MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Ziołek

- Posty: 1683
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Ziołek » ndz lut 17, 2008 4:25 pm
SławekXJ pisze:"w kilku miejscach pojawiły się drobne
pecheżyki ale to drobiask" - ja bym go nie brał, cholera wie co to są te pecheżyki i czy nie jest to zaraźliwe

Trąd, nie tykać

-
motylusowaty
-

- Posty: 250
- Rejestracja: śr sty 30, 2008 1:43 pm
- Lokalizacja: gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: motylusowaty » ndz lut 17, 2008 5:58 pm
4x4-napęd na 4 koła bez mechanizmu różnicowego międzyosowego
4WD - skrzynia redukcyjna z mechanizmem różnicowym międzyosowym
AWD- stały napęd na 4 koła z mechanizmem różnicowym międzyosiowym bez możliwości odłączenia przez kierowcę napędu na którąś os
W Jeep'ach istnieją wszystkie te rodzaje napędu w zależności od rocznika modelu i silnika . pozdr..
-
motylusowaty
-

- Posty: 250
- Rejestracja: śr sty 30, 2008 1:43 pm
- Lokalizacja: gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: motylusowaty » ndz lut 17, 2008 6:00 pm
A
wszystkie te rozwiązania mają reduktorek
-
uruk-hai
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: czw wrz 14, 2006 8:32 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: uruk-hai » pn sie 11, 2008 11:01 am
motylusowaty pisze:4x4-napęd na 4 koła bez mechanizmu różnicowego międzyosowego
4WD - skrzynia redukcyjna z mechanizmem różnicowym międzyosowym
A taki mechanizm różnicowy międzyosiowy można zablokować , czy to już od wersji zależy, czyli są Szerokie 4WD z możliwiścią blokowania tego mechanizmu i bez możliwości blokowania. Wyobrażam sobie sytuacje w których zablokowanie mechanizmu jest...pomocne ale nie wiem czy błądzę...
Może ktoś napisać o wadach i zaletach takiego rozwiązania (mechanizm różnicowy między osiowy) albo jakiegoś małego linka ... pls?
Czy mam rozumieć że Jeep z 4WD to takie kombi z napędem na 4 koła (tak mówią niektórzy źli ludzie

) ?
-
Olafero
- jestem tu nowy...

- Posty: 74
- Rejestracja: ndz gru 03, 2006 7:12 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: Olafero » pn sie 11, 2008 1:21 pm
Nie bylo pytania sorry...
Ostatnio zmieniony pn sie 11, 2008 1:47 pm przez
Olafero, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep XJ 4.0 HO Limited '96 - w końcu własne for baj for ;-D
BDSM Supermoto Racing Team
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » pn sie 11, 2008 1:45 pm
uruk-hai pisze:motylusowaty pisze:4x4-napęd na 4 koła bez mechanizmu różnicowego międzyosowego
4WD - skrzynia redukcyjna z mechanizmem różnicowym międzyosowym
A taki mechanizm różnicowy międzyosiowy można zablokować , czy to już od wersji zależy, czyli są Szerokie 4WD z możliwiścią blokowania tego mechanizmu i bez możliwości blokowania. Wyobrażam sobie sytuacje w których zablokowanie mechanizmu jest...pomocne ale nie wiem czy błądzę...
Może ktoś napisać o wadach i zaletach takiego rozwiązania (mechanizm różnicowy między osiowy) albo jakiegoś małego linka ... pls?
Czy mam rozumieć że Jeep z 4WD to takie kombi z napędem na 4 koła (tak mówią niektórzy źli ludzie

) ?
W Jeepach Cherokee były dwa rodzaje reduktorów - 242 z centralnym mechanizmem różnicowym z możliwością jego blokowania i 231 bez centralnego mechanizmu różnicowego

F150 302 V8
-
maro21
-

- Posty: 147
- Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: maro21 » wt sie 12, 2008 7:25 pm
Czy mam rozumieć że Jeep z 4WD to takie kombi z napędem na 4 koła (tak mówią niektórzy źli ludzie ) ?
Ale to nie są źli ludzie oni mają rację .

.dopiero od 2 cali liftu w górę, na 31" oponach zaczyna wyglądać jak samochód terenowy . A tak na marginesie xj to pierwszy suv na świecie.
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » wt sie 12, 2008 7:57 pm
maro21 pisze:A tak na marginesie xj to pierwszy suv na świecie.
Zdaje się, że Łada Niva jest starsza o parę lat

F150 302 V8
-
maro21
-

- Posty: 147
- Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: maro21 » wt sie 12, 2008 9:16 pm
Może pierwsza samonośka , ale pierwszy suv to 1984 i xj ( kiedyś na discovery był nawet program ) . lekkie ,tanie ,w środku kombi skóra , klima itd .
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » śr sie 13, 2008 2:03 pm
F150 302 V8
-
wojtek_pl

- Posty: 452
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wojtek_pl » czw sie 14, 2008 8:53 pm
maro21 pisze:Może pierwsza samonośka , ale pierwszy suv to 1984 i xj ( kiedyś na discovery był nawet program ) . lekkie ,tanie ,w środku kombi skóra , klima itd .
Ano ... tfu... suv... Ale ma reduktor z przełożeniem terenowym i waży tylko 1.5 tony co nie jest dużą wartością, biorąc pod uwagę to, że ma dwa sztywne mosty. Kurczę, kolega kupił minivana KIA Carnival a to świństwo waży ponad 2 tony na początek... Nowe Subaru Impreza też waży więcej niż Cherokee...

Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » pt sie 15, 2008 10:56 am
wojtek_pl pisze: i waży tylko 1.5 tony co nie jest dużą wartością,
Tiaaa, 1.5 tony

Chyba 2.5 w benzynie, w trzech drzwiach i totalnie podstawowej wersji - czyli takiej, którą w Polsce na palcach rąk mo.żna policzyć

Najbardziej popularny pięciodrzwiowy Limited 4.0 ma masę właśną w okolicach 1700kg, a DMC około 2200kg

Ale fakt, że w dalszym ciągu nie jest to kosmicznie dużo

F150 302 V8
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt sie 15, 2008 11:20 am
Kuba M. pisze:Najbardziej popularny pięciodrzwiowy Limited 4.0 ma masę właśną w okolicach 1700kg, a DMC około 2200kg
to podobnie jak krótki GR 2.8

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » pt sie 15, 2008 12:06 pm
lbl78 pisze:Kuba M. pisze:Najbardziej popularny pięciodrzwiowy Limited 4.0 ma masę właśną w okolicach 1700kg, a DMC około 2200kg
to podobnie jak krótki GR 2.8

Na szczęście jest jeszcze coś takiego jak stosunek, za przeproszeniem

mocy do masy (albo na odwrót)

F150 302 V8
-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » pt sie 15, 2008 12:10 pm
Kuba M. pisze:lbl78 pisze:Kuba M. pisze:Najbardziej popularny pięciodrzwiowy Limited 4.0 ma masę właśną w okolicach 1700kg, a DMC około 2200kg
to podobnie jak krótki GR 2.8

Na szczęście jest jeszcze coś takiego jak stosunek, za przeproszeniem

mocy do masy (albo na odwrót)

Stosunek długości/krótkości też istnieje

Nissan-y
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » pt sie 15, 2008 12:16 pm
wojtek_kom pisze:
Stosunek długości/krótkości też istnieje

Nioo
Wdług katalogów (dłxszerxwys)
Cherokee 4200x1792x1609
GR 3D 4240x1930x1810
A masa własna tego GR to nie prawie taka jak Cherokeego, a większa o prawie 200kg

F150 302 V8
-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » pt sie 15, 2008 12:20 pm
Kuba M. pisze:
Cherokee 4200x1792x1609
Długi? Coś mi sie krótki wydaje, ale kto tam wie, ja się Jeppa-ach nie znam.
Nissan-y
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » pt sie 15, 2008 12:22 pm
wojtek_kom pisze:Kuba M. pisze:
Cherokee 4200x1792x1609
Długi? Coś mi sie krótki wydaje, ale kto tam wie, ja się Jeppa-ach nie znam.
Długi tzn jaki

Bo wszystkie Cherokee i 3D i 5D miały jednakową długość

F150 302 V8
-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » pt sie 15, 2008 12:25 pm
Kuba M. pisze:wojtek_kom pisze:Kuba M. pisze:
Cherokee 4200x1792x1609
Długi? Coś mi sie krótki wydaje, ale kto tam wie, ja się Jeppa-ach nie znam.
Długi tzn jaki

Bo wszystkie Cherokee i 3D i 5D miały jednakową długość

To jakieś mutanty

Nissan-y
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt sie 15, 2008 12:25 pm
Kuba M. pisze:lbl78 pisze:Kuba M. pisze:Najbardziej popularny pięciodrzwiowy Limited 4.0 ma masę właśną w okolicach 1700kg, a DMC około 2200kg
to podobnie jak krótki GR 2.8

Na szczęście jest jeszcze coś takiego jak stosunek, za przeproszeniem

mocy do masy (albo na odwrót)

można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » pt sie 15, 2008 12:28 pm
lbl78 pisze:
można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje

U mnie GR, długi, standardowa waga 2890kg, trochę rzeczy tam siedzi - zważone, silnik 2.8 i mocy nie brakuje. Normalnie cuda...

Nissan-y
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt sie 15, 2008 12:33 pm
wojtek_kom pisze:lbl78 pisze:
można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje

U mnie GR, długi, standardowa waga 2890kg, trochę rzeczy tam siedzi - zważone, silnik 2.8 i mocy nie brakuje. Normalnie cuda...

u mnie krótki 4.2 na luzaka 2020kg jak jechałem na syberie to podskoczył o 600 kilo

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
maro21
-

- Posty: 147
- Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: maro21 » pt sie 15, 2008 8:57 pm
można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje
pewnie ,że można tylko gdzie ?

samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt sie 15, 2008 9:07 pm
maro21 pisze:można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje
pewnie ,że można tylko gdzie ?

w UE anglia bliski wschód australia

albo zamówić sprowadzą nawet z japoni

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » sob sie 16, 2008 8:27 am
lbl78 pisze:maro21 pisze:można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje
pewnie ,że można tylko gdzie ?

w UE anglia bliski wschód australia

albo zamówić sprowadzą nawet z japoni

Tiaaa, i trzeba będzie za to zapłacić tyle, co za dobrego XJ-ta z wagonem mostów na wymianę

F150 302 V8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości