MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » czw lis 17, 2011 4:21 pm
Wojtek_W pisze:Takie spostrzezenie - bez zlosliwosci.
tak samo...
po co dawać wielkie koła i jakiś tam lift do dobrych mostów w patrolu...
skoro to nie będzie jechało z uwagi na słaby silnik diesla
Jeep w przeciwieństwie do Nissana zrobił dobry samochód w teren już na seryjnych gratach... to Wrangler.
Reszta to samochody użytkowe lub SUVy "starej daty"
-
Wojtek_W
-

- Posty: 9861
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm
Post
autor: Wojtek_W » czw lis 17, 2011 4:34 pm
Tylko,ze kola 33 to sie w seryjnym mieszcza i jedzie bez problemow (oczywiscie nie tak dynamicznie jak jeep)
No i porownywanie patrol vs wrangler tez bez sensu odrobine.
Dobra. Konczymy, bo to do niczego dobrego nie zaprowadzi. Poprostu myslalem,ze po zalozeniu kitu to od razu bedzie robic.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » czw lis 17, 2011 4:39 pm
Wojtek_W pisze:Tylko,ze kola 33 to sie w seryjnym mieszcza i jedzie bez problemow (oczywiscie nie tak dynamicznie jak jeep)
owszem jedzie... tylko głównie po płaskim lub prawie płaskim
naprawdę dobry to jest na wyprawówkę, szczególnie w wersji long
Wojtek_W pisze:
No i porownywanie patrol vs wrangler tez bez sensu odrobine.
i tu się zgadzam z kolegą
PS
są jakieś patrole na lifcie 10" ?
-
Wojtek_W
-

- Posty: 9861
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm
Post
autor: Wojtek_W » czw lis 17, 2011 4:54 pm
No pewnie sa (widzialem w necie),ale nikogo nie znam kto takie cos robi, bo nie ma potrzeby.
Jak opony 38,5 wchodza bez ciecia przy 5 calowym lifcie. I to wcale nie musi byc napedzane 2.8, moze byc 4.2t lub bena 4,x, ktore w warunkach przeprawowych nie beda specjalnie ustepowaly cherokiemu, a wrecz powiedzialbym ustepuja. Zreszta nie bez przyczyny miazdzaca wiekszosc jezdzi extremy patrolami a nie czerokami. Zreszta patroli jest tez wiecej niz wrangow.
Z litosci nie dotykam tematow wyprawowych
10 calowy lift to absolutny przerost formy nad trescia. Mozna? Mozna. Tylko po co?
Powyzsze zdanie to tylko moja opinia. Nie gloryfikuje absolutnie aut japonskich (a nissana tym bardziej), ale staram sie tez byc obiektywnym, czego jeepnietym czasami brakuje
. Bazuja na swojej stycznosci zarowno z japonska jak i amerykanska motoryzacja.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » czw lis 17, 2011 5:24 pm
Zreszta nie bez przyczyny miazdzaca wiekszosc jezdzi extremy patrolami a nie czerokami. Zreszta patroli jest tez wiecej niz wrangow.
hmm...
ciekawe dlaczego np. na MOAB nie widuje się aż tylu patroli

-
apede
-

- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
-
Kontaktowanie:
Post
autor: apede » czw lis 17, 2011 5:55 pm
Bo ich nie sprzedawali w stanach?
-
suchorz

- Posty: 747
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suchorz » pt lis 18, 2011 10:02 pm
Patrol ma jedną super rzecz- mosty
Oczywiście 2,8 nie jedzie i wybuchaja głowice, ale to każdy wie, dużo lepszy jest 4,2d, ale nadal demonem prędkości nie jest i spala .......... dość.
Patrole dzięki bardzo dobrym mostom sa tak lubiane i kupowane.
Mam ZJ V8 z mostami od Y60 i wymiata, dołożyłem przednią blokadę i jest cacy.
Teraz jest połączenie mocy, wyposażenia Jeepa i wytrzymałych mostów GR.
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » pt lis 18, 2011 10:24 pm
i to jest git zestaw

-
thorosz
-

- Posty: 154
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 10:41 am
- Lokalizacja: Sokółka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: thorosz » sob lis 19, 2011 12:26 pm
powracając do tematu to jest xj z 97 roku

Przymiarka kółek
Stanęło na tym zawieszeniu i czekamy na dostawę
http://offex.pl/offroad,496,4_5_rough_c ... ee_xj.html
odnośnie auta
ma założona blokadę tylnego mostu oraz wzmocnione półosie na tyle
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » sob lis 19, 2011 12:32 pm
bardziej bym się martwił przodem niż tyłem
EDIT
w lifcie brak:
- wąsa przekładni
- amorka skrętu
Ostatnio zmieniony sob lis 19, 2011 1:19 pm przez
Sygma, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Grabo

- Posty: 1977
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grabo » sob lis 19, 2011 12:34 pm
Wojtek_W pisze:I po co w tych jeepach te silniki, ktorymi sie tak zachwycamy?
Jak do zwyklych malych kolek (33) trzeba cala zawieche i pol napedu przerobic i tak bez gwarancji,ze nie pitolnie.
Zamiast jak w japoncu: montujesz kit i jezdzisz.
Takie spostrzezenie - bez zlosliwosci.
Tutaj trzeba wziąć jeszcze pod uwagę realny prześwit i masę pojazdu, a wtedy może się okazać, że 33" w Patrolu, to nie to samo co 33" w XJ.
Wojtek_W pisze:No pewnie sa (widzialem w necie),ale nikogo nie znam kto takie cos robi, bo nie ma potrzeby.
Jak opony 38,5 wchodza bez ciecia przy 5 calowym lifcie. I to wcale nie musi byc napedzane 2.8, moze byc 4.2t lub bena 4,x, ktore w warunkach przeprawowych nie beda specjalnie ustepowaly cherokiemu, a wrecz powiedzialbym ustepuja. Zreszta nie bez przyczyny miazdzaca wiekszosc jezdzi extremy patrolami a nie czerokami. Zreszta patroli jest tez wiecej niz wrangow.
Z litosci nie dotykam tematow wyprawowych
10 calowy lift to absolutny przerost formy nad trescia. Mozna? Mozna. Tylko po co?
Wszystko zależy jeszcze od punktu odniesienia. U nas Patrol jest pancernym madafaka wozem, a 38,5" cała, to ogromne balony, ale w porównaniu z pickupem full size na 54" boggerach, to będzie tylko małolitrażowa terenówka:
http://www.youtube.com/watch?v=1qnb7uUH ... re=related
Nie ma aut idealnych do wszystkiego.
-
thorosz
-

- Posty: 154
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 10:41 am
- Lokalizacja: Sokółka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: thorosz » ndz gru 11, 2011 2:22 pm
Zawiecha
Kółka
Porównanie kółek

-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » ndz gru 11, 2011 2:47 pm
nie tylko amora skrętu brak. Sam zawias fajny i będzie cieszył ale jeszcze trzeba wzmocnić napęd aby te kółka spustoszenia nie siały
jak robić to raz a dobrze - nic tak nie irytuje jak zbieranie satelit w lesie - prawda Stefan?

-
thorosz
-

- Posty: 154
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 10:41 am
- Lokalizacja: Sokółka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: thorosz » ndz gru 11, 2011 2:49 pm
i tak to wygląda

-
thorosz
-

- Posty: 154
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 10:41 am
- Lokalizacja: Sokółka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: thorosz » ndz gru 11, 2011 2:51 pm
a to po sobotnim teście
heheh dobrze zapier...

:D
-
Qbartx

- Posty: 1672
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
- Lokalizacja: Konstancin
Post
autor: Qbartx » ndz gru 11, 2011 4:33 pm
A poszerzenia gdzie

Chyba, ze lubisz tracic widocznosc przy kazdym nacisnieciu gazu

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
-
thorosz
-

- Posty: 154
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 10:41 am
- Lokalizacja: Sokółka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: thorosz » ndz gru 11, 2011 9:27 pm
ee nie jest tak źle ;D heheheheh
Mikołaj przyniesie może

jak w błocie nie ugrzęźnie

-
Wowos
-

- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wowos » wt gru 13, 2011 11:13 pm
Sygma pisze:Zreszta nie bez przyczyny miazdzaca wiekszosc jezdzi extremy patrolami a nie czerokami. Zreszta patroli jest tez wiecej niz wrangow.
hmm...
ciekawe dlaczego np. na MOAB nie widuje się aż tylu patroli

Bo w stanach ogólnie jest mało patroli....
A jeepy ogarniają, więc po co kombinować - wszak szpej do Jeepa w każdym spożywczym tam sprzedają...

y60 autobus, czerwony.
-
rort_

- Posty: 1681
- Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: rort_ » pt gru 30, 2011 5:58 pm
A jest jakaś różnica w mostach Wranglera i Cherokee?
W jaki sposób 'wzmacnia' się mosty wJeepie? Półosie tylko?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
Qbartx

- Posty: 1672
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
- Lokalizacja: Konstancin
Post
autor: Qbartx » pt gru 30, 2011 6:02 pm
ogolnie jakby to powiedziec....temat rzeka

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
-
suchorz

- Posty: 747
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suchorz » pt gru 30, 2011 6:23 pm
rort_ pisze:W jaki sposób 'wzmacnia' się mosty wJeepie?
Wymienia na mocniejsze.

-
Bullitt

- Posty: 319
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
- Lokalizacja: Wuwa
Post
autor: Bullitt » pt sty 20, 2012 4:53 pm
Podłączam się do pytania. Zamierzam zakupić XJta. Do tego zestaw liftujący pod 33"/35".
Czy poza zestawem jeszcze coś trzeba wzmocnić, żeby to hulało? Półosie (jeśli tak, to przód czy tył), dyfry, coś jeszcze? Nie jestem rzeźnikiem i obchodzę się z wozami ze zdrowym rozssądkiem, nie mam zamiaru skakać tym wozem, ani orać nim pola (no może okazjonalnie).
I temat blokad. Warto zakładać? Jakie to koszty? Gdzie kupić?
-
suchorz

- Posty: 747
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suchorz » pt sty 20, 2012 6:39 pm
Pod 33-35" to musisz mieć inne przełożenia, bo 3,55 spowodują mega wzrost spalania, brak mocy.
Do 33 fabryczne mosty spoko, ale pod 35 to już bardzo ostrożnie trzeba jeździć, bo zmielisz mosty, a poza tym piasty, sworznie, łożyska w mostach będa leciały co chwile.
Najlepszym rozwiązaniem jest zmiana mostów na mocniejsze, zaraz z wyższymi przełożeniami i np tylną 100% blokadą, jak ma Patrol.
Koszty nie małe, ale podliczając koszty wzmocnienia mostów, nowych przełożeń, opłaca się, a co najważniejsze Patrol ma 4 duże tarcze hamulcowe.
Hamulce tylne w Xj sa bębnowe i po założeniu 35 nawet nie spowalniają auta, nie mówiąc o hamowaniu.
-
Bullitt

- Posty: 319
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
- Lokalizacja: Wuwa
Post
autor: Bullitt » sob sty 21, 2012 11:45 am
DEMYD:-/
Słabo to wygląda w takim układzie. To może lepiej robić i liftować granda 4,7? Ma mocniejszy silnik V8.... Tarcze naokoło....
Zmartwiłeś mnie szczerze powiedziawszy....
-
suchorz

- Posty: 747
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suchorz » sob sty 21, 2012 12:02 pm
WJ ,a przedni most taki sam- jeśli chodzi o wytrzymałość, gorsze tylne zawieszenie (sierżant), więcej elektroniki.
Do zabawy to XJ 4.0 wychodzi najlepiej plus mosty z GR i jest cacy.
Dużo mniejsza masa od granda, lepsza skrzynia biegow i reduktor.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość