MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 10:59 am
Jako lajkonik jednak pozwole sie ustosunkowac
- dolot: filtr sto¿kowy z doprowadzeniem zimnego powietrza, "uproszczenie" dolotu
filtr stozkowy nie nadaje sie do terenu - pyl
- planowanie g³owicy,
zwiekszenie stopnia sprezania
- zmiana oprogramowania komputera,
jak na mnie to za duzo roboty
- modyfikacja rozrz±du,
jak na mnie to za duzo roboty
- ¶ciêcie ko³a zamachowego,
nie ma co scinac - ale wywalenie wiska duzo da
- wymiana kolektora wydechowego na 6-3-1, zmiana wydechu,
- polerowanie kana³ów dolotowych i wylotowych,
ale bardziej pomoze zgranie kolektora z glowica
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 11:02 am
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt sie 19, 2005 11:30 am
Widze że nie jest to takie bardzo skomplikowane w tym silniczku. Teraz jeszcze pozostanie zliczenie tego i wyjdzie wynik ile trzeba szelestów wysrać na tką zabawe.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 11:40 am
Adamek pisze:Widze że nie jest to takie bardzo skomplikowane w tym silniczku. Teraz jeszcze pozostanie zliczenie tego i wyjdzie wynik ile trzeba szelestów wysrać na tką zabawe.
Widzę że chcesz się sam w to bawić
ja jednak polecałbym nieśmiało oddanie auta dobremu tunerowi, który zmota wszystko i jeszcze wyniki z hamowni Ci da

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » pt sie 19, 2005 11:47 am
techmark pisze:Adamek pisze:Widze że nie jest to takie bardzo skomplikowane w tym silniczku. Teraz jeszcze pozostanie zliczenie tego i wyjdzie wynik ile trzeba szelestów wysrać na tką zabawe.
Widzę że chcesz się sam w to bawić
ja jednak polecałbym nieśmiało oddanie auta dobremu tunerowi, który zmota wszystko i jeszcze wyniki z hamowni Ci da

z hamowni któe nie będą do końca miarodajne to nie ma u nas hamowni która potrafi zhamować automat

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt sie 19, 2005 11:49 am
No tak chciałbym sam to zrobić nie wiem czy starczy sił ale próba nie

A i satysfakcja nie mała jak wyjdzie taka robótka.
Wszystko zależy od kasy, jeśli koszt będzie duży to pierdziele zostanie jak jest a kase przeznacze na coś innego np: wyciągareczka.

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 11:52 am
Przecież są hamownie
silnikowe
Słyszałeś o takiej

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » pt sie 19, 2005 12:12 pm
Te wszystkie zabawy w tuning są tak na prawdę bardzo kosztowne, jedne zmiany pociągają za sobą automatycznie inne jeśli ma to mieć ręce i nogi. Jeśli masz 3-5 tys do wydania to lepiej wymienić silnik na używany w dobrym stanie V8 5,2 Znajdziesz taki bez większego problemu, a swoją 4-litrówkę sprzedasz. Tyle że nie spełnia to postulatu o utrzymaniu spalania na tym samym poziomie. No chyba że gaz załozysz. Decyzja i tak należy do Ciebie

powodzenia!
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 12:18 pm
TTom pisze:Te wszystkie zabawy w tuning s± tak na prawdê bardzo kosztowne, jedne zmiany poci±gaj± za sob± automatycznie inne je¶li ma to mieæ rêce i nogi. Je¶li masz 3-5 tys do wydania to lepiej wymieniæ silnik na u¿ywany w dobrym stanie V8 5,2 Znajdziesz taki bez wiêkszego problemu, a swoj± 4-litrówkê sprzedasz. Tyle ¿e nie spe³nia to postulatu o utrzymaniu spalania na tym samym poziomie. No chyba ¿e gaz za³ozysz. Decyzja i tak nale¿y do Ciebie

powodzenia!
Nie prawda; takie np proste zdjecie wiska i wsadzenie elektryka poprawia znacznie dynamike silnika.... lekkie poprawienie dolotu zeby bral zimne powietrze itp.
Sa drobne rzeczy ktore mozna poprawic bez wiekszego nakladu finansowego a daja dobry efekt!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Greg_pl
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Greg_pl » pt sie 19, 2005 12:20 pm
Koszt badania na hamowni silnikowej bedzie kosztowal wiecej niz te przerobki !
Jedyne co mi przychodzi do glowy (zeby zwiekszyc moment obrotowy) za rozsadne pieniadze to walek, ktorym sciagniemy moment obrotowy na dol (w HO do rocznika 95 maksymalny moment jest przy 3950 rpm, to zdecydowanie za wysoko). No i oczywiscie zwiekszenie skoku tloka, co znacznie zwiekszy moment obrotowy bez zwiekszania spalania.
1992 Jeep Cherokee Limited

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt sie 19, 2005 12:20 pm
TTom pisze:Te wszystkie zabawy w tuning są tak na prawdę bardzo kosztowne, jedne zmiany pociągają za sobą automatycznie inne jeśli ma to mieć ręce i nogi. Jeśli masz 3-5 tys do wydania to lepiej wymienić silnik na używany w dobrym stanie V8 5,2 Znajdziesz taki bez większego problemu, a swoją 4-litrówkę sprzedasz. Tyle że nie spełnia to postulatu o utrzymaniu spalania na tym samym poziomie. No chyba że gaz załozysz. Decyzja i tak należy do Ciebie

powodzenia!
Wiesz to nie jest zły pomysł z tym V8 i do niego gaz , ale niestety jak wszyscy wiemy gaz do takiego silnika to tylko sekwencyjny co wiąże się z następnym wydaniem paru tysięcy. Ach żeby te V8 chodziły na tej najtańszej instalce to było by super
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
AndrzejM
-

- Posty: 295
- Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
- Lokalizacja: Kielce, Wolica
Post
autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 12:27 pm
Radek666 pisze:Nie prawda; takie np proste zdjecie wiska i wsadzenie elektryka poprawia znacznie dynamike silnika.... lekkie poprawienie dolotu zeby bral zimne powietrze itp.
Sa drobne rzeczy ktore mozna poprawic bez wiekszego nakladu finansowego a daja dobry efekt!
W temacie wiska...
Myslę nad dwoma wentylatorami elektrzycznymi.. Od czego byś polecał? VW VR6 miały duza chłodnice z dwoma wentylatorami. Jednym napędzanym elektrycznie drugi za pomocą paska z pierwszego... Może coś takiego założyć?
XJ LTD 4.0 '90
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt sie 19, 2005 12:32 pm
AndrzejM pisze:Radek666 pisze:Nie prawda; takie np proste zdjecie wiska i wsadzenie elektryka poprawia znacznie dynamike silnika.... lekkie poprawienie dolotu zeby bral zimne powietrze itp.
Sa drobne rzeczy ktore mozna poprawic bez wiekszego nakladu finansowego a daja dobry efekt!
W temacie wiska...
Myslę nad dwoma wentylatorami elektrzycznymi.. Od czego byś polecał? VW VR6 miały duza chłodnice z dwoma wentylatorami. Jednym napędzanym elektrycznie drugi za pomocą paska z pierwszego... Może coś takiego założyć?
Ja będe próbował założyć elektryka z XM-a bo taki mam jest tam dwa wentylatory z automatyczną regulacją obrotów, tak normalnie nie ma szns aby weszły ale ja mam zamiar wymontować chłodnice od klimy i tam zapodac wentyle bo klima niesprawna bo przebiłem chłodnice więc idzie w odstawke.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
AndrzejM
-

- Posty: 295
- Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
- Lokalizacja: Kielce, Wolica
Post
autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 12:33 pm
Adamek pisze:
Wiesz to nie jest zły pomysł z tym V8 i do niego gaz , ale niestety jak wszyscy wiemy gaz do takiego silnika to tylko sekwencyjny co wiąże się z następnym wydaniem paru tysięcy. Ach żeby te V8 chodziły na tej najtańszej instalce to było by super
Nie zapominaj o jednym V8 to zupełnie inna masa.. Pomijając kwestię wzmacniania zawiechy to zmienia Ci się znacznie rozkład masy. Dla terenowego auta to nie jest za dobrze jak 70% masy wisi na przodzie... Z resztą nie znam samochodu dla którego byłby to bonus.. No chyba , że do palenia gumy to jest IDEAŁ

XJ LTD 4.0 '90
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » pt sie 19, 2005 12:33 pm
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 12:34 pm
AndrzejM pisze: Jednym napędzanym elektrycznie drugi za pomocą paska z pierwszego.
Nic z tego nie rozumiem

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » pt sie 19, 2005 12:34 pm
Nie prawda; takie np proste zdjecie wiska i wsadzenie elektryka poprawia znacznie dynamike silnika.... lekkie poprawienie dolotu zeby bral zimne powietrze itp.
Sa drobne rzeczy ktore mozna poprawic bez wiekszego nakladu finansowego a daja dobry efekt!
zgadzam się z Tobą , ale raczej na spektakularne efekty nie ma co liczyć, myslę że w tym przypadku jakieś 20-25KM, to trochę więcej niż efekt wytrzepania dywaników i umycia padwozia z błota

i to wszystko w zasadzie bez nakładów finansowych!

wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
AndrzejM
-

- Posty: 295
- Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
- Lokalizacja: Kielce, Wolica
Post
autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 12:38 pm
Adamek pisze:
Ja będe próbował założyć elektryka z XM-a bo taki mam jest tam dwa wentylatory z automatyczną regulacją obrotów, tak normalnie nie ma szns aby weszły ale ja mam zamiar wymontować chłodnice od klimy i tam zapodac wentyle bo klima niesprawna bo przebiłem chłodnice więc idzie w odstawke.
A chcesz je dać przed czy za chłodnicą?
XJ LTD 4.0 '90
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 12:45 pm
Jest na www pare opisow zakladania elektryka za chlodnica (od strony silnika). Tylko trzeba znalezc odpowiednio waski wentylator...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 12:47 pm
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
AndrzejM
-

- Posty: 295
- Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
- Lokalizacja: Kielce, Wolica
Post
autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 12:49 pm
XJ LTD 4.0 '90
-
AndrzejM
-

- Posty: 295
- Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
- Lokalizacja: Kielce, Wolica
Post
autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 12:58 pm
techmark pisze:AndrzejM pisze: Jednym napędzanym elektrycznie drugi za pomocą paska z pierwszego.
Nic z tego nie rozumiem

A co tu do rozumienia
\ /_______\ /
-()-_______-()-
/ \ / \
1 2 3
1. Wiatrak napędzany silnikiem elektrycznym
2. pasek klinowy
3. Wiatrak napędzany paskiem z pierwszego wentylatora
Jasne?

Ostatnio zmieniony pt sie 19, 2005 1:02 pm przez
AndrzejM, łącznie zmieniany 1 raz.
XJ LTD 4.0 '90
-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 1:00 pm
AndrzejM pisze:
\ /_______\ /
-()-_______-()-
/ \ / \
1 2 3
1. Wiatrak napędzany silnikiem elektrycznym
2. pasek klinowy
3. Wiatrak napędzany paskiem z pierwszego wentylatora
Jasne?

Jak słońce
Rysunek

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
AndrzejM
-

- Posty: 295
- Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
- Lokalizacja: Kielce, Wolica
Post
autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 1:03 pm
Juz poprawiłem.. teraz lepiej widać...
XJ LTD 4.0 '90
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość