Prędkościomierz a większe koła

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt lis 09, 2004 9:10 am

No niekoniecznie zgodze się z tobą co do tego spinania i wolnego koła.

Jak masz na D to spina dopiero na 4.

Jak masz na 3. to spina dopiero na 3.

Jak na 1-2 to nie pamietam.

Jak dasz duzo gazu (TPS) to rozpina.

Jak hamulec to rozpina.

I jeszcze jako ciekawostka na D przy pełnym gazie i duzych obrotach po przekroczeniu pewnej predkosci obrotowej na wyjściu też spina aby umożliwić osiągniecie predkości maksymalnej bo poślizg przy tym całym sprzecie jest do 2400 obrotów !!

A komputer silnika odcina paliwo przy nieco ponad 5000 obr, ale masz gaz więc ci nie odcina !! Chyba że w bingo ustawisz odciecie.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
szmarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 01, 2004 12:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: szmarek » wt lis 09, 2004 1:27 pm

PKi pisze:....

w starych mapedzanych mechanicznie przeklada się zębatke za pare groszy w reduktorze i zrobione
Ponawiam pytanie: gdzie taka zebatke nabyc ??
Zakladam opony 255/75/R15 zamiast "slickow" 255/60/R15 wiec liczniki beda przeklamywac.

szmarek

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt lis 09, 2004 3:06 pm

Zębatke w DaimlerChrysler Polska :)
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
szmarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 01, 2004 12:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: szmarek » wt lis 09, 2004 4:13 pm

PKi pisze:Zębatke w DaimlerChrysler Polska :)
No fajnie... A moze tak wiecej szczegolow ??
Jaki model, ile zebow, producent ?? No chyba, ze w DCP wszystko wiedza :)4
No i co gdzie i jak wymienic ?? Nie chce sie uczyc budowy peepa na wlasnych bledach :-?

szmarek

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt lis 09, 2004 5:18 pm

Powinni wiedziec, bo ja nie jestem encyklopedią i nie wiem na pamięć jakie zębatki są. Wymieniasz na wyjściu z reduktora na tylny wał, tam z boku jest wyjście na linke lub kabel. Odkrecasz, sciagasz zebatke, zakładasz nową i git.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
szmarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 01, 2004 12:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: szmarek » wt lis 09, 2004 5:47 pm

PKi pisze:Powinni wiedziec, bo ja nie jestem encyklopedią i nie wiem na pamięć jakie zębatki są. Wymieniasz na wyjściu z reduktora na tylny wał, tam z boku jest wyjście na linke lub kabel. Odkrecasz, sciagasz zebatke, zakładasz nową i git.
no sie zrobilo jasniej :)4
dzieki za info :)2

a z ta encyklopedia, to... tobie i bockowi niewele juz brakuje :)21

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt lis 09, 2004 6:09 pm

Panowie! Bardzo proszę wrócić do meritum, bardzo proszę... :wink:

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt lis 09, 2004 6:15 pm

WJ, a jestes w stanie zmierzyć u ciebie czestotliwość na wejsciu do licznika ?!
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt lis 09, 2004 6:28 pm

Hmm, do tego trzeba mieć oscyloskop, a nie mam. A w ogóle myślisz, że trzeba mierzyć przy licznikach? Mi się wydaje, że przy skrzyni, bo potem sygnał idzie do komputera, a stamtąd rozdziela się na zegary i do kompa pokładowego, gdzie też są drogomierze (jeden zwykły, drugi odlicza w dół do przeglądu). No i czy parametrem wiodącym jest tu częstotliwość czy może jest tam jakiś "zwykły" rezystor, którego oporność się zmienia w zależności od prędkości?

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr lis 10, 2004 8:11 am

Jest czestotliwość i z prockiem musze się przygotować na jakiś zakres czestotliwości. Czasami na licznikach jest ilość impulsów na kilometr na naklejce, wtedy też wszystko jasne.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lis 10, 2004 12:45 pm

Odrobiłem pracę domową i wczoraj wieczorem poczytałem sobie w manualu jak to wszystko działa i trochę się zszokowałem. Otóż jako czujnik prędkości pojazdu jest wykorzystywany czujnik ABS tylnego koła, przesyła on impuls do sterownika ABS (ten go obrabia, albo i nie) i przesyła dalej do sterowników: silnika i skrzyni. Sterownik silnika z kolei poprzez magistralę PCI przesyła dane do zegarów i komputera pokładowego. Tak więc wydaje mi się, że korekty należy dokonać na linii kotorler ABS - kontroler silnika. Namierzyłem odpowiedzialny za to kabelek. Jest to tylko jeden przewód, a w magistralę PCI wolę nie wnikać. Z tyłu na licznikach nie mam żadnej informacji. Co dalej? Może podłączę miernik i zmierzę napięcie na tym kabelku w czasie jazdy, no chyba, że chodzi o częstotliwość, wtedy nie mam szans sprawdzenia...

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » śr lis 10, 2004 3:39 pm

WJ Jeep pisze:czujnik ABS tylnego koła, przesyła on impuls do
napięcie na tym kabelku w czasie jazdy, no chyba, że chodzi o częstotliwość, wtedy nie mam szans sprawdzenia...
tu masz odpowiedz, jak impuls, to mamy czestotliwosc. Nie wiem jak sa robione czujniki abs'u, ale moze tak jak w myszce ;-).. tyle, ze tutaj beda magnetyczne a nie optyczne. Napiecie mozliwe, ze 0 - 12V (tudziez, zwarte do masy(zasialania) i niezwarte), watpie zeby tutaj dawali pradowe 4-20mA ;-)

pozdrawiam
b

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr lis 10, 2004 4:36 pm

sygnał bedzie spoko 0-12 tradycyjnie :)

musze troche przetrawić temat bo nie mam pełnej koncepcji na softwareowe zwiekszanie czestotliwosci tak zeby miało to rece i nogi ale mam inny ciekawy pomysł....
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lis 10, 2004 5:01 pm

Tak tylko napisałem, że impuls... w pojęciu potocznym

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lis 10, 2004 5:03 pm

PKi pisze:sygnał bedzie spoko 0-12 tradycyjnie :)

musze troche przetrawić temat bo nie mam pełnej koncepcji na softwareowe zwiekszanie czestotliwosci tak zeby miało to rece i nogi ale mam inny ciekawy pomysł....
No no ciekawe jaki? Zapodaj szybko, bo zaraz wyjeżdżam na długi weekend i nie wytrzymam z ciekawości do poniedziałku :wink:

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » śr lis 10, 2004 7:29 pm

PKi pisze:sygnał bedzie spoko 0-12 tradycyjnie :)

musze troche przetrawić temat bo nie mam pełnej koncepcji na softwareowe zwiekszanie czestotliwosci tak zeby miało to rece i nogi ale mam inny ciekawy pomysł....
hmm.. na zwiekszenie, to jeden impuls z czujnika wyzwala dwa impulsy... niestety mnoznik calkowitoliczbowy.. ew. zliczyc 10 i wyslac 11... itp.. kwestia opoznienia - jak czesto leca impulsy z czujnika, czy raz na obrot, czy kilka razy na obrot.

b.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr lis 10, 2004 10:34 pm

Zmiana czestotliwosci;
Wykorzystaj licznik wyzwalany przerwaniem z impulsu z czujnika (najlepiej hardware). Drugi licznik softwarowy naprzyklad. Podczas przerwania odczytuj wartosc licznika (hardware) przemnoz przez wspolczynnik (tutaj chyba trzeba bedzie zastosowac floating point (lepiej podziel przez odwrotnosc - latwiej). Wynik kalkulacji wpisz jako wartosc overflolu drugiego licznika; w tym samym czasie generuj impuls wyjsciowy.
Opuznienie we/wy max 1 impuls wejsciowy czyli bardzo przyzwoicie...
Tak mnie sie wydaje ze to ma rece i nogi!?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lis 10, 2004 10:50 pm

Ja chrzanię :)21 o czym Wy do mnie rozmawiacie? :)21

Gdzies mam cala tabele jeepowa jakie przelozenia przy jakich kolach dawac, i jaki jest stosunek-roznica miedzy oryginalem a innymi kapciami.

Ale teraz pakuje kalesony na Kaszubie :)21 i normalnie nie chce mi sie szukac :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr lis 10, 2004 11:30 pm

Radek666 pisze:Zmiana czestotliwosci;
Wykorzystaj licznik wyzwalany przerwaniem z impulsu z czujnika (najlepiej hardware). Drugi licznik softwarowy naprzyklad. Podczas przerwania odczytuj wartosc licznika (hardware) przemnoz przez wspolczynnik (tutaj chyba trzeba bedzie zastosowac floating point (lepiej podziel przez odwrotnosc - latwiej). Wynik kalkulacji wpisz jako wartosc overflolu drugiego licznika; w tym samym czasie generuj impuls wyjsciowy.
Opuznienie we/wy max 1 impuls wejsciowy czyli bardzo przyzwoicie...
Tak mnie sie wydaje ze to ma rece i nogi!?
Impuls wyjsciowy generuj przy overflowie drugiego licznika (bo sie nieprecyzyjnie wyrazilem).
Mozna jeszcze dodac filtr jakowyz na wartosci pobrane z pierwszego licznika (usrednianie progresywne kilku wartosci z wspolczynnikami wagowymi itp) coby uniknac bledow w wyniku falszywych wyzwolen.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » czw lis 11, 2004 1:39 am

Wpiszcie w profile swoje zawody, to będę wiedział co studiować, żeby zrozumieć wasze dyskusje :lol:
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lis 11, 2004 7:50 pm

Myślę o prostrzym rozwiązaniu, przetwornik f/U, potem wejść do procka tym napieciem i wyjsc juz czysta czestotliwoscia proporcjonalna do napiecia.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lis 11, 2004 8:06 pm

PKi pisze:My¶lê o prostrzym rozwi±zaniu, przetwornik f/U, potem wej¶æ do procka tym napieciem i wyjsc juz czysta czestotliwoscia proporcjonalna do napiecia.
Ja bym sie upieral ze napisanie dwuch stron kodu jest prostsze (wiekszosc to bedzie konwersja i dzilenie float point; sam programik z dwoma licznikami to naprawde kilkanascie linijek) niz dobudowywanie hardwaru. Poza tym f/u sa dosyc nieprecyzyjne, dochodzi blad A/C no i trzeba kalibrowac... ale to tylko moje zdanie - kwestia gustu :-)
Jezeli walniesz sobie procedurki na floata w C (fuj!!) to nawet Ci to dnia nie powinno zajac.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lis 11, 2004 8:18 pm

...dnia którego nie mam....
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lis 11, 2004 9:47 pm

:-D Skad ja to znam!
To tak jak moj sekwencyjny sterownik skrzyni ktorego plany siegaja 2-3 lata wstecz... a postepow brak!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pn lis 15, 2004 4:20 pm

No tak... Wszyscy jesteśmy zarobieni, ale może dałoby radę zmajstrować coś malutkiego...
Liczę na waszą pomoc, bo sam raczej nie dam rady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość