Po poradę - kosmiczne spalanie w XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt lis 25, 2005 6:41 pm

Pożyczcie gdzieć od kogoś znajomego gpsa to sobie wyjaśnicie różnice u mnie 1 mila na 31 cali to było 1,72 km, a na 235/75/15 -1,63 km- zresztą po co przecież my nie aptekarze.
dla wawy i okolic służę odpowiednim przyrządem :D
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
sheriff
 
 
Posty: 267
Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: sheriff » pt lis 25, 2005 7:11 pm

na MT 31" w mieście na sekwencji bierze 19-20 l/100km..trzeba uwzględnić 12 procentową różnicę w obwodzie koła.. więc kiedy według licznika robisz 250 km to faktycznie masz 280.. no a 70/280=25.. no i 3 litry już masz :)21
Dodge RAM 3500 5.9 Cummins ;)

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » sob lis 26, 2005 1:50 am

Ostatnio jeździłem Buickiem 5.0 V8 i spalanie było sporo mniejsze
Pojemnosc nie ma tutaj wiekszego znaczenia, moje Camaro 5.7 pali mniej niz XJ, mysle ze jest to spowodowane przez:
- kanciasty ksztalt, wiadomo ze na trasie to bardzo podnosi zuzycie paliwa, ale w miescie tez czesto jezdzi sie 60-70 i mala aerodynamika nadwozia zrobi swoje
- wysokie przelozenie 3.55, w Camaro mam opcjonalne 'hi-performance' 3.23, a standardem bylo 'MPG friendly' 2.73
- beznadziejnie polozony moment obrotowy ('91-'95), maksymalna wartosc jest przy 4000 rpm, to jest zdecydowanie za wysoko, rozpedzajac sie ze swiatel musze deptac do 2500 rpm zeby mi w tylek nie powjezdzali Ci z tylu
- pod punkt powyzszy dobrany jest konwerter w skrzyni, nie wiem jaki jest jego 'stall speed' ale mysle ze conajmniej 2200 rpm, czyli jadac sobie 1500 rpm chcemy delikatnie przyspieszyc to i tak najpierw silnik zakreci sie do tych 2200 rpm i dopiero zaczniemy przyspieszac
- w przypadku Granda mamy tez ogromna wage, na trasie nie jest to wiekszym problemem ale w miescie na kazdym skrzyzowaniu trzeba ruszyc te dwie tony z miejsca
- ciezkie opony, czesto duzo wieksze niz montowano fabrycznie co zwieksza mase nieresorowalna oraz opory toczenia (znowu ruszanie)

Generalnie wolalbym pod maska widziec 5.7 TPI lub LT1, gdzie przy 1500 obrotow pod butem byloby 370 nm i daloby sie jezdzic bez potrzeby wkrecania XJta na wysokie obroty, a co za tym idzie spalanie w miescie byloby rozsadniejsze.
A czy ktos uzytkowal '91-'95 oraz '96+ i zaobserwowal roznice w spalaniu w cyklu miejskim?
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
postrach
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:23 pm
Lokalizacja: Warszawka

Post autor: postrach » sob lis 26, 2005 11:36 am

Ok, to zakładam, że licznik rzeczywiście przekłamuje 10% i wtedy wychodzi jakieś 22l. Pb lub 25l. LPG po mieście :) no i chyba trzeba się z tymi cyferkami oswajać, na szczęście niedużo jeżdżę :P
Powiedzcie mi jeszcze czy słyszeliście/ zastanawialiście się nad montażem Blos-a (taki gaźnik do gazu). Ma to podobnież sens w silnikch dużej pojemności wyposażonych w instalację gazową bez sekwencji. To ustrojstwo zapewnia odpowiednią proporcję powietrze/LPG w całym zakresie obrotów (osiągi jak na PB bez przy tym samym spalaniu) i do tego nie ma pogorszenia osiągów przy jeździe na PB, bo nie ma zwężki na doprowadzieniu powietrza (wywalamy mikser).
XJ Ltd. 4.0 HI lift 3"

Awatar użytkownika
Arekk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 14, 2005 8:35 am
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arekk » sob lis 26, 2005 12:06 pm

Jak to czytam to cieszę się że mam tylko 2.5 pod maską :D
Szkoda że nie mam 4.0 wtedy można byłoby czymś depnąć :D
Coś za coś.
Pozdrawiam wszystkich
XJ 2.5 Gaz

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » sob lis 26, 2005 2:13 pm

Dyskusja się fajnie rozwija ale czytając posty postanowiłem jeszcze raz sprawdzić zużycie gazu. W dniu wczorajszym trasa 300 kilometrów. Około 40 kilometrów po Wrocławiu i okolicach w dużych korkach. 260 kilometrów trasa, średnia prędkość 110 km/godz. Tankowanie 43 litry gazu :D. Łatwo obliczyć - 100 kilometrów to 14,3 litra gazu. Ustawiony tak,że normalnie przyśpiesza, na wolnych 800 obrotów. Tylko po mieście w korkach i bez, częste przyśpieszanie i hamowanie - na 43 litrach robie 240 - 250 kilometrów. Czyli nie przekracza 18 litrów. Wyniki całkiem przyzwoite. Jak ktoś pisze o zużyciu grubo ponad 20 litrów gazu to nasuwa się jeden wniosek - gazownia źle wyregulowana albo simik do d......y. :(
Mirek

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » sob lis 26, 2005 2:23 pm

Mirek Kal pisze: bez, częste przyśpieszanie i hamowanie - na 43 litrach robie 240 - 250 kilometrów. Czyli nie przekracza 18 litrów. Wyniki całkiem przyzwoite. Jak ktoś pisze o zużyciu grubo ponad 20 litrów gazu to nasuwa się jeden wniosek - gazownia źle wyregulowana albo simik do d......y. :(
mi wychodzi przy: Kielce- Wawa (180km), reszta to jazda po wawie do pracy itp: ok 250-280km, tankowanie 45 litrow...
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » sob lis 26, 2005 2:25 pm

Acha i jeszcze jedno - oponki to AT 235/75/15. Zbiornik gazu 60 litrów, ustawiony tak że do całkowitego unieruchomienia silnika ze względu na brak gazu 45 litrów, pozostaje w zbiorniku 15 litrów niestety nie do użycia :(
Mirek

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » sob lis 26, 2005 2:30 pm

Mirek Kal pisze:Acha i jeszcze jedno - oponki to AT 235/75/15. Zbiornik gazu 60 litrów, ustawiony tak że do całkowitego unieruchomienia silnika ze względu na brak gazu 45 litrów, pozostaje w zbiorniku 15 litrów niestety nie do użycia :(
ja jezdze do momentu zanikniecia przyspieszania... samo jezdzenie jest jeszcze mozliwe...
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » sob lis 26, 2005 3:16 pm

Ale co to za jazda - któryś z kolegów napisał taczka jedzie ale nie przyśpiesza :roll: Powtarzam jedno - dużo kolegów niestety ma auta w złym stanie technicznym i dlatego problemy :(
Mirek

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » sob lis 26, 2005 3:39 pm

bartman pisze:
Mirek Kal pisze:Acha i jeszcze jedno - oponki to AT 235/75/15. Zbiornik gazu 60 litrów, ustawiony tak że do całkowitego unieruchomienia silnika ze względu na brak gazu 45 litrów, pozostaje w zbiorniku 15 litrów niestety nie do użycia :(
ja jezdze do momentu zanikniecia przyspieszania... samo jezdzenie jest jeszcze mozliwe...
A ja jeżdżę dopóki nie zacznie mi się świecić rezerwa :)21 Od czasu gdy zainwestowałem w nowy czujnik poziomu gazu, to mi względnie przyzwoicie pokazuje przybliżony poziom w butli, i rezerwa zawiera się w jakiś ca 15 lirach 8) Wtedy wiem, że powinienem się za jakąś tanią stacją rozglądać :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » sob lis 26, 2005 4:02 pm

misman pisze: A ja jeżdżę dopóki nie zacznie mi się świecić rezerwa :)21 Od czasu gdy zainwestowałem w
mi ciolki zalozylu odwrotnie i wskaznik pokazuje odwrotnie :x .. jak jest pelno to pokazuje rezerwe... i musze do nich jechac...
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » sob lis 26, 2005 4:03 pm

Mirek Kal pisze:Ale co to za jazda - któryś z kolegów napisał taczka jedzie ale nie przyśpiesza :roll: Powtarzam jedno - dużo kolegów niestety ma auta w złym stanie technicznym i dlatego problemy :(
jak Ci brakuje gazu w butli, to kazdy samochod nie bedzie przyspieszal, wiec to chyba inny watek.
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Re: Po poradę - kosmiczne spalanie w XJ

Post autor: JONY B » sob lis 26, 2005 5:38 pm

postrach pisze:Po przeczytaniu kilku postów stało się jasne - szeroki za dużo pali i to chyba grubo za dużo. Zazwyczaj jeżdżę na gazie i przy dość delikatnej jeździe po mieście 70l wystarcza na 250km. To bardzo dużo, ale zawsze gazu. Ale uwaga, ten tydzień pojeździłem na benzynie i pół baku starczyło na niecałe 150km!! To wychodzi ponad 23l na 100km. :o i to przy naprawdę spokojnej jeździe. Znaję sobie sprawę, że HO, automat i opony 30' M/T robią swoje, ale 23l ?? Czy ktoś ma może pomysł co może być przyczyną?? Może sonda lambda?? Silnik pracuje równo, nie kopci, nie bierze oleju. Automat też jest wporządku. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc :)
50% paliwa idzie w rure, to standart... :)21 w amerykanskiej mechanizacji...

W niemczech jest firma,co przerabia jeepy, chyba najlepsze- to silnik 2.0 16v od VW pali 14benzyny, ale podobno zapie.....la,ze strach

Awatar użytkownika
el-viz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 10:14 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: el-viz » sob lis 26, 2005 8:34 pm

ja dzisiaj zrobiłem 440 na 83l .to chyba nie jest źle?
autostrada(niemiecka) ale z lawetą no i w porywach 130-140( na pusto),a tak średnio 120.ale cudów nie ma, żeby było mniej to chyba trzeba kupić cinquecento :evil: :D
Pipol zmienił właściciela - zostały dwa plaski :(
ale nic, będzie inny:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość