Też prawdacornholio78 pisze:a samurai?


Moderator: Mroczny
Discotheque pisze:Teoretycznie kazde auto terenowe majace 4x4 powinno miec takie same wlasnosci terenowe. Ale tylko teoretycznie bo warunki w terenie nigdy ine sa takie same.
Ale graja tutaj rowniez role takie czynniki jak:
- wytrzymalosc sprzetu co pozwala podejsc do niektorych przeszkod i terenu bardziej silowo, czyli but i przechodzi.
- zawieszenie i jego zdolnosc do wybierania nierownosci, to widac glownie przy podjazdach, lepiej wybierajacy zawias nie powoduje tak duzej utraty przyczepnosci.
- wykrzyze - przy wolnym pokonywaniu trialow, rowow, poprzecznych nierownosci
- blokady - glownie triale i twarde bloto
- katy natarcia i zejscia - mniejsza rola
- rozmieszczenie ukladu napedowego i wywazenie auta - problemem sa wszelkie nisko umieszczone reduktory, wystajace dolne mocowania amortyzatorow, nisko polozona skrzynia itp itd.
- waga!!! - to jest bardzo wazny czynnik ale glownie tam gdzie grzasko
- silnik i skrzynia - dobre dobranie momentu i przelozen tak abys mial np moc w piachu przy niskich bez mieszania biegami lub przy jezdzie w terenie 10-40kmh bo to sredni zakres predkosci w terenie
- fabrycznie przygotowanie do terenu - np. odpowietrzniki wyprowadzone do gory, wysoko elektryka, podwojne przewody hamulcowe w oplocie stalowych sprezyn itp itd
Patrol goruje nad wieloma autami trwaloscia i odpornoscia na ostre katowanie, i ta odpornosc wynika z przewymiarowania. Toyota rowniez slynie z trwalosci ale raczej z powodu doskonale i finezyjnie obliczonych rozkladow obciazen.
Samochody typu Frontera nie byly konstruowane z przeznaczeniem jako woly robocze tak jak np Patrol, Toyota, Land Rover i sila rzeczy beda bardziej narazone na uszkodzenia w terenie.
fajnie, jakby ktoś z posiadaczy XJ, ZJ i in. sklecił podobną listęDiscotheque pisze:Zaraz naskocza na mnie posiadacze innych marek ale pare przykladow w Disco.
- podwojne przednie przewody hamulcowe a wszystkie w samochodzie w oplocie stalowych sprezyn. Nie urwiesz o byle krzak.
- fabrycznie wysoko wyprowadzone odpowietrzniki mostow, reduktora, skrzyni biegow...
- schowane w ramie calkowicie i nie wystajace reduktor i skrzynia
- wysoko zamontowany alternator
- jedyna elektronika w 200Tdi to zegarek na desce
- mosty o polosiach odciazonych
- genialne zawieszenie o sporym wykrzyzu w standardzie
- staly naped na 4 kola
- doskonale chlodzenie silnika i praktycznie brak mozliwosci przegrzania (Tdi)
- genialny silnik dajacy max momentu juz przy 1800obr!!!!
- szczelny uklad dolotowy silnika i proste podlaczenie snorkela
- calkowicie "wodoodporny" silnik - zadnej elektroniki
- 4 hamulce tarczowe nie ulegajace tak zabrudzeniu jak bebny
- osloniety spory plastikowy zbiornik paliwa
- prostota napraw i obslugi
sporo mozna wymieniac, do tego w sumie duperelki ale bardzo przydatne w jezdzie jak
- skladajace sie w przypadku uderzenia calkowicie lusterka
- brak wystajacych klamek ktorymi mozna cos zahaczyc
- nawet takie udziwnienie jak boczne male kierunkowskazy sa calkowicie wodoodporne i uszczelnione
- fabryczne miejsce na drugi akumulator, nie ma problemu z montazem wyciagarki i drugiego zasilania, pod atrapa sporo miejsca i bardzo prosty montaz wyciagarki
naprawde sporo takich drobnych rzeczy ktore trzeba zrobic w samochodzie przed wjazdem w teren tutaj juz jest fabrycznie
ale ma rowniez swoje wady chociaz zalezy jak na to patrzec
na pewno auto wymaga myslenia w terenie i nie uzywania rozwiazan silowych
- skrzynia biegow wymagajaca wyczucia i niezbyt precyzyjnie dzialajaca
- bardzo slabe dwu-satelitowe mechanizmy roznicowe
- konieczne oslony drazkow kierowniczych i glowek mostow!!!!
Ciekawe, dlaczego wszyscy piewcy wyższości jednej marki nad drugą przytaczają jako jeden z koronnych argumentów "brak elektroniki". Rozumiem zatem, że w (tu podmiotowym) Disco regulator napięcia alternatora jest przekaźnikowy, jak w staaarych FSO ?Nazhir pisze:fajnie, jakby ktoś z posiadaczy XJ, ZJ i in. sklecił podobną listęDiscotheque pisze: - jedyna elektronika w 200Tdi to zegarek na desce
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości