turbo w 4.0 w teren??

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » pt lut 16, 2007 10:01 pm

Cosmos, trochę nie kumam - chcesz podnieść moc w XJ-wym silniku, a potem zajeździć to na LPG :o . To jakby do np. Subaru Imprezy WRX zakładać LPG. Są pewne auta których nie kupuje się dla ekonomiki jazdy. Tak samo w zamontowaniem strokera do jeepa -nie obraź się, ale trochę to jednak buractwo aby do takiego zestawu dokładać LPG :-?
A tak z innej paczki - może motorek 5,2 z ZJ da się wcisnąć w komorę XJ-ta, albo jakaś inna V8 ze starego SJ albo CJ ??
F150 302 V8

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 10:11 pm

V8 się nie da wcisnąć, amerykanie juz nad tym myśleli. Poza tym stroker to świetne rozwiązanie, bo masz prakrycznie nowy silnik- pełny remont.

Co do gazu, to zależy. V generacja moim zdaniem nie jest buractwem nawet w Subaru STi. Bo tego nie kupuje się dla oszczędności, która nigdy się nie pojawi, tylko dla możliwości. Dodatkowe chłodzenie powietrza i wyższa liczba oktanowa to jest to :)2 Jakbym miał szmal, to bym kupił kompresor rootsa i walnął zamiast intercoolera taką V generację. Śmigałoby jak szalone :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

cosmos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cosmos » pt lut 16, 2007 10:27 pm

moi mili!! wszystko okej, nie obrarzam sie itp tylko prosze, czytajcie co sie pisze na bierzaco. wyraznie napisalem-sfera marzen. jak bede mial wolne z 200kola zlotych to zrobiwe fure wyczesana na asfalt i reinforest chalenge. odnosnie xjta.
ale teraz chec zaczerpniecia wiedzy o modyfikacjach przerasta ogolnie pojeta logike :P
PF126-offroad po asfalcie :D

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » pt lut 16, 2007 10:36 pm

Skoro V8 nie włazi, to stroker faktycznie jest najlepszym pomysłem, szczególnie jeżeli koszty są zbliżone do tych jakie podajecie :)2 .
A roots na dokładkę to już wogóle miód na serce :wink:
Ale za dołożenie do w/w zestawu LPG gotów jestem torturować :)11 :)11 :)21 , według mnie mija się to poprostu z celem - albo ładujemy kupę kasy we wzmocnienie auta i szukamy koni gdzie się tylko da, albo ściubimy kasę i jeździmy na LPG. Poza tym w jueseju jak opracowywali strokera, to chyba nie brali pod uwagę możliwości zasilania tego paliwem od domowych kuchenek :)21
F150 302 V8

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt lut 16, 2007 10:52 pm

Kuba, ale w tym sęk, że na LPG V generacji zyskasz moc a nie stacisz. O to mi właśnie chodzi :wink:

Sprawdziłem teraz- firmowy zestaw, kompletny do tego celu czyli korba, tłoki i cała reszta to ok. 2.500$. Ale to jeśli się kupuje taki kit. Można części zgromadzić znacznie taniej. To w końcu się robi na bazie podzespołów starego 4.2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

cosmos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cosmos » pt lut 16, 2007 11:03 pm

kurna chata !! temat rozwinal sie lepiej jak toaletowy... :P tak! 200kola i jestesmy uhahani jak dzikie rexy! to mi pasuje !! ale nadal te solone 200 kola spedza senb z powiek......... :( :( :(
PF126-offroad po asfalcie :D

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » wt lut 20, 2007 12:36 am

mendelmax pisze:Licząc na szybko, ten najtańszy stroker daje 234 konie i 421 Nm
Ten 5.0 da 328 koni i 510Nm.

Dla porównania 5.7 HEMI daje 433 Nm i 330 koni.
nie zgodzę się z kolegą :wink: fabryczny hemi ma 508 Nm i 345 KM po zmianie samego wałka (w sumie niewielki koszt) na "średni" (273 stopnie) dostajesz dodatkowe prawie 50 KM i ok 14 Nm :D
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt lut 20, 2007 7:04 am

Widać źle przeliczyłem z hamerykańskich jednostek :oops:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » ndz lut 25, 2007 11:23 am

cosmos pisze:moi mili!! wszystko okej, nie obrarzam sie itp tylko prosze, czytajcie co sie pisze na bierzaco. wyraznie napisalem-sfera marzen. jak bede mial wolne z 200kola zlotych to zrobiwe fure wyczesana na asfalt i reinforest chalenge. odnosnie xjta.
ale teraz chec zaczerpniecia wiedzy o modyfikacjach przerasta ogolnie pojeta logike :P
poki co wydaj ze 20 zeta na slownik ortograficzny
nastepne 100 na dobry slownik angielsko-polski i zapraszam do lektury:
http://www.ajeepthing.com/stroker-motor.html
http://www.jpmagazine.com/techarticles/ ... er_engine/
http://www.madxj.com/MADXJ/technical/te ... ummary.htm
http://www.jeepnuts.com/tech/stroker.htm
http://www.4wdandsportutility.com/tech/ ... ine_build/
LRD3

cosmos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cosmos » pn lut 26, 2007 9:17 pm

pomysl moze i dobry ale zawsze zlepiaja mi sie kartki, wtorny analfabetyzm w tym kraju jest ponoc trendy. od kaczorow sie wkoncu ucze, nie?? a jezeli przeczytales i zrozumiales o co chodzi to gdzie tu problem ?? :wink: grunt to sie dogadac :lol:
PF126-offroad po asfalcie :D

Awatar użytkownika
Karol STWA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 8:41 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Karol STWA » wt mar 06, 2007 8:36 am

Ja Proponuje Opcje Takową :lol: Kupic Zestaw Uszczelek Głowicy Cylindra Głowice Splanowac delikatnie Kanały dolotowe i wylotowe delikatnie powiększyc i wypolerowac nie są to BÓG wie jakie przyrosty mocy ale czuć różnice tani Koszt :lol: no i tyle że troche zabawy przy Przy Polerowaniu kanałów :-? Ale Opłaca sie :D
CherokeeLtd89 4.0 HighOutput+Cherokee 95 4.0 :D
GG3336142

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » wt mar 06, 2007 9:37 am

mendelmax pisze:Kuba, ale w tym sęk, że na LPG V generacji zyskasz moc a nie stacisz. O to mi właśnie chodzi :wink:
a to gaz ma wyzsza liczbe oktanow??? no widzisz, a ja myslalem, ze wyzsza temperature spalania, a oktanow to ma akurat mniej... hm... i skoro gaz w V generacji dodaje mocy, to dlaczego wszelkie usilowania jazdy na na nim w wyscigach na cwiartki spelzly na niczym... hm... nie to cobym sie czepial... zastanawiam sie only...
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » wt mar 06, 2007 9:59 am

Gaz ma liczbę oktanowa około 120 - zdecydowanie więcej niż jakiekolwiek dostępne na stacji benzynowej paliwo. Z tym, że na 1/4 mili nie ścigają się na SHELL V-power, ale na specjalnie do tych zawodów przygotowanym paliwie, o dużo większej kaloryczności niż "cywilna" benzyna i większej niż gazu liczbie oktanowej.
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt mar 06, 2007 1:07 pm

Na 1/4 mili śmigają na wszystkim, włącznie z etanolem i nitrometanem ;) Więc tam dla LPG miejsca nie widzę.
V generacja schładza powietrze i to ma kolosalne, nie do przecenienia wręcz znaczenie, zwłaszcza dla naszego 4.0, w którym kolektory dolotowe są po tej samej stronie co wylotowe. Dolot robi się gorący, a ktoś gdzieś dał jakieś wyliczenie, (o ile pamiętam dobrze) że co 5* różnicy temperatury moc zmienia się o 1%. Niby niewiele, ale zakładając schłodzenie o 10* mamy 2%, a to już 4 konie, a co więcej- różnice są większe przy małych obrotach, gdy powietrze dłużej siedzi w kolektorze.
Gdybym miał kasę na taką instalkę nie wahałbym się ani chwili.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » wt mar 06, 2007 4:46 pm

X90 pisze:Gaz ma liczbę oktanowa około 120
cale zycie sie czlowiek uczy :-)

a podsumowujac rozmowe o podniesieniu mocy w 4,0 XJ... jesli komus w niezby ciezkim terenie (bo w totalny HC XJtem nie wjedziesz) brakuje mocy, czy momentu, to hm... stere przyslowie mowi:
"co z tego, ze samochod gwizda,
jak kierowca piz..."
;-) ;-) ;-)
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » śr mar 07, 2007 6:22 pm

dj_wojtecki pisze:
X90 pisze:Gaz ma liczbę oktanowa około 120
a podsumowujac rozmowe o podniesieniu mocy w 4,0 XJ... jesli komus w niezby ciezkim terenie (bo w totalny HC XJtem nie wjedziesz) brakuje mocy, czy momentu, to hm... stere przyslowie mowi:
"co z tego, ze samochod gwizda,
jak kierowca piz..."
;-) ;-) ;-)
Tia, tym bardziej, że i tak ma więcej mocy niż większość prawdziwych terenowych glonojadów. No, chyba, że ktoś w RMPST chce startować, to faktycznie trochę nie teges :wink:
F150 302 V8

Awatar użytkownika
moomoojeep
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
Kontaktowanie:

Post autor: moomoojeep » sob kwie 07, 2007 1:07 am

mendelmax pisze:V8 się nie da wcisnąć, amerykanie juz nad tym myśleli.
A kto tak powiedział??? Widziałem XJ-a z silnikiem Chevy LS2 albo jakis inny LS. :lol: Generalnie silnika jak z Corvetty 350ci 5.7L. Dokładnych danych niezam, ale moc zapewne w przedziale 300-350KM lub więcej. Skrzynia automat cos w todzaju TH400, czyli tez Chevrolet prawdopodobnie z pick-upa Silverado. Problem z takim silnikiem, że pod wpływem własnego momentu może sie wyrwać z podłużnic i dalej pojechac sam :lol: Wiem, że gość wzmacniał mocowanie silnika i podłużnice dookoła, bo inaczej to rzeczywiście można silnika zgubić. Nie żebym był zapalonym zwolennikiem wkładania takiego silnika do XJ-a.

Z polskiego podwórka to znam kogos kto właśnie wkłada (a może juz włożył) silnik AMC 360ci 5.9L ze starego Wagoneera SJ. Do tego daje manualna skrzynie (nie wiem jaką) i sprzęgło Centerforce Dual Friction.
mendelmax pisze: Poza tym stroker to świetne rozwiązanie, bo masz prakrycznie nowy silnik- pełny remont.


Tu sie zgodzę, do Cheroka stroker to jest to. Współczynnik mocy do włożonej kasy jest chyba najlepszy. Nie ma żadnych problemów z nowym oprzyżądowaniem i instalacją silnika, bo wszystko pasuje, bo w koncu to ten sam silnik. A V-8 i owszem mozna włożyć do XJ-a, tylko zasadnicze pytanie: Po co?
Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6073
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » sob kwie 07, 2007 8:51 am

Dla tego uroczego dźwięku... 8)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość