XJ - napiecie w TPS

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » wt wrz 27, 2005 12:04 pm

na Allegro o interfejsach do Jeepa poczytalem. Ponizej 93-92 nie ma nic. Najwiecej jest powyzej 95 roku. Panowie, rzucam temat na forum i kto bedzie cokolwiek mial niech temat albo link zapoda. Programowanie tego typu urzadzen nie jest az tak ( ?? ?? ?? ) trudne (nie sadze aby bylo trudniejsze od programacji radiotelefonow a ten temat mam opanowany zarowno pod wzgledem technicznym jak merytorycznym). Przydaloby sie aby stworzyc (przygotowac) wersje na laptopa lub Peceta a nie jakies skanery za gruba kase.

Kolejne pytanie: czy po odcieciu (odlaczeniu EGRa) nie zglupieje ECU ? Zrobie to chyba tuz przy silniku tak aby (jak radzil MISMAN) nie lapal slepego powietrza. Ma ktos jakies doswiadczenia w tym i powyzszzym temacie ?
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt wrz 27, 2005 5:01 pm

- głupieją tylko ludzie, ECU nie głupieje :)21
- kwestia odczytania kodów z ECU to nie kwestia samej wtyczki i interfacu a allegro, zapomnij o temacie, jedz oczytac do ASO lub nie ASO (ale zeby miał DRB Tool)
- to że zmierzyłeś oporność CPS'a to nie znaczy że działa, a już wcale nie znaczy że łapie wszystkie oczka na kole zamachowym
- z tą wersją na laptopa czy peceta (nie trybie tutaj różnicy ale niech już będzie) to jest jedna z niewielu rzeczy której nie ma i nie będzie :evil: a jak chcesz stworzyć się założę że nie stworzysz :o
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » wt wrz 27, 2005 7:37 pm

Sprawdze jak mowisz z tym CPSem, moze zawala, nie bede sie upieral gdyz nie ma o co. Fakt jest taki, ze jest cienko wiec poslucham doswiadczonych w temacie.
Z tego co widze wersji na kompa (bez roznicy na jakiego bo takowej roznicy nie ma :)2 - sluszna uwaga) interfejsu nie zrobie aczkolwiek nie odpuszcze. Ciagi algorytmiczne w jakich pisane jest oprogramowanie to takze wymysl ludzi. Gryzlem temat wiec moj poglad na ten temat jest nieco inny. Jesli natomiast jakims cudem uda mi sie to zrobic - stawiam beczke piwa na pierwszysm zlocie/imprezie na jakiej zawitam.
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt wrz 27, 2005 7:38 pm

@Erll:

Piszesz ze ci silnik nierowno chodzi i od razu przystepujesz do skomplikowanych procedur lub wrecz do rozbebeszania auta.

Po co?

Zaczac trzeba od rzeczy najprostszych, czyli (wg mnie):

1. silnik krokowy
Jak go jeszcze nie czysciles to na pewno jest zapchany syfem i ledwo sie rusza. (uwazaj zebys przy rozkrecaniu go nie roz-walil - jakem ja to uczynil..)

2. Kable wysokiego napiecia - komplet 45zl

3. swiece

4. kopulka i rozdzielacz.

A dopiero pozniej TPS, ECU, Volty, Ohmy i inne cuda.

Na moj gust - jak wyczyscisz silnik krokowy to problem zniknie.

Czesto diagnozujac jakis problem myslimy o rzeczach najgorszych zamiast o najprostszych.
Mnie tez to nie ominelo - zobacz ten watek:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ht=zagadka
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » śr wrz 28, 2005 2:38 pm

Pezet, masz racje. Moze niepotrzebnie tragizuje. Opis dedukcji usuniecia usterki byl kapitalny.
Silnik krokowy wyczyscilem ale go nie"wysuwalem", kanaly dolotowe przy silniku rowniez.
Kable WN, kopulka, palec sa zamowione w ASO S.Zasada (zgadnijcie za ile wszytko kupilem, kable oczywiscie MOPARA ? 142 zl brutto !! !! !! Sciemka ?? moge przefaksowac rachunek. Czego to nie robia znajomosci a tak oficjalnie to za same kable pewnie ze 170 zlociszy musialbym wyczesac).
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » śr wrz 28, 2005 4:58 pm

No dobra, silnik krokowy wyczyscilem jeszcze raz. Rozebralem, nasmarowalem. Odpalilem i chodzi. W miare rowno, wolne obroty wachaly miedzy 800-900. Przejechalem sie kawalek, i... jak sie nagrzal (ok. 80-90 stopni) to zaczal na wolnych gasnac. Swiece jakis czas temu wymienilem na NGK (zrobilem na nich moze ze 100km). Kable WN Mopara, kopulka, palec rozdzielacza dopiero beda w piatek. Co o tym myslicie ? Czy te w d.....pe kopane kabelki moga byc az tak wrazliwe na temperaturke, ze po nagrzaniu (czytalem o tym w archiwum, rozciagaja sie czy cuś) przerywa i gasnie ?
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 28, 2005 5:18 pm

Erll pisze:No dobra, silnik krokowy wyczyscilem jeszcze raz. Rozebralem, nasmarowalem. Odpalilem i chodzi. W miare rowno, wolne obroty wachaly miedzy 800-900. Przejechalem sie kawalek, i... jak sie nagrzal (ok. 80-90 stopni) to zaczal na wolnych gasnac. Swiece jakis czas temu wymienilem na NGK (zrobilem na nich moze ze 100km). Kable WN Mopara, kopulka, palec rozdzielacza dopiero beda w piatek. Co o tym myslicie ? Czy te w d.....pe kopane kabelki moga byc az tak wrazliwe na temperaturke, ze po nagrzaniu (czytalem o tym w archiwum, rozciagaja sie czy cu¶) przerywa i gasnie ?
A czujnik temperatury cieczy chlodzacej sprawdziles?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » śr wrz 28, 2005 5:25 pm

.......hmm, nie sprawdzilem a gdzie to ustrojstwo jest umieszczone ?
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 28, 2005 6:03 pm

Erll pisze:.......hmm, nie sprawdzilem a gdzie to ustrojstwo jest umieszczone ?
U Ciebie to tutaj bedzie
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/inject ... ix/CTS.htm
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr wrz 28, 2005 6:06 pm

Czujnik jest na samym przodzie - wkrecony w obudowe termostatu (nie mylic z drugim - z tylu korpusu silnika - ten jest tylko do kontrolki)

http://tinyurl.com/ag6b3

PS.
dzisiaj przy regulacji gazu napiecie spoczynkowe na TPS-ie wyszlo 2,0V - co wydaje mi sie za duzo (wg manuala 0,5-1,2)
I teraz sam nie wiem czy to ruszac czy nie - skoro silnik i skrzynia dziala jak trzeba :)
Zreszta - w moim nie ma regulacji, ale "fasolki" mozna zrobic przy pomocy frezarki :wink:
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr wrz 28, 2005 6:08 pm

Radek666 pisze:
Erll pisze:.......hmm, nie sprawdzilem a gdzie to ustrojstwo jest umieszczone ?
U Ciebie to tutaj bedzie
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/inject ... ix/CTS.htm
fakt - w silniku HO jest przy termostacie...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr wrz 28, 2005 7:08 pm

Erll pisze:Pezet, masz racje. Moze niepotrzebnie tragizuje.
Starajcie się postępować w/g metody:
1. diagnoza
2. naprawa

a nie:
- wymiana co tylko ktoś podpowie na nowe
- wydane 2kPLN i dalek problem ten sam
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » śr wrz 28, 2005 8:05 pm

ja stawiam na to, ze przyczyna nierownej pracy sa kable w.n, ew. luz na palcu rozdzielacza. U mnie silnik przerywal jak diabli, nie moglem bez redukcji wyjechac pod lekka gorke, tak silnik stracil moc. Wymienilem kable i problem zniknal jak reka odjal. Dodam, ze stare kable nie byly nigdy wymieniane bo widnial na nich napis mopar i data 1994 rok!! Dziwne, ze i tak wytrzymaly 200 tys. km...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » śr wrz 28, 2005 8:53 pm

no to u mnie jest Mopar 2-96

O kurde, gdyby to tylko kable, palec i kopulka to chyba wyskocze z okna. A ja tyle szukalem i kobinowalem ale nie chce sie zbyt szybko cieszyc bo bede musial skoczyc z okna jak nie bedzie dzialal. Smigam zony autkiem i mi gitare zawraca ze mam fure a jej blokuje. Czarna rozpacz
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » pn kwie 10, 2006 7:53 pm

czy ktos moze wie jakie powinno byc napiecie na TPSie przy przepustnicy otwartej na max??

u mnie pokazuje 3,8 a chyba powinno kolo 5V
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość