Wiskoza w XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr gru 15, 2004 6:26 pm

Przede wszystkim sprawdz na jaka temperature jest ten termostat (wytloczony opis) puzniej wez garnek z woda i wrzuc na palnik; sprawdz czy sie dobrze otwiera i w jakiej temperaturze, no i czy sie calkowicie zamyka i bedzie wszystko jasne!

ps. u mnie temperatura jest b. stabilna; jedynie przy saniu w korku troche wzrasta az do momentu wlaczenia elektryka
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr gru 15, 2004 9:41 pm

Zastanawiam się czy uklad jest dobrze odpowietrzony, bo gruba gumowa rura doprowadzajaca plyn chlodzacy do silnika jest dosc miekka, choc ciepla, czyli przynajmniej czesciowo napleniona plynem !! Jest ona najwyzszym fragmentem ukladu i moglo zostac tam powietrze. W Land Roverach, czy Patrolu byla w tym miejscu plastikowa srubka (upierdliwie lamiaca sie w najmniej odpowiednich momentach) sluzaca wlasnie do odpowietrzania. Plywanie moglo by polegac (moja domorosla teoria) na przepychaniu z chlodnicy przy zmianie obrotow dawki chlodniejszego plynu do bloku. ?? Ale w takim razie jak mozna dokladnie odpowietrzyc uklad.
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr gru 15, 2004 11:19 pm

Rozszczelniajac wlasnie waz ten gruby u gory przy wyjsciu z termostatu. Ale po paru km i tak uklad sie sam odpowietrzy jak tylko temrostat sie otworzy.

Z jaka czestotliwoscia lata Ci ta wskazowka? W XJ to normalne ze on w pewnym zakresie biega sobie tam i tu. Wlacz ogrzewanie i dokop mu z 500 metrow z gazem w desce. Od razu poczujesz roznice w temp :)21
On tak juz ma, XJ ma nieproporcjonalnie mala chlodnice do wielkosci silnika. Wiec kazdy odpuszczenie czy dokopanie widac na wskazniku. Moj tez sobie krazy w pewnych granicach. Inaczej jak jade spokojnie, inaczej jak dostanie w palnik. Inaczej w korku. Tylko ze moj trzyma w granicach 90 stopni bo mam termostat 86 stopni. To pierwszy test jaki powinien zrobic klient przy zakupie XJ, na autostrade i w palnik. Jak sie nie zagrzeje to znaczy ze auto sprawne i bedzie zylo :)21

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » czw gru 16, 2004 8:06 am

Wskazowka lata miedzy druga a trzecia kreska (teoretycznie w granicach 70-100 stopni, bo pierwsza kreska to 40). Nie dochodzi do zadnej z nich - od nizszej brakuje jej max 2 a gornej 1 minimetra. Tempo zalezne jest od zmiany obrotow; wystarczy, ze odpuszcze gaz wskazowka po paru sekundach przeplywa z prawej w lewo. Wydaje mi sie, ze wczesniej tego nie bylo, ze raczej dosc spokojnie stala pomiedzy jedna a druga kreska.
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 16, 2004 11:04 am

Spróbuj odpowietrzyć jednak układ, bo sam się nigdy do końca nie odpowietrzy. Tylko, że według mnie nie przez ten gruby wąż, zawsze odpowietrzałem przez ten mały idący w kierunku zbiorniczka przy przegrodzie, on jest najwyżej. Odkręć go na rurce idącej z pompy wody w górę, jeśli układ jest zapowietrzony nie powinno z niej lecieć. Zatkaj tę rurkę czymś (jak masz w miarę chłodny silnik to zrób to palcem) po pewnym czasie odetkaj, powinien trysnąć z niej płyn, wtedy szybko nakładasz przewód na rurkę i wsio.
Ostatnio zmieniony czw gru 16, 2004 11:12 am przez WJ Jeep, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 16, 2004 11:07 am

I jeszcze jedno: nie powierzałbym samochodu serwisowi w którym byłeś, tam dopiero się uczą i długo będą się uczyć, więcej psują niż naprawiają i to wszystko twoim kosztem. Jeżlei już to bierz od nich części, bo czasami mają taniej niż gdzie indziej (zwłaszcza filtry do automatu, ale nie tylko).

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » pt gru 17, 2004 10:49 am

Pytanie do XJ-otow, poza Bocianem :)21 : czy u was wskazowki temperatury tez sa takie nerwowe ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt gru 17, 2004 11:07 am

No moja całkiem spokojna nie jest . Tak sobie właśnie między drugą a trzecią kreską kursuje , z tym , że bardzo płynie i powolutku . Wydaje mi się że doskonale odzwierciedla temperaturę płynu w układzie . Tak ma być . :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt gru 17, 2004 11:20 am

Ostatnio znalazłem schemat jak zrobić regulację temperatury silnika (taki elektroniczny termostat), ale to dla tych co mają elektryczne wentylatory :)21
Pozwala ustawić temperaturę silnika na dowolną wartość (oczywiście w rozsądnym zakresie) i co najważniejsze bardzo stabilnie.
Jakby ktoś potrzebował to prześlę.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt gru 17, 2004 12:49 pm

mialem dokladnie te same objawy!!

niestabilny temperaturowo piecyk to nic dobrego!!

wymienilem termostat i jest OK!! dobrali mi go w ASO wg. numeru silnika!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 17, 2004 6:10 pm

WJ Jeep pisze:Ostatnio znalazłem schemat jak zrobić regulację temperatury silnika (taki elektroniczny termostat), ale to dla tych co mają elektryczne wentylatory :)21
Pozwala ustawić temperaturę silnika na dowolną wartość (oczywiście w rozsądnym zakresie) i co najważniejsze bardzo stabilnie.
Jakby ktoś potrzebował to prześlę.
Taki schemacik rozsylalem juz ludziom pol roku temu :)21
Bierze sygnal z oryginalnego czujnika.

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » sob gru 18, 2004 11:48 am

Wczoraj ok. 17:00 przez ponad godzine jechalem a wlasciwie czesciej stalem :)16 w korku i wskaznik po dluzszym postoju zatrzymywal sie na 100 stopniach ?? ??
DEF 300 Tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość