szósty cylinder

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

LAREDO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: śr cze 01, 2005 1:49 pm
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: LAREDO » czw gru 22, 2005 11:33 pm

DISCOTHEQUE też nie mam pompy i też odpalam go rano. Zdradzę ci sztuczkę magiczkę. Pod elektrozawór od gazu podpinasz kabel z + przez dodatkowy przełącznik. Rano wsiadasz właczasz owy przełacznik czekasz ze 2 - 3 sek. i .... już :lol: potem D i ... pa pa pa
szykuje się ponownie na 4x4 ale nie wiem na co :)
GSM 695 659 000

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw gru 22, 2005 11:38 pm

LAREDO pisze:DISCOTHEQUE też nie mam pompy i też odpalam go rano. Zdradzę ci sztuczkę magiczkę. Pod elektrozawór od gazu podpinasz kabel z + przez dodatkowy przełącznik. Rano wsiadasz właczasz owy przełacznik czekasz ze 2 - 3 sek. i .... już :lol: potem D i ... pa pa pa
To nie chodzi o sztuczki :) Zreszta nie trzeba az tak kombinowac :)21 wiekszosc sterownikow posiada opcje awaryjnego startu na LPG, wystarczy przytrzymac na 5 sek. przelacznik zasilania :)21

Chodzi o biedny parownik ktory dostaje po dupie. Przy takim uzytkowaniu minimum co roku powinno sie wymieniac membrany i uszczelnienia.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw gru 22, 2005 11:46 pm

sprawdz cisnienie na 6 cylindrze... zmierz jak cieply i jak zimny silnik... mnie to wyglada na brak kompresji wiec albo podstawiajace sie zawory... bo lpg niestety powoduje wpadanie zaworow w gniazda... lub popekane pierscienie... lub pekniety tlok...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw gru 22, 2005 11:48 pm

Mechanik sie pochlasta jak mu kaze sprawdzic cisnienie na 6 garze :)21

Tylko nie urwijcie zaworka od ogrzewania :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt gru 23, 2005 12:05 am

a w aparacie zaplonowym nie ma przypadkiem jakiegos ustrojstwa pod dziwnie brzmiaca nazwa... : czujnik halla ??

albo tzw. kondensatora ... ?? jak to np. w garbusie mam .. !! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt gru 23, 2005 12:08 am

w aparacie jest czujnik synchronizujacy prace wtryskiwaczy... a czujnik polozenia walu jest na obudowie kola zamachowego i to on odpowiada za punkt wyzwolenia iskry...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt gru 23, 2005 12:23 am

Miskiller pisze:w aparacie jest czujnik synchronizujacy prace wtryskiwaczy... a czujnik polozenia walu jest na obudowie kola zamachowego i to on odpowiada za punkt wyzwolenia iskry...

no to sie w koncu sie dowiedzialem ze czujnik polozenia walu to wlasnie ten caly "halla" ... !! :)2

u kolesia sa podobne objawy !! ale u niego jak sie motor nagrzeje to gasnie i idzie go odpalic dopiero jak ostygnie... !!

to to dopiero sa szopki !! jutro jedznie na kompa i go bede testowac u mojego mechasa... !!

a ze ma kawal drogi ( z 15km) to mu z 1/2 dnia zejdzie na dojazd ... :)20
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt gru 23, 2005 12:29 am

to znana usterka cieply=brak iskry , ostygnie troche jest, wymiana przy V8 wymaga gumowej reki... przy 6 w rzedzie jest lepiej, koszt czujnika w podrobce okolo 350 zl i dwie srobki na imbus lub 13 i jedna kostka... zero regulacji tylko wykrecic i wkrecic...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

marcinv6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 20, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: marcinv6 » sob gru 24, 2005 10:28 pm

podejrzewacie u mnie ten czujnik?

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » czw mar 16, 2006 3:40 pm

witam,

i co z Twoim 6 cylindrem? Mam dokładnie takie same objawy: jak silnik trochę ostygnie to ładnie pracuje a jak temperatura dojdzie pod 100 to cylinder staje, silnik zaczyna drgać i generalnie "pyrtoli" - mówię o wolnych obrotach bo podczas jazdy grają wszystkie cylindry i nie ma żadnych problemów
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

marcinv6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 20, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: marcinv6 » czw mar 16, 2006 10:10 pm

witaj! jedyna słuszna diagnoza, nie poparta żadnymi niestety pomiarami w rodzaju mierzenia ciśnienia itd, brzmiała zdejmujemy głowicę i ..... oczom naszym ukazały się popodżerane gniazda ! Szlif gniazd zaworowych za całe 10 zł od zaworu i chodzi równiutko- polecam a napewno ustąpi.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt mar 17, 2006 6:07 am

marcinv6 pisze:witaj! jedyna s³uszna diagnoza, nie poparta ¿adnymi niestety pomiarami w rodzaju mierzenia ci¶nienia itd, brzmia³a zdejmujemy g³owicê i ..... oczom naszym ukaza³y siê popod¿erane gniazda ! Szlif gniazd zaworowych za ca³e 10 z³ od zaworu i chodzi równiutko- polecam a napewno ust±pi.
Tak to jest jak sie odpala na LPG!!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » pt mar 17, 2006 8:16 am

Tak, tylko, że ja nigdy nie odpalam na LPG. Ustawione mam tak, że przełącza się dopiero jak silnik już jest cieplutki.
Zauważyłem, że jak cylinder przestaje chodzić to po lekkim odłączeniu kabla WN od kopułki (na dwa mm) iskra jest ale jakaś taka nieregularna. A jak odłącze kabel innego cylindra to iskra wali równiutko. Czytałem w kliku tematach że przyczyną może być czujnik położenia wału. Gdzie on się dokładnie znajduje i czy można go jakoś przetestować? [/list][/quote]
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » pt mar 17, 2006 8:31 am

acha... kable WN nowiutkie, świece nówki, kopułka i palec przeczyszczone...
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt mar 17, 2006 8:53 am

krycha pisze:Gdzie on siê dok³adnie znajduje i czy mo¿na go jako¶ przetestowaæ?
Znajduje sie on tu;
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/inject ... ar/CPS.htm
A sprawdzic to jedynie ojszczyloskopem ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pt mar 17, 2006 3:52 pm

ok jesli czujnik polozenia walu to dlaczego problemy sa tylko z jednym cylindrem??

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » pt mar 17, 2006 6:34 pm

otórz to... i ciekawe, że przy większych obrotach grają wszystkie gary (na jałowym biegu i podczas jazdy) , no i gdy go wyłącze na 15minut i włącze ponownie to też przez parę minut wszystko jest OK na wolnych obrotach i później znowu zaczyna dygotać bez jednego gara...
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » sob mar 18, 2006 3:47 am

golony pisze:ok jesli czujnik polozenia walu to dlaczego problemy sa tylko z jednym cylindrem??
No bardziej logiczne bylo by gdyby wypadly 2 gary... ale sprawdzic niezaszkodzi!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » sob mar 18, 2006 11:09 am

tzn. że gdy winny jest czujnik położenia wału powinny wysiąść raczej dwa cylindry? Zaraz sprawdzę czy faktycznie nie pracują dwa cylindry czy jeden. A czy jest możliwe że czujnik zaczyna dobrze pracować tylko na wyższych obrotach?
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

marcinv6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 20, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: marcinv6 » sob mar 18, 2006 4:20 pm

Radek666 pisze:
marcinv6 pisze:witaj! jedyna słuszna diagnoza, nie poparta żadnymi niestety pomiarami w rodzaju mierzenia ciśnienia itd, brzmiała zdejmujemy głowicę i ..... oczom naszym ukazały się popodżerane gniazda ! Szlif gniazd zaworowych za całe 10 zł od zaworu i chodzi równiutko- polecam a napewno ustąpi.

niestety nieprawdą jest to iż to od odpalania na lpg- samochód kupiłem z tą wada a nigdy nie widział gazu bo przyjechał z helmutowa!

marcinv6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 20, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: marcinv6 » sob mar 18, 2006 4:23 pm

Na prawde- jest trochę robotki ale silnik chodzi równiutko i na wszystkie- wiec głowica do góry szlif i nowa uszczelka- ja kupiłem za 120 zł-zaworki *10 zł i musi chodzić!

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » sob mar 18, 2006 6:04 pm

Tak też zrobie :cry: ..., w poniedziałek auto do mechasa i zobaczymy co tam widać. Dam znać co się ukaże naszym oczom...
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » czw mar 23, 2006 8:47 pm

Jak obiecałem zdaje relację:

ciśnienie na wszystkich cylindrach powyżej 8Mpa, jadę do Bosch'a, oni mówią że za niskie obroty na jałowym i cylinder może niepracować lub pracować ...ujowo, podnoszą obroty ale coś im się nadal nie podoba, sprawdzają sonde lambda i ... 420pln za nową+ 180diagnoza, mówią że gaz zabił sondę. Teraz chodzi jak złoto, wracam do domu i po drodze coś mi nie pasuje, zatrzymuję się i z lewego przedniego koła leci dymek i śmierdzi, krew mnie zalewa i 20km/h jadę przez 30km do warsztatu, zdam relację co z tym kołem...
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt mar 24, 2006 7:03 am

krycha pisze:Jak obieca³em zdaje relacjê:

ci¶nienie na wszystkich cylindrach powy¿ej 8Mpa, jadê do Bosch'a, oni mówi± ¿e za niskie obroty na ja³owym i cylinder mo¿e niepracowaæ lub pracowaæ ...ujowo, podnosz± obroty ale co¶ im siê nadal nie podoba, sprawdzaj± sonde lambda i ... 420pln za now±+ 180diagnoza, mówi± ¿e gaz zabi³ sondê. Teraz chodzi jak z³oto, wracam do domu i po drodze co¶ mi nie pasuje, zatrzymujê siê i z lewego przedniego ko³a leci dymek i ¶mierdzi, krew mnie zalewa i 20km/h jadê przez 30km do warsztatu, zdam relacjê co z tym ko³em...
Sprawdz ustawienie mieszanki na LPG bo jak nadal masz za bogata to zasyfisz nowa sone (za ktora i tak juz przeplaciles sporo ;-) )
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » sob mar 25, 2006 9:59 am

Sprawdz ustawienie mieszanki na LPG
No jak sonda pracuje to chyba mieszanka powinna być OK? Byłem na regulacji gazu po wymianie sondy ale faktycznie nie sprawdzali spalin :oops:
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość