MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw kwie 20, 2006 9:48 pm
Grand to terenowy SUV a nie fest terenówka.
Weź nowego Land Cruisera, nowego Discovery i zobacz co potrafią w terenie

W teren jeep robi wrangle, na codzień i w lekki teren grandy i cziroki. Ale robią i tak nieźle jak na swoje przeznaczenie. Tak należy do tego podchodzić. Jakbym mial kupić auto wyłącznie do katowania w ciężkim terenie to bym granda nie kupił. Ale do jazdy codziennej i wypadu co jakiś czas jest idealny.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
MACIEK KRAKÓW

- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Post
autor: MACIEK KRAKÓW » czw kwie 20, 2006 9:56 pm
mendelmax pisze:Grand to terenowy SUV a nie fest terenówka.
Weź nowego Land Cruisera, nowego Discovery i zobacz co potrafią w terenie

W teren jeep robi wrangle, na codzień i w lekki teren grandy i cziroki. Ale robią i tak nieźle jak na swoje przeznaczenie. Tak należy do tego podchodzić. Jakbym mial kupić auto wyłącznie do katowania w ciężkim terenie to bym granda nie kupił. Ale do jazdy codziennej i wypadu co jakiś czas jest idealny.

Zgadzam sie w 100%
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » czw kwie 20, 2006 9:58 pm
JONY B pisze:temat spalania uwazam za niepotrzebny...
a ja mam rozne autka
co ja za to moge ze kocham samochody.......


R129 z mocą 320 koni?
to 500SL?
-
Grzesiu Zalczyk
-

- Posty: 104
- Rejestracja: czw sty 26, 2006 1:53 pm
- Lokalizacja: Korbielów
Post
autor: Grzesiu Zalczyk » czw kwie 20, 2006 10:00 pm
...aż mnie korci,ale Rodzice nie pozwalają...Smutek ogarnia me serce,gdy goryczą (czymże innym?) zalewane Wasze (niektórych) ocza wyobraźni...Niech drogi prowadzą Was w stan upojenia rozkoszy posiadania cud terenowców,a ja niespełniony tej wiedzy będę żył i cierpiał w przekonaniu,żem prawym i miłości pełnym do jedynej słusznej ornamenty JEEP (tym bardziej ..Grand).Gdy czasy nastaną i pochłonie mnie błotne natchnienie też ruszę w auta stworzenie tego co niezatapialne,niezniszczalne i pełne obaw nieisniejących.Urodzę rękoma swymi lub przy pomocy drugich coś co zniszczy niewiernych niewiędzę i utwierdzi ich o swej nikłości potędze.Więc rzeczone było...Jeep potęgą jest i basta!!Me zdanie ostałe i przekonania wiary pełne.Myśl ma spełniona,więć niech toczy Wasze umysły.
...to ja poproszę!!
ZJ V8
-
MACIEK KRAKÓW

- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Post
autor: MACIEK KRAKÓW » czw kwie 20, 2006 10:04 pm
Grzesiu Zalczyk pisze:...aż mnie korci,ale Rodzice nie pozwalają...Smutek ogarnia me serce,gdy goryczą (czymże innym?) zalewane Wasze (niektórych) ocza wyobraźni...Niech drogi prowadzą Was w stan upojenia rozkoszy posiadania cud terenowców,a ja niespełniony tej wiedzy będę żył i cierpiał w przekonaniu,żem prawym i miłości pełnym do jedynej słusznej ornamenty JEEP (tym bardziej ..Grand).Gdy czasy nastaną i pochłonie mnie błotne natchnienie też ruszę w auta stworzenie tego co niezatapialne,niezniszczalne i pełne obaw nieisniejących.Urodzę rękoma swymi lub przy pomocy drugich coś co zniszczy niewiernych niewiędzę i utwierdzi ich o swej nikłości potędze.Więc rzeczone było...Jeep potęgą jest i basta!!Me zdanie ostałe i przekonania wiary pełne.Myśl ma spełniona,więć niech toczy Wasze umysły.
Piekna puenta

Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » czw kwie 20, 2006 10:21 pm
Maciek Kraków: Czy Twój bolid ma silnik z bmw serii eta? (325e, 525e)
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » czw kwie 20, 2006 10:55 pm
mendelmax pisze:Grand to terenowy SUV a nie fest terenówka.
Weź nowego Land Cruisera, nowego Discovery i zobacz co potrafią w terenie

W teren jeep robi wrangle, na codzień i w lekki teren grandy i cziroki. Ale robią i tak nieźle jak na swoje przeznaczenie. Tak należy do tego podchodzić. Jakbym mial kupić auto wyłącznie do katowania w ciężkim terenie to bym granda nie kupił. Ale do jazdy codziennej i wypadu co jakiś czas jest idealny.
Ale padły już dawno i wielokrotnie mądre słowa, że tak zasadniczo:
a) trudno sprecyzować pojęcie terenu, ciężkiego terenu, i takich tam innych terenów
b) w zasadzie żaden seryjny 4x4 nie jest przygotowany do wjeżdżania w coś gorszego od w miarę równej polnej drogi.
c) każdy 4x4 można wymotać tak, że będzie objeżdżał mniej wymotane marki konkurencyjne
Pierwszym upgrade'm zazwyczaj są opony. A kazdy seryjny 4x4 na odpowiednich oponach zachowuje się bajecznie inaczej od tego samego seryjnego na fabrycznych "niskoprofilowych"

szosówkach. Traktujmy to jako punkt wyjściowy

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt kwie 21, 2006 5:54 am
Damn right

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
JareG
- jestem tu nowy...

- Posty: 28
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 11:56 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JareG » pt kwie 21, 2006 8:37 am
cornholio78 pisze:

R129 z mocą 320 koni?
to 500SL?
Tak jest, i to po '92 (przed mialy 326KM); 500SL ma tez fajny moment: do '92 450Nm/4000, po 470Nm/3900
Ogolnie ladne auto, ale jak dla mnie zbyt nowoczesne (m119 pod maska, czyli elektronika), no i SLe sa dosc male w srodku dla dluzszych ludzi
A propos KM: jeden z moich SECow ma (=mial, jak wyjezdzal z fabryki..

) ich 300, a drugi 278
Jarek
5x MB
"Żadne krzyki nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne"
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » pt kwie 21, 2006 8:45 am
raczej dla wąskich i długich powiadasz... wujas ostatnio sobie sprawił SL300 lub 300SL, nie wiem który rocznik. Ma nim do mnie przyjechać na dniach ciekawe jak w nim wygląda bo waży dobre 130kg

-
JareG
- jestem tu nowy...

- Posty: 28
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 11:56 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JareG » pt kwie 21, 2006 8:57 am
cornholio78 pisze:raczej dla wąskich i długich powiadasz... wujas ostatnio
Wlasnie dla krotkich, co do szerokosci to auto daje rade
sobie sprawił SL300 lub 300SL, nie wiem który rocznik. Ma nim do mnie przyjechać na dniach ciekawe jak w nim wygląda bo waży dobre 130kg

No to mu wspolczuje - ja waze 115, mam 183cm, szeroki tez jestem dosc i jak jechalem kiedys r129 (300SL), to tak srednio wygodnie w srodku sie czulem.. ale moze to wina przyzwyczajenia - w SECu miejsca jest w pip, w w123 tez niewiele mniej (a nawet wiecej - w kombiaku moge jako kierowca praktycznie wyprostowac lewa noge, w SECu nie..).
Jezdzilem tez r107 380SL, czyli poprzednikiem r129 - ciaaaaasno jak cholera.. no, ale ten wiatr we wlosach

:D
PS. Pochwale sie swoimi bombowcami.. a co!
560SEC '88
500/560SEC '88 (ma silnik 5.6, 5.0 zszedl

)

Jarek
5x MB
"Żadne krzyki nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne"
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » pt kwie 21, 2006 9:02 am
mesie w lesie
ciekawe kiedy mercedes wróci do takiej ładnej linii jak była w r129 czy c126
gratulacje, widać ze pasjonat marki
-
JareG
- jestem tu nowy...

- Posty: 28
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 11:56 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JareG » pt kwie 21, 2006 9:17 am
cornholio78 pisze:mesie w lesie
Mieszkam w lesie niemalze, a i staram sie jezdzic bocznymi drogami.. tym bardziej, ze mozna nimi 80-100 zasuwac, czyli wystarczajaco szybko

No i te okolicznosci przyrody..

(czarny - fotka w Borach Tucholskich, niebieski - okolice mojej chalupy..)
ciekawe kiedy mercedes wróci do takiej ładnej linii jak była w r129 czy c126
Linie to latwo jest wdrozyc do produkcji.. ale takiej niezawodnosci jak w w126 to juz raczej nie bedzie
gratulacje, widać ze pasjonat marki
A dzieki. Marka super, auta piekne, wytrzymale, tanie w utrzymaniu (czesci) - nic, tylko zbierac i uzywac

:D
Jarek
5x MB
"Żadne krzyki nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne"
-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » pt kwie 21, 2006 3:20 pm
cornholio78 pisze:JONY B pisze:temat spalania uwazam za niepotrzebny...
a ja mam rozne autka
co ja za to moge ze kocham samochody.......


R129 z mocą 320 koni?
to 500SL?
tak ,to SL500 mialem 600 tam bylo 394KM i bylo je czuc, tu srednio, jazda smaczna roadster ,tu predkosc dzieli sie przez /pol
droga hamowania tez przez pol
a o co chodzi bo odrywamy sie od tematu chodzi o to,ze mercedes pali mniej waga podobna moc o wiele wiele wieksza!
jezdzac tym samochodem kazdy spalony litr daje super frajde!

ل يشل على تايرين
-
golony

- Posty: 656
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: golony » sob kwie 22, 2006 3:51 pm
bartosiak pisze:MACIEK KRAKÓW pisze:Tak Grandy to maja praktyke w terenie jak je na sznurku z byle trawy i blota wyciagam bo to ani drogowe ani terenowe

Rewellacja , odezwał się ten co TERENÓWKĄ jeździ

- japońsko/włosko/niemiecka wydumka ......... widzisz - Max chociaż ma napis jeep na masce i niczego nie musi udawac ani podbudowywac swojego ego takimi postami jak Twój.

:D:D
Poprostu ma Jeepa

:D
ma jeepa...no to jest argument!tylko ze niestety strasznie glupi...az mi sie komentowac nie chce
-
golony

- Posty: 656
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: golony » sob kwie 22, 2006 4:00 pm
misman pisze:mendelmax pisze:Grand to terenowy SUV a nie fest terenówka.
Weź nowego Land Cruisera, nowego Discovery i zobacz co potrafią w terenie

W teren jeep robi wrangle, na codzień i w lekki teren grandy i cziroki. Ale robią i tak nieźle jak na swoje przeznaczenie. Tak należy do tego podchodzić. Jakbym mial kupić auto wyłącznie do katowania w ciężkim terenie to bym granda nie kupił. Ale do jazdy codziennej i wypadu co jakiś czas jest idealny.
Ale padły już dawno i wielokrotnie mądre słowa, że tak zasadniczo:
a) trudno sprecyzować pojęcie terenu, ciężkiego terenu, i takich tam innych terenów
b) w zasadzie żaden seryjny 4x4 nie jest przygotowany do wjeżdżania w coś gorszego od w miarę równej polnej drogi.
c) każdy 4x4 można wymotać tak, że będzie objeżdżał mniej wymotane marki konkurencyjne
Pierwszym upgrade'm zazwyczaj są opony. A kazdy seryjny 4x4 na odpowiednich oponach zachowuje się bajecznie inaczej od tego samego seryjnego na fabrycznych "niskoprofilowych"

szosówkach. Traktujmy to jako punkt wyjściowy

dokladnie dlatego mozna sie dlugo sprzeczac.zaden seryjny samochod nie jest w pelni terenowy bo nie jest dla tego konstruowany.malo osob by sobie moglo kupic auto wylacznie terenowe.dlatego fabryka idzie na kompromis i mota auto w miareuniwersalne.a przydatnosc terenowa danego modelu mozna chyba telko rozpatrywac w kontekscie czy dane auto stanowi dobra baze do przerubek.wg. mnie to grand zjest zbyt ekskluzywnym i wygodnym i drogim w przerubkach autem ktorego po prostu szkoda w extremelny teren ale jak ktos ma kase to naet porshe cayena moze zmotac
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » sob kwie 22, 2006 4:42 pm
tu też chodzi o wytrzymałość. Np. nowy grand z tym niezależnym zawieszeniem jest napewno lepszy do codziennego użytku, ale wszelka praktyka pokazuje, że w teren najlepsze są rozwiązania najprostsze- mosty. Krótko mówiąc terenowość należy też rozpatrywać pod kątem wytrzymałości. Moim zdaniem w tym względzie Grand wypada tak po środku- nie jest to czołg, ale potrafi znieść dużo.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » sob kwie 22, 2006 9:17 pm
.

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » sob kwie 22, 2006 9:22 pm
A jak bym postawił tezę, że gaz to się w ogóle nie umywa (w terenie) do ZJ-ta, to co byście powiedzieli, że jestem obłąkany, czy że dzieli je różnica poł wieku, czy że to wuj a nie porównanie?
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » ndz kwie 23, 2006 1:11 am
cornholio78 pisze:Maciek Kraków: Czy Twój bolid ma silnik z bmw serii eta? (325e, 525e)
ze sie wtrace ale kiedys mailem stycznosc z takim modelem i silnik chodzi jak diesel

w sensie obrotow oczywiscie
wersje na usa mialy taka wydumke
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
MACIEK KRAKÓW

- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Post
autor: MACIEK KRAKÓW » ndz kwie 23, 2006 9:32 am
danielpoz pisze:cornholio78 pisze:Maciek Kraków: Czy Twój bolid ma silnik z bmw serii eta? (325e, 525e)
ze sie wtrace ale kiedys mailem stycznosc z takim modelem i silnik chodzi jak diesel

w sensie obrotow oczywiscie
wersje na usa mialy taka wydumke
DOKLADNIE TAK
Kreci sie do 4800obr/min. MAXYMALNIE a ciagnie juz z samego dolu w teren idealny, momentu i mocy mu zdecydowanie NIE brakuje
Jest troche inaczej zrobiony niz w E28 bo nie ma impulsatorow i czegos jeszcze tylko silniczek krokowy
A kultura pracy

Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » ndz kwie 23, 2006 11:53 am
danielpoz pisze:cornholio78 pisze:Maciek Kraków: Czy Twój bolid ma silnik z bmw serii eta? (325e, 525e)
ze sie wtrace ale kiedys mailem stycznosc z takim modelem i silnik chodzi jak diesel

w sensie obrotow oczywiscie
wersje na usa mialy taka wydumke
nie tylko na USA, europejskie wersje 325e (E30) oraz 525e (E28) też miały ten silnik o bardzo podobnej charakterystyce mocy, jednak jak juz powiedział MACIEK KRAKÓW miały inny sytem sterowania (wcześniej myślałem że taki sam)
osobiście mam sentyment do starych modeli BMW i uważam je za bardzo udane samochody
-
MACIEK KRAKÓW

- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Post
autor: MACIEK KRAKÓW » ndz kwie 23, 2006 6:28 pm
cornholio78 pisze:danielpoz pisze:cornholio78 pisze:Maciek Kraków: Czy Twój bolid ma silnik z bmw serii eta? (325e, 525e)
ze sie wtrace ale kiedys mailem stycznosc z takim modelem i silnik chodzi jak diesel

w sensie obrotow oczywiscie
wersje na usa mialy taka wydumke
nie tylko na USA, europejskie wersje 325e (E30) oraz 525e (E28) też miały ten silnik o bardzo podobnej charakterystyce mocy, jednak jak juz powiedział MACIEK KRAKÓW miały inny sytem sterowania (wcześniej myślałem że taki sam)
osobiście mam sentyment do starych modeli BMW i uważam je za bardzo udane samochody
No wlasnie okazalo sie, ze faktycznie jest inaczej w BM-kach E30 i E28 niz u mnie ale to przez przypadek poniewaz kolega z forum zadal mi pytanie o podlaczenie impulsatorow w tym silniku jak i gdzie wtyczki a ja zrobilem taaakie oczy

i napisalem, ze u mnie tego NIET tylko silniczek krokowy wolne obroty reguluje i wtedy kolega tez zrobil taaakie oczy

jak uslyszal, ze u mnie cos przekombinowali inaczej niz w seryjnych BM-kach
Faktycznie silnik

o charakterystyce pracy DIESLA i kulturze pracy rasowej 6-cio cylindrowki w teren idealny

Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
-
seba4x4
-

- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: seba4x4 » ndz kwie 23, 2006 7:44 pm
MACIEK KRAKÓW pisze:Grzesiu Zalczyk pisze:Może ktoś i rzeknie:cóż wiesz Ty o terenie?To ja mu z prawej mańki...

Tylko teraz to ja pytanie mam:czy te autka Wasze (''filozowy'') to tak od urodzenia są przygotowane do walki z błotkiem i innymi niespodziankami?..hmm,cio?Dooopa i taka to prawda,że seryjnie to takich autek (za rozsądną kaskę) się nie produkuje.Każdy coś tam kombinuje,aby mu się nie topiło.Z Granda też można zrobić cycuśne autko.Jedyną przeszkodzą może być brak wyobraźnii.Prawda jest taka...Jeepki górą,bo przynajmniej to prawdziwe jest,że to jeep.
Wszystkie CJ-ty i Wrangler-y to jak najbardziej terenowe z krwi i kosci
A samochodow, ktorych zdecydowanie do terenu przerabiac nie trzeba to
TOYOTA LAND CRUISER BJ40, BJ42, HZJ - WSZYSTKIE, BLIZZARD; LAND ROVER LIGHT WEIGHT, S I, S II, S III, DEFENDER; MERCEDES G, G WOLF; DAIHATSU ROCKY -F70, F75, F77, F80, F85, F87; GAZ; UAZ; MUSCEL

Maciej, a Patrolki to sroce spod ogona wypadły

Nie, żebym był złośliwy. Patrolki od biedy moim zdaniem też sobie w terenie dobrze radzą

Jeżeli chodzi oWranglera, to poza Rubikonem żaden nie ma mocnych fabrycznych mostów

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości