cherokee 4WD co sądzicie?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ziołek » ndz lut 17, 2008 4:25 pm

SławekXJ pisze:"w kilku miejscach pojawiły się drobne pecheżyki ale to drobiask" - ja bym go nie brał, cholera wie co to są te pecheżyki i czy nie jest to zaraźliwe :)21
Trąd, nie tykać :wink:

Awatar użytkownika
motylusowaty
 
 
Posty: 250
Rejestracja: śr sty 30, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: motylusowaty » ndz lut 17, 2008 5:58 pm

4x4-napęd na 4 koła bez mechanizmu różnicowego międzyosowego
4WD - skrzynia redukcyjna z mechanizmem różnicowym międzyosowym
AWD- stały napęd na 4 koła z mechanizmem różnicowym międzyosiowym bez możliwości odłączenia przez kierowcę napędu na którąś os

W Jeep'ach istnieją wszystkie te rodzaje napędu w zależności od rocznika modelu i silnika . pozdr..

Awatar użytkownika
motylusowaty
 
 
Posty: 250
Rejestracja: śr sty 30, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: motylusowaty » ndz lut 17, 2008 6:00 pm

A
wszystkie te rozwiązania mają reduktorek

uruk-hai
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 8:32 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: uruk-hai » pn sie 11, 2008 11:01 am

motylusowaty pisze:4x4-napęd na 4 koła bez mechanizmu różnicowego międzyosowego
4WD - skrzynia redukcyjna z mechanizmem różnicowym międzyosowym
A taki mechanizm różnicowy międzyosiowy można zablokować , czy to już od wersji zależy, czyli są Szerokie 4WD z możliwiścią blokowania tego mechanizmu i bez możliwości blokowania. Wyobrażam sobie sytuacje w których zablokowanie mechanizmu jest...pomocne ale nie wiem czy błądzę...

Może ktoś napisać o wadach i zaletach takiego rozwiązania (mechanizm różnicowy między osiowy) albo jakiegoś małego linka ... pls?

Czy mam rozumieć że Jeep z 4WD to takie kombi z napędem na 4 koła (tak mówią niektórzy źli ludzie :P ) ?

Awatar użytkownika
Olafero
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 7:12 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Olafero » pn sie 11, 2008 1:21 pm

Nie bylo pytania sorry...
Ostatnio zmieniony pn sie 11, 2008 1:47 pm przez Olafero, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep XJ 4.0 HO Limited '96 - w końcu własne for baj for ;-D

BDSM Supermoto Racing Team

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » pn sie 11, 2008 1:45 pm

uruk-hai pisze:
motylusowaty pisze:4x4-napęd na 4 koła bez mechanizmu różnicowego międzyosowego
4WD - skrzynia redukcyjna z mechanizmem różnicowym międzyosowym
A taki mechanizm różnicowy międzyosiowy można zablokować , czy to już od wersji zależy, czyli są Szerokie 4WD z możliwiścią blokowania tego mechanizmu i bez możliwości blokowania. Wyobrażam sobie sytuacje w których zablokowanie mechanizmu jest...pomocne ale nie wiem czy błądzę...

Może ktoś napisać o wadach i zaletach takiego rozwiązania (mechanizm różnicowy między osiowy) albo jakiegoś małego linka ... pls?

Czy mam rozumieć że Jeep z 4WD to takie kombi z napędem na 4 koła (tak mówią niektórzy źli ludzie :P ) ?
W Jeepach Cherokee były dwa rodzaje reduktorów - 242 z centralnym mechanizmem różnicowym z możliwością jego blokowania i 231 bez centralnego mechanizmu różnicowego :wink:
F150 302 V8

maro21
 
 
Posty: 147
Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maro21 » wt sie 12, 2008 7:25 pm

Czy mam rozumieć że Jeep z 4WD to takie kombi z napędem na 4 koła (tak mówią niektórzy źli ludzie ) ?
Ale to nie są źli ludzie oni mają rację . :D .dopiero od 2 cali liftu w górę, na 31" oponach zaczyna wyglądać jak samochód terenowy . A tak na marginesie xj to pierwszy suv na świecie.
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » wt sie 12, 2008 7:57 pm

maro21 pisze:A tak na marginesie xj to pierwszy suv na świecie.
Zdaje się, że Łada Niva jest starsza o parę lat :wink:
F150 302 V8

maro21
 
 
Posty: 147
Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maro21 » wt sie 12, 2008 9:16 pm

Może pierwsza samonośka , ale pierwszy suv to 1984 i xj ( kiedyś na discovery był nawet program ) . lekkie ,tanie ,w środku kombi skóra , klima itd .
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » śr sie 13, 2008 2:03 pm

maro21 pisze:Może pierwsza samonośka , ale pierwszy suv to 1984 i xj ( kiedyś na discovery był nawet program ) . lekkie ,tanie ,w środku kombi skóra , klima itd .
A Niva to niby nie kombi, droga jak cholera i ciężka jak Kraz :roll: :lol: :lol: Ale fakt, skóry i klimę ciężko było spotkać :wink: :lol: :lol:
F150 302 V8

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » czw sie 14, 2008 8:53 pm

maro21 pisze:Może pierwsza samonośka , ale pierwszy suv to 1984 i xj ( kiedyś na discovery był nawet program ) . lekkie ,tanie ,w środku kombi skóra , klima itd .
Ano ... tfu... suv... Ale ma reduktor z przełożeniem terenowym i waży tylko 1.5 tony co nie jest dużą wartością, biorąc pod uwagę to, że ma dwa sztywne mosty. Kurczę, kolega kupił minivana KIA Carnival a to świństwo waży ponad 2 tony na początek... Nowe Subaru Impreza też waży więcej niż Cherokee... :o
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » pt sie 15, 2008 10:56 am

wojtek_pl pisze: i waży tylko 1.5 tony co nie jest dużą wartością,
Tiaaa, 1.5 tony :roll: Chyba 2.5 w benzynie, w trzech drzwiach i totalnie podstawowej wersji - czyli takiej, którą w Polsce na palcach rąk mo.żna policzyć :lol: :lol: Najbardziej popularny pięciodrzwiowy Limited 4.0 ma masę właśną w okolicach 1700kg, a DMC około 2200kg :wink: Ale fakt, że w dalszym ciągu nie jest to kosmicznie dużo :lol:
F150 302 V8

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt sie 15, 2008 11:20 am

Kuba M. pisze:Najbardziej popularny pięciodrzwiowy Limited 4.0 ma masę właśną w okolicach 1700kg, a DMC około 2200kg :wink:
to podobnie jak krótki GR 2.8 :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » pt sie 15, 2008 12:06 pm

lbl78 pisze:
Kuba M. pisze:Najbardziej popularny pięciodrzwiowy Limited 4.0 ma masę właśną w okolicach 1700kg, a DMC około 2200kg :wink:
to podobnie jak krótki GR 2.8 :wink:
Na szczęście jest jeszcze coś takiego jak stosunek, za przeproszeniem :oops: mocy do masy (albo na odwrót) :)21 :)21 :)21
F150 302 V8

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pt sie 15, 2008 12:10 pm

Kuba M. pisze:
lbl78 pisze:
Kuba M. pisze:Najbardziej popularny pięciodrzwiowy Limited 4.0 ma masę właśną w okolicach 1700kg, a DMC około 2200kg :wink:
to podobnie jak krótki GR 2.8 :wink:
Na szczęście jest jeszcze coś takiego jak stosunek, za przeproszeniem :oops: mocy do masy (albo na odwrót) :)21 :)21 :)21
Stosunek długości/krótkości też istnieje :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » pt sie 15, 2008 12:16 pm

wojtek_kom pisze:
Kuba M. pisze:
lbl78 pisze: to podobnie jak krótki GR 2.8 :wink:
Na szczęście jest jeszcze coś takiego jak stosunek, za przeproszeniem :oops: mocy do masy (albo na odwrót) :)21 :)21 :)21
Stosunek długości/krótkości też istnieje :)21
Nioo :lol:
Wdług katalogów (dłxszerxwys)
Cherokee 4200x1792x1609
GR 3D 4240x1930x1810 :lol: :lol: :lol:
A masa własna tego GR to nie prawie taka jak Cherokeego, a większa o prawie 200kg :lol: :lol:
F150 302 V8

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pt sie 15, 2008 12:20 pm

Kuba M. pisze: Cherokee 4200x1792x1609
Długi? Coś mi sie krótki wydaje, ale kto tam wie, ja się Jeppa-ach nie znam.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » pt sie 15, 2008 12:22 pm

wojtek_kom pisze:
Kuba M. pisze: Cherokee 4200x1792x1609
Długi? Coś mi sie krótki wydaje, ale kto tam wie, ja się Jeppa-ach nie znam.
Długi tzn jaki ?? :lol: :lol: Bo wszystkie Cherokee i 3D i 5D miały jednakową długość :lol: :lol:
F150 302 V8

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pt sie 15, 2008 12:25 pm

Kuba M. pisze:
wojtek_kom pisze:
Kuba M. pisze: Cherokee 4200x1792x1609
Długi? Coś mi sie krótki wydaje, ale kto tam wie, ja się Jeppa-ach nie znam.
Długi tzn jaki ?? :lol: :lol: Bo wszystkie Cherokee i 3D i 5D miały jednakową długość :lol: :lol:
To jakieś mutanty :)21 :lol:
Nissan-y

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt sie 15, 2008 12:25 pm

Kuba M. pisze:
lbl78 pisze:
Kuba M. pisze:Najbardziej popularny pięciodrzwiowy Limited 4.0 ma masę właśną w okolicach 1700kg, a DMC około 2200kg :wink:
to podobnie jak krótki GR 2.8 :wink:
Na szczęście jest jeszcze coś takiego jak stosunek, za przeproszeniem :oops: mocy do masy (albo na odwrót) :)21 :)21 :)21
można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pt sie 15, 2008 12:28 pm

lbl78 pisze: można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje :)2
U mnie GR, długi, standardowa waga 2890kg, trochę rzeczy tam siedzi - zważone, silnik 2.8 i mocy nie brakuje. Normalnie cuda... :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt sie 15, 2008 12:33 pm

wojtek_kom pisze:
lbl78 pisze: można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje :)2
U mnie GR, długi, standardowa waga 2890kg, trochę rzeczy tam siedzi - zważone, silnik 2.8 i mocy nie brakuje. Normalnie cuda... :)21
u mnie krótki 4.2 na luzaka 2020kg jak jechałem na syberie to podskoczył o 600 kilo :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

maro21
 
 
Posty: 147
Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maro21 » pt sie 15, 2008 8:57 pm

można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje
pewnie ,że można tylko gdzie ? :D
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt sie 15, 2008 9:07 pm

maro21 pisze:
można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje
pewnie ,że można tylko gdzie ? :D
w UE anglia bliski wschód australia :)21 albo zamówić sprowadzą nawet z japoni :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » sob sie 16, 2008 8:27 am

lbl78 pisze:
maro21 pisze:
można kupić 4.2E, 4.5TE, albo nawet 4.8TE mocy nie brakuje
pewnie ,że można tylko gdzie ? :D
w UE anglia bliski wschód australia :)21 albo zamówić sprowadzą nawet z japoni :)2
Tiaaa, i trzeba będzie za to zapłacić tyle, co za dobrego XJ-ta z wagonem mostów na wymianę :lol: :lol:
F150 302 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości