Tylny most XJ strzela!!!

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz paź 17, 2004 9:55 pm

Ale skąd wiecie, że to jest most z LSD ?

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn paź 18, 2004 7:47 am

własnie jak to poznac bo umnie nie ma zadnego opisu a nie chce mi sie targac pólosi aby łozysko zobaczyc a mam taki sam objaw jak kolega tylko ze na jedna strone wiec moze łozysko :cry: :cry:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn paź 18, 2004 7:49 am

No dodam swoje.

Jak najszybciej zmień ten olej, bo jak masz ATF w moście to smierć na miejscu :)

Pozatym. skoryguje XJeep'a bo mam inne zdanie na temat LSD. Zdarza się że działa całkiem dobrze. Jeśli nie to wymieniasz na nowe tarczki, koszt nieduży i działa na pare lat znowu aż do czasu jak ktoś wleje ATF.....
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn paź 18, 2004 8:39 am

A poznać można tak , że trza obydwa koła podnieść do góry i pokręcić kołem . Jeżeli dyfer jest ze sprzęgłem wiskotycznym (LSD) to obydwa koła będą się obracać w tę samą stronę a i opory będą znacznie większe niż przy zwykłym moście .
Co do oleju to też bym polecał Castrola SAF-XJ . Przerabiałem ten temat co prawda w plaskaczu ale "organoleptycznie" wybadałe , że lepkość oleju ma w takich dyfrach podstawowe znaczenie . Niemcy nawet na obudowach umieszczają napis "special ol ".
Problem jest tylko taki , że wlanie zwykłego oleju raczej nie powinno powodować zadnych strzałów i zgrzytów a po prostu LSD nie powinno działać .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn paź 18, 2004 8:59 am

No nie całkiem.

Wlanie ATFu może mieć chyba tragiczne skutki bo atf jest bardzo rzadkim olejem, w zasadzie bardziej hydraulicznym. Na łożyska OK. LSD wypłucze moim zdaniem przez co sprzęgła sie momentalnie wyrzą, popękają itd.

LSD to sprzęgło cierne, nie wisko !!

Jak wlejesz zwykły olej bez dodatku to od razu sie nic nie stanie ale po czasie sprzegła dostaną po dupie.

ATF natomiast obawiam się że nie podoła obciążeniom ataku i zęby dostaną przez to. Po jakimś czasie most zacznie wyć i na złom :)2
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn paź 18, 2004 9:02 am

No właśnie, z mojej wiedzy wynika, że wlanie zwykłego oleju zabije LSD ale po prostu ono będzie przyszarpywać a potem stopniowo przestanie działać bo cząstki stałe zawarte w oleju mające zwiększyć jego smarność (składniki wapniowe lub sodowe) zakleją tarczki cierne - żadnych stuków bo to nie blokada mechaniczna. Dlatego też jeśli jest coś wiadome albo istnieje jakieś podejrzenie, że to układ hamulcowy albo łożysko to zacząłbym od tego. Natomiast wlanie oleju ATF z pewnością nie zaklei sprzęgiełek lepkościowych albowiem ATF jest pozbawiony stałych dodatków smarnych i dlatego jest używany w skrzyniach AT. Jedynie niewłaściwa będzie jego smarność a co za tym idzie zdolność wytworzenia błony olejowej a to wpłynie na zużycie mechanizmu różnicowego.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn paź 18, 2004 9:05 am

Teoria teorią. Ale praktyka wskazuje:
- wlanie zwykłego oleju do mostu LSD - jakiś czas normal, potem sprzelanie. sprzegiełka wie wykruszają normalnie.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn paź 18, 2004 9:06 am

PKi pisze:No nie całkiem.

Wlanie ATFu może mieć chyba tragiczne skutki bo atf jest bardzo rzadkim olejem, w zasadzie bardziej hydraulicznym. Na łożyska OK. LSD wypłucze moim zdaniem przez co sprzęgła sie momentalnie wyrzą, popękają itd.

LSD to sprzęgło cierne, nie wisko !!

Jak wlejesz zwykły olej bez dodatku to od razu sie nic nie stanie ale po czasie sprzegła dostaną po dupie.

ATF natomiast obawiam się że nie podoła obciążeniom ataku i zęby dostaną przez to. Po jakimś czasie most zacznie wyć i na złom :)2
No nieee !! Pisząc zwykły olej miałem na myśli zwykły olej przekładniowy czyli o zwykłej lepkości . O ATF-ie to nawet szkoda gadać .
Lepszy skutek by był jakby kujawskim zalać . :D :D :D
Mordercy żelaza i stali , pieprzeni gwałciciele staruszek , wdów i sierot !!
Zabić to za mało !! :evil: :evil: :evil:
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn paź 18, 2004 10:27 am

boris ta teoria nie ma oparcia w fizyce.

Jeden prosty mechanizm cierny a ile gadania :)

wynik gadania jeden - jest LSD ma byc wlasciwy olej, obojetnie czy jest LSD zesrane czy nie. Hipol i inne wynalazki pozostawmy wlascicielom zukow.

I nie wyjezdzajcie mi tu z argumentem ceny oleju bo za kija nie skumam goscia ktory kupuje auto za 15-30k wykrwawiajac sie z kasy a potem laduje gowno do samochodu bo taniej. Jak sam bedziesz zywil sie tylko bulka i jogurtem to daleko nie zajedziesz, i wlac czasem cos trzeba do organizmu dla plukania i goloneczke wciagnac i schabik i karkoweczke :)21

I nawet jak przez "pomylke" wlejemy do mostu bez LSD olej do LSD to wyjdzie mu to tylko na dobre.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn paź 18, 2004 10:56 am

Bocian pisze: wynik gadania jeden - jest LSD ma byc wlasciwy olej, obojetnie czy jest LSD zesrane czy nie. Hipol i inne wynalazki pozostawmy wlascicielom zukow.
W 100% popieram. Tez mialem kiedys dawno temu przez tydzien zalany zwykly olej przekladniowy 75W90 FORDA (tak sie akurat zlozylo) i LSD strzelalo jak sie patrzy! Kazdy ciasniejszy skret wiazal sie z odlosami z tylu. No ale LSD na szczescie przezylo i dziala nadal :-D
A najprostszym sposobem sprawdzenia czy masz LSD czy nie jest;
1. zrob sobie test narkotykowy.
2. podnies jedno kolo (tyl oczywiscie) do gory. Wrzuc na N na skrzynce. Sprobuj pokrecic kolem; jezeli kreci sie bez wiekszych oporow to niemasz LSD albo juz jest wyrabane; jezeli sie musisz niezle przylozyc coby zakrecic to masz LSD i chyba jeszcze dziala - nalezy udac sie czym predzej do poradni odwykowej!!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn paź 18, 2004 11:53 am

LUUUUDZIE !! ale skąd u licha wiecie, że w przedmiotowym moście jest machanizm LSD ????? Bo cała dyskusja jest na temat rodzaju olejów a nie stanowi odpowiedzi na podstawowe pytanie CO STRZELA ? Olać oleje. Dlaczego strzela ? Ja tam wiem jak wygląda LSD ale skąd wiecie, że jest w tym akurat moście ? Huh.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn paź 18, 2004 11:57 am

boris.blank pisze:LUUUUDZIE !! ale sk±d u licha wiecie, ¿e w przedmiotowym mo¶cie jest machanizm LSD ????? Bo ca³a dyskusja jest na temat rodzaju olejów a nie stanowi odpowiedzi na podstawowe pytanie CO STRZELA ? Olaæ oleje. Dlaczego strzela ? Ja tam wiem jak wygl±da LSD ale sk±d wiecie, ¿e jest w tym akurat mo¶cie ? Huh.
Nie wiecie - zakladamy; sprawdzenie czy jest LSD/dziala zajme 3:28 min z palcem w odbycie. A puzniej wystarczy tylko zmienic olej :wink:
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn paź 18, 2004 12:21 pm

boris.blank pisze:LUUUUDZIE !! ale skąd u licha wiecie, że w przedmiotowym moście jest machanizm LSD ????? Bo cała dyskusja jest na temat rodzaju olejów a nie stanowi odpowiedzi na podstawowe pytanie CO STRZELA ? Olać oleje. Dlaczego strzela ? Ja tam wiem jak wygląda LSD ale skąd wiecie, że jest w tym akurat moście ? Huh.
Bo kojarzymy fakty.

Wszelkie odglosy dokladnie jak przy zlym oleju w LSD + informacja ze moze to byc po wymianie oleju w tylnym moscie na dextrona II :)21
taki szczegol :)

tiger nam zeznaje ze slyszy odglos z tylu nie z prawej nie zlewej ale z tylu

czyli podsumujmy:
odglosy po wymianie oleju = zly olej w LSD
odglosy po wymianie oleju <> hamulce bo co ma stzelac w hamulcach po wymianie oleju w moscie

kolejna dedukcja to w wersjach Limited i 242+aw4+4.0l LSD bylo praktycznie seryjne

i na koniec jeszcze u licha co ma strzelac w hamulcach przy jezdzie po luku a nie po prostej? zasadniczo hamulcom to wisi czy jada po prostej czy po zakrecie bo i tak czuja na dupsku ze kolo sie obraca i to jest jedyna informacja ktora je interesuje :) pomijam wyjezdzanie mostu z pochwy bo to normalne z clipem ale nadal w bebnach w irokezie masz tyle miejsca na takie akcje ze schowasz tam jeszcze paczke fajek na granicy z USSR :)21

ostateczny wniosek jezeli nie bylbym pewny czy mam LSD czy go nie mam i nie potrafilbym tego w zaden sposob zidentyfikowac to wlalbym olej do LSD mimo ze kosztuje wiecej, bo nie lubie jak mi sie cos urywa albo zaczyna psuc 1000km od domu.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn paź 18, 2004 12:28 pm

Bocian napisał :
ostateczny wniosek jezeli nie bylbym pewny czy mam LSD czy go nie mam i nie potrafilbym tego w zaden sposob zidentyfikowac to wlalbym olej do LSD mimo ze kosztuje wiecej, bo nie lubie jak mi sie cos urywa albo zaczyna psuc 1000km od domu
Jesień przyszła , a jak wiadmo dla Boćków 1000 kilosów to bułka z masłem w drodze do cieplejszych rejonów .

:)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn paź 18, 2004 12:35 pm

Stiopa pisze:Bocian napisał :
ostateczny wniosek jezeli nie bylbym pewny czy mam LSD czy go nie mam i nie potrafilbym tego w zaden sposob zidentyfikowac to wlalbym olej do LSD mimo ze kosztuje wiecej, bo nie lubie jak mi sie cos urywa albo zaczyna psuc 1000km od domu
Jesień przyszła , a jak wiadmo dla Boćków 1000 kilosów to bułka z masłem w drodze do cieplejszych rejonów .

:)21 :)21 :)21


- A co robi "bocian" jak już przyniesie dziecko ??

- odwraca się na drugi bok i śpi :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn paź 18, 2004 1:23 pm

A co robi "bocian" jak już przyniesie dziecko

- odwraca się na drugi bok i śpi
:)2 :)2 :)2 :)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pn paź 18, 2004 10:08 pm

Bocian pisze:wzrost temperatury co z kolei powoduje mocniejsze zacieranie sie tarczek co powoduje... w koncu skrajnie pokruszenie sie i popekanie tarczek.
Oryginalny LSD nie jest na cale zycie. Przy intensywnym uzywaniu (np szybko brane ostre zakrety, lub w ogole ostre zakrety) nadwyrezaja jego zycie. Z tego co pamietam spodziewany przebieg jest okolo 100tys mil (!180tys km). Moj np padl przy okolo 130tys mil. Objawilo sie to peknieciem jednej z tarczek ktora nastepnie ukruszyla mi jeden z zabkow w "ring gear" (ta zebadka na gniazdzie?).
boris.blank pisze:Ej ale skąd wiecie, że on ma w moście LSD ? Handlujecie tymi olejami, że każecie mu je zmieniać ?
Bo olej typu Dextron II nie jest do mostow (te maja oznaczenia GL3, GL4, i GL5 i w wypadku do XJ potrzeba GL5). Rownierz to co Bocian wspomina jest wazne: trzeba dodawac tzw "friction modifier" ktory utrzymuje przy zyciu LSD.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość