Wymiana krzyżaka?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » śr sie 10, 2005 10:04 am

XJeep pisze:
jeep_user pisze:Belferku kochany- a gdzie dokładnie??? bo ja ryłem wczoraj w manualach i za cholerę nie mogłem znaleźć i krzyżak woże już jakieś 1,5 m-ca .... w bagażniku oczywiście.

teeee....kolo .....!! nie pekaj !! damy rade !!

takich trzech jak nas dwoch to ze swieca szukac.... :lol:

ja robie piaste ty robisz krzyzaczek wiec spoko!! te same rejony !!

musimy tylko obadac sposob wkladania polosi z powrotem do pochwy mostu bo tam mase syfilisu jest w srodku...cos wymyslimy !!!

jutro aktualne....?? garazownia stio otworem...pifffko sie chlodzi...!! :wink:
no wiem, że damy, ale wolę się przygotować, coby nie wyszło jak z bębnami hehe :lol: :lol: :lol:
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » śr sie 10, 2005 6:34 pm

Ok. Zrobiłem u siebie obdukcję. Śruby trzymające piastę da się odkręcić. Półoś też pewnie wyjdzie bez kłopotu... Nie mam za to pojęcia jak będzie ze składaniem. Jak wygląda uszczelniacz ?
Krzyżaki nie mają takiej zawleczki, jak te na wałach napędowych.
Jak one w takim razie siedzą na miejscu i nie wypadają? I przede wszystkim jak się je wyjmuje i wkłada ??
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr sie 10, 2005 7:17 pm

wojtek_pl pisze:Ok. Zrobiłem u siebie obdukcję. Śruby trzymające piastę da się odkręcić. Półoś też pewnie wyjdzie bez kłopotu... Nie mam za to pojęcia jak będzie ze składaniem. Jak wygląda uszczelniacz ?
Krzyżaki nie mają takiej zawleczki, jak te na wałach napędowych.
Jak one w takim razie siedzą na miejscu i nie wypadają? I przede wszystkim jak się je wyjmuje i wkłada ??
jaki uszczelniacz??

a krzyzaki maja zabezpieczenia "od srodka" cos a'la C clip !!

powodzonka !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » śr sie 10, 2005 7:49 pm

XJeep pisze:jaki uszczelniacz??

a krzyzaki maja zabezpieczenia "od srodka" cos a'la C clip !!

powodzonka !!
Uszczelniacz na półosi oczywiście, przy mechaniźmie różnicowym.

Od środka? OK.
Jakiego narzędzia najlepiej użyć aby wypchnąć krzyżak stary i włożyć nowy ? Pewnie dużego imadła jak sugerują w instrukcji. A z braku takiego czego można użyć w zastępstwie ? Dużego młotka? :D

PS Szukam pilnie takiej plastikowej pokryweczki, jak widać na tym zdjęciu:
Obrazek
lub czegoś do użycia w zastępstwie.
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » śr sie 10, 2005 8:11 pm

Przy wymianie krzyżaków nie będziesz miał do czynienia z tym uszczelniaczem :lol:
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » śr sie 10, 2005 8:35 pm

belfer pisze:Przy wymianie krzyżaków nie będziesz miał do czynienia z tym uszczelniaczem :lol:
Bezpośrednio nie ale pośrednio tak, bo przecież wyciągam całą półoś.
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw sie 11, 2005 8:40 am

Te plastikowe zaśłepki szybko się urywają i jest to raczej słaby patent. Wrto od razu je przewiercić i skręcić śrubkami. Np u mnie w WJ-cie w ogóle ich nie ma.
Co do narzędzia do rozbierania krzyżaka to najlepiej sprawdza się ściągacz taki sam jak do sworzni 8)
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw sie 11, 2005 9:14 am

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw sie 11, 2005 9:17 am

Śliczne !! !! !! :D
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » czw sie 11, 2005 9:22 am

Ciekawy patent!!

Może warto by pogadać z jakimś tokarzem. Zapodać jakieś oringi w odpowiednim wymiarze wraz z jakmiś simmeringiem i byłoby git!!

Trzeba pomyśleć przed jakąś robotą przy mostach...

A.
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw sie 11, 2005 9:25 am

Fajne! A czy mozna cus podobnego u nas kupic, bo wlasnie wymieniam krzyzaka?...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw sie 11, 2005 9:47 am

WJ Jeep pisze:Te plastikowe zaśłepki szybko się urywają i jest to raczej słaby patent. Wrto od razu je przewiercić i skręcić śrubkami. Np u mnie w WJ-cie w ogóle ich nie ma.
Co do narzędzia do rozbierania krzyżaka to najlepiej sprawdza się ściągacz taki sam jak do sworzni 8)
zaslepka sie urwie jak za dlugo sie na wywalonym krzyzaku posmiga !!

walnie w rant i po "ptokoch" - na sprawnych krzyzaczkach wszystko jest OK !!

a ten patencik fajny.... syf wylapie...od wody uchroki !! rewelka !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
rozprza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: sob maja 28, 2005 6:31 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: rozprza » czw sty 05, 2006 5:56 pm

shamm pisze:te sa do walów, do połosi blokowane sa od wewn.



kiedyś pisałeś o krzyżakach powiedz czy do XJ 1992 4.0 do wału na tył taki model dobry będzie?? U-joint, Spicer (1310 Series), w/Zerk Fitting, 1 1/16 in. Cap Dia., 3 7/32 in .W
vojager 3.3 grand 5.9

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość