silnik krokowy ???

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt mar 02, 2004 9:53 am

XJeep pisze:banan powiedz mi jeszcze raz gdzie mam jechac bo nie pamietam :oops:

wpadne moze do miedzyrzecza i tobie uda sie moje auto uspokoic :)5
moge się tym zająć....ale nie wcześniej niż koniec przyszłego tygodnia....
a w Poznaniu - Leszczyński Bosch Service ul. Skarbka 15

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw mar 04, 2004 5:00 pm

zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz!! a mianowicie - po odpaleniu silnik wkreca mi sie na 1500 obrotow i powoli spada do 800, a ostatnio odrazu po odpaleniu staje jak zaklety na 800!! tak na przemian - pare razy 1500 i znowu pare odpalen na 800 - o co tu chodzi?? krokowy?? spalony?? hehe!!

Jutro auto jedzie na kontrol do elektryka - obacze co On mi powie :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob mar 06, 2004 8:31 pm

krokowy sprawdzony!! sprawny w 100%

Elektryk sprawdzil mi natomiast przeplyw wysokiego napiecia przez kable!! wybiorczo na roznych kablach zachodzi dziwne zjawisko, spada intensywnosc przeplywu pradu!! Prawdopodobnie to jest przyczyna drgan silnika!! drgania te ostatnio znacznie sie nasilily przy wlaczonymn LPG, ale to pewnie dlatego ze gaz potrzebuje doskonalej iskry!! u mnie iskra jest zawsze ale raz po raz jest slabsza raz mocniejsza!!

Elektryk do konca sie nie wypowiedzial co do przyczyny ale zasugerowal CEWKE wysokiego napiecia!!

mial ktos moze podobne problemy z cewka??

Auto zaczyna miec czkawke nawet w czasie jazdy jak powoli posowam, szczegolnie na gazie!!

Moze jakies nowe sugestie, dawno zadnego mega problemu nie bylo na forum wiec moze jestescie spragnieni wypowiadania sie :lol: :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz mar 07, 2004 1:29 am

a czym niby sprawdził przebieg wn przez kable ?
jeśli nawet taki problem jest to :
od składu mieszanki
stanu świec, kabli, kopułki, palca, cewki
zasilania cewki
sygnału na cewke....

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz mar 07, 2004 1:30 am

pewnie podciśnienie ci spadło i stąd wszystkie jaja....

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz mar 07, 2004 12:14 pm

podcisnienie sprawdzal wakuometrem i bylo bardzo stabilne!!! :lol:

wysokie napiecie na kablach sprawdzal testerem wysokiego napiecia, podlonczyl to cus do aku i zakladal klamre pokolei na kazdy kabel and observation na diodach wysokosc napiecia, strasznie mi skakalo - w skali od 0 do 16 chyba mialem raz blisko 15 a po chwili utrzymywalo sie na wysokosci 10 diod!! Na kazdym z kabli to samo!! przypominam ze z elektryki to tylko cewki nie wymienilem na nowa!!

Dzisiaj chce posprawdzac jeszcze stan podlonczonych do cewki kabli czy nie zasniedzialy im konektrorki, wtedy sterowanie (sygnal) na cewke tez moze byc zmienny!!

co do skladu mieszanki to na podstawie spalin i kontroli sondy lambda wszystko jest ksiazkowe - idealnie!!

k...a nie wiedzialem ze bedzie taki problem z jeb...i drgawkami!! :)16
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz mar 07, 2004 12:30 pm

A myslalem ze to ja mam cos z glowa :D

Moze po prostu przywyknij? Probujesz poskromic dzikie instynkty Jeepa.
Jeep jak pies, probuje rzadzic i sprawdza na ile mu pozwolisz :D

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz mar 07, 2004 4:10 pm

Ja juz do tego dawno przywyknolem!! xj mam od maja 2003 i od poczatku mi nierowno na wolnych pracuje - z powodu braku innych problemow postanowilem uspokoic te BESTIE :lol:

Zlal bym to juz po sprawdzeniu krokowego ale ostatnio zaczal mi przerywac w czasie jazdy powolnej a to to juz za wiele!! szarpie mi czasem jak cholera!! Tylko na LPG bo na benie tego nie robi!!

Stawiam na cewke!! jutro cewka jedzie na kontrol, zapodam z innej i obaczem reakcion!! :P
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt mar 30, 2004 9:27 am

cewka inna a objawy te same!! :(

Podziekowania dla WIKTORA za wyporzyczenie cewki !! :)2


Czy jak kolektor dostaje lewe powietrze z odpowietrzenia silnika ( EGR? ... czy cos tam) to moze nierowno motor pracowac??? zauwazylem ze ta guma redukcyjna co lonczy gruby przewod z tym cienkim do kolektora jest strasznie luzna - na 100% zabiera mi z pod niej lewizne powietrzna!!

Dla pewnosci dodam ze chodzi mi o ostatni przewod na kapie zaworowej silnika rzedowego 4.0 - pierwszy to swierze powietrze z filtra, 2-gi to wlew oleju a trzeci to ten gdzie mi powietrze zabiera bokiem!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » śr mar 31, 2004 9:08 am

Możebne bardzo. Czytałem na ameryckich stronach, żeby pilnować szczelności tych wszystkich CCV itp :)6 : . Jeżeli zaś chodzi o EGR i krokowy to znam gościa, który w swoim xj 88 odłączył to w ogóle :o / krokowy ustawiony na stałe/ a mimo to wolne obroty na benie nie szwankują :wink:
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw cze 03, 2004 6:26 pm

chyba znalazlem przyczyne moich drgawek!!

mam popekane kable wysokiego napiecia a scislej to FAJKI gumowe

Zakupilem pol roku temu kpl nowych kabli mopara, zrobilem 40 tys km i szlak je trafil, popekaly fajki i zaczely sie przebicia na blok silnika. fajki sa gumowe, popekaly wzdluz, prostopadle do swiecy, wiec odpada diagnoza ze popekaly od sciaganie ze swiec!! jade w poniedzialek do ASO jeep i oddam im je, nie chce juz nowych silikonow MOPARA wole stalowe ze skretki stalowej !!

zakladal moze ktos te kable ciete z metra, fi 8??

mam takie zalozone w garbusie i jest gicior!!

pytanie jak takie kabelki beda trybic w jeepie??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw cze 03, 2004 8:00 pm

Dobrze jest w cos wierzyc :)

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » pt cze 04, 2004 9:55 am

Bocian pisze:Dobrze jest w cos wierzyc :)
To jakie kable radzisz :)5
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt cze 04, 2004 12:52 pm

XJeep pisze:chyba znalazlem przyczyne moich drgawek!!

mam popekane kable wysokiego napiecia a scislej to FAJKI gumowe

Zakupilem pol roku temu kpl nowych kabli mopara, zrobilem 40 tys km i szlak je trafil, popekaly fajki i zaczely sie przebicia na blok silnika. fajki sa gumowe, popekaly wzdluz, prostopadle do swiecy, wiec odpada diagnoza ze popekaly od sciaganie ze swiec!! jade w poniedzialek do ASO jeep i oddam im je, nie chce juz nowych silikonow MOPARA wole stalowe ze skretki stalowej !!

zakladal moze ktos te kable ciete z metra, fi 8??

mam takie zalozone w garbusie i jest gicior!!
pytanie jak takie kabelki beda trybic w jeepie??

A gdzie takie kable mozna kupic?! (z drutem na metry)
Standardowe kable (silikonowe) maja dosyc spora rezystancje na metr -kilkanascie kilo, a ze kazdy cylinder ma inna dlugosc kabla, przez to tez inna iskre.... Zastosowanie kabli niskorezystancyjnych spowoduje wyrownanie iskier; krotrsza, precyzyjniejsza iskre o wiekszej energi (silnik bedzie pracowal rowniej i latwiej wchodzil na obroty), lecz bedzie powodowalo silne EMI czego moze nie zniesc komputer i zaczac wariowac. Chociaz przy zastosowaniu swiec z wbudowanym rezystorem (zwykle 5k) zjawisko to nie powinno byc zbyt uciazliwe!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt cze 04, 2004 1:18 pm

belfer pisze:
Bocian pisze:Dobrze jest w cos wierzyc :)
To jakie kable radzisz :)5
Ja po prostu nie wierze ze drgawki sa spowodowane przez kable.
Nie w takim stopniu.
Przeryj EGR od podstaw i podcisnienia.
Ale jak Ci sie uda to uspokoic kablami to sam pojde kupic nowe :) na razie moje 10 letnie mi stykaja :)

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt cze 04, 2004 4:34 pm

u mnie nie ma EGR'a -

a jak bys zobaczyl moj silnik w nocy i skaczaca iskre pomiedzy fajka a blokiem silnika to bys uwiezyl!

co to jest to EMI?? ciemny jestem w te klocki

a swiece z wbudowanym, rezystorem to takie co maja fajki oblozone oslonka z blachy?? JAK TO POZNAC??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » pt cze 04, 2004 6:49 pm

Witam wszystkich.
nie znam się na jeepach ale :)
takie skakanie obrotów z 800 na 1500 i szarpanie silnika, u mnie spowodowane było uszkodzonym czujnikiem położenia przepustnicy.
moze u Ciebie podobnie?
pozdrawiam
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
Lechtak
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt mar 04, 2003 11:35 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lechtak » pt cze 04, 2004 8:15 pm

XJeep pisze:chyba znalazlem przyczyne moich drgawek!!

mam popekane kable wysokiego napiecia a scislej to FAJKI gumowe

Zakupilem pol roku temu kpl nowych kabli mopara, zrobilem 40 tys km i szlak je trafil, popekaly fajki i zaczely sie przebicia na blok silnika. fajki sa gumowe, popekaly wzdluz, prostopadle do swiecy, wiec odpada diagnoza ze popekaly od sciaganie ze swiec!! jade w poniedzialek do ASO jeep i oddam im je, nie chce juz nowych silikonow MOPARA wole stalowe ze skretki stalowej !!

zakladal moze ktos te kable ciete z metra, fi 8??

mam takie zalozone w garbusie i jest gicior!!

pytanie jak takie kabelki beda trybic w jeepie??


:lol: :lol: A mi to sie wydaje ze juz ci o przewodach i zywotności (40tys.km.) :o kłapałem :lol:

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt cze 04, 2004 10:43 pm

a i owszem :oops: :oops:

jak na nowych kablach sie uspokoi i nie bedzie mi blok silnika iskrzyl w nocy to zwracam honor :)2

nie chce jednak zakladac z powrotem tych moparowskich gownianych silikonow !!

duzo dobrego slyszalem o skretce styalowej kupowanej z metra, w poniedzialek bede wiedzial gdzie takie kupic, zakupie ladne fajki ebonitowe, nie jakies tam paszteciarskie moparowskie z gumy ktora po 1/2 roku peka jak stary kondom!!

Ale swoja droga poprzednio mialem oryginalne czerwone kable z pierwszego montazu i tez to byly mopara !! dziwne - jedne wytrzymuja 10 lat a drugie 1/2 roku!! :o

moze ktos zna jakies kabelki godne polecenia?? NGK, CHEMPION :)5
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Lechtak
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt mar 04, 2003 11:35 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lechtak » sob cze 05, 2004 3:41 pm

A i owszem -BUGICORN lub BERU (POWER CABEL lub COPER CABEL) lub jakaś zmota o stałej oporności byle nie BOSCH

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz cze 06, 2004 6:25 pm

Same końcówki z opornikami można zakupić na sztuki. W AUDI były takie zalecane. Koszt to około 10 zet za sztukę.
Co do kabli to może po prostu dociąć wszystkie z taką samą długością?

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn cze 07, 2004 9:08 am

EMI to z angielskiego zaklocenia elektromagnetyczne (Elector-Magnetic Interference)
Standardowe swiece do peepow maja wbydowany opornik (Championa) a mozna to rozpoznac po symbolu swiecy patrzac w katalog - niestety kazdy producent ma inne oznaczenia :-(. Opornik jest w korpusie swiecy i nie ma nic wpolnego z blaszka na koncowce.
Wlasciwie wiekszosc chyba swiec dostepnych w Polcse ma wbudowany rezystor, tak ze z tym nie powinno byc problemu; te bez sa z reguly stosowane to tuningu wraz z dodatkowym kondensatorem nakladanym na swiece; ale to raczej do silnikow bardzo wysokoobrotowych (coby iskra zdazyla sie skonczyc przd nastepnym cyklem ssania :D ).
Nie orientuje sie jaki jest koszt takich niskoomowych kabli, ale moim zdaniem mozna poeksperymentowac jezeli uda sie kupic tanio (najwyzej w radiu bedziesz zaplon slyszal :wink: ) . Sam bym chetnie i swoje kable na takie zmienil (juz czas zreszta!)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Lechtak
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt mar 04, 2003 11:35 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lechtak » pn cze 07, 2004 4:19 pm

Bocian pisze:Same końcówki z opornikami można zakupić na sztuki. W AUDI były takie zalecane. Koszt to około 10 zet za sztukę.
Co do kabli to może po prostu dociąć wszystkie z taką samą długością?

:o Gdzie takie tanie fajki mozna nabyć ?? Bo ja we wrocku to znam takie ceny :oops:
-BERU Fajka 5k omów=40,00zł
-BOSCH Fajka 5k omów=45,00zł
-BERU Fajka 1k om=13,00zł
-BOSCH Fajka 1k om=16,00zł
Przewód BOSCH,BERU za jeden metr 2,80zł
Tulejki przewodu 1,10zł
:D
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2004 5:00 pm przez Lechtak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn cze 07, 2004 4:23 pm

to jakie do jeepa 4.0 zakupic?? tzn ilu omowe?? 1 czy 5??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn cze 07, 2004 4:50 pm

XJeep pisze:to jakie do jeepa 4.0 zakupic?? tzn ilu omowe?? 1 czy 5??
Jezeli ja mialbym sie w tym temacie wypowiedziec, to jezeli posiadasz swiece z rezystorem wbudowanym (a takie sa zalecane do peepa) to ma on wartosc zwykle 5k (5000 oh-mow) o ile dobrze pamietam. Wiec raczej nie ma znaczenia jaka fajke jezeli one maja rezystancje 1 lub 5 Ohm. No chyba ze to aszbyka i mialo byc 1k i 5k Ohm?! W taki razie zalecalbym fajki 1k do swiec z rezystorem lub wogole bez rezystora w fajce.
A najlepiej to wogole swiece wykrec, wez Oh-momierz i zmierz rezyztancje pomiedzy koncowka na fajke a elektroda srodkowa i wszystko bedzie jasne (czy siedzi rezystor w swiecy czy nie)

Ogolnie i mniejsza rezystancja na drodze do swiecy - mocniejsza i krotsza (precyzyjniejsza) iskra, lecz wieksze EMI i stres dla cewki. Wieksza rezystancja - slaba iskra, nierowny zaplon ale za to nie zakloca i cewka ma lzejsze zycie.

To gdzie we Wrocku takie kable mozna dostac?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości