sztywny HOL

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » czw lis 04, 2004 5:29 pm

Zabraniaja w manual, poniewaz maja racje. " N " sluzy do przepchania auta np. na parkingu,a nie holowania.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lis 04, 2004 6:27 pm

Babcia - "N" w reduktorze nie "N" w automacie !!
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lis 05, 2004 9:04 am

WJ Jeep pisze:
wupasek pisze:to jest dobry sposob holowania :wink:
www.pasam.toya.net.pl/rajdy4x4/hol.jpg

Czy oni przypadkiem nie jadą "pod prąd"?
:)20 :)20 :)20


Któryś z nich napewno . :)20 :)20
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
CzarnySJ
 
 
Posty: 294
Rejestracja: wt kwie 27, 2004 6:42 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarnySJ » pt lis 05, 2004 10:04 am

BABCIA I pisze:Czarny ! Motyl i rura z zaczepami to sa hole sztywne.
droga babciu :)21
mi o coś takiego przez cały czas chodzi
http://www.puresuzuki.com/tow_bar.htm

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pt lis 05, 2004 10:35 am

Znam ten sposob holowania doskonale.Mieszkalem cztery lata w Los Angeles.To najtanszy i najpopularniejszy sposob holowania terenowek w USA.Jak pisalem wczesniej jest to hol zrobiony dla konkretnego modelu samochodu.Po wjechaniu do lasu podnosza hol o 90 stopni do gory i gaz do dechy.Uzywaja jeszcze czegos co przypomina polskiego motyla.Nazywa sie to towdolly (pisownia chyba poprawna).Jest to motyl na kolach normalnego osobowego auta. Czyli jedna z osi auta idzie do gory,a druga jedzie po autostradzie (wolno).Najczesciej tak holuja swe osobowe samochody za duzymi motorhome (campingami).

Awatar użytkownika
CzarnySJ
 
 
Posty: 294
Rejestracja: wt kwie 27, 2004 6:42 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarnySJ » pt lis 05, 2004 10:49 am

no ale wciąż nie wiem czy ten patent z linka jest u nas dozwolony?

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lis 05, 2004 12:17 pm

CzarnySJ pisze:no ale wciąż nie wiem czy ten patent z linka jest u nas dozwolony?
Zaraz , bo się zgubiłem . Z jaką linką ?

No i jeszcze jedno . Co prawda za wiele autostrad w Polsce nie mamy , ale i po tych które są , holowanie jest w ogóle zabronione .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
CzarnySJ
 
 
Posty: 294
Rejestracja: wt kwie 27, 2004 6:42 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarnySJ » pt lis 05, 2004 1:29 pm

Stiopa pisze:
CzarnySJ pisze:no ale wciąż nie wiem czy ten patent z linka jest u nas dozwolony?
Zaraz , bo się zgubiłem . Z jaką linką ?

.
nie linka tylko link na stronę calmini 8)

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lis 05, 2004 3:08 pm

CzarnySJ pisze:
Stiopa pisze:
CzarnySJ pisze:no ale wciąż nie wiem czy ten patent z linka jest u nas dozwolony?
Zaraz , bo się zgubiłem . Z jaką linką ?

.
nie linka tylko link na stronę calmini 8)
:)20 :)20 :)20

No tak ! Chyba sobie zmienię nicka na "BYSTRY" ! :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt lis 05, 2004 9:01 pm

Myślę,ze z motyli to zrezygnowano przede wszystkim dlatego,że małe kółka w nich stosowane-nie wytrzymuja dłuższej trasy.Łubianka k Torunia robiła takie specjalne ogumienie,ale i tak trzaskały te oponki przy nieduzym przebiegu.

A tak a propos holowania na "trójkacie":jak zachowuja sie przednie koła /bez kierowcy/?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » sob lis 06, 2004 3:03 pm

właśnie ?
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » sob lis 06, 2004 5:33 pm

kierownica powinna byc zablokowana bo inaczej nie pojedzie

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » sob lis 06, 2004 7:01 pm

to jakim sposobem ma skręcać ?
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » sob lis 06, 2004 10:54 pm

Vandall ! Napisales pol prawdy.Motyle z oponami z Lubianki to syf,ale Stomil Poznan produkuje opony 350 X 135 do helikopterow lub samolotow (ogon).Stomilowskie opony spisuja sie w motylach znakomicie.Przeholowalem kilkadziesiat aut i nie wiem co to jest defekt opony.VW t-4.Renault Master,Range Rover to nie sa auta lekkie.Na oponach waga w/w samochodow nie zrobila wrazenia.RR to dwie tony.

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » sob lis 06, 2004 11:13 pm

psvadek pisze:to jakim sposobem ma skręcać ?
no przeciez samo sie nie bedzie skrecac w odpowiednim kierunku jak kierownica nie bedzie zblokowana.skret jest wymuszony na sile przy prostych kolach.to jest przeznaczone bardziej na jazde po prostej niz na krecenie sie po miescie.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lis 07, 2004 12:47 am

BABCIA I pisze:Vandall ! Napisales pol prawdy.Motyle z oponami z Lubianki to syf,ale Stomil Poznan produkuje opony 350 X 135 do helikopterow lub samolotow (ogon).Stomilowskie opony spisuja sie w motylach znakomicie.Przeholowalem kilkadziesiat aut i nie wiem co to jest defekt opony.VW t-4.Renault Master,Range Rover to nie sa auta lekkie.Na oponach waga w/w samochodow nie zrobila wrazenia.RR to dwie tony.
Tak btw zasadniczego tematu,to zrobiłem dla ludzi kilkanascie takich motyli,ale faktem jest,ze nie stosowałem ogumienia lotniczego/niedostepne/.Oj narzekali pózniej...
Wracając do tematu: motyl ma własną obrotnicę i w związku z tym skręcanie jest mozliwe i łatwe.Natomiast na takim sztywnym dyszlu-to nie bardzo kapuję-musi być very kiepsko/napreżenia jak cholera/.Może to jednak się dzieje z kierowcą?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » ndz lis 07, 2004 1:05 am

Lotnicze opony mozna kupic w Krakowie bez problemu.Cana 90zl (rok temu).

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lis 07, 2004 1:24 am

Dzięki,ale ten temat to juz historia....Ale moze coś powiesz o tym trójkatnym dyszlu?Mnie sie zdaje,że kierowca musi być...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » ndz lis 07, 2004 1:43 am

No,coz.Holowalem Fiatem 125p na "trojkacie" np.wiele lat temu Fiata 126p zalogi Leszek Kuzaj - Jaroslaw Baran na Rajd Przasniczki do Lodzi. Co pamietam ? Przednie opony auta holowanego nie lubia "trojkata".Kluczyk w stacyjce mial byc lub nie.Zapomnialem,ktora odpowiedz jest prawidlowa.Prowadzenie aut bylo bardzo poprawne.

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » ndz lis 07, 2004 1:45 am

Zapomnialem dodac ! Kierowcy oczywiscie w Maluchu nie bylo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość