Hak i swiatla

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

ROBAK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw cze 17, 2004 7:38 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: ROBAK » ndz cze 20, 2004 6:47 pm

Odnośnie świataełek, to montowałem kiedyś przekaźnik do halogenów.
Wystarczy 30A z czterema końcówkami, dostępny w każdym motoryzacyjnym za około 8-10 PLN. Z regóły mają jednakową numerację.
- 30B - podłączasz pod akusa
- 85 S - wyjście z włącznika
- 87 H - do reflektorów
- 86 M - do masy

Ja bym podpioł bezpośrednio przy każdym reflektorze po 1 sztuce.
potrzeba tylko przeciągnąć grubszy kabel bezpośrednio od akusa.

POWODZENIA.

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz cze 20, 2004 6:55 pm

Lepiej mocniejszy przelacznik niz nadmierna ilosc przekaznikow.
Ostatnio mnie takie male gowno niezle sponiewieralo :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 20, 2004 7:04 pm

a chcesz o tym porozmawiać?
:)21
#noichuj

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » ndz cze 20, 2004 7:14 pm

taaa... z toba napewno.... fachowiec...ankieterrr :)23

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 20, 2004 7:21 pm

taa...ankieta jest jakimś pomysłem...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » ndz cze 20, 2004 7:27 pm

Bocian pisze:..To jest wlacznik z XJ w calej okazalosci amerykanskiej techniki ery kosmicznej :) jak go zobaczylem to zwatpilem...

Obrazek

...kto byl pierwszy w kosmosie czy USA czy ruscy bo technika podobna.
No ładnie tylko do czego ten drut oporowy na porcelanie ? Potencjometr do regulacji siły świecenia ? (wtedy mały być nie może)..
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » ndz cze 20, 2004 7:29 pm

Toto jest do regulacji natężenia oświetlenia deski rozdzielczej i światełka w kabinie tfu badziewie jedno .....
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » ndz cze 20, 2004 7:38 pm

To dlatego jest ciepły..
:D Tak czy inaczej obwód silnoprądowy (w tym przypadku pewnie pomiędzy 10-20 A) lepiej skrócić do minimum (aku, bezpiecznik, przekaźnik,lampa) a przełącznik/włącznik steruje już przekaźnikiem przez zwykły przewód.
Minimalne spadki napięć i długowieczność włącznika.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz cze 20, 2004 7:55 pm

zbig pisze:To dlatego jest ciepły..
:D Tak czy inaczej obwód silnoprądowy (w tym przypadku pewnie pomiędzy 10-20 A) lepiej skrócić do minimum (aku, bezpiecznik, przekaźnik,lampa) a przełącznik/włącznik steruje już przekaźnikiem przez zwykły przewód.
Minimalne spadki napięć i długowieczność włącznika.
Tak ale w tym rozwiazaniu nadal na wlaczniku "wisza" tylne swiatla pozycyjne, przednie pozycje, oswietlenie tablicy, ewentualnie po podlaczeniu przyczepy kolejne pozycje i oswietlenie.

A na regultorze oswietlenia kabiny wisi cala deska rozdzielcza, oswietlenie kabiny (w wersji limited dodatkowe pare punktow swietlnych pod sufitem)
to razem ok. z 20W dlatego taki duzy.

Dlatego u siebie dalem przekazniki jako odciazajace wlacznik.

Ciekawe ze wlacznik ten posiada w srodku bezpiecznik z bimetalu i jak temp w srodku przekroczy krytyczna to odcina doplyw pradu do wlacznika :)

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » ndz cze 20, 2004 8:03 pm

Bocian pisze:..Ciekawe ze wlacznik ten posiada w srodku bezpiecznik z bimetalu i jak temp w srodku przekroczy krytyczna to odcina doplyw pradu do wlacznika :)
Zapobiegnie pożarowi ale wygasi samochód.. :D Bez ostrzeżenia ? W czasie jazdy ? :)21
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz cze 20, 2004 8:04 pm

co do DMC auta to ja mam wpisane w dowodzik 2210 a DMC przyczepy figuruje u mnie jako 3250 - jaja jak berety :lol:

Co do podlanczania haka to na starcie proponuje zapodac z 2 przekaznikow na kierunkowskazy !! :lol:

pomaga bardzo !!! kierunki nie wariuja jak oszalale po podlonczeniu przyczepy!! a i instalacji lzej!!

co do swiatel to rezygnuje z zakladanie przekaznikow bo u mnie juz sa zamontowane łoriginalnie ka sie okazalo - made in canada :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz cze 20, 2004 9:59 pm

zbig pisze:
Bocian pisze:..Ciekawe ze wlacznik ten posiada w srodku bezpiecznik z bimetalu i jak temp w srodku przekroczy krytyczna to odcina doplyw pradu do wlacznika :)
Zapobiegnie pożarowi ale wygasi samochód.. :D Bez ostrzeżenia ? W czasie jazdy ? :)21
Tak, mnie to spotkalo w srodku lasu o 23.30 jadac za radiowozem :)
Na szczescie byli wyrozumiali. Potem drugi raz stracilem swiatla na trasie do Lodzi tez w nocy.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn cze 21, 2004 9:12 am

Swiatla;
Zamontowalem przekazniki i podlaczylem zaraz za bezpiecznikiem 40A (od siwatel) w "power distribution center". Dziala ok, dalem kable 2.5mm2 tak ze sobie radza, ale zeby bylo duzo jasniej to powiedziec nie moge. Troche jasniej jest ale bez rewelacji; chyba wina tkwi w samych reflektorach (slyszalem ze sa tacy co lampy do Malucha montuja :-). A z grzaniem sie wylacznika to chyba faktycznie bardziej kwestia przyciemniania deski; troche sie wtedy ten drut oporowy grzeje :-)
Jezeli chodzi o chak to ten co mam zamiar kupic ma gniazdko na belce a nie pod i sam hak nie jest w dol wygiety tylko sterczy do tylu i do gory (patrz zdjecie haku Bociana). A z mocowaniem zawsze sie mozna pobawic przy pomocy wiertarki i szlifierki kontowej co by belka byla jak nawyzej i nie zadaleko od zbiornika
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn cze 21, 2004 12:47 pm

No a czemu podpiołeś się w PDC a nie na akumulator od razu ?

Zmierz jeszcze spadek napięcia akumulator -> PDC i będziesz mądrzejszy :) jak żarówka przygotowana na 14V może rozsądnie świecic przy 10.5V ?? Bawiłem się troche w oblicznia jak u siebie montowałem przekaźniki, seryjnie wychodziło mi z obliczeń pomkiaru prądu i napięcia na żarówce że pobiera jakieś 38W prądu, w porówaniu do coś ponad 60W po zamontowaniu przekaźników. Mówimy o żarówce 55W, standartowej.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn cze 21, 2004 1:36 pm

PKi pisze:No a czemu podpio³e¶ siê w PDC a nie na akumulator od razu ?

Zmierz jeszcze spadek napiêcia akumulator -> PDC i bêdziesz m±drzejszy :) jak ¿arówka przygotowana na 14V mo¿e rozs±dnie ¶wiecic przy 10.5V ?? Bawi³em siê troche w oblicznia jak u siebie montowa³em przeka¼niki, seryjnie wychodzi³o mi z obliczeñ pomkiaru pr±du i napiêcia na ¿arówce ¿e pobiera jakie¶ 38W pr±du, w porówaniu do co¶ ponad 60W po zamontowaniu przeka¼ników. Mówimy o ¿arówce 55W, standartowej.
Pod PDC bo nie chce miec pozaru w przypadku zwarcia w instalacji; jakis bezpiecznik po drodze musi byc!!! A nie ma sensu montowac oddzielnych bezpiecznikow, jak mam juz zainstalowane w PDC. Zresta PDC ma polaczenie z Aku przez linke fi 10 chyba, i dlugosci 15cm, wiec nie ma o czym mowic. Spadku napiecia tez mi sie juz miezyc nie chcialo, bo po prostu juz lepiej byc nie moze (tylko 2 metry kabla o przekroju 2.5mm2 po drodze do lewego leflektora; prawu ma max. 20-30cm). Wiec zostaja tylko same reflektory lub kurza slepota. To drugie raczej wykluczam, bo jak sobie porownam z tym jak Mercedes swieci to jest conajmniej dwukrotna roznica!!!!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Michal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn sty 12, 2004 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Michal » pn cze 21, 2004 1:42 pm

Hm no to chyba jednak lampy. Jak kupilismy Isuzu to najlepiej było widać drogę jak ktoś za mną jechał i pod naszym podwoziem jego światła świeciły. Szukam zamienników lamp ale na szybko solidnie oczyściłem styki i dałem żarówki, za przeproszeniem, Osram '+50%'. Dużo lepiej ale...

W dawnych czasach, gdy w Syrenie jeszcze miałem prądnicę, poprawiłem troche regulator napięcia. Światło z halogenów było fajne, zblizone do ksenonów ale dość często trzeba było wymieniać akumulator...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt cze 22, 2004 8:47 am

Juz sie pogodzilem ze swiatlami; widzialem ns necie zamienniki kloszy do cziroka chyba za jakies 100$ i porownanie ze standardowymi; bylo duuuuuuzo lepiej. No i komentarze ludzi o fabrycznych kloszach; sa do d...y jednym slowem. No ale zrobilem co moglem jak na razie; przynajmniej mniej mnie to bedzie irytowalo!
Jeszcze mam pytanie o hak; jakie macie atesty wbite na hakach; ten co sie zamiezam ma 1.8tony.... pasowalo by mi 2tony, ale nie wiem czy sa dostepne i czy warto (tak na przyszlosc, w razie jakbyco)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr cze 23, 2004 6:27 am

Widziałem kiedyś na ebay - za 40 Ojro chyba nowe takie ładne z czystą szybką, tylko że nie mają żadnego atestu ale ponoć swiecą cool.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr cze 23, 2004 8:03 am

Daleko nie trzeba jezdzic.

Jeep Cherokee 84-95 reflektor gł. z poz. 142mmx200mm L=P - 22zl ? :o
Jeep Cherokee 84-96 reflektor gł. z poz. 142mmx200mm L=P (BOSH) - 140
Jeep Cherokee 84-96 reflektor gł. bez poz. 142mmx200mm L=P gładkie szkło - 74



http://daniels.lumena.com/suzuki/Gielda/cougar.htm


Roznice w cenie od 100$ przyjmuje w RedBullach :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr cze 23, 2004 8:37 am

Dzienki!

To za 22zl to chyba wlasnie od malucha :wink:
Jak tyle RedBuli wypijesz na raz to bedziesz chodzil jak nakrecony przez tydzien :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr cze 23, 2004 10:55 am

Radek666 pisze:Dzienki!

To za 22zl to chyba wlasnie od malucha :wink:
Jak tyle RedBuli wypijesz na raz to bedziesz chodzil jak nakrecony przez tydzien :-)
Oszczedny jestem. Po pieciu mam juz zgage :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lip 01, 2004 1:34 pm

Jakos jeszcze nie udalo mi sie kupic haku... ale zato mialem czas na przemyslenia; mozna w zasadzie chyba kupic dowolny (czyt. duzo tanszy; np. uzywany) hak i przystosowac poprzez obrobke kontowka i spawarka do przymocowania do Szerokiego... pytanie tylko czy "fahowiec" na przegladzie nie bedzie kiwal glowa; w zasadzie chyba wazny jest tylko atest z podanym max obciazeniem haku....... czy moze sie myle?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość