MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
MIRMIL
-

- Posty: 160
- Rejestracja: wt kwie 01, 2003 6:31 am
- Lokalizacja: Mielec/podkarpackie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MIRMIL » pn maja 23, 2005 3:12 am
techmark pisze:U mnie:
trasa: 10-12l
miasto: 17-19l
I to przy normalnej jeździe, żadnego oszczędzania.
U mnie bylo podobnie
Trasa-10-11 litrow
Cykl mieszany-13-14
Cherokee 88 rocznik
Nigdy nie przekroczylem 16 litrow.
Wszysko na benzynce,89 oktanow.
Czesto w 5 osob.
Opony 30 AT.
Noge mam lekka
Mirmil
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn maja 23, 2005 5:39 am
jak by mnie bylo stac tak jak Ciebie na wydawanie miesiecznie ponad 3500zl na paliwo to tez bym olal gaz ale jest jak jest i leje za pol tej ceny i do przodu jade

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
elita
-

- Posty: 192
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elita » pn maja 23, 2005 8:09 am
MIRMIL pisze:
...
Wszysko na benzynce,89 oktanow.
...
gdzie taką benzyne dają?

-
MIRMIL
-

- Posty: 160
- Rejestracja: wt kwie 01, 2003 6:31 am
- Lokalizacja: Mielec/podkarpackie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MIRMIL » pn maja 23, 2005 7:42 pm
elita pisze:MIRMIL pisze:
...
Wszysko na benzynce,89 oktanow.
...
gdzie taką benzyne dają?

USA
89 okt- regular
92 okt -premium
95 okt -super
98 okt -nie ma takiej
A cheeroke jest przystosowany do regular,czyli 89 okt.
W niektorych stanach regular to 87,5 okt
Mirmil
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt maja 24, 2005 8:23 am
Dlatego ma taki niski stopien sprezania....
ps. w Niemcowni, Austrii jest zdaje sie 91 okt.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Greg_pl
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Greg_pl » wt maja 24, 2005 3:28 pm
Ale benzyna w USA ma inaczej liczona liczbe oktanowa i 92 w USA to nasza 98 (dokladnie 97.5). Tam jest (MON+RON/2), u nas RON.
1992 Jeep Cherokee Limited

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt maja 24, 2005 3:53 pm
Ali ja i tak na pokrywie baku mam po (tfu!) niemiecku nabazgrane coby 91 lac.....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
MIRMIL
-

- Posty: 160
- Rejestracja: wt kwie 01, 2003 6:31 am
- Lokalizacja: Mielec/podkarpackie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MIRMIL » wt maja 24, 2005 4:47 pm
Greg_pl pisze:Ale benzyna w USA ma inaczej liczona liczbe oktanowa i 92 w USA to nasza 98 (dokladnie 97.5). Tam jest (MON+RON/2), u nas RON.
Jezeli 92 okt w usa,to u nas 98,
to w takim razie 95 z usa to bedzie po naszemu ile oktanow?
Mirmil
-
Greg_pl
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Greg_pl » wt maja 24, 2005 5:01 pm
To po naszemu bedzie 3/4 baku 98 i reszte dopelnic toluenem

1992 Jeep Cherokee Limited

-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » pn maja 30, 2005 9:10 am
DEF 300 Tdi
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pn maja 30, 2005 9:19 am
Antek pisze:Moze byc jakas inna przyczyna identycznej komsumpcji gazu w miescie i na trasie

Poszukaj sobie postow opisujacym moje problemy z nierowna praca silnika po przejsciu na benzyne.
Mi palil niezaleznie czy miasto czy trasa jakies 19-20l LPG/100km. Treaz juz w trasie jakies 16-16.5.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » pn maja 30, 2005 9:49 am
Jakos nie moge znalesc tego watku
Czy ktos moze polecic fachowego gazownika w Warszawie, do ktorego nie trzeba sie zapisywac niczym do renomowanego chirurga plastycznego w Hoollywood

DEF 300 Tdi
-
bartosiak

- Posty: 2137
- Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: bartosiak » pn maja 30, 2005 10:06 am
Nie ma fachowców od gazu!!!

Wszyscy nagminnie borykają się z tym tematem!
Michał Bartosiak
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » pn maja 30, 2005 10:27 am
Ja w tym naszym dziwnym kraju juz nic nie rozumiem

. Podobno jest bardzo wysokie bezrobocie, firmy placza, ze maja malo roboty, klienci nie sa sklonni wydawac mocno ograniczonych funduszy itp. Tymczasem kiedy tylko chce cos naprawic i to nie tylko w samochodzie, zaraz dowiaduje sie, ze wszystkie najblizsze terminy zajete a i cena uslugi czesto znowu poszla w gore

.
Zawsze bylem przekonany, ze wolny rynek sam reguluje te sprawy. Okazuje sie jednak, ze mechanizmy dzialajace na calym swiecie bezproblemowo u nas szwankuja

DEF 300 Tdi
-
belfer

- Posty: 349
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Post
autor: belfer » pn maja 30, 2005 10:58 am
Antek pisze:Jakos nie moge znalesc tego watku
Czy ktos moze polecic fachowego gazownika w Warszawie, do ktorego nie trzeba sie zapisywac niczym do renomowanego chirurga plastycznego w Hoollywood

Gołków pod Piasecznem, ul. Łąkowa. tel. nie pamiętam, ale znajdziesz w panoramie firm

Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
-
belfer

- Posty: 349
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Post
autor: belfer » pn maja 30, 2005 11:09 am
Antek pisze:Ja w tym naszym dziwnym kraju juz nic nie rozumiem

. Podobno jest bardzo wysokie bezrobocie, firmy placza, ze maja malo roboty, klienci nie sa sklonni wydawac mocno ograniczonych funduszy itp. Tymczasem kiedy tylko chce cos naprawic i to nie tylko w samochodzie, zaraz dowiaduje sie, ze wszystkie najblizsze terminy zajete a i cena uslugi czesto znowu poszla w gore

.
Zawsze bylem przekonany, ze wolny rynek sam reguluje te sprawy. Okazuje sie jednak, ze mechanizmy dzialajace na calym swiecie bezproblemowo u nas szwankuja

po pierwsze wolny rynek to gra sił, które niekoniecznie są czyste i uczciwe, po drugie już Kopernik powiedział, że gorszy pieniądz wypiera lepszy więc gorszy mechanik wypiera lepszego itp. Dlatego do prawdziwego fachowca trzeba czekać w kolejce.

Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » pn maja 30, 2005 5:30 pm
Radek666 pisze:Poszukaj sobie postow opisujacym moje problemy z nierowna praca silnika po przejsciu na benzyne.
Czy ktos moze mi pomoc znalesc ten temat
Bylem u gaziarza, ktory zrobil mi analize spalin, ktora wykazala, ze mam b. dobre ustawienie instalacji. Co w takim razie moze powodowac tak duza konsumpcje gazu na trasie i zarazem dac pewne objawy oslabienia silnika
Mam subiektywne wrazenie ze i na benzynie tez mu zaczelo troche brakowac mocy

DEF 300 Tdi
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » pn maja 30, 2005 9:02 pm
Zobacz/posluchaj czy nie masz nieszczelnosci w ukladzie wydechowym - przed sonda lambda.
Ja mam, a podczas przegladu instalacji gazowej powiedziano ze to moze powodowac wieksze zuzycie paliwa/gazu.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » pn maja 30, 2005 10:05 pm
Jesli dobrze rozumiem tlumaczenia gaziarzy to w moim sonda lambda nie ma wplywu na spalanie gazu

A swoja droga to ile pali Twoj na trasie?
DEF 300 Tdi
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » pn maja 30, 2005 10:33 pm
Nie wiem czy sonda nie ma wplywu na gaz.
W koncu ma wplyw na mieszanke, a co sie miesza z powietrzem to sprawa drugorzedna.
Ale jestem "lajkiem" w temacie wiec nie traktuj tego jak wyrocznie

Powtarzam to co powiedzial mi "moj" gazownik.
A spalania w trasie nie znam

bo najdalsze moje trasy to 20-30 km.
A reszta w terenie
W okolicach Krakowa jest troche tras,wiec nie jezdze narazie daleko.
W miescie mi wychodzi ok 22, a maksymalnie w terenie 30 (gazu oczywiscie)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » pn maja 30, 2005 10:38 pm
DEF 300 Tdi
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » wt maja 31, 2005 7:49 am
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt maja 31, 2005 8:06 am
Antek pisze:Radek666 pisze:Poszukaj sobie postow opisujacym moje problemy z nierowna praca silnika po przejsciu na benzyne.
Czy ktos moze mi pomoc znalesc ten temat
Bylem u gaziarza, ktory zrobil mi analize spalin, ktora wykazala, ze mam b. dobre ustawienie instalacji. Co w takim razie moze powodowac tak duza konsumpcje gazu na trasie i zarazem dac pewne objawy oslabienia silnika
Mam subiektywne wrazenie ze i na benzynie tez mu zaczelo troche brakowac mocy

W skrocie; jednakowe - duze spalanie na trasie i w miescie wskazuje na pelne zamkniecie atuatora/silnika krokowego. System nie moze juz zmniejszyc dawki LPG a mimo to mieszanka jest zbyt bogata.
Najprostszym sposobem sprawdzenia jes podpiecie sie pod sygnal z sondy i z atuatora/silnika krokowego.
Sygnal z sondy powinien byc ~simusoida o czestotliwosci kilku chercow przy stabilnych obrotach silnika. Atuator/silnik krokowy powinien miesc margines regulacji po obu stronach (zubozenie i wzbogacenie mieszanki) z lekka przewaga mozliwosci wzbogacenia. Ustawienia nalezy sprawdzic przy kilku predkosciach obrotowych i jezeli sie da podczas jazdy (czy przypadkiem atuator nie dochodzi do pelnego otwarcia/zamkniecia).
ps. nie wiem jak Ci ten mechanik sprawdzal mieszanke, ale nie musisz jezdzic na stacje diagnostyczna - masz analizator wbudowany; sonde lambda

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » wt maja 31, 2005 8:38 am
Zgrubsza zrozumialem , ale chyba nie dam rady zrobic tego samodzielnie. Po pierwsze: czym mialbym podlaczyc sie do sondy lambda i silnika krokowego
Wczoraj gazownik sprawdzal tylko spaliny, bo fachmani w Czakramie, gdzie mam gwarancje i gdzie maja koputer podlaczany do sondy, moga mnie przyjac dopiero 9 czerwca
A swoja droga zastanawiam sie, czy zwiekszona konsumpcja gazu i spadek mocy nie jest przypadkiem spowodowany jakims czynnikiem spoza instalacji gazowej. Jak juz pisalem po przelaczeniu na benzyne nie czuje specjalnego kopa

DEF 300 Tdi
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt maja 31, 2005 10:38 am
Antek pisze:Zgrubsza zrozumialem , ale chyba nie dam rady zrobic tego samodzielnie. Po pierwsze: czym mialbym podlaczyc sie do sondy lambda i silnika krokowego
Wczoraj gazownik sprawdzal tylko spaliny, bo fachmani w Czakramie, gdzie mam gwarancje i gdzie maja koputer podlaczany do sondy, moga mnie przyjac dopiero 9 czerwca
Zwyklym miernikiem najlepiej wychylowym zprawdz sonde i atuator. W wiekszosci instalacji jest gniazdo testowe na ktorym obecne sa powyzsze sygnaly, a jezeli nie to znajdz miejsce gdzie gazownicy wpieli sie w sygnal z sondy i tam zmiez. Jest to naprawde proste do sprawdzenia
Antek pisze: A swoja droga zastanawiam sie, czy zwiekszona konsumpcja gazu i spadek mocy nie jest przypadkiem spowodowany jakims czynnikiem spoza instalacji gazowej. Jak juz pisalem po przelaczeniu na benzyne nie czuje specjalnego kopa

No tu moga byc juz tylko dwie chyba przyczyny - dolot (zatkany filtr, czy jakas szmata w dolocie wlozona tam przez zapobiegliwych gazownikow) lub tez problem z ukladem zaplonowym - swiece, kable, kopulka, czujnik polozenia walu...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość