Tylny most XJ strzela!!!
Moderator: Mroczny
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
No dodam swoje.
Jak najszybciej zmień ten olej, bo jak masz ATF w moście to smierć na miejscu
Pozatym. skoryguje XJeep'a bo mam inne zdanie na temat LSD. Zdarza się że działa całkiem dobrze. Jeśli nie to wymieniasz na nowe tarczki, koszt nieduży i działa na pare lat znowu aż do czasu jak ktoś wleje ATF.....
Jak najszybciej zmień ten olej, bo jak masz ATF w moście to smierć na miejscu

Pozatym. skoryguje XJeep'a bo mam inne zdanie na temat LSD. Zdarza się że działa całkiem dobrze. Jeśli nie to wymieniasz na nowe tarczki, koszt nieduży i działa na pare lat znowu aż do czasu jak ktoś wleje ATF.....
A poznać można tak , że trza obydwa koła podnieść do góry i pokręcić kołem . Jeżeli dyfer jest ze sprzęgłem wiskotycznym (LSD) to obydwa koła będą się obracać w tę samą stronę a i opory będą znacznie większe niż przy zwykłym moście .
Co do oleju to też bym polecał Castrola SAF-XJ . Przerabiałem ten temat co prawda w plaskaczu ale "organoleptycznie" wybadałe , że lepkość oleju ma w takich dyfrach podstawowe znaczenie . Niemcy nawet na obudowach umieszczają napis "special ol ".
Problem jest tylko taki , że wlanie zwykłego oleju raczej nie powinno powodować zadnych strzałów i zgrzytów a po prostu LSD nie powinno działać .
Co do oleju to też bym polecał Castrola SAF-XJ . Przerabiałem ten temat co prawda w plaskaczu ale "organoleptycznie" wybadałe , że lepkość oleju ma w takich dyfrach podstawowe znaczenie . Niemcy nawet na obudowach umieszczają napis "special ol ".
Problem jest tylko taki , że wlanie zwykłego oleju raczej nie powinno powodować zadnych strzałów i zgrzytów a po prostu LSD nie powinno działać .
Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
No nie całkiem.
Wlanie ATFu może mieć chyba tragiczne skutki bo atf jest bardzo rzadkim olejem, w zasadzie bardziej hydraulicznym. Na łożyska OK. LSD wypłucze moim zdaniem przez co sprzęgła sie momentalnie wyrzą, popękają itd.
LSD to sprzęgło cierne, nie wisko
Jak wlejesz zwykły olej bez dodatku to od razu sie nic nie stanie ale po czasie sprzegła dostaną po dupie.
ATF natomiast obawiam się że nie podoła obciążeniom ataku i zęby dostaną przez to. Po jakimś czasie most zacznie wyć i na złom
Wlanie ATFu może mieć chyba tragiczne skutki bo atf jest bardzo rzadkim olejem, w zasadzie bardziej hydraulicznym. Na łożyska OK. LSD wypłucze moim zdaniem przez co sprzęgła sie momentalnie wyrzą, popękają itd.
LSD to sprzęgło cierne, nie wisko

Jak wlejesz zwykły olej bez dodatku to od razu sie nic nie stanie ale po czasie sprzegła dostaną po dupie.
ATF natomiast obawiam się że nie podoła obciążeniom ataku i zęby dostaną przez to. Po jakimś czasie most zacznie wyć i na złom

-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
No właśnie, z mojej wiedzy wynika, że wlanie zwykłego oleju zabije LSD ale po prostu ono będzie przyszarpywać a potem stopniowo przestanie działać bo cząstki stałe zawarte w oleju mające zwiększyć jego smarność (składniki wapniowe lub sodowe) zakleją tarczki cierne - żadnych stuków bo to nie blokada mechaniczna. Dlatego też jeśli jest coś wiadome albo istnieje jakieś podejrzenie, że to układ hamulcowy albo łożysko to zacząłbym od tego. Natomiast wlanie oleju ATF z pewnością nie zaklei sprzęgiełek lepkościowych albowiem ATF jest pozbawiony stałych dodatków smarnych i dlatego jest używany w skrzyniach AT. Jedynie niewłaściwa będzie jego smarność a co za tym idzie zdolność wytworzenia błony olejowej a to wpłynie na zużycie mechanizmu różnicowego.
No nieeePKi pisze:No nie całkiem.
Wlanie ATFu może mieć chyba tragiczne skutki bo atf jest bardzo rzadkim olejem, w zasadzie bardziej hydraulicznym. Na łożyska OK. LSD wypłucze moim zdaniem przez co sprzęgła sie momentalnie wyrzą, popękają itd.
LSD to sprzęgło cierne, nie wisko
Jak wlejesz zwykły olej bez dodatku to od razu sie nic nie stanie ale po czasie sprzegła dostaną po dupie.
ATF natomiast obawiam się że nie podoła obciążeniom ataku i zęby dostaną przez to. Po jakimś czasie most zacznie wyć i na złom

Lepszy skutek by był jakby kujawskim zalać .



Mordercy żelaza i stali , pieprzeni gwałciciele staruszek , wdów i sierot

Zabić to za mało




Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
boris ta teoria nie ma oparcia w fizyce.
Jeden prosty mechanizm cierny a ile gadania
wynik gadania jeden - jest LSD ma byc wlasciwy olej, obojetnie czy jest LSD zesrane czy nie. Hipol i inne wynalazki pozostawmy wlascicielom zukow.
I nie wyjezdzajcie mi tu z argumentem ceny oleju bo za kija nie skumam goscia ktory kupuje auto za 15-30k wykrwawiajac sie z kasy a potem laduje gowno do samochodu bo taniej. Jak sam bedziesz zywil sie tylko bulka i jogurtem to daleko nie zajedziesz, i wlac czasem cos trzeba do organizmu dla plukania i goloneczke wciagnac i schabik i karkoweczke
I nawet jak przez "pomylke" wlejemy do mostu bez LSD olej do LSD to wyjdzie mu to tylko na dobre.
Jeden prosty mechanizm cierny a ile gadania

wynik gadania jeden - jest LSD ma byc wlasciwy olej, obojetnie czy jest LSD zesrane czy nie. Hipol i inne wynalazki pozostawmy wlascicielom zukow.
I nie wyjezdzajcie mi tu z argumentem ceny oleju bo za kija nie skumam goscia ktory kupuje auto za 15-30k wykrwawiajac sie z kasy a potem laduje gowno do samochodu bo taniej. Jak sam bedziesz zywil sie tylko bulka i jogurtem to daleko nie zajedziesz, i wlac czasem cos trzeba do organizmu dla plukania i goloneczke wciagnac i schabik i karkoweczke

I nawet jak przez "pomylke" wlejemy do mostu bez LSD olej do LSD to wyjdzie mu to tylko na dobre.
W 100% popieram. Tez mialem kiedys dawno temu przez tydzien zalany zwykly olej przekladniowy 75W90 FORDA (tak sie akurat zlozylo) i LSD strzelalo jak sie patrzy! Kazdy ciasniejszy skret wiazal sie z odlosami z tylu. No ale LSD na szczescie przezylo i dziala nadalBocian pisze: wynik gadania jeden - jest LSD ma byc wlasciwy olej, obojetnie czy jest LSD zesrane czy nie. Hipol i inne wynalazki pozostawmy wlascicielom zukow.

A najprostszym sposobem sprawdzenia czy masz LSD czy nie jest;
1. zrob sobie test narkotykowy.
2. podnies jedno kolo (tyl oczywiscie) do gory. Wrzuc na N na skrzynce. Sprobuj pokrecic kolem; jezeli kreci sie bez wiekszych oporow to niemasz LSD albo juz jest wyrabane; jezeli sie musisz niezle przylozyc coby zakrecic to masz LSD i chyba jeszcze dziala - nalezy udac sie czym predzej do poradni odwykowej!!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
LUUUUDZIE
ale skąd u licha wiecie, że w przedmiotowym moście jest machanizm LSD
??? Bo cała dyskusja jest na temat rodzaju olejów a nie stanowi odpowiedzi na podstawowe pytanie CO STRZELA ? Olać oleje. Dlaczego strzela ? Ja tam wiem jak wygląda LSD ale skąd wiecie, że jest w tym akurat moście ? Huh.


Nie wiecie - zakladamy; sprawdzenie czy jest LSD/dziala zajme 3:28 min z palcem w odbycie. A puzniej wystarczy tylko zmienic olejboris.blank pisze:LUUUUDZIEale sk±d u licha wiecie, ¿e w przedmiotowym mo¶cie jest machanizm LSD
??? Bo ca³a dyskusja jest na temat rodzaju olejów a nie stanowi odpowiedzi na podstawowe pytanie CO STRZELA ? Olaæ oleje. Dlaczego strzela ? Ja tam wiem jak wygl±da LSD ale sk±d wiecie, ¿e jest w tym akurat mo¶cie ? Huh.

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Bo kojarzymy fakty.boris.blank pisze:LUUUUDZIEale skąd u licha wiecie, że w przedmiotowym moście jest machanizm LSD
??? Bo cała dyskusja jest na temat rodzaju olejów a nie stanowi odpowiedzi na podstawowe pytanie CO STRZELA ? Olać oleje. Dlaczego strzela ? Ja tam wiem jak wygląda LSD ale skąd wiecie, że jest w tym akurat moście ? Huh.
Wszelkie odglosy dokladnie jak przy zlym oleju w LSD + informacja ze moze to byc po wymianie oleju w tylnym moscie na dextrona II

taki szczegol

tiger nam zeznaje ze slyszy odglos z tylu nie z prawej nie zlewej ale z tylu
czyli podsumujmy:
odglosy po wymianie oleju = zly olej w LSD
odglosy po wymianie oleju <> hamulce bo co ma stzelac w hamulcach po wymianie oleju w moscie
kolejna dedukcja to w wersjach Limited i 242+aw4+4.0l LSD bylo praktycznie seryjne
i na koniec jeszcze u licha co ma strzelac w hamulcach przy jezdzie po luku a nie po prostej? zasadniczo hamulcom to wisi czy jada po prostej czy po zakrecie bo i tak czuja na dupsku ze kolo sie obraca i to jest jedyna informacja ktora je interesuje


ostateczny wniosek jezeli nie bylbym pewny czy mam LSD czy go nie mam i nie potrafilbym tego w zaden sposob zidentyfikowac to wlalbym olej do LSD mimo ze kosztuje wiecej, bo nie lubie jak mi sie cos urywa albo zaczyna psuc 1000km od domu.
Bocian napisał :

Jesień przyszła , a jak wiadmo dla Boćków 1000 kilosów to bułka z masłem w drodze do cieplejszych rejonów .ostateczny wniosek jezeli nie bylbym pewny czy mam LSD czy go nie mam i nie potrafilbym tego w zaden sposob zidentyfikowac to wlalbym olej do LSD mimo ze kosztuje wiecej, bo nie lubie jak mi sie cos urywa albo zaczyna psuc 1000km od domu



Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
Stiopa pisze:Bocian napisał :Jesień przyszła , a jak wiadmo dla Boćków 1000 kilosów to bułka z masłem w drodze do cieplejszych rejonów .ostateczny wniosek jezeli nie bylbym pewny czy mam LSD czy go nie mam i nie potrafilbym tego w zaden sposob zidentyfikowac to wlalbym olej do LSD mimo ze kosztuje wiecej, bo nie lubie jak mi sie cos urywa albo zaczyna psuc 1000km od domu
![]()
![]()
- A co robi "bocian" jak już przyniesie dziecko

- odwraca się na drugi bok i śpi

Oryginalny LSD nie jest na cale zycie. Przy intensywnym uzywaniu (np szybko brane ostre zakrety, lub w ogole ostre zakrety) nadwyrezaja jego zycie. Z tego co pamietam spodziewany przebieg jest okolo 100tys mil (!180tys km). Moj np padl przy okolo 130tys mil. Objawilo sie to peknieciem jednej z tarczek ktora nastepnie ukruszyla mi jeden z zabkow w "ring gear" (ta zebadka na gniazdzie?).Bocian pisze:wzrost temperatury co z kolei powoduje mocniejsze zacieranie sie tarczek co powoduje... w koncu skrajnie pokruszenie sie i popekanie tarczek.
Bo olej typu Dextron II nie jest do mostow (te maja oznaczenia GL3, GL4, i GL5 i w wypadku do XJ potrzeba GL5). Rownierz to co Bocian wspomina jest wazne: trzeba dodawac tzw "friction modifier" ktory utrzymuje przy zyciu LSD.boris.blank pisze:Ej ale skąd wiecie, że on ma w moście LSD ? Handlujecie tymi olejami, że każecie mu je zmieniać ?
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4
Husaria 4x4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość