MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Blackbear

- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Blackbear » pt cze 12, 2015 5:56 am
Sygma pisze:Blackbear pisze:Grand 4.0 występuje z aw4? Nie słyszałem. Chyba że po swapie.
przedlift wersja laredo
Z tekstów ze stron zagranicznych dowiedziałem się, że aw4 występowało w ZJ praktycznie tylko w 93 roku.

Było Pajero, jest Galant
-
jerr
- jestem tu nowy...

- Posty: 28
- Rejestracja: ndz paź 20, 2013 6:27 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska
Post
autor: jerr » wt cze 16, 2015 6:31 pm
Blackbear pisze:A z kolei w np242?
masz naped tylko na tyl, 4x4 z blokada, 4x4 na normalne drogi, 4x4 z reduktorem
ZJ 5.2,
-
Blackbear

- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Blackbear » wt cze 16, 2015 11:26 pm
Ale czy to oznacza że przedni most na 2h się nie kręci?
Było Pajero, jest Galant
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » śr cze 17, 2015 9:26 am
w zj'cie zawsze się kręci.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » czw cze 18, 2015 9:55 pm
W jeepach generalnie się most zawsze kręci bo nie ma sprzęgiełek w piastach.
W XJ była swego czasu wersja mostu z disconectem czyli ... kręciło sie tylko pół mostu ale za to nie krecił się wał.
Ale odeszli od pomysłu bo się to yebało chyba.
Więc we wszystkich grandach masz kręcony się most i wał.
Zdrapek i poharatka
-
Gemo93
- jestem tu nowy...

- Posty: 2
- Rejestracja: pn wrz 14, 2015 9:59 pm
Post
autor: Gemo93 » pn wrz 14, 2015 10:52 pm
Na początku napisze ze nie mam Jeepa ale właśnie w tej sprawie pisze, nie wiem wiele o tej marce nie wiem też który model był by dla mnie dobry. Podobają mie się trzy modele XJ, WJ, ZJ, który z nich byście by mi doradzili? Auto nie będzie mi służyło na off-road-y, tak mysle

chce po prostu mieć duże wyższe auto że żadna żwirowa droga, nieprzejezdne drogi od śniegu dla zwyklych aut będą mi stwarzaly problem, żebym mógł jechać do lasu od czasu do czasu i podczepic trochę cięższa przyczepke. Co do silników myślałem nad 4.0 Benz+LPG.
Miło mi będzie poczytać gdy ktoś by mi poradził, doradzil i napiszę jakieś ciekawe informacje
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » pn wrz 14, 2015 11:25 pm
ZJ 4.0 zagazowany, w dobrym stanie - będzie służył długo, tanio i dobrze (IMO).
Chociaż niezwykle trudno już o niezeszczurzone i niewydrutowane egzemplarze.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
kulkagsx1200

- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Post
autor: kulkagsx1200 » wt wrz 15, 2015 1:02 pm
swiete slowa misman , ponad 5lat latalem bezawaryjnie praktycznie zj4.0
swietny dupowoz

jeepniety

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » śr wrz 16, 2015 8:57 am
Wj 4.7 bardziej komfortowy większy mocniejszy i mniej pali od przestarzałej czwórki.Sorki ale takie fakty

NO I JEST RZOPA
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » śr wrz 16, 2015 9:03 am
XJ, ZJ, WJ .......
zdecydowanie WJ 4.7 z QD
kwestia jaki budżet przewidziany
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » śr wrz 16, 2015 11:29 am
WJ 4.7 tak, zdecydowanie, ale przy jezdzie w wiekszosci po czarnym mosty QD mozna odpuscic, mniej problemow. A jak za drogo z sama benzynka to gazoze zamontowac i juz jest po taniosci, a te silniki sa poprostu stworzone do gazu, rewelacja. A zeby bylo tanio to instalacje kupic samemu, samemu zamontowac, podjechac tylko na regulacje i juz dobrych pare stowek zostaje w kieszenie, montaz to nic trudnego.

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » śr wrz 16, 2015 5:59 pm
Aśka&Kuba pisze:Wj 4.7 bardziej komfortowy większy mocniejszy i mniej pali od przestarzałej czwórki.Sorki ale takie fakty

Drozszy w zakupie i czesciach. Jesli o faktach mowa.
Większy odrobinę - bardziej zewnętrznie niż wewnątrz. IMO nie ma się o co bić, parę cm ? Komfort jest odczuciem względnym.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » czw wrz 17, 2015 1:15 pm
Względnym tez jest że zj jest fajniejszy od wj

NO I JEST RZOPA
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » czw wrz 17, 2015 4:23 pm
A to się zgadza, że względne. dla mnie WJ jest ładniejszy. Ale osobiście szukałbym niezhaharzonego (? tak się to pisze ?

) ZJ'ta 4,0, m.in. z powodów jak wyżej.
To była (IMO) najlepsza osobówka 4x4 jaką miałem, rozpatrując (subiektywnie) pod wieloma względami.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » czw wrz 24, 2015 11:35 am
NO I JEST RZOPA
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » czw wrz 24, 2015 11:38 am
I kika faktów
Silnik skrzyna mosty mocowania wachacze itp itd wszystko fajniejsze do tego reduktor z pozycja 2h i miażdży

NO I JEST RZOPA
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » czw wrz 24, 2015 11:42 am
reduktor 242 HD występował tylko w wersji LAREDO i silnikiem 4.0 bez QD
W USA można dopaść taką wersję z silnikiem V8 ... i skrzynią 45FRE lub 545RFE
ale nadal bez QD
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » czw wrz 24, 2015 1:05 pm
Miszczowie, czytajcie chociaż to, na co odpowiadacie...

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw wrz 24, 2015 1:15 pm
Sygma pisze:reduktor 242 HD występował tylko w wersji LAREDO i silnikiem 4.0 bez QD
W USA można dopaść taką wersję z silnikiem V8 ... i skrzynią 45FRE lub 545RFE
ale nadal bez QD
Przełożenie mostów to raptem 6 godzin spokojnej pracy i masz komplet.
A i jeszcze jedno, skrzynia 45 i 545 to te same skrzynie, jedynie 45 ma na kompie zblokowany 5 bieg, albo jak wolisz 545 ma odblokowany.

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » czw wrz 24, 2015 1:48 pm
Owszem, można przełożyć... tyle, że trzeba je kupić i mają być sprawne, co nie jest takie oczywiste.
Skrzynia owszem... w zasadzie taka sama
ale tez trzeba jechać i płacić za odblokowanie (tak mówi legenda). Osobiście nie znam nikogo, kto to robił i by to potwierdził.
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw wrz 24, 2015 2:08 pm
No na ten przyklad moj kolega to robil. Pip 2000 r byl 4 biegowy a teraz 5. Wystarczlo wymienic kompa skrzyni akurat w jego przypadku z 2003r. Dziala wszystko wzorowo.
Mosty sa na rynku bez problemu i tanie a czy kupisz dobre to juz przez zakupem trzeba , najlepiej na aucie dawcy, bo inaczej tego nie widze.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » czw wrz 24, 2015 2:14 pm
A Sygma z filmiku wynika ze nie masz racji jednoznacznie jest QD z tym reduktorem
NO I JEST RZOPA
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » czw wrz 24, 2015 2:36 pm
QD występowało tylko w topowych wersjach... a te miały skrzynie rozdzielcze 247
242HD (nie jest to zwykły 242) był w wersji LAREDO i silnikiem V8
sam takiego miałem
sprowadziłem z USA
popatrz po ogłoszeniach w USA a nie na filmie z jakimś swapem
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » czw wrz 24, 2015 8:17 pm
Nie mam czasu na szukanie wiem ze można kupić 4.7 QD i reduktor zmienić i latać jak odrzutowcem

NO I JEST RZOPA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości