MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » czw paź 06, 2005 7:35 am
Nie no Piech - Wasza klasa jest bezapelacyjna

i zwycięstwo jak najbardziej zasłużone

- jechaliście przeca jako jedni z ostatnich i Ty i Stiopa - choć zacząłem mieć później podejrzenia, że ostatni w końcu dokopali się do asfaltu - stąd lepsze czasy końcówki - a my to już po czarnym jeżdziliśmy w dogrywce

.
Myślę że pezet ma dużo racji aby nie bać się jeepów po terenie, myslę, że faktycznie dobry własciciel jest w stanie dbać lepiej o samochód którym zjeżdża z czarnego - teren więcej weryfikuje. Handlarz albo przypadkowy właściciel - zawsze będzie lał na stan auta.
A Misiek z miasta od małych aut - to chyba wszystkie swoje terenówki to po prostu złomuje - marketing sprzedaży masz w małym palcu.

Jak ktoś kiedyś powoła się na Twoje zdanie i obetnie mi z 10 % z ceny sprzedaży - to po kasę przyjadę do Ciebie.

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw paź 06, 2005 9:03 am
Gadu - gadu kij do zadu . Wszystko to piękne , ale abstrachując od altruistycznych sofizmatów ... itd. - zmiana kół na 31" nie może spowodować takiego zamulenia auta o jakim pisze Beny .
Oczywiście , że jakiś spadek przyspieszenia musi być odczuwalny , ale panowie , no przecież nie zrobi się z tego powodu z jeep'a - tico .
Nie znam tego auta chociaż jest z Krakowa (albo nie wiem o które chodzi ) ale cuś musi być nie tak .
Bezwzględnie trzeba go na benzynie przepytać . Zgadza się , że jeżeli mikser jest do dupy to i przelot będzie zawężony jak pisał Mel , ale i tak nie powinno to powodować jakiegoś drastycznego zatkania samochodu .
Stiopa
XJ Sport '93
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » czw paź 06, 2005 9:21 am
Me sobie tak tutaj nieco teoretyzujemy, a o wyzszosci X nad Y mozna sie przekonac robiac prosty test - na to samo auto zalozyc kola fabryczne, zmierzyc przyspieszenie, zobaczyc ile pociagnie na maxa, potem zalozyc wieksze kola i zrobic to samo - na tej samej drodze.
Porownujac rozne auta nie dojdzie sie do zadnego wniosku, bo kazde auto ma inny stopien zuzycia, kazde ma inna moc, inna instalacje gazowa, inne wyposazenie i ciezar itd.
Ja akurat jechalem tym samym autem (nie moim) - na 30" BFG AT i na 31" Wrangler MTR. Na wiekszych kolach (tu jeszcze dochodzi bieznik) przyspieszal zauwazalnie gorzej.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw paź 06, 2005 11:19 am
Ja tam nie odczułem prawie żadnej różnicy mocy jak zmieniłem na 31'' , ale przy chamowaniu jest troche gorzej trzeba mocniej cisnąć na pedał
Tak jest u mnie a jak u innych to nie

nie mam pojęcia, ale powinno być tak samo, przecie to to samo auto

, a z @CHOMIKIEM się zgadzam, jak masz zamiar jeździć na równo z chłopakami o ksywach bolo albo beton to musisz pooglądać się za innymi autkami.
A w terenie nie ma takiej mozliwości żeby poczuć spadek mocy, a jak to reduktor i jazda

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw paź 06, 2005 11:47 am
Trochę odbiegamy od tematu zajęć , chociaż już chyba wyjaśniliśmy , że auto nie powinno się zamienić w muła na 31" calach .
A w temacie spadek osiągów na dużych kołach :
powiedzcie mi , które auta -nazwijmy je terenowowymi - mają 180 hp ?
Większość terenówek jeżdżących na codzień po twardym i czasem po miękkim ma znacznie słabsze silniki . I co mają powiedzieć ich właściciele ? Znaczy wiem co powiedzą - że jeep to kupa - ale mnie nie chodzi o to które auto jest najlepsze .
Akurat silnik 4,0 ma tyle mocy , że spadek osiągów po założeniu większych kół jest pomijalny . Nie o to w tym aucie chodzi . A komu mało pod butem niech sobie nitro założy - była tu już taka dyskusja gdzie ktoś chciał mnie do takiego rozwiązania przekonać .
Bardziej bym się przejmował wpływem tych dużych kół na żywotność napędów , ale to już inna bajka .

Stiopa
XJ Sport '93
-
beny
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 6:13 pm
- Lokalizacja: Gorlice
Post
autor: beny » czw paź 06, 2005 11:54 am
Dziękuję panom za porady i podpowiedzi już wiem że nie kupie tego strucla gdyż doszły do mnie wiadomości od innych użytkowników tego forum którzy także oglądali ten samochód i doszliśmy do jednego wniosku: gościu spoko ale autko mimo iż pięknie wygląda to silnik niestety padaka,

koniec kropka. trzeba nadal poszukiwać noża na gardle nie mam więc....

?. Pozdrawiam wszyskich i jeszcze raz dziękuje za odezwę.
-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » czw paź 06, 2005 12:11 pm
mel pisze:
A Misiek z miasta od małych aut - to chyba wszystkie swoje terenówki to po prostu złomuje - marketing sprzedaży masz w małym palcu.

Jak ktoś kiedyś powoła się na Twoje zdanie i obetnie mi z 10 % z ceny sprzedaży - to po kasę przyjadę do Ciebie.

Auto, ktore jezdzilo w terenie kupilbym tylko od jakiegos dobrego znajomego, a xj szczegolnie (mala sztywnosc nadwozia)... Mialem auta, ktore jezdzily wczesniej w terenie i nic dobrego o ich stanie nie moglem powiedziec, pakiety startowe byly zajebiscie kosztowne. teraz mam auto, ktore terenu nie widzialo i pakietu prawde mowiac nie bylo, za wyjatkiem tego, co sobie sam wymyslilem, zeby przerobic.
Co do miasta od malych aut... wielki jeep fajnie leczy kompleksy, co?

-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw paź 06, 2005 12:25 pm
Stiopa
XJ Sport '93
-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » czw paź 06, 2005 12:27 pm
Costam robia, ale to chyba w Tychach, nie interesowalem sie zbytnio.... Robia za to silniki zdaje sie.

-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » czw paź 06, 2005 12:44 pm
Misiek - to jak to w końcu z historią - robili u Was maluchy czy nie ?

przecież to chyba nie peerlowska ściema z fsm?
jeep na 31 cali to dobrze leczy kompleksy uciekania przed głąbami aby nie obetrzeć lakieru i plastików

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » czw paź 06, 2005 5:57 pm
Co by zakończyć internetowe dywagacje nt kół - postanowiłem jutro zastąpić swoje 31 cali na 235/75/15 - - jak świeżo potestuję to skreślę parę słów.
Eksperyment i tani i szybki do zrobienia - i zamknie nieustający i niezwykle istotny temat naszych rozmów.
pzdr-mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » czw paź 06, 2005 6:13 pm
Czekamy!
Ja mam w planach (niestety nieco odleglych) zakup drugiego kompletu 31 MT bo na codzien - glownie po miescie - jezdze na 30 AT.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » czw paź 06, 2005 6:23 pm
pezet - ja natomiast obniżam w ten sposób budę, żeby w zime łatwiej się wsiadało

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
jeep_user
-

- Posty: 223
- Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
- Lokalizacja: PACZKOWO
Post
autor: jeep_user » czw paź 06, 2005 9:23 pm
To ja też dorzucę swoje 2 grosze. Od nie dawna pomykam na 31'' zmieniając z orygnialnych 225/75 i powiem, że faktycznie z odejściem lekko gorzej, z hamulcami też delikatnie mówiąc c.hujowato. Od razu zmień płyn na DOT 4 ( bardziej odporny na wyższe temp) i przejrzyj hamulce, bo to najważniejsze. Co do trakcji i wyglądu:
- trakcja- jeśli masz amory i amor skrętu ok, to bedziesz zadowolony. W terenie dodatkowy prześwit i powiem, że na AT goodrichowskich robi terenie naprawdę OK. Warunek- kiosk w góre o 5-6 cm
- wygląd- wreszcie syf wygląda jak rasowa terenówka ( objeżdża Parchole na MT-kach na miękkim) , a nie jak passat
Oczywiście ostateczny wybór i tak należy do Ciebie

-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » pt paź 07, 2005 8:14 am
No to po wymianie - odczucia?.... no sam nie wiem różnica jest ale nie powalająca, jak pojeżdżę trochę dłużej i szybciej to dam znać. Fura wygląda ..ujowiej.

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pt paź 07, 2005 8:23 am
Stiopa
XJ Sport '93
-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » pt paź 07, 2005 9:27 am
Już mam takie wrażenie Szczepan

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pt paź 07, 2005 9:34 am
mel pisze:Już mam takie wrażenie Szczepan

Ale i tak nie musisz się przejmować - w końcu kto dzierży palmę pierwszeństwa jako la danca wygibasa wszechczasów , wśród żon forumowiczów ?
Dobrze jest mieć kilka haków na kobietki , oj dobrze .

Stiopa
XJ Sport '93
-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » pt paź 07, 2005 2:37 pm
to nareszcie wiem poco ja chce te31"

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » ndz paź 09, 2005 5:56 am
Nie będę już więcej syfił głupotami - ale obiektywnie po całym dniu jeżdżenia powiem krótko - jednak za.ierdala (umówmy sie - jak na jeepa)w porównaniu do 31 cali - lepiej i łatwiej przyspiesza, lepsza reakcja przy redukcji i wyprzedzaniu, nawet piasta z przodu ciszej wyje

. Tak więc wnioski jednoznaczne - jak chcę mieć 31 cali powinienem wymienić przełożenia w mostach.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz paź 09, 2005 11:35 pm
Dla info:zrobiłem dzis parę pomiarów G-techem na 2WD,D, Power,benzynie i kołach 215/65-wynik 13,5 do 14 s do setki-myslę,ze nieżle.Na gazie: wstyd sie przyznać,chociaż do 70-80/h jest nie najgorzej.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » pn paź 10, 2005 7:53 am
Ostatnio zmieniony pn paź 10, 2005 7:56 am przez
intruz, łącznie zmieniany 1 raz.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pn paź 10, 2005 7:55 am
vandall1 pisze:Dla info:zrobiłem dzis parę pomiarów G-techem na 2WD,D, Power,benzynie i kołach 215/65-wynik 13,5 do 14 s do setki-myslę,ze nieżle.Na gazie: wstyd sie przyznać,chociaż do 70-80/h jest nie najgorzej.
eeeee...co to za wynik

jak polonez
cos nie tegez z g-techem albo z motorem
katalogowo podaja ponizej 10 s

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » pn paź 10, 2005 10:42 am
Panowie, troche powagi!
10 s do setki to chyba teoria - i to dla nowego auta.
Nasze XJ maja czesto ponad 200 tys i z katalogowych ponad 180 KM zostalo moze 150, a moze mniej..
Intruz - 8 s - jeśli tak zmierzyles to mozna tylko pogratulowac, bo to wynik podobny do nowego BMW z 300-konnym silnikiem.
Ja swojego nie sprawdzam bo mi szkoda skrzyni, ale przypuszczam ze blizej bylby 14 sek niz 10
Mierzac przyspieszenie trzeba jeszcze wziac poprawke na wskazania licznika, ktory zazwyczaj pokazuje predkosc ok 10% wyzsza niz zmierzona np. radarem.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » pn paź 10, 2005 10:58 am
No tak, tylko ze moj xj wazy 1440kg ( nie mam haka, instalacji gazowej i nie woze szpejow w bagazniku), a BMW X5 ( bo chyba o ta Ci chodzilo) wazy grubo ponad dwie tony i ich wspolczynnik mocy do masy jest zblizony. Zreszta moze sie kiedys gdzies spotkamy i sam sie przekonasz.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość