
światła USA a Europa w WJ?
Moderator: Mroczny
a tak przy okazji swiatel zastanawiam sie nad tym do siebie:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=131045442
co by widziec lepiej
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=131045442
co by widziec lepiej

WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T
I ktoś tu mówi o nie oślepianiu kierowców?
Edox, przy tym symetryczne lampy podniesione do oporu to pikuś...
Co się tyczy doświadczenia z jazdą na lampach symetycznych i asymetrycznych- miałem w tym samym aucie i te i te, na obu zrobiłem po parę tys. km, głównie po ciemku, bo było to w zimie. Naprawdę nie widzę kolosalnej różnicy. Oczywiście że asymetryczne są ciut lepsze, ale nie przesadzajmy...

Co się tyczy doświadczenia z jazdą na lampach symetycznych i asymetrycznych- miałem w tym samym aucie i te i te, na obu zrobiłem po parę tys. km, głównie po ciemku, bo było to w zimie. Naprawdę nie widzę kolosalnej różnicy. Oczywiście że asymetryczne są ciut lepsze, ale nie przesadzajmy...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
łał, cóz za błyskotliwa wypowiedź.pancziki pisze:który to gamoń nie widzi w symetrycznych światłach pobocza??
to niech idzie do lekarza .. od oczu
warto się nauczyc czytania ze zrozumieniem, albo chociaż myślenia. Jeśli lampa symetryczna oświetla lewą część drogi na przypuśćmy 60 metrów i prawą na 60 metrów, a niesymetryczna lewą część na 50m a prawą na 80m, to jedyny logiczny wniosek jaki się nasuwa to taki, że lampa niesymetryczna daje przewagę w widoczności prawego pobocza. Przy dużych prędkościach jest to nieoceniona przewaga.
nic nie jest ok!!!edox pisze:ale czy to wystarczy tzn. czy wywalam stare lampy wkladam nowe z przetfornicami i juz mam xenonyi wszystkom jest O.K
bo te "xenony" to buractwo na maxa ale pod wiejskie dicho idealne
nawet nie wspominam o spryskiwaczach czy o samopoziomowaniu ktorego zapewne nie masz ale przerabiac zwykle lampy na xenony wkladajac tylko palnik dobrze ze policja ostro ostatnio sie za to bierze i dowody leca
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
- mercg280ge
- Posty: 1557
- Rejestracja: sob kwie 12, 2003 9:25 pm
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Kontaktowanie:
ale sie chlopie wkrecilescornholio78 pisze:co tam liczy się bajer w dodatku tanio. Po co przepłacać jak można szpanować za mała kasę. To nic że inni będa oślepiani, wazne że można będzie zadać szyku pod remizą. Raz światła symetryczne, które słabo świecą sa spoko, a za chwilę jednak potrzeba ksenony

bacz zeby ci tak juz nie zostalo ...
Łoł jakie błyskotki myślowecornholio78 pisze:łał, cóz za błyskotliwa wypowiedź.pancziki pisze:który to gamoń nie widzi w symetrycznych światłach pobocza??
to niech idzie do lekarza .. od oczu
warto się nauczyc czytania ze zrozumieniem, albo chociaż myślenia. Jeśli lampa symetryczna oświetla lewą część drogi na przypuśćmy 60 metrów i prawą na 60 metrów, a niesymetryczna lewą część na 50m a prawą na 80m, to jedyny logiczny wniosek jaki się nasuwa to taki, że lampa niesymetryczna daje przewagę w widoczności prawego pobocza. Przy dużych prędkościach jest to nieoceniona przewaga.



Nigdy ale to nigdy światla symetryczne prawe i lewe nie świecą na tą samą odległość



Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
no nieźle. Kolego optyku, Może nakreśl jak wygląda z góry pole oświetlane przez dwa reflektory symetreyczne i dla porównania, niesymetryczne. Zanim mnie odeślesz do podstawówki, sam się doucz (np polskiego - nie tą tylko tę)
http://www.altech.com.pl/wbt/_tuning/xen/lampy_por.JPG
http://www.altech.com.pl/wbt/_tuning/xen/lampy_por.JPG
Ostatnio zmieniony pn paź 02, 2006 9:15 pm przez cornholio78, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak nie wiesz to nie będziesz wiedziałcornholio78 pisze:no nieźle. Kolego optyku, Może nakreśl jak wygląda z góry pole oświetlane przez dwa reflektory symetreyczne i dla porównania, niesymetryczne.




Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Nadrób braki troszkę się doucz to pogadamycornholio78 pisze:znawco a czy Ty masz pojęcie że w reflektorze ważne jest nie tylko co oświetla, ale też z którego miejsca świeci? prawy reflektor symetryczny podkręcony wysoko będzie oslepiał kierowców z przeciwka, zresztą przykładowy rysunek zdążyłem wkleić w poprzedni post

Amen
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Oj panowie, i po co takie teksty? Noż kuźwa wiadomo, że asymetryzne lepsze, ale też bez rewelacji i koniec kropka. Nie ma co tutaj się wykłucać i zarzucać sobie nieuctwa, bo atmosfera się psuje
Podsumowując: gdyby prawo nie wymagało lamp asymetrycznych i bialych postojówek to zostawiłbym te reflektory tak jak były i nie czułbym jakiejś porażającej różnicy. Ale chcąc uniknąć dalszych problemów prawnych wymieniłem. I takie też podejście zalecam wszystkim innym. Amen

Podsumowując: gdyby prawo nie wymagało lamp asymetrycznych i bialych postojówek to zostawiłbym te reflektory tak jak były i nie czułbym jakiejś porażającej różnicy. Ale chcąc uniknąć dalszych problemów prawnych wymieniłem. I takie też podejście zalecam wszystkim innym. Amen

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
żeby było jasne i nawet wapno zrozumiało:
jak szanowny kolega klucz trzynastka chce z reflektorów symetrycznych, świecących tak:


z których każdy daje taki obraz:

uzyskać tak dobry obraz, jaki dają reflektory asymetryczne, z których każdy świeci tak (np dla ruchu lewostronnego ale asymetryczny):

pewnie podnieść prawy reflektor a obniżyc lewy, bo tak juz sugerował?
na pewno będzie to gorsze rozwiązanie niż zastosowanie reflektorów asymetrycznych zgodnych z przepisami europejskimi.
Aha dodam jeszcze że niektóre auta w USA są wyposażone w reflekotry asymetryczne.
dla porównania kształt obrazu z reflektorów symetrycznych i asymetrycznych:

Żeby uzyskac podobny kształt jak przy asymetrycznych, należałoby przechylić jeden z reflektorów symetrycznych na lewy bok o kąt jakieś 20 st.
jak szanowny kolega klucz trzynastka chce z reflektorów symetrycznych, świecących tak:


z których każdy daje taki obraz:

uzyskać tak dobry obraz, jaki dają reflektory asymetryczne, z których każdy świeci tak (np dla ruchu lewostronnego ale asymetryczny):

pewnie podnieść prawy reflektor a obniżyc lewy, bo tak juz sugerował?
na pewno będzie to gorsze rozwiązanie niż zastosowanie reflektorów asymetrycznych zgodnych z przepisami europejskimi.
Aha dodam jeszcze że niektóre auta w USA są wyposażone w reflekotry asymetryczne.
dla porównania kształt obrazu z reflektorów symetrycznych i asymetrycznych:

Żeby uzyskac podobny kształt jak przy asymetrycznych, należałoby przechylić jeden z reflektorów symetrycznych na lewy bok o kąt jakieś 20 st.
Z tego co wiem nie było takiej opcji. Bądź co bądź to zupełnie inny reflektor jest.
Ale szczerze mówiąc po co ci ksenony? Tzn. czy aby napewno efekt wart jest ceny. Bo zakładając, że nawet gdzieś dostałbyś takie prawdziwe ksenony, to poprawa widoczności jest napewno, ale nie wiem czy warta paru tys. złotych. Dla samego białego koloru światła który jest dla oczu niewątpliwie milszy wystarczy kupić żarówki napełnione ksenonem za 30 zł...
Ale szczerze mówiąc po co ci ksenony? Tzn. czy aby napewno efekt wart jest ceny. Bo zakładając, że nawet gdzieś dostałbyś takie prawdziwe ksenony, to poprawa widoczności jest napewno, ale nie wiem czy warta paru tys. złotych. Dla samego białego koloru światła który jest dla oczu niewątpliwie milszy wystarczy kupić żarówki napełnione ksenonem za 30 zł...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
wiesz, jechałem autami z ksenonami i powiem ci, że gdyby miało mnie posiadanie ich kosztować np. 5-6 tys. to wolałbym tą kasę przeznaczyć np. na modyfikacje zawieszenia, które z pewnością bardziej poprawiłyby mój komfort i bezpieczeństwo. Ale to oczywiście kwestia subiektywna 

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość