Podrasować silnik 4.0 L

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 10:59 am

Jako lajkonik jednak pozwole sie ustosunkowac

- dolot: filtr sto¿kowy z doprowadzeniem zimnego powietrza, "uproszczenie" dolotu
filtr stozkowy nie nadaje sie do terenu - pyl
- planowanie g³owicy,
:)2 zwiekszenie stopnia sprezania
- zmiana oprogramowania komputera,
jak na mnie to za duzo roboty
- modyfikacja rozrz±du,
jak na mnie to za duzo roboty
- ¶ciêcie ko³a zamachowego,
nie ma co scinac - ale wywalenie wiska duzo da
- wymiana kolektora wydechowego na 6-3-1, zmiana wydechu,
:)2
- polerowanie kana³ów dolotowych i wylotowych,
:)2 ale bardziej pomoze zgranie kolektora z glowica
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 11:02 am

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 11:30 am

Widze że nie jest to takie bardzo skomplikowane w tym silniczku. Teraz jeszcze pozostanie zliczenie tego i wyjdzie wynik ile trzeba szelestów wysrać na tką zabawe.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 11:40 am

Adamek pisze:Widze że nie jest to takie bardzo skomplikowane w tym silniczku. Teraz jeszcze pozostanie zliczenie tego i wyjdzie wynik ile trzeba szelestów wysrać na tką zabawe.
Widzę że chcesz się sam w to bawić :D

ja jednak polecałbym nieśmiało oddanie auta dobremu tunerowi, który zmota wszystko i jeszcze wyniki z hamowni Ci da :wink:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt sie 19, 2005 11:47 am

techmark pisze:
Adamek pisze:Widze że nie jest to takie bardzo skomplikowane w tym silniczku. Teraz jeszcze pozostanie zliczenie tego i wyjdzie wynik ile trzeba szelestów wysrać na tką zabawe.
Widzę że chcesz się sam w to bawić :D

ja jednak polecałbym nieśmiało oddanie auta dobremu tunerowi, który zmota wszystko i jeszcze wyniki z hamowni Ci da :wink:
z hamowni któe nie będą do końca miarodajne to nie ma u nas hamowni która potrafi zhamować automat :lol: :lol: :lol:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 11:49 am

No tak chciałbym sam to zrobić nie wiem czy starczy sił ale próba nie :)24 A i satysfakcja nie mała jak wyjdzie taka robótka. 8)
Wszystko zależy od kasy, jeśli koszt będzie duży to pierdziele zostanie jak jest a kase przeznacze na coś innego np: wyciągareczka. :D
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 11:52 am

Kosa pisze: z hamowni któe nie będą do końca miarodajne to nie ma u nas hamowni która potrafi zhamować automat :lol: :lol: :lol:
Przecież są hamownie silnikowe :)2

Słyszałeś o takiej ?? :lol:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » pt sie 19, 2005 12:12 pm

Te wszystkie zabawy w tuning są tak na prawdę bardzo kosztowne, jedne zmiany pociągają za sobą automatycznie inne jeśli ma to mieć ręce i nogi. Jeśli masz 3-5 tys do wydania to lepiej wymienić silnik na używany w dobrym stanie V8 5,2 Znajdziesz taki bez większego problemu, a swoją 4-litrówkę sprzedasz. Tyle że nie spełnia to postulatu o utrzymaniu spalania na tym samym poziomie. No chyba że gaz załozysz. Decyzja i tak należy do Ciebie :wink: powodzenia!
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 12:18 pm

TTom pisze:Te wszystkie zabawy w tuning s± tak na prawdê bardzo kosztowne, jedne zmiany poci±gaj± za sob± automatycznie inne je¶li ma to mieæ rêce i nogi. Je¶li masz 3-5 tys do wydania to lepiej wymieniæ silnik na u¿ywany w dobrym stanie V8 5,2 Znajdziesz taki bez wiêkszego problemu, a swoj± 4-litrówkê sprzedasz. Tyle ¿e nie spe³nia to postulatu o utrzymaniu spalania na tym samym poziomie. No chyba ¿e gaz za³ozysz. Decyzja i tak nale¿y do Ciebie :wink: powodzenia!
Nie prawda; takie np proste zdjecie wiska i wsadzenie elektryka poprawia znacznie dynamike silnika.... lekkie poprawienie dolotu zeby bral zimne powietrze itp.
Sa drobne rzeczy ktore mozna poprawic bez wiekszego nakladu finansowego a daja dobry efekt!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » pt sie 19, 2005 12:20 pm

Koszt badania na hamowni silnikowej bedzie kosztowal wiecej niz te przerobki !
Jedyne co mi przychodzi do glowy (zeby zwiekszyc moment obrotowy) za rozsadne pieniadze to walek, ktorym sciagniemy moment obrotowy na dol (w HO do rocznika 95 maksymalny moment jest przy 3950 rpm, to zdecydowanie za wysoko). No i oczywiscie zwiekszenie skoku tloka, co znacznie zwiekszy moment obrotowy bez zwiekszania spalania.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 12:20 pm

TTom pisze:Te wszystkie zabawy w tuning są tak na prawdę bardzo kosztowne, jedne zmiany pociągają za sobą automatycznie inne jeśli ma to mieć ręce i nogi. Jeśli masz 3-5 tys do wydania to lepiej wymienić silnik na używany w dobrym stanie V8 5,2 Znajdziesz taki bez większego problemu, a swoją 4-litrówkę sprzedasz. Tyle że nie spełnia to postulatu o utrzymaniu spalania na tym samym poziomie. No chyba że gaz załozysz. Decyzja i tak należy do Ciebie :wink: powodzenia!
Wiesz to nie jest zły pomysł z tym V8 i do niego gaz , ale niestety jak wszyscy wiemy gaz do takiego silnika to tylko sekwencyjny co wiąże się z następnym wydaniem paru tysięcy. Ach żeby te V8 chodziły na tej najtańszej instalce to było by super
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 12:27 pm

Radek666 pisze:Nie prawda; takie np proste zdjecie wiska i wsadzenie elektryka poprawia znacznie dynamike silnika.... lekkie poprawienie dolotu zeby bral zimne powietrze itp.
Sa drobne rzeczy ktore mozna poprawic bez wiekszego nakladu finansowego a daja dobry efekt!
W temacie wiska...

Myslę nad dwoma wentylatorami elektrzycznymi.. Od czego byś polecał? VW VR6 miały duza chłodnice z dwoma wentylatorami. Jednym napędzanym elektrycznie drugi za pomocą paska z pierwszego... Może coś takiego założyć?
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 12:32 pm

AndrzejM pisze:
Radek666 pisze:Nie prawda; takie np proste zdjecie wiska i wsadzenie elektryka poprawia znacznie dynamike silnika.... lekkie poprawienie dolotu zeby bral zimne powietrze itp.
Sa drobne rzeczy ktore mozna poprawic bez wiekszego nakladu finansowego a daja dobry efekt!
W temacie wiska...

Myslę nad dwoma wentylatorami elektrzycznymi.. Od czego byś polecał? VW VR6 miały duza chłodnice z dwoma wentylatorami. Jednym napędzanym elektrycznie drugi za pomocą paska z pierwszego... Może coś takiego założyć?
Ja będe próbował założyć elektryka z XM-a bo taki mam jest tam dwa wentylatory z automatyczną regulacją obrotów, tak normalnie nie ma szns aby weszły ale ja mam zamiar wymontować chłodnice od klimy i tam zapodac wentyle bo klima niesprawna bo przebiłem chłodnice więc idzie w odstawke.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 12:33 pm

Adamek pisze: Wiesz to nie jest zły pomysł z tym V8 i do niego gaz , ale niestety jak wszyscy wiemy gaz do takiego silnika to tylko sekwencyjny co wiąże się z następnym wydaniem paru tysięcy. Ach żeby te V8 chodziły na tej najtańszej instalce to było by super
Nie zapominaj o jednym V8 to zupełnie inna masa.. Pomijając kwestię wzmacniania zawiechy to zmienia Ci się znacznie rozkład masy. Dla terenowego auta to nie jest za dobrze jak 70% masy wisi na przodzie... Z resztą nie znam samochodu dla którego byłby to bonus.. No chyba , że do palenia gumy to jest IDEAŁ :)2
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt sie 19, 2005 12:33 pm

Greg_pl pisze:Koszt badania na hamowni silnikowej bedzie kosztowal wiecej niz te przerobki !
Jedyne co mi przychodzi do glowy (zeby zwiekszyc moment obrotowy) za rozsadne pieniadze to walek, ktorym sciagniemy moment obrotowy na dol (w HO do rocznika 95 maksymalny moment jest przy 3950 rpm, to zdecydowanie za wysoko). No i oczywiscie zwiekszenie skoku tloka, co znacznie zwiekszy moment obrotowy bez zwiekszania spalania.
:)2 :)2 :)2
@techmark oczywiście, ze są tylko złóż silnik zawieź go na hamownieciekawe ile Cię to wyniesie :lol:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 12:34 pm

AndrzejM pisze: Jednym napędzanym elektrycznie drugi za pomocą paska z pierwszego.
Nic z tego nie rozumiem :o

:wink:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » pt sie 19, 2005 12:34 pm

Nie prawda; takie np proste zdjecie wiska i wsadzenie elektryka poprawia znacznie dynamike silnika.... lekkie poprawienie dolotu zeby bral zimne powietrze itp.
Sa drobne rzeczy ktore mozna poprawic bez wiekszego nakladu finansowego a daja dobry efekt!

zgadzam się z Tobą , ale raczej na spektakularne efekty nie ma co liczyć, myslę że w tym przypadku jakieś 20-25KM, to trochę więcej niż efekt wytrzepania dywaników i umycia padwozia z błota :wink: i to wszystko w zasadzie bez nakładów finansowych! :D
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 12:38 pm

Adamek pisze: Ja będe próbował założyć elektryka z XM-a bo taki mam jest tam dwa wentylatory z automatyczną regulacją obrotów, tak normalnie nie ma szns aby weszły ale ja mam zamiar wymontować chłodnice od klimy i tam zapodac wentyle bo klima niesprawna bo przebiłem chłodnice więc idzie w odstawke.
A chcesz je dać przed czy za chłodnicą?
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 12:45 pm

Jest na www pare opisow zakladania elektryka za chlodnica (od strony silnika). Tylko trzeba znalezc odpowiednio waski wentylator...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 12:47 pm

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 12:49 pm

To od Poldolota nie wejdzie? :lol: :lol: :lol:
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 12:51 pm

A no i zapomnialem o kultowej stronie;
http://go.jeep-xj.info/HowtoElectricFan.htm

ps. od poldka - jak przesuniesz chlodnice? ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 12:58 pm

techmark pisze:
AndrzejM pisze: Jednym napędzanym elektrycznie drugi za pomocą paska z pierwszego.
Nic z tego nie rozumiem :o

:wink:
A co tu do rozumienia

\  /_______\  /
-()-_______-()-
/  \               /  \
1          2       3


1. Wiatrak napędzany silnikiem elektrycznym
2. pasek klinowy
3. Wiatrak napędzany paskiem z pierwszego wentylatora


Jasne? ;-)
Ostatnio zmieniony pt sie 19, 2005 1:02 pm przez AndrzejM, łącznie zmieniany 1 raz.
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 1:00 pm

AndrzejM pisze: \ /_______\ /
-()-_______-()-
/ \ / \
1 2 3


1. Wiatrak napędzany silnikiem elektrycznym
2. pasek klinowy
3. Wiatrak napędzany paskiem z pierwszego wentylatora


Jasne? ;-)
Jak słońce :lol:

Rysunek :)2
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 1:03 pm

Juz poprawiłem.. teraz lepiej widać...
XJ LTD 4.0 '90

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość