Wiskoza w XJ
Moderator: Mroczny
Przede wszystkim sprawdz na jaka temperature jest ten termostat (wytloczony opis) puzniej wez garnek z woda i wrzuc na palnik; sprawdz czy sie dobrze otwiera i w jakiej temperaturze, no i czy sie calkowicie zamyka i bedzie wszystko jasne!
ps. u mnie temperatura jest b. stabilna; jedynie przy saniu w korku troche wzrasta az do momentu wlaczenia elektryka
ps. u mnie temperatura jest b. stabilna; jedynie przy saniu w korku troche wzrasta az do momentu wlaczenia elektryka
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

- Antek
- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
- Kontaktowanie:
Zastanawiam się czy uklad jest dobrze odpowietrzony, bo gruba gumowa rura doprowadzajaca plyn chlodzacy do silnika jest dosc miekka, choc ciepla, czyli przynajmniej czesciowo napleniona plynem
Jest ona najwyzszym fragmentem ukladu i moglo zostac tam powietrze. W Land Roverach, czy Patrolu byla w tym miejscu plastikowa srubka (upierdliwie lamiaca sie w najmniej odpowiednich momentach) sluzaca wlasnie do odpowietrzania. Plywanie moglo by polegac (moja domorosla teoria) na przepychaniu z chlodnicy przy zmianie obrotow dawki chlodniejszego plynu do bloku.
Ale w takim razie jak mozna dokladnie odpowietrzyc uklad.


DEF 300 Tdi
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Rozszczelniajac wlasnie waz ten gruby u gory przy wyjsciu z termostatu. Ale po paru km i tak uklad sie sam odpowietrzy jak tylko temrostat sie otworzy.
Z jaka czestotliwoscia lata Ci ta wskazowka? W XJ to normalne ze on w pewnym zakresie biega sobie tam i tu. Wlacz ogrzewanie i dokop mu z 500 metrow z gazem w desce. Od razu poczujesz roznice w temp
On tak juz ma, XJ ma nieproporcjonalnie mala chlodnice do wielkosci silnika. Wiec kazdy odpuszczenie czy dokopanie widac na wskazniku. Moj tez sobie krazy w pewnych granicach. Inaczej jak jade spokojnie, inaczej jak dostanie w palnik. Inaczej w korku. Tylko ze moj trzyma w granicach 90 stopni bo mam termostat 86 stopni. To pierwszy test jaki powinien zrobic klient przy zakupie XJ, na autostrade i w palnik. Jak sie nie zagrzeje to znaczy ze auto sprawne i bedzie zylo
Z jaka czestotliwoscia lata Ci ta wskazowka? W XJ to normalne ze on w pewnym zakresie biega sobie tam i tu. Wlacz ogrzewanie i dokop mu z 500 metrow z gazem w desce. Od razu poczujesz roznice w temp

On tak juz ma, XJ ma nieproporcjonalnie mala chlodnice do wielkosci silnika. Wiec kazdy odpuszczenie czy dokopanie widac na wskazniku. Moj tez sobie krazy w pewnych granicach. Inaczej jak jade spokojnie, inaczej jak dostanie w palnik. Inaczej w korku. Tylko ze moj trzyma w granicach 90 stopni bo mam termostat 86 stopni. To pierwszy test jaki powinien zrobic klient przy zakupie XJ, na autostrade i w palnik. Jak sie nie zagrzeje to znaczy ze auto sprawne i bedzie zylo

- Antek
- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
- Kontaktowanie:
Wskazowka lata miedzy druga a trzecia kreska (teoretycznie w granicach 70-100 stopni, bo pierwsza kreska to 40). Nie dochodzi do zadnej z nich - od nizszej brakuje jej max 2 a gornej 1 minimetra. Tempo zalezne jest od zmiany obrotow; wystarczy, ze odpuszcze gaz wskazowka po paru sekundach przeplywa z prawej w lewo. Wydaje mi sie, ze wczesniej tego nie bylo, ze raczej dosc spokojnie stala pomiedzy jedna a druga kreska.
DEF 300 Tdi
Spróbuj odpowietrzyć jednak układ, bo sam się nigdy do końca nie odpowietrzy. Tylko, że według mnie nie przez ten gruby wąż, zawsze odpowietrzałem przez ten mały idący w kierunku zbiorniczka przy przegrodzie, on jest najwyżej. Odkręć go na rurce idącej z pompy wody w górę, jeśli układ jest zapowietrzony nie powinno z niej lecieć. Zatkaj tę rurkę czymś (jak masz w miarę chłodny silnik to zrób to palcem) po pewnym czasie odetkaj, powinien trysnąć z niej płyn, wtedy szybko nakładasz przewód na rurkę i wsio.
Ostatnio zmieniony czw gru 16, 2004 11:12 am przez WJ Jeep, łącznie zmieniany 2 razy.
Ostatnio znalazłem schemat jak zrobić regulację temperatury silnika (taki elektroniczny termostat), ale to dla tych co mają elektryczne wentylatory
Pozwala ustawić temperaturę silnika na dowolną wartość (oczywiście w rozsądnym zakresie) i co najważniejsze bardzo stabilnie.
Jakby ktoś potrzebował to prześlę.

Pozwala ustawić temperaturę silnika na dowolną wartość (oczywiście w rozsądnym zakresie) i co najważniejsze bardzo stabilnie.
Jakby ktoś potrzebował to prześlę.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Taki schemacik rozsylalem juz ludziom pol roku temuWJ Jeep pisze:Ostatnio znalazłem schemat jak zrobić regulację temperatury silnika (taki elektroniczny termostat), ale to dla tych co mają elektryczne wentylatory![]()
Pozwala ustawić temperaturę silnika na dowolną wartość (oczywiście w rozsądnym zakresie) i co najważniejsze bardzo stabilnie.
Jakby ktoś potrzebował to prześlę.

Bierze sygnal z oryginalnego czujnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość