Moc XJ 4.0 a 31cali and more

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » czw paź 06, 2005 7:35 am

Nie no Piech - Wasza klasa jest bezapelacyjna :)2 i zwycięstwo jak najbardziej zasłużone :D - jechaliście przeca jako jedni z ostatnich i Ty i Stiopa - choć zacząłem mieć później podejrzenia, że ostatni w końcu dokopali się do asfaltu - stąd lepsze czasy końcówki - a my to już po czarnym jeżdziliśmy w dogrywce :)21 .

Myślę że pezet ma dużo racji aby nie bać się jeepów po terenie, myslę, że faktycznie dobry własciciel jest w stanie dbać lepiej o samochód którym zjeżdża z czarnego - teren więcej weryfikuje. Handlarz albo przypadkowy właściciel - zawsze będzie lał na stan auta.

A Misiek z miasta od małych aut - to chyba wszystkie swoje terenówki to po prostu złomuje - marketing sprzedaży masz w małym palcu. :)21 Jak ktoś kiedyś powoła się na Twoje zdanie i obetnie mi z 10 % z ceny sprzedaży - to po kasę przyjadę do Ciebie. :)21
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw paź 06, 2005 9:03 am

Gadu - gadu kij do zadu . Wszystko to piękne , ale abstrachując od altruistycznych sofizmatów ... itd. - zmiana kół na 31" nie może spowodować takiego zamulenia auta o jakim pisze Beny .
Oczywiście , że jakiś spadek przyspieszenia musi być odczuwalny , ale panowie , no przecież nie zrobi się z tego powodu z jeep'a - tico .
Nie znam tego auta chociaż jest z Krakowa (albo nie wiem o które chodzi ) ale cuś musi być nie tak .
Bezwzględnie trzeba go na benzynie przepytać . Zgadza się , że jeżeli mikser jest do dupy to i przelot będzie zawężony jak pisał Mel , ale i tak nie powinno to powodować jakiegoś drastycznego zatkania samochodu .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw paź 06, 2005 9:21 am

Me sobie tak tutaj nieco teoretyzujemy, a o wyzszosci X nad Y mozna sie przekonac robiac prosty test - na to samo auto zalozyc kola fabryczne, zmierzyc przyspieszenie, zobaczyc ile pociagnie na maxa, potem zalozyc wieksze kola i zrobic to samo - na tej samej drodze.

Porownujac rozne auta nie dojdzie sie do zadnego wniosku, bo kazde auto ma inny stopien zuzycia, kazde ma inna moc, inna instalacje gazowa, inne wyposazenie i ciezar itd.

Ja akurat jechalem tym samym autem (nie moim) - na 30" BFG AT i na 31" Wrangler MTR. Na wiekszych kolach (tu jeszcze dochodzi bieznik) przyspieszal zauwazalnie gorzej.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw paź 06, 2005 11:19 am

Ja tam nie odczułem prawie żadnej różnicy mocy jak zmieniłem na 31'' , ale przy chamowaniu jest troche gorzej trzeba mocniej cisnąć na pedał :)

Tak jest u mnie a jak u innych to nie :roll: nie mam pojęcia, ale powinno być tak samo, przecie to to samo auto :)21 , a z @CHOMIKIEM się zgadzam, jak masz zamiar jeździć na równo z chłopakami o ksywach bolo albo beton to musisz pooglądać się za innymi autkami.

A w terenie nie ma takiej mozliwości żeby poczuć spadek mocy, a jak to reduktor i jazda :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw paź 06, 2005 11:47 am

Trochę odbiegamy od tematu zajęć , chociaż już chyba wyjaśniliśmy , że auto nie powinno się zamienić w muła na 31" calach .

A w temacie spadek osiągów na dużych kołach :
powiedzcie mi , które auta -nazwijmy je terenowowymi - mają 180 hp ?
Większość terenówek jeżdżących na codzień po twardym i czasem po miękkim ma znacznie słabsze silniki . I co mają powiedzieć ich właściciele ? Znaczy wiem co powiedzą - że jeep to kupa - ale mnie nie chodzi o to które auto jest najlepsze .
Akurat silnik 4,0 ma tyle mocy , że spadek osiągów po założeniu większych kół jest pomijalny . Nie o to w tym aucie chodzi . A komu mało pod butem niech sobie nitro założy - była tu już taka dyskusja gdzie ktoś chciał mnie do takiego rozwiązania przekonać . :D :D
Bardziej bym się przejmował wpływem tych dużych kół na żywotność napędów , ale to już inna bajka .

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

beny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 6:13 pm
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: beny » czw paź 06, 2005 11:54 am

Dziękuję panom za porady i podpowiedzi już wiem że nie kupie tego strucla gdyż doszły do mnie wiadomości od innych użytkowników tego forum którzy także oglądali ten samochód i doszliśmy do jednego wniosku: gościu spoko ale autko mimo iż pięknie wygląda to silnik niestety padaka, :( koniec kropka. trzeba nadal poszukiwać noża na gardle nie mam więc....???. Pozdrawiam wszyskich i jeszcze raz dziękuje za odezwę.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw paź 06, 2005 12:11 pm

mel pisze: A Misiek z miasta od małych aut - to chyba wszystkie swoje terenówki to po prostu złomuje - marketing sprzedaży masz w małym palcu. :)21 Jak ktoś kiedyś powoła się na Twoje zdanie i obetnie mi z 10 % z ceny sprzedaży - to po kasę przyjadę do Ciebie. :)21
Auto, ktore jezdzilo w terenie kupilbym tylko od jakiegos dobrego znajomego, a xj szczegolnie (mala sztywnosc nadwozia)... Mialem auta, ktore jezdzily wczesniej w terenie i nic dobrego o ich stanie nie moglem powiedziec, pakiety startowe byly zajebiscie kosztowne. teraz mam auto, ktore terenu nie widzialo i pakietu prawde mowiac nie bylo, za wyjatkiem tego, co sobie sam wymyslilem, zeby przerobic.
Co do miasta od malych aut... wielki jeep fajnie leczy kompleksy, co? :P

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw paź 06, 2005 12:25 pm

A robi się tam jeszcze jakie auta czy już wszystko trawa zarosła ?

:D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw paź 06, 2005 12:27 pm

Costam robia, ale to chyba w Tychach, nie interesowalem sie zbytnio.... Robia za to silniki zdaje sie. :D

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » czw paź 06, 2005 12:44 pm

Misiek - to jak to w końcu z historią - robili u Was maluchy czy nie ? :D przecież to chyba nie peerlowska ściema z fsm? :D
jeep na 31 cali to dobrze leczy kompleksy uciekania przed głąbami aby nie obetrzeć lakieru i plastików :D
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » czw paź 06, 2005 5:57 pm

Co by zakończyć internetowe dywagacje nt kół - postanowiłem jutro zastąpić swoje 31 cali na 235/75/15 - - jak świeżo potestuję to skreślę parę słów.
Eksperyment i tani i szybki do zrobienia - i zamknie nieustający i niezwykle istotny temat naszych rozmów. :D
pzdr-mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw paź 06, 2005 6:13 pm

Czekamy!

Ja mam w planach (niestety nieco odleglych) zakup drugiego kompletu 31 MT bo na codzien - glownie po miescie - jezdze na 30 AT.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » czw paź 06, 2005 6:23 pm

pezet - ja natomiast obniżam w ten sposób budę, żeby w zime łatwiej się wsiadało :wink: :D
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » czw paź 06, 2005 9:23 pm

To ja też dorzucę swoje 2 grosze. Od nie dawna pomykam na 31'' zmieniając z orygnialnych 225/75 i powiem, że faktycznie z odejściem lekko gorzej, z hamulcami też delikatnie mówiąc c.hujowato. Od razu zmień płyn na DOT 4 ( bardziej odporny na wyższe temp) i przejrzyj hamulce, bo to najważniejsze. Co do trakcji i wyglądu:
- trakcja- jeśli masz amory i amor skrętu ok, to bedziesz zadowolony. W terenie dodatkowy prześwit i powiem, że na AT goodrichowskich robi terenie naprawdę OK. Warunek- kiosk w góre o 5-6 cm
- wygląd- wreszcie syf wygląda jak rasowa terenówka ( objeżdża Parchole na MT-kach na miękkim) , a nie jak passat
Oczywiście ostateczny wybór i tak należy do Ciebie
:lol:
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt paź 07, 2005 8:14 am

No to po wymianie - odczucia?.... no sam nie wiem różnica jest ale nie powalająca, jak pojeżdżę trochę dłużej i szybciej to dam znać. Fura wygląda ..ujowiej. :D
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt paź 07, 2005 8:23 am

mel pisze:No to po wymianie - odczucia?.... no sam nie wiem różnica jest ale nie powalająca, jak pojeżdżę trochę dłużej i szybciej to dam znać. Fura wygląda ..ujowiej. :D
Jak pojeździsz trochę dłużej to się dup*y przestaną za Tobą na ulicy oglądać . Nie wiem czy warto .

:)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt paź 07, 2005 9:27 am

Już mam takie wrażenie Szczepan :D
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt paź 07, 2005 9:34 am

mel pisze:Już mam takie wrażenie Szczepan :D
Ale i tak nie musisz się przejmować - w końcu kto dzierży palmę pierwszeństwa jako la danca wygibasa wszechczasów , wśród żon forumowiczów ?
Dobrze jest mieć kilka haków na kobietki , oj dobrze .

:)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » pt paź 07, 2005 2:37 pm

Stiopa pisze:
mel pisze:No to po wymianie - odczucia?.... no sam nie wiem różnica jest ale nie powalająca, jak pojeżdżę trochę dłużej i szybciej to dam znać. Fura wygląda ..ujowiej. :D
Jak pojeździsz trochę dłużej to się dup*y przestaną za Tobą na ulicy oglądać . Nie wiem czy warto .

:)21 :)21 :)21
to nareszcie wiem poco ja chce te31" :wink: :wink:
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz paź 09, 2005 5:56 am

Nie będę już więcej syfił głupotami - ale obiektywnie po całym dniu jeżdżenia powiem krótko - jednak za.ierdala (umówmy sie - jak na jeepa)w porównaniu do 31 cali - lepiej i łatwiej przyspiesza, lepsza reakcja przy redukcji i wyprzedzaniu, nawet piasta z przodu ciszej wyje :D . Tak więc wnioski jednoznaczne - jak chcę mieć 31 cali powinienem wymienić przełożenia w mostach.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz paź 09, 2005 11:35 pm

Dla info:zrobiłem dzis parę pomiarów G-techem na 2WD,D, Power,benzynie i kołach 215/65-wynik 13,5 do 14 s do setki-myslę,ze nieżle.Na gazie: wstyd sie przyznać,chociaż do 70-80/h jest nie najgorzej.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn paź 10, 2005 7:53 am

To twoje stadko koni mechanicznych chyba gdzies sie rozpierzchlo bo wg fabryki automat przyspiesza w 10 s. Moj HO ,ale z manualem zbiera sie w jakies 8 s do stu. A opony 30" troche go zmulily-niestety :( :evil: :)3
Ostatnio zmieniony pn paź 10, 2005 7:56 am przez intruz, łącznie zmieniany 1 raz.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn paź 10, 2005 7:55 am

vandall1 pisze:Dla info:zrobiłem dzis parę pomiarów G-techem na 2WD,D, Power,benzynie i kołach 215/65-wynik 13,5 do 14 s do setki-myslę,ze nieżle.Na gazie: wstyd sie przyznać,chociaż do 70-80/h jest nie najgorzej.

eeeee...co to za wynik !! jak polonez !!

cos nie tegez z g-techem albo z motorem !!

katalogowo podaja ponizej 10 s !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn paź 10, 2005 10:42 am

Panowie, troche powagi!

10 s do setki to chyba teoria - i to dla nowego auta.

Nasze XJ maja czesto ponad 200 tys i z katalogowych ponad 180 KM zostalo moze 150, a moze mniej..

Intruz - 8 s - jeśli tak zmierzyles to mozna tylko pogratulowac, bo to wynik podobny do nowego BMW z 300-konnym silnikiem.

Ja swojego nie sprawdzam bo mi szkoda skrzyni, ale przypuszczam ze blizej bylby 14 sek niz 10 :)

Mierzac przyspieszenie trzeba jeszcze wziac poprawke na wskazania licznika, ktory zazwyczaj pokazuje predkosc ok 10% wyzsza niz zmierzona np. radarem.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn paź 10, 2005 10:58 am

No tak, tylko ze moj xj wazy 1440kg ( nie mam haka, instalacji gazowej i nie woze szpejow w bagazniku), a BMW X5 ( bo chyba o ta Ci chodzilo) wazy grubo ponad dwie tony i ich wspolczynnik mocy do masy jest zblizony. Zreszta moze sie kiedys gdzies spotkamy i sam sie przekonasz.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość