czy grand cherokee to samochód terenowy ?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » pn kwie 24, 2006 5:15 am

cornholio78 pisze:a samurai? :roll:
Też prawda :D !!
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » pn kwie 24, 2006 9:32 am

Najbardziej podobaja mi sie naskoki na jeepy, landy i inne marki co ich gotowosci w teren... kazdy ma swoje spojrzenie na to i swoje poglady...

Dla mnie terenem jest to co teraz uprawiam - zadne hardcore'y, po prostu lasy, pola, blota, piaski... bez zbednej spinki, ze ja nie wjechalem, a kolega seryjne land roverem podjechal czy inne tegi typu... na moje potrzeby w zupelnie wystarczy i dla mnie kwestie terenowosci to auto zaspokaja... ale jak komus to przeszkadza i woli mi wciskac, ze grandem nie jestem w stanie zjechac z asfaltu, bo to auto nie jest terenowe to juz nie moj problem... zwlaszcza, ze najbardziej klujacym aspektem terenowosci tego auta jest wlasnie ow napis na masce :lol:

Ale z tego co rozmawiam z ludzmi ze wspolnego upalania... to i takie "pojechane tematy" maja zarowno Jeepowcy vs. reszta swiata, LRowcy vs. reszta swiata i masa innych... Dlatego ja to zlewam i pozdrawiam wszystkich cisnieniowcow wprost z siedzenia mojego jEEPa... 8)
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pn kwie 24, 2006 11:05 am

:)2 nic dodać nic ująć
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » pn kwie 24, 2006 4:21 pm

Juz poprawione o slusznosci nie przerabiania do terenu -> PATROLA, SJ-ta i SAMURAI-a :wink: :)2 :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn kwie 24, 2006 8:58 pm

ales sie chlopie wykazal...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Nazhir
 
 
Posty: 128
Rejestracja: pn paź 10, 2005 7:58 pm
Lokalizacja: Wieluń/Łódzkie

Post autor: Nazhir » wt kwie 25, 2006 8:48 am

z Grand Cherokim (zwłaszcza nowym z 250kpln) największy kłopot jest ze zweryfikowaniem jego zdolności terenowych - i stąd pewnie biorą się wątpliwości, co do ich terenowości [rym :)21]
Gdybym miał taki wózek, czternaście razy przemyślałbym pomysł opuszczenia drogi szutrowej i możliwości porysowania auta, które reklamowane jest jako:
"legenda 4x4 doskonale prezentująca się na parkingu przed pięciogwiazdkową restauracją"
bałbym się że ulegnie zmianie:
"Stylistyka tego modelu [która] jest wyrafinowana i nowoczesna: zwracający uwagę, geometryczny kształt atrapy chłodnicy z siedmioma pionowymi szczelinami, podwójne, okrągłe reflektory, aerodynamicznie pochylona szyba przednia, obszerne nadkola"
no i:
"Nowe, chromowane elementy ozdobne [które] nadają samochodowi Jeep® Grand Cheronee Limitem elegancki wygląd"
mogłyby przestać już nadawać elegancki wygląd.

Chyba największe opory są przed przełamaniem się kierowcy i wjechania w teren bryczką za jakieś 250kpln. Ale jak już się przełamie i utapla w błocie piękne, chromowane felgi -> wtedy autko z pewnością dotrzyma kroku autkom uważanym za strickte terenowe.

PS. cytaty ze stronki Jeep Polska: http://www.jeep.pl/ :)21
Jeep Grand Cherokee 4,7 Quadra Drive

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » wt kwie 25, 2006 9:32 am

CO Ty tu z cenami nowych wyjeżdżasz - nie wiem czy się orientujesz, że Mercedes G 400cdi full wypas kosztuje ponad 400 tysi i ma skóry TV i od metra innych bajerów - i co tym wjedziesz w teren? - daj spokój my tu rozmawiamy o ZJ tach, WJ tach jako o pewnym standardzie - brak ramy ale przynajmniej reduktor i sztywne mosty - więc może zanim cokolwiek zaczniemy pisać umówmy się, że rozmawiamy o terenowych zdolnościach GC, który zdaniem wielu na terenówkę nie wygląda bo tej właśnie ramy nie ma. Niektórych rozbawia również nadmiar elektroniki i elektryki oraz jej słabe zabezpieczenie przed pokonywaniem przeszkód wodnych. Problem brodzenia dotyka wielu terenówek - tych wyposażonych w welury i inne duperele podnoszące komfort jazdy. Problem trwałości poszczególnych elementów również dotyczy wielu terenowych pojazdów, więc dla mnie też nie jest to kryterium terenowości.Zostawmy więc tzw woły robocze - a okaże się, że obraz całej reszty nie jest już taki wyrazisty. Wiele aut pomimo bardzo podobnej dla laików budy (jak toyota LC) jest zupełnie inaczej przygotowana fabrycznie do terenu. A wiele innych legend jest legendami, które przez umiejętny PR i reklamę korzysta w dalszym ciągu z opinii o swoich siermiężnych protoplastach z polowy zeszłego wieku, z którymi oprócz marki niewiele ma wspólnego.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Nazhir
 
 
Posty: 128
Rejestracja: pn paź 10, 2005 7:58 pm
Lokalizacja: Wieluń/Łódzkie

Post autor: Nazhir » wt kwie 25, 2006 9:50 am

mel - piszę o nowym GCherokee (WK) i on kosztuje wg oficjalnej stronki 200-250 tysi.
Weź pod uwagę, że ZJ-ty, XJ-ty, Discovery i inne dżipki :)21 też kiedyś było nowe, i też kosztowały krocie (w 1990 roku XJ 4.0 kosztował tyle, co Mercedes klasy E). I tymi samochodami też trzeba było wjechać w teren.
Przecież ja nie kwestionuję zdolności terenowych autka - piszę, że najtrudniejsze, to przełamać się i ubabrać w błocie drogą furkę.

A propos przygotowania do jazdy w teren przez fabrykę - kiedyś Discotheque vel Bocian oświecił mnie, jak wygląda to w przypadku Discovery.
Fajnie, jakby ktoś z posiadaczy Grandziaka (dowolny model) również wymienił podobnie - czyli co ma Grand, co się przyda w terenie :)
__________________________________________________________
znalazłem :)21
Discotheque pisze:Teoretycznie kazde auto terenowe majace 4x4 powinno miec takie same wlasnosci terenowe. Ale tylko teoretycznie bo warunki w terenie nigdy ine sa takie same.

Ale graja tutaj rowniez role takie czynniki jak:

- wytrzymalosc sprzetu co pozwala podejsc do niektorych przeszkod i terenu bardziej silowo, czyli but i przechodzi.
- zawieszenie i jego zdolnosc do wybierania nierownosci, to widac glownie przy podjazdach, lepiej wybierajacy zawias nie powoduje tak duzej utraty przyczepnosci.
- wykrzyze - przy wolnym pokonywaniu trialow, rowow, poprzecznych nierownosci
- blokady - glownie triale i twarde bloto
- katy natarcia i zejscia - mniejsza rola
- rozmieszczenie ukladu napedowego i wywazenie auta - problemem sa wszelkie nisko umieszczone reduktory, wystajace dolne mocowania amortyzatorow, nisko polozona skrzynia itp itd.
- waga!!! - to jest bardzo wazny czynnik ale glownie tam gdzie grzasko
- silnik i skrzynia - dobre dobranie momentu i przelozen tak abys mial np moc w piachu przy niskich bez mieszania biegami lub przy jezdzie w terenie 10-40kmh bo to sredni zakres predkosci w terenie
- fabrycznie przygotowanie do terenu - np. odpowietrzniki wyprowadzone do gory, wysoko elektryka, podwojne przewody hamulcowe w oplocie stalowych sprezyn itp itd

Patrol goruje nad wieloma autami trwaloscia i odpornoscia na ostre katowanie, i ta odpornosc wynika z przewymiarowania. Toyota rowniez slynie z trwalosci ale raczej z powodu doskonale i finezyjnie obliczonych rozkladow obciazen.
Samochody typu Frontera nie byly konstruowane z przeznaczeniem jako woly robocze tak jak np Patrol, Toyota, Land Rover i sila rzeczy beda bardziej narazone na uszkodzenia w terenie.
Discotheque pisze:Zaraz naskocza na mnie posiadacze innych marek ale pare przykladow w Disco.

- podwojne przednie przewody hamulcowe a wszystkie w samochodzie w oplocie stalowych sprezyn. Nie urwiesz o byle krzak.
- fabrycznie wysoko wyprowadzone odpowietrzniki mostow, reduktora, skrzyni biegow...
- schowane w ramie calkowicie i nie wystajace reduktor i skrzynia
- wysoko zamontowany alternator
- jedyna elektronika w 200Tdi to zegarek na desce :)21
- mosty o polosiach odciazonych
- genialne zawieszenie o sporym wykrzyzu w standardzie
- staly naped na 4 kola
- doskonale chlodzenie silnika i praktycznie brak mozliwosci przegrzania (Tdi)
- genialny silnik dajacy max momentu juz przy 1800obr!!!!
- szczelny uklad dolotowy silnika i proste podlaczenie snorkela
- calkowicie "wodoodporny" silnik - zadnej elektroniki
- 4 hamulce tarczowe nie ulegajace tak zabrudzeniu jak bebny
- osloniety spory plastikowy zbiornik paliwa
- prostota napraw i obslugi

sporo mozna wymieniac, do tego w sumie duperelki ale bardzo przydatne w jezdzie jak
- skladajace sie w przypadku uderzenia calkowicie lusterka
- brak wystajacych klamek ktorymi mozna cos zahaczyc
- nawet takie udziwnienie jak boczne male kierunkowskazy sa calkowicie wodoodporne i uszczelnione
- fabryczne miejsce na drugi akumulator, nie ma problemu z montazem wyciagarki i drugiego zasilania, pod atrapa sporo miejsca i bardzo prosty montaz wyciagarki

naprawde sporo takich drobnych rzeczy ktore trzeba zrobic w samochodzie przed wjazdem w teren tutaj juz jest fabrycznie

ale ma rowniez swoje wady chociaz zalezy jak na to patrzec
na pewno auto wymaga myslenia w terenie i nie uzywania rozwiazan silowych

- skrzynia biegow wymagajaca wyczucia i niezbyt precyzyjnie dzialajaca
- bardzo slabe dwu-satelitowe mechanizmy roznicowe
- konieczne oslony drazkow kierowniczych i glowek mostow!!!!
fajnie, jakby ktoś z posiadaczy XJ, ZJ i in. sklecił podobną listę :)
Jeep Grand Cherokee 4,7 Quadra Drive

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt kwie 25, 2006 10:28 am

Nazhir pisze:
Discotheque pisze: - jedyna elektronika w 200Tdi to zegarek na desce :)21
fajnie, jakby ktoś z posiadaczy XJ, ZJ i in. sklecił podobną listę :)
Ciekawe, dlaczego wszyscy piewcy wyższości jednej marki nad drugą przytaczają jako jeden z koronnych argumentów "brak elektroniki". Rozumiem zatem, że w (tu podmiotowym) Disco regulator napięcia alternatora jest przekaźnikowy, jak w staaarych FSO ? :)21 Wszystkie auta 4x4, nawet te madafaka mocne, najlepsze i w ogóle - mają coś takiego jak regulator. W większości przypadków do zamordowania. Tak, da się jechać, ale to chyba nie o to chodzi ? I tu biorąc przykładowego pipa - komplet czujników i komputerów nie zabiera strasznie dużo miejsca, jakby ktoś się uparł wozić je ze sobą, jako elementy redundantne :)21
Do dupy takie gadanie. wszystko się może zepsuć, a można jeździć w teren autem i nie pakować go w kałużę po lusterka. Gdzie wtedy jest zagrożenie dla elektroniki, tej zmory wszystkich prawdziwych twardzieli ?
Dla mnie w jeepie to te standardowe mosty są porażką. To, że trzeba je wzmacniać, cudować, podmieniać. Konstrukcja kowalsko prosta, ale jednak wydająca wqrwiające dźwięki przy najdrobniejszych luzach. Druga rzecz - te cholerne calowe śrubki i gwinty. A weź teraz którą urwij albo zgub... :roll:
Wszystkie inne chwasty da się wyrwać stosunkowo niskim nakładem pracy.
Auto wdziędzne do grzebania, niemal wszędzie jest przyzwoity dostęp. A jak się potrafi płaską baterię z żarówką podłączyć, to i ta demoniczna elektronika nie jest taka straszna...
I tak w każdym aucie. Każde ma zady i walety, jak to mówią. Nie trzeba popadać w skrajności, trzeba jeździć i znać to, co się ma. A jak się kupi nowe i inne, to trzeba po prostu poznać. I do tego są fora i listy dyskusyjne, a nie do udowadniania sobie, które futerko jest lepsze.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » wt kwie 25, 2006 8:29 pm

co do awaryjnosci jeepowskie elektryki i elektroniki poczytajcie temety forum ??

ja nie generalizuje zadnej marki jako tereowe
tylko je dziele na :
-nibyterenowe
-takie co moga jechac w terenie
- takie co zdaja egzamin w terenie
- i na te z blokada :wink:

bo jak mozna stawiac vitare i GRa obok?!!!




male dzieci moga w piaskownicy sie sprzeczc ktory tato ma lepszy samochod

panowie kazdy ma to co mu sie podoba
a pytanie w watku bylo troche prowokacyjne

ja jak bralem sobie moja babe to wiedzialem ze zeby wygladala jak wyglada -trzeba placic i to slono

ja mam takie zdanie
ل يشل على تايرين

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości