jak delikatnie podkrecic wolne obroty?
Moderator: Mroczny
No wlasnie...
Kilka postow wyzej, triumfalnie napisalem jaki sprytny sposob zastosowalem aby podkrecic wolne obroty (podlozenie nakretki).
To powoduje minimalne uchylenie przepustnicy i byc moze wylaczenie silnika krokowego - czyli to o czym piszesz.
To prawda - rozwiazanie jest skuteczne, ale jedynie poprawia objawy, a nie leczy przyczyny.
Dlatego przyjrze sie silnikowi AIS.
BTW, byl juz temat AIS z Allegro - czy nie pasuje do 4,0 - ktos mowil ze pasuje (opel-GM), ale pozostala kwestia zmierzenia srednicy i rozstawu otworow:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64565436
Kilka postow wyzej, triumfalnie napisalem jaki sprytny sposob zastosowalem aby podkrecic wolne obroty (podlozenie nakretki).
To powoduje minimalne uchylenie przepustnicy i byc moze wylaczenie silnika krokowego - czyli to o czym piszesz.
To prawda - rozwiazanie jest skuteczne, ale jedynie poprawia objawy, a nie leczy przyczyny.
Dlatego przyjrze sie silnikowi AIS.
BTW, byl juz temat AIS z Allegro - czy nie pasuje do 4,0 - ktos mowil ze pasuje (opel-GM), ale pozostala kwestia zmierzenia srednicy i rozstawu otworow:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64565436
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
he he, przeciez to wlasnie w tym watku bylopezet pisze: BTW, byl juz temat AIS z Allegro - czy nie pasuje do 4,0 - ktos mowil ze pasuje (opel-GM), ale pozostala kwestia zmierzenia srednicy i rozstawu otworow:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64565436



Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
zanim trafilem na to forum przetestowalem nakrecenie nakretki na taki gwintowany bolec tam w poblizu gdzie jest podpieta linka pedalu gazu bez odlaczenia silnika krokowego. Wolne obroty byly ok ale tylko na zimnym silniku. Jak sie skubany nagrzal to ... myslalem ze mi skrzynie rozwali gdyz trzymaly sie na poziomie 1500 obr a tu jak wiadomo ladnie juz lapie krzynka i powstal niezly zgrzyt po przesunieciu lewarka. Tak wiec sie szybko wyleczylem z podkladki i walcze z wolnymi obrotami w inny sposob. Ciekawe czy nakretka plus odlaczenie silnika krokowego zdalaby egzamin (przypominam ze wtedy silnika nie odlaczalem bo "nie wiedzialem gdzie on jest" itd). Jak sie zachowa ECU gdy odlaczymy na stale silnik krokowy ? nie wywali jakiegos ERRORa ? Podobno EGRa tez mozna wywalic, jak dobrze pojdzie to polowe tych czujnikow zdemontuje i wtedy ulecze syfa ... pudrem
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
tak, mozna bylo to zrobic pilnikiem lub wkrecic jeszcze bardziej ale wtedy nie chodzilby na zimnym. To bylo ustawienie jak juz pisalem ze na zimnym trzymal w granicach 800 a po przejechaniu kilku km gdy silnik juz sie troszke podgrzal to ... byl problem ze skrzynia a moglby byc jeszcze wiekszy gdyby tego patentu nie zdemontowal
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Panowie, ta regulacja jest tylko do ustawienia w fabryce i radzę nic przy niej nie robić, bo się sprawy pokomplikują. Mam trzy manule i w każdym kategorycznie zabrania się regulacji tą śrubką. Tak jak pisał Radek: sprawny silniczek, sonda lambda i map sensor dają powodzenie prawidłowych wolnych obrotów.
A silniczek do Jeepa kosztuje 180zł, więc ta cena 110 nie jest aż tak atrakcyjna, a może akurat nie podpasować, choć na pewno do 4.0 pasuje wiele silniczków z różnych innych silników.
A silniczek do Jeepa kosztuje 180zł, więc ta cena 110 nie jest aż tak atrakcyjna, a może akurat nie podpasować, choć na pewno do 4.0 pasuje wiele silniczków z różnych innych silników.
WJ '00 6.5"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości