z reduktorem.
Reduktorów NP 231 mam kilka i był pomysł aby to spiąć ze skrzynią od G lub od Transita lecz ze względu na wielkorzeźbiarstwo projekt został zarzucony.
Po prostu walka musi mieć sens ekonomiczny i jeśli kupiłbyś Granda 98r bez silnika za 2kEUR to jest o co walczyć bo patrząc po osiągach 2.9TD to byłoby to co lubią tygrysy.
Możesz wywalić skrzynię AT i załozyć manualną AX15 - jak dostaniesz oryginalną od Jeepa to super a jak nie to - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C445685
taki np. samochód posiada manualną skrzynię Borg-Warner T5 i od niego może pasować. Skrzynia ma wyjście wielowpustu pasujące do reduktora NP207, NP231, NP242 (podobno były różnice na wieloklinie pomiedzy automatami i manualnymi ale nie stwierdziłem) - skręcasz reduktor ze skrzynią i po zabawie - tylko połączyć z 2.9TD

Skrzynie takowe posiadały Honkery z pierwszej fazy produkcji, są też montowane w Daewoo Musso (ale tego nie jestem pewien na 100%). Tylko nie wiem czy w Honku i Musso po zdjęciu obudowy flanszy da się to z buta połączyć z reduktorem.
Reduktorów NP 231 mam kilka i był pomysł aby to spiąć ze skrzynią od G lub od Transita lecz ze względu na wielkorzeźbiarstwo projekt został zarzucony.
Po prostu walka musi mieć sens ekonomiczny i jeśli kupiłbyś Granda 98r bez silnika za 2kEUR to jest o co walczyć bo patrząc po osiągach 2.9TD to byłoby to co lubią tygrysy.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
A i jeszcze jedno - taniej wyszło kupić całego Sprintera z rozwalnym mostem i po lekkim wypadku niż kupić w Polsce silnik. Silnik został wyłuskany a reszta sprzedana co summa sumarum daje brutto koszt silnika ok 4-5kzł
choć z tego co mówił właściciel to po sprzedaniu budy chyba nawet taniej go wyniosło. W każdym razie mam teraz w G bardzo wygodny fotel kierowcy regulowany w kilku płaszczyznach...

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm
a dlaczego nie zakladac oryginalnej skrzyni od sprintera,masz jedna rzezbe z glowy, a polaczyc z rduktorem mozna w taki sposob, ze uciac dwa waly oryginalne jgranda i merca i zespawac je racem w tokarni, chyba ze tam jest niewiela miejsca na skrzynie od sprintera(bo chyba sprinter ciagnie na tyl?)
ale wymyslilem jeszcze lepiej ( silnik od 124 300TD lub 300TD 24V moc 145 i 177 km to powinno pociagnac, silnik tanszy i niezniszczalny
co myslisz, da rade wpakowac komplet motor+skrzynie?
ale wymyslilem jeszcze lepiej ( silnik od 124 300TD lub 300TD 24V moc 145 i 177 km to powinno pociagnac, silnik tanszy i niezniszczalny
co myslisz, da rade wpakowac komplet motor+skrzynie?
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm
Three witches watch three Swatch watches.
Which witch watch which Swatch watch?
Three switched witches watch three Swatch watch switches.Which switched witch watch which Swatch watch switch?
czasem szybciej ukrainiec przetlumaczy to na chinski, niz polak rozszyfruje wasze posty, bez urazy, ale nieraz to nie wiadomo o co wam chodzi
Which witch watch which Swatch watch?
Three switched witches watch three Swatch watch switches.Which switched witch watch which Swatch watch switch?
czasem szybciej ukrainiec przetlumaczy to na chinski, niz polak rozszyfruje wasze posty, bez urazy, ale nieraz to nie wiadomo o co wam chodzi
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Po prostu pomysl wydaje mi sie poroniony ekonomicznie i tyle. Wiem, ile kosztowala mnie przerobka z 1.3 na 1.6 16V w sj-cie. Koszt silnika to 1/3 kosztow calej operacji. Znajdz silnik sprintera za 5 tysiakow - moze szrot zupelny. Znajdz granda za 2 k ojro - tez szrot. Jesli myslisz, ze wlozenie silnika inego, niz seria to prosta sprawa, to sie mylisz. Wszystko jest mozliwe, ale Twoje kalkulacje, sa delikatnie mowiac, chybione...
Misiek Bielsko pisze:Po prostu pomysl wydaje mi sie poroniony ekonomicznie i tyle. Wiem, ile kosztowala mnie przerobka z 1.3 na 1.6 16V w sj-cie. Koszt silnika to 1/3 kosztow calej operacji. Znajdz silnik sprintera za 5 tysiakow - moze szrot zupelny. Znajdz granda za 2 k ojro - tez szrot. Jesli myslisz, ze wlozenie silnika inego, niz seria to prosta sprawa, to sie mylisz. Wszystko jest mozliwe, ale Twoje kalkulacje, sa delikatnie mowiac, chybione...



SWAP w ramach silników jedej firmy potrafi człowieka doprowadzić do


Niepotrzebne koszty, przekraczające wartość auta i nie uzasadnione ekonomicznie

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
[quote="Misiek Bielsko"]Po prostu pomysl wydaje mi sie poroniony ekonomicznie i tyle. Wiem, ile kosztowala mnie przerobka z 1.3 na 1.6 16V w sj-cie. Koszt silnika to 1/3 kosztow calej operacji. Znajdz silnik sprintera za 5 tysiakow - moze szrot zupelny. Znajdz granda za 2 k ojro - tez szrot. Jesli myslisz, ze wlozenie silnika inego, niz seria to prosta sprawa, to sie mylisz. Wszystko jest mozliwe, ale Twoje kalkulacje, sa delikatnie mowiac, chybione...[/quote]
A ja trzy lata jezdzilem Xj-em zmota w ktorej poprzedni wlasciciel zmienil silnik na diesla. wg faktury silnik kosztowal go 2000 zl , a montaz 500. Ja tez mysle o zmianie silnika, ale na CRD . To by dopiero bylo! Mialbym tyle mocy co 4.0. Z tym , ze ekonomicznie nie byloby to oplacalne...ale czy wszystko w zyciu musi byc oplacalne?
A ja trzy lata jezdzilem Xj-em zmota w ktorej poprzedni wlasciciel zmienil silnik na diesla. wg faktury silnik kosztowal go 2000 zl , a montaz 500. Ja tez mysle o zmianie silnika, ale na CRD . To by dopiero bylo! Mialbym tyle mocy co 4.0. Z tym , ze ekonomicznie nie byloby to oplacalne...ale czy wszystko w zyciu musi byc oplacalne?
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm
panowie dlatego pytam, bo nigdy nie lezalem pod grandem, jeszcze raz czy skrzynia w grandzie jest osobno i przedni dyfer, pisaliscie ze tak , a wiec lacze skrzynie od merca ze skrzynia rozdzielcza,ktora rozdzila nam naped na przod i tyl, czy cos ominelem?
dzisiaj walcze z iveco turbostarem, ucielem rame metr za skrzynia i tak samo ucielem magirusa, i do turbostara dokladam rame z dwoma napedami od magirusa i powiem wam ze to pryszcz , trzy dni roboty i mam potezna wywrotke z taniego skrzyniaka, a wiec przerobienie granda na diersla to pryszcz, tak mi sie wydaje???
dzisiaj walcze z iveco turbostarem, ucielem rame metr za skrzynia i tak samo ucielem magirusa, i do turbostara dokladam rame z dwoma napedami od magirusa i powiem wam ze to pryszcz , trzy dni roboty i mam potezna wywrotke z taniego skrzyniaka, a wiec przerobienie granda na diersla to pryszcz, tak mi sie wydaje???
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Re: co to jest? czy to jest cos warte?
Händler:adam biccars pisze:http://www.mobile.de/SID7mKdKY8sRYir8iM ... 1176902566&
AlSaqar Fahrzeughandel

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
No więc jest tak: po zamontowaniu reduktora NPxxx w centralnym miejscu pod samochodem (wykonanie mocowań). Trzeba dorobić Flanszę, którą połaczysz wał skrzyni z reduktorem. Oryginalnie reduktor jest skręcony ze skrzynią ale łatwo go rozłaczyć. Akurat to jest fajne, że w reduktorze wystarczy dorobić pokrywę z simeringiem zakrywającą wał wejściowy oraz dorobić Flaszę z wieloklinem (dobry warsztat tokarski) i masz zewnętrzny reduktor NPxxx. Powstaje jeden zasadniczy problem - długość zespołu napędowego nie pozwoli ci najprawdopodobniej na zrobienie tej przeróbki - po prostu robi się za chudo z miejscem. Jedyna skrzynia jaką znam, która pewnie się zmieści to 4-biegówka od merca 115/123/460. Choć taki 2.9TD/IC jest dosyć krótki więc może nawet by to wydało 
Fajna koncepcja a jakby pójść dalej i włożyć 3.2TD/IC to chyba byłby to najfajniej chodzący Grand jakiego znam - 165koni w turbodieslu - jest czym poszaleć. No i jazda bez tej butli w samochodzie.
Nie wiem czy wiecie ale podobno Jeepnieci faceci w Polsce chwalą się przed sobą rozmiarami butli.
Spotyka jeden drugiego i pyta;
- jaką masz butlę
- xxx
- ooo ty ty masz większą, ja mam mniejszą ale nadrabiam sprytem.

Fajna koncepcja a jakby pójść dalej i włożyć 3.2TD/IC to chyba byłby to najfajniej chodzący Grand jakiego znam - 165koni w turbodieslu - jest czym poszaleć. No i jazda bez tej butli w samochodzie.
Nie wiem czy wiecie ale podobno Jeepnieci faceci w Polsce chwalą się przed sobą rozmiarami butli.
Spotyka jeden drugiego i pyta;
- jaką masz butlę
- xxx
- ooo ty ty masz większą, ja mam mniejszą ale nadrabiam sprytem.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lip 11, 2005 8:26 pm
Re: co to jest? czy to jest cos warte?
i co? bo nie kumam?misman pisze:Händler:adam biccars pisze:http://www.mobile.de/SID7mKdKY8sRYir8iM ... 1176902566&
AlSaqar Fahrzeughandel
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

Re: co to jest? czy to jest cos warte?
Turek. Najprawdopodobniej. Lub inny Arab. Niejaki Fama głosi, że od Turków i Arabów nie kupować, bo się zostanie wyruchanymdanielpoz pisze:i co? bo nie kumam?misman pisze: Händler:
AlSaqar Fahrzeughandel

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość