Cherokee vs. Grand Cherokee

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Alberciczek
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Tychy

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Alberciczek » ndz sty 22, 2012 2:42 pm

Qbartx - przeczytaj pierwszy post autora dokładnie :
Bullitt pisze: Zastosowanie: do zabawy u siebie na wsi (piaski, brody i bagna), na polowanie, na wyprawę. Nie będę brał udziału w rajdach samochodowych, przeprawach itd- choć chcę wóz troszkę zmodyfikować.
Dlatego napisałem o Grand Cherokee z silnikiem 4,7 QD. Jeżeli kolega nie będzie brał udziału w rajdach, trialach, przeprawówkach, to po co mu kosztowne lifty i modyfikacje?
Do takich zabaw w zupełności wystarczy mi lift 2 na podkładkach i odbojach. W mostach ma varilocki, w reduktorze gerodisk, czego więcej mu potrzeba? Silnik bardzo dobry, najlepiej żeby był zagazowany, moc w sam raz. Jedynym mankamentem to spalanie na wysokości 20l/100km. Ale czy to mankament? Oprócz tego wyposażenie ( jeżeli koledze na tym zależy ) jest dość bagate.
Ale...
Bullitt pisze:chciałbym również mieć na lifcie tak, żeby weszło 35" lub 33"
Bullitt pisze:Do tego zderzaki, progi wyciągarka na przód i ewentualnie snorkel
I tu też pytanko - po co?
Chyba, że chcesz go tylko odpicować i żeby ładnie wyglądał - wówczas koniec dyskusji. Co do zderzaków - w Grand Cherokee, o którym piszę, niestety są plastikowo-gumowe, czy jakoś tak. Chcąc mieć wyciągarkę, to musisz zamontować zderzaki stalowe. Stopiw zrobił przedni taki zderzak z płytą pod wyciągarkę i ma zamontowaną już wyciągarkę. Z tego co wiem, to planuje zrobić też stalówkę na tył. Ma też robić lift 6 cali. Pisz do niego albo dzwoń, a tak jak pisałem napewno się dogadacie.
Snorkel też raczej ci niepotrzebny - ja auta wprawdzie nie topię, ale jeżdżę po wodzie, błocie i wierz mi - mimo, że na chłodnicy jest wiskoza, to silnika nie zalejesz. Ale silnik jest brudaśny...Jest też na to rada - wymontować wiskozę i zamontować elektryka, z osobnym włączaniem.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Qbartx » ndz sty 22, 2012 4:01 pm

Po to mu kompletne zawieszenie zeby mogl z mniejsza predkoscia pokonywac przeszkody, nie robic niczego na p**dzie bo mu wykrzyzu brakuje a tym samym trakcji i nie uszkadzac auta np? Zeby mogl jechac szybciej po szutrowce niz Ty na tas tas z seryjnymi gorzej tlumiacymi i o mniejszym skoku amortyzatorami ?? W dodatku z hustajaca jak statek buda... Przykladow sa setki wiec nie tlumacz, ze Ty masz podkladki i Twoim subiektywnym zdaniem jest ok, bo nie jest.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Alberciczek
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Tychy

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Alberciczek » ndz sty 22, 2012 4:23 pm

Qbartx pisze:Po to mu kompletne zawieszenie zeby mogl z mniejsza predkoscia pokonywac przeszkody, nie robic niczego na p**dzie bo mu wykrzyzu brakuje a tym samym trakcji i nie uszkadzac auta np? Zeby mogl jechac szybciej po szutrowce niz Ty na tas tas z seryjnymi gorzej tlumiacymi i o mniejszym skoku amortyzatorami W dodatku z hustajaca jak statek buda... Przykladow sa setki wiec nie tlumacz, ze ty masz podkladki i Twoim subiektywnym zdaniem jest ok, bo nie jest.
Piszesz chłopie głupoty, że aż oczy bolą ( bez obrazy :)21 ). Z tego co piszesz, to wnioskuję, że nigdy nie jeździłeś takim modelem Granda na takim lifcie, z takimi oponami. Ja takim jeżdżę i opisuję jak mnie się jeździ, co by kolega miał porównanie. A to, co ty piszesz, to tylko tak ci się wydaje, że tak jest, bo nie znasz tego auta. No, może konkretnie tego modelu. Sam, osobiście jeżdżę dość często po szutrówce i to czasem błotnistej z prędkością średnio 80/km/h ( jak się rozpędzę :)21 ) i nic złego się nie dzieje. Z tą huśtającą się budą, to wieeeelki przesadyzm z twojej strony...
Większy wykrzyż? A po co mu? Zresztą jak pisałem Jeep ma 45% przechyłu, więc kolega da radę. Pokonywanie przeszkód? Można śmiało taś tasiem jechać pod góreczkę, bez rozpędu. Chyba, że trzeba z leksza przeskoczyć góreczkę, to trzeba się ciutek rozpędzić, żeby się nie powiesić.
Ja kolego Qbartx piszę jak jest w rzeczywistości, a ty z kolei piszesz co ci się wydaje. No a z tego co piszesz, to wnioskuję właśnie, że takowym modelem Granda nie jeździłeś nigdy w życiu.
NO ale, jeżeli uważasz, że masz rację - nie będę się kłócił :wink: Każdy ma prawo mieć swoje zdanie.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Qbartx » ndz sty 22, 2012 4:30 pm

Jezdzilem, nie jednym, liftowalem tez nie jednego. Kilka stale serwisuje. Ale jak Ci jazda na podkladkach bez wykrzyzu pasuje do nie bede Ci przeszkadzal :)2 :)
EOT
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: tomek 79 » ndz sty 22, 2012 4:32 pm

umowmy sie bieda lift jest fajny bo tani,i nie ma wiecej zalet,a nasz narod uwielbia slowo TANIO,dlatego ludzie robia te lifty.
Dedykowane firmowe zawiechy,po pierwsze poprawiaja bezpieczenstwo,komfort,wykrzyz,tlumia nie rownosci co jest niezwykle wazne w galaretowatym grandzie.Mojim skromnym zdaniem ale popartym doswiadczeniem zawieszenie zawodowe to najlepsza inwestycja w wozek ,po zalozeniu mowisz sam do siebie TO JEST TO :)2

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Bullitt » ndz sty 22, 2012 4:44 pm

Panowie... Proszę... spokojnie. Szukam pomocy i wiedzy a nie zaczepek.

Jeździłem w terenie ale rekreacyjnie. Parę razy wpadłem moim LC80 do błota, parę razy podjeżdżałem pod jakieś pisaki, parę razy wpadałem w jakieś doły i utykałem na łąkach. Kilka wypadów w roku na polowanie. Ale mam domek na wsi w środku lasu. Dojechać tam w zimę, albo na jesieni czy na wiosnę (szczególnie w roztopy), jest trudno, bo drogę rozmywa rzeka tworząca się z wody roztopowej spływającej z pól.

LC był idealny. Ale się sprzedał. Nie chcę kolejnego LC bo to drogie auto w utrzymaniu (bardzo). Jak coś się urwie to koszty są spore.

Dlatego wymyśliłem JEEPa. Częśći w bród i tanie. Allegro pełne używek (do mojego LC nic na allegro nie było).

Dlatego plan jest taki

XJ 4.0 lub WJ 4,7.

1 Lift 6"-8"- żeby miał podobną sprawność terenową jak mój były LC. Tu myślę o gotowym kit SkyJackers.
2 Koło 33/35 cali
3 Zderzak z przodu z wyciągarką + tylny i progi do ześlizgów.
4 Jakaś płyta pod miskę i zbiornik paliwa

WSIO. Jak mówicie, że nie potrzebuję snorkela to nie, bagażnika też nie i innych spraw również nie.

Skłaniam się jednak ku XJ- na co dzień mam Touarega V8 i WJ byłby takim lekkim powieleniem wozu. Touarega w teren mi zwyczajnie szkoda- jest w idealnym stanie z małym przebiegiem na pneumatyce... To wóz na plażę a nie na polowanie.

Teraz pytanie co jeszcze muszę zrobić w takim XJ żeby to działało i się nie psuło i skąd te części kupić:

Podobno:

1 Wymienić krzyżaki na przednim moście- czy zrobić jakąś konwersję (jeśli tak to jaką) czy po prostu raz na jakiś czas (powiedzmy co 30 tysi kilometrów) po prostu wymieniać?
2 Zmienić półosie - czy to w ogóle konieczne na te moje okazjonalne wypady w teren? Nie jestem rzeźnikiem, nie będę w tym terenie orał wozem bagien ani równał dołów.
3 Zmienić przełożenia w mostach (nie chcę tego robić jeśli to nie będzie konieczne ze względu na wytrzymałość. Spalanie mnie nie interesuje, dynamika też nie jest priorytetem) Rozumiem, nie zmieniając mostów dynamika wozu nie spadnie poniżej GRa 2.8TD na 33"?
4 zakładać blokadę na tył/ przód- osobioście uważam to za zbytek łaski- chyba że macie inne zdanie- chętnie posłucham:-)

Czy coś jeszcze?
Ostatnio zmieniony ndz sty 22, 2012 4:48 pm przez Bullitt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: tomek 79 » ndz sty 22, 2012 4:48 pm

wejdz sobie na jeep.org tam sie dowiesz i warsztat chlopaki pomoga ci znalezdz konkretny :wink:

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Bullitt » ndz sty 22, 2012 4:50 pm

tomek 79 pisze:wejdz sobie na jeep.org tam sie dowiesz i warsztat chlopaki pomoga ci znalezdz konkretny :wink:
strona się nie otwiera.

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: tomek 79 » ndz sty 22, 2012 4:51 pm

dzis wyjatkowo sa jakies problemy :)21

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: andrzej:) » ndz sty 22, 2012 5:18 pm

Bullitt pisze: 1 Lift 6"-8"- żeby miał podobną sprawność terenową jak mój były LC. Tu myślę o gotowym kit SkyJackers.
2 Koło 33/35 cali
3 Zderzak z przodu z wyciągarką + tylny i progi do ześlizgów.
4 Jakaś płyta pod miskę i zbiornik paliwa
I to ma być na dojazd do domku w lesie :o :lol: :)21

Awatar użytkownika
Alberciczek
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Tychy

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Alberciczek » ndz sty 22, 2012 5:46 pm

:o No to na niezłe polowania jeździsz :)
Jak masz dość kasy, to to, co opisałeś, warto zrobić. No i jak już robisz tyle rzeczy, to ten snorkel też załóż. I nie zapomnij o oświetleniu.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Bullitt » ndz sty 22, 2012 7:00 pm

andrzej:) pisze:
Bullitt pisze: 1 Lift 6"-8"- żeby miał podobną sprawność terenową jak mój były LC. Tu myślę o gotowym kit SkyJackers.
2 Koło 33/35 cali
3 Zderzak z przodu z wyciągarką + tylny i progi do ześlizgów.
4 Jakaś płyta pod miskę i zbiornik paliwa
I to ma być na dojazd do domku w lesie :o :lol: :)21
Nie masz pojęcia jak trudno na wiosnę dojechać jak pola są zalane (droga prowadzi przez pola). Alternatywna droga to przez las- ale tam bywa, że i mój LC na lifcie i MT nie dawał rady.

Z tego też powodu jestem zdecydowany na mocny lift+ duże koło.

I dlatego chciałbym wiedzieć, co przy takim zestawie pierwsze strzeli. Bo do LC wrzuciłem lift i koiło i było z czapki. Tutaj wiem, że są problemy. Dlatego proszę o wskazanie/ potwierdzenie gdzie i jakie. Szczerze powiedziawszy wszystko poza wymianą przełożeń mnie nie przeraża. Czy na prawdę to takie konieczne? Jak ta dynamika spada? Bardziej się robi mułowaty niż Parch Y60 2.8D na analogicznym kole? Niemożliwe....

minimus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: śr mar 26, 2008 11:05 pm
Lokalizacja: W-wa

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: minimus » ndz sty 22, 2012 7:28 pm

35" w XJ to chyba za dużo, ale trzeba prejrzeć jeep.org jak już ruszy i zobaczyć czy ktoś ma takiego zrobionego bez druta ;)
XJ '97

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Bullitt » ndz sty 22, 2012 8:05 pm

No , mój definitywnie będzie bez druta.

Drutowanie mści się po dwukroć. Najpierw przy awarii a później przy sprzedaży wozu. Miałem w życiu bardzo wiele samochodów i większość z nich albo była kompleksowo rasowana na ulicę, albo przygotowywana pod wyścigi... Jak tak patrzę wstecz nigdy nie miałem zwykłego seryjnego wozu... Poza pierwszym.

Stąd drutom, trytytkom mówię stanowcze NIE.

Mój XJ będzie zajebisty od początku do końca. Ale zanim zacznę go przerabiać- muszę wiedzieć co można a czego nie. I dlatego z rozsądku nie upieram się na 35". Może być 33". No problem.

Szczerze: najbardziej wpienia mnie temat przełożeń- bo z doświadczenia wiem, że:

A będą drogie części,

B facet który mi to złoży jak należy (blueprinting to jednak w PL wciąż spora filozofia) weźmie kupę hajsu

C powrót na normalne koła (choćby na zimę) będzie mocno utrudniony....

Kurna:-/

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: tomek 79 » ndz sty 22, 2012 8:20 pm

poco komplikujesz sobie zycie ,skoro twierdzisz ze kaski cie nie szkoda,od razu wloz mosty z patrola,masz niezajebliwy piec i mocarne mosty w dodatku automat.....zycie jest piekne :)21

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Misiek Cypr » ndz sty 22, 2012 8:25 pm

Jak zalozysz 33" do XJ to bedzie mial lepiej jezdzil niz LC 80 na 35". Jest o tone lzejszy i krotszy, wiec takiego przeswitu nie bedziesz potrzebowal.

Porzadny lift i niewiele Cie zatrzyma. Nie bedziesz zmienial przelozen, ani polosiek, bo takie przeciazenia tylko okazjonalnie.

WJ na 33" tez jest niezly, ale juz tak lekki nie jest. Jednak te pol tony mniej od Tojoty tez sie zbierze :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Bullitt » ndz sty 22, 2012 9:10 pm

Misiek Cypr pisze:Jak zalozysz 33" do XJ to bedzie mial lepiej jezdzil niz LC 80 na 35". Jest o tone lzejszy i krotszy, wiec takiego przeswitu nie bedziesz potrzebowal.

Porzadny lift i niewiele Cie zatrzyma. Nie bedziesz zmienial przelozen, ani polosiek, bo takie przeciazenia tylko okazjonalnie.

WJ na 33" tez jest niezly, ale juz tak lekki nie jest. Jednak te pol tony mniej od Tojoty tez sie zbierze :)21
Oooo widzisz. konkretne info. Dzięki!

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: Bullitt » ndz sty 22, 2012 9:11 pm

tomek 79 pisze:poco komplikujesz sobie zycie ,skoro twierdzisz ze kaski cie nie szkoda,od razu wloz mosty z patrola,masz niezajebliwy piec i mocarne mosty w dodatku automat.....zycie jest piekne :)21
Obawiam się takiej ostrej zmoty....

A ile taka zabawa?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Cherokee vs. Grand Cherokee

Post autor: tomek 79 » ndz sty 22, 2012 9:12 pm

pytaj na orgu tam sa fachowcy od tych rzeczy,ale mysle ze nie wiele wiecej od kombinowania z przelozeniami i mocnieszymi bebechami w mostach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości