info o JEEP GRAND CHEROKEE

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw maja 20, 2004 9:15 pm

Bocian- o szklanki to sie klucic nie bedziemy ale troszke trzesie w srodku a silnik generalnie rowno pracuje i jak mu lekko podam gazu to jest git ale nie widze zadnej regulacji :)5 :)5

O/D OFF-ja bym prosil o tlumaczenia jak dla idioty bo naprawde nie kumam z tymi czaszami,konwerterem i spieciem :wink:

czyli opapranie tawotem krzyzakow jast dla dobrego samopoczucia? :lol:

czyli rozrzad jest "wieczny" skoro lancuch?

pasek tez bedzie wymieniony bo nie wiadomo jak dlugo juz tam sie kreci a faktycznie zakrecony to on jest konkretnie


co do cofniecia kola to juz zrobione
wyprostowalismy ten wachacz i wspawalismy w niego rurke dla usztywnienia na moscie jest regulacja odleglosci i katu mostu i po pomiarach wyszlo od osi do osi 268,2cm a w katalogu jest podane ze roztaw wynosi 269 i nie wiem czy sie tym martwic czy to olac i tyle
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw maja 20, 2004 10:57 pm

A jaka chciales miec regulacje w dobie komputerow :) Srubka? :) przypomniam ze pierwszy czlowiek juz byl na ksiezycu :) Przyczyn moze byc pare. Nawet jeden gosc z forum niejaki XJEEP po dlugiej walce z nierowna praca silnika na wolnych obrotach polegl sromotnie i zaszyl sie gdzies chyba bo go nie widac i nie slychac.

O/D Off - automatyczna skrzynia biegow zawsze bedzie miala poslizg gdyz nie ma jak tradycyjna skrzynia sprzegla a jedynie przetwornik momentu. W duzym skrocie to dziala cos jak na zasadzie jak mieszasz herbate w szklance lyzeczka. Im szybciej krecisz tym szybciej herbata i krazy i napedza fusy w szklance, ale i tak zawsze jest poslizg :)
Wiec wymyslono dla oszczednosci paliwa i skrzyni biegow zeby byla mozliwosc sprzegniecia mechanicznie tych dwoch rzeczy, jak fusy obkleja lyzeczke to zapierniczaja rownie szybko jak lyzeczka. Czyli OverDrive sprzega na stale silnik i skrzynie. Dzieki temu jest oszczednosc na paliwie, szczegolnie na trasach. No i tym przyciskiem mozesz to wylaczyc.
Np. jezdzac po miescie. Inzynierowie w Jeepie nigdy nie mogli sie zdecydowac i najpierw dolozyli w XJ przelacznik Power-Comfort, potem go w 94 zabrali a potem do granda dodali O/D Off. Pelna konsekwencja.

Popapranie z zewnatrz krzyzakow a nie smarowanie poprzez kalamitki to jak proba upicia sie wachajac kieliszek a ladujac go w gardlo. Niby robisz to samo a skutek inny. Smar na zewnatrz spowoduje tylko szybsze uswinienie ich z zewnatrz piaskiem i innymi brudami.

Rozrzad nie jest wieczny tylko mniej obslugowy. A mniej obslugowy dlatego ze go nie widac i nie slychac wiec kazdy to ma gdzies.
Szczegolnie po zapaleniu zimnego silnika jest czasami slyszalny gdy jest wyciagniety.
Ten silnik zaczynal kariere w 1964 roku gdzie szczytem techniki byl walek rozrzadu w bloku napedzajacy dlugie popychacze a napedem lancuch.

Pasek klinowy kup po prostu na wymiane i wsio. Po co sie brudzic teraz :) lepiej jak juz sie sam urwie co malo prawdopodobne jak nie jest naderwany lub uszkodzony mechanicznie.

Z rurka wspawana w wachacz to tak ostroznie. Po to wstawiono wachacze z blachy zeby most mogl pracowac swobodnie w plaszczyznie poprzecznej.
Przerabia sie to na rury z silentblokami ale sa to specjalne silentbloki umozliwiajace ruch poprzeczny.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt maja 21, 2004 10:41 am

Bocian pisze: Nawet jeden gosc z forum niejaki XJEEP po dlugiej walce z nierowna praca silnika na wolnych obrotach polegl sromotnie i zaszyl sie gdzies chyba bo go nie widac i nie slychac.

jestem jestem :lol: - spoko spoko, jak mam cos do powiedzenia to mowie, jak sie nie znam to tylko sie ucze czytajac innych :)2

z obrotami faktycznie narazie dalem sobie na wstrzymanie - jakos samo przeszlo, chodzi coraz lepiej - tankuje teeraz gaz na shelu Vgas, paliwko tez Vpower - idzie jak przeklety i drgania spadly do minimum :lol: - ale nadal ma czasem tendencje do czkawki, jak przez dlugi czas nai jade w trase tylko pyce po miescie to sie jakos zamula i czka, po trasie jest OK
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » pt maja 21, 2004 12:34 pm

Bo to auto do lasu i w pole jest anie do miasta 8)
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt maja 21, 2004 1:22 pm

:)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » pt maja 21, 2004 2:01 pm

Qrde virtualni offraodaowcy bulwarowi :)21
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt maja 21, 2004 9:40 pm

niestety rejestracja sie nie udala bo w US pomylili jedna cyfre z numeru i dopiero w poniedzialek powinno sie udac :(

Co do tego OD/OFF to kumam i pamietam ze ktos mi opowiadal ze w automacie nigdy nie ma 100% przenisienia obrotow z silnika

a jakie sa wady i zalety z jazda na wl OD? pomijajac mniejsze spalanie

co do wachacza to jest wsopawana jest 3/8 cala wiec mysle ze tyle bedzie sie skrecal ten wachacz w osi-bo chyba o to chodzi?

skoro mamy czas to przez sobote troche pogmeramy przy aucie i kilka drobntych pytan

olej w silniku byl 10/40 i takim tez zalejemy

olej w skrzyni jak sie sprawdza jego poziom ?czy prawda jest ze silnik musi byc odpalony i nagrzany i dopiero wtedy przeprowadzic kontrole?co ile taki olej sie wymienia?
ile litrow i jaki olej najlepiej by zastosowac?

wspomaganie kierownicy-ten sam olej co do skrzyni?

mosty i skrzynia redukcyjna-wystarczy zwykly olej przekladniowy czy moze sa jakies specjalne wymagania? w przyblizeniu ile wchodzi do 1 mostu i do skrzyni?

KAZ- moze i mnie to wciagnie(off road) ale wybacz ze tak ciagle pytam lecz to pierwsze auto terenowe i debiut jesli chodzi o automat-nie jestem bulwarowcem i auto mam nadzieje bedzie sie spisywac w sam raz na wakacyjne wyjazdy. Mielismy wana (280tys.km przez 3,5roku) i zjezdzilismy nim cala europe spalismy w aucie mylismy sie w misce zarcie z marketu bo wolalem nalac do baku i codziennie byc w innym miejscu niz jak inni za to samo siano 2 tygodnie lezec na plazy w Hiszpani. Czesto jezdilismy gorskimi kamienistymi drogami (Szwajcaria, Hiszpania,okloice Andory w wielu innych super miejscach co drogi nie byly utwardzone) i brakowalo troche przeswitu no i dla pewnosci napedu 4x4 wiec mysle ze teraz sobie to odbije :D
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt maja 21, 2004 10:33 pm

danielpoz pisze: a jakie sa wady i zalety z jazda na wl OD? pomijajac mniejsze spalanie
Wady ze wkurza czasami po miescie jak sie zalacza przy ok. 80 i kazde dodanie gazu zrzuca bieg nizej. Jak jezdziz glowine po miescie to wylacz to bo niepotrzebnie chodza zawory OD i skrzynia miesza. Jak skoncze sie przeprowadzac to wepne sie w TCU u mnie i zrobie ladna kontrole stanu diodowa i reczna blokade OD
danielpoz pisze: olej w skrzyni jak sie sprawdza jego poziom ?czy prawda jest ze silnik musi byc odpalony i nagrzany i dopiero wtedy przeprowadzic kontrole?co ile taki olej sie wymienia?
ile litrow i jaki olej najlepiej by zastosowac?
Co prawda na miarce masz po jednej stornie bagnetu poziom jak HOT a na drugiej jak COLD olej.
Zaleca sie sprawdzanie po przejechaniu ok. 20km i rozgrzaniu oleju. Wtedy na pracujacym silniku przelaczasz wajhie przez wszystkie polozenia i zostawiasz na N lub P. Potem leziesz pod maske i wyciagasz to dlugie :) acha nie przecierac szmatami ktore pozostawiaja wlokna.
Poziom najlepiej zeby byl miedzy min a max. W razie co dolewa sie przez rurke bagnetu.
danielpoz pisze: wspomaganie kierownicy-ten sam olej co do skrzyni?
Nie, Chrysler zaleca olej do wspomagania zloty. Nie zaleca lania ATF
danielpoz pisze: mosty i skrzynia redukcyjna-wystarczy zwykly olej przekladniowy czy moze sa jakies specjalne wymagania? w przyblizeniu ile wchodzi do 1 mostu i do skrzyni?
Dzizesss. Do Automatycznej Skrzyni Biegow leje sie ATF Automatic Transmision Fluid. Tak zwany czerwony. Jak bedziesz wymienial olej to lej dokladnie taki sam jak byl. Masz skrzynie 42RE czyli wchodzi do niej 7,9 litra plynu ale przy zwyklej wymianie typu odkrecic, spuscic i nalac uda ci sie zmienic ok. 4 litry. Reszta pozostanie w ukladzie stara. Dlatego lej to co bylo. No chyba ze wymienisz dynamicznie calosc oleju ale nie znam stacji w polsce dysponujacej do tego sprzetem. Zmiana co 50 tysiecy km
Do tego skrzynka rozdzielcza. Tam wlewasz ATF Dextron II, nie zwykly olej!

Mosty, pewno masz Dana 30 z przodu i Dana 35C lub Dana 44 lub Chrysler 8.25 z tylu. Zatem tyl 1,5l przod a tyl zalezy od rodzaju. Jak masz z tylu LSD to lej specjalny olej do LSD. np. Shell lub Castrol SAF-XJ dostepny w serwisach Toyoty. Mozna tez lac zwykly + uszlachetniacz Mopara ale ja tam wole lac olej o jak naljepszych wlasicwosciach i jak chcesz tym duzo jezdzic poza naszym pieknym krajem tez radze nie zalowac na oleje.

danielpoz pisze: KAZ- moze i mnie to wciagnie(off road) ale wybacz ze tak ciagle pytam lecz to pierwsze auto terenowe i debiut jesli chodzi o automat-nie jestem bulwarowcem i auto mam nadzieje bedzie sie spisywac w sam raz na wakacyjne wyjazdy. Mielismy wana (280tys.km przez 3,5roku) i zjezdzilismy nim cala europe spalismy w aucie mylismy sie w misce zarcie z marketu bo wolalem nalac do baku i codziennie byc w innym miejscu niz jak inni za to samo siano 2 tygodnie lezec na plazy w Hiszpani. Czesto jezdilismy gorskimi kamienistymi drogami (Szwajcaria, Hiszpania,okloice Andory w wielu innych super miejscach co drogi nie byly utwardzone) i brakowalo troche przeswitu no i dla pewnosci napedu 4x4 wiec mysle ze teraz sobie to odbije :D
Tylko nie pakuj Granda w Grande kanał :) Jeep Grand Cherokee + woda powyzej srub w kole = bliskie klopoty. I nie zmuszaj auta do tego czego nie powinno robic a bedzie ladnie sluzylo.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt maja 21, 2004 11:02 pm

Nie, Chrysler zaleca olej do wspomagania zloty. Nie zaleca lania ATF
......................................................................................................

jakas konkretna marka czy poprostu ma byc zloty olej do wspomagania?





Dzizesss. Do Automatycznej Skrzyni Biegow leje sie ATF Automatic Transmision Fluid. Tak zwany czerwony.
.......................................................................................................

no nawt mi nie przyszlo do glowy lac zwyklego oleju przekladniowego do automata :wink:




Jak bedziesz wymienial olej to lej dokladnie taki sam jak byl.
......................................................................................
i tu bedzie problem bo nie mam pojecia jaki byl wlany nie mowiac juz kiedy byl w ogole wymieniany co prawda przeglady byly robione do 100 z hakiem ale w ASO to ja nie wierze i bez znaczenia czy to Polska czy Niemcy



Do tego skrzynka rozdzielcza. Tam wlewasz ATF Dextron II, nie zwykly olej!
..............................................................................................
czy jest ten olej dostepny w sklepach czy w jakis specjalistycznych trza szukac?


Mosty, pewno masz Dana 30 z przodu i Dana 35C lub Dana 44 lub Chrysler 8.25 z tylu. Zatem tyl 1,5l przod a tyl zalezy od rodzaju. Jak masz z tylu LSD to lej specjalny olej do LSD. np. Shell lub Castrol SAF-XJ dostepny w serwisach Toyoty. Mozna tez lac zwykly + uszlachetniacz Mopara ale ja tam wole lac olej o jak naljepszych wlasicwosciach i jak chcesz tym duzo jezdzic poza naszym pieknym krajem tez radze nie zalowac na oleje.
....................................................................................................

jak sprawdzic jakie mam te mosty? moze zapodam jutro fotke(mailem)ale zaowazylem przy przednim jakis wezyk???




Tylko nie pakuj Granda w Grande kanał :) Jeep Grand Cherokee + woda powyzej srub w kole = bliskie klopoty. I nie zmuszaj auta do tego czego nie powinno robic a bedzie ladnie sluzylo
.................................................................................................

lubie drgi bez asfaltu ale bagna i potoki mi nie w glowie-narazie :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob maja 22, 2004 6:57 pm

Identyfikacja mostow i skarbnica wiedzy na www.jep.avtograd.ru

Ja leje STP do wspomagania. To znaczy kiedys uzupelnilem jakies 50ml pol roku temu i od tego czasu nic nie musze dolewac. W sumie zapomnialem wymienic po zakupie :)

Olej do skrzynki rozdzielczej Dextron IId to specyfikacja oleju. A moze byc dowolnej marki np. Mobil. Ale wlej tam ten sam co bedziesz wlewal do skrzyni biegow.

Teraz olej w skrzyni biegow. Generalnie masz problem :)
Bo jezeli miales Dextron IId i wlejesz 4 litry Dextrona III bo tyle wejdzie podczas wymiany to moze byc nie tak. Bo to sa calkiem inne technologicznie rodzaje olejow.

W wiekszosci warsztatow spotykam sie z opinia typu, eee tam panie my lejemy wszedzie Dextron III bo on lepszy od Dextrona IId jest i wszystko dziala.
OK dzialac moze i dziala ale moim zdaniem do dupy takie podejscie.
To tak jak jezdzic iles czasu na oleju mineralnym w silniku a potem zmienic na pelen syntetyk. Pewnie silnik bedzie chodzil ale to jak gra w ruletke.

Jest ciekawa stronka http://www.automat.pl
Tam dowiesz sie wielu ciekawych rzeczy i jezeli czegos nie jestes pewien to zapytaj na ich forum dotyczacym ASB.

Sprawdz w dokumentacji co zaleca producent i wlej taki. Jak zaleca IId to lej IId jak Dextrona III to lej III bo mozna zalozyc ze taki lano.

Tutaj masz ciekawy watek na ten temat:

http://webforum.pl/thread.cfm?id=automa ... messages=1

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob maja 22, 2004 8:02 pm

o rany to jest lektura na caly wiczor albo i wiecej wiec poczytam a pozniej zadam nastepne pytanie jesli mi cos do glowy wpadnie

Dzieki serdecznme :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt maja 25, 2004 5:01 pm

witam ponownie

autko zarejestrowane i wszystko bangla jak nalezy i jestem milo zaskoczony ze nawet komfortowo sie jedzie no w porownaniu do octavi(zmieniony caly KIT) ale spalanie przyprawia o bol glowy i faktycznie pali okolo 20 litrow

a teraz ptanie techniczne :) czy moze byc zbiornik paliwa metalowy? jak to sie ma do czujnika paliwa i czy pompa jest w baku czy zewnetrzna?

moze ktos juz przerabial zbiornik i ma gotowy pomysl od czego adoptowac?

kupilem filtr powietrza(filtron) ale nie pasowal a wedlug katalogu powinien wiec dobrali na miejscu od nowej astry-mial ktos juz taki problem?


I teraz najgorsze! jadac na trasie szybko sie rozpedza ale przy 170 nagle przestaje jechac tak troche ponad 3000tys obr a przy przyspieszaniu to kreci normalnie do 5000tys i zmienia bieg-co to moze byc??? jaks blokada czy co?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt maja 25, 2004 7:05 pm

A co jest nie tak z oryginalnym zbiornikiem?

Pompa jest wewnetrzna w baku.

Najgorsze ze przy 170km/h dalej sie nie rozpedza? :o

To auto trzyma sie niezle jezdni ale pamietaj o ciut zbyt wysokim srodku ciezkosci. Gwaltowny manewr przy tej predkosci i fruuuuu... a zapewniam Cie ze Grand sklada sie jak pudelko zapalek i na amerykanckich forach obejrzyj jak wyglada XJ lub ZJ po dachowaniu :)

On po tym nie wyglada wogole :) a miejsce kierowcy przestaje istniec. TO taki bardzo bezpieczny pojazd :)

Generalnie chirokasy mialy ogranicznik nie pozwalajacy rozpedzic auta wiecej niz do 180km/h a ze liczniki maja fabryczna tolerancje do 7% bledu to moze byc.

Pamietaj tez ze Twoja skrzynia biegow skona jak tak bedziesz jezdzil.
Kazdy amerykan skona. Albo zaloz turbo super duza dodatkowa chlodnice skrzyni albo zwolnij. Bezpieczna predkosc dla ASB w peepie to 120-140km/h

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt maja 25, 2004 8:08 pm

wmiejsce baku planujemy zamontowac butle a bak ma byc tylko jako rezerwa no i do odpalania

jesli pompa jest w baku to dodatkowo komplikuje sprawe ale cos chyba da sie wymyslec


wiem ze to nie sportowa fura ale jakos mnie zdziwilo ze licznik idzie w szybkim tempie i nagle staje i pomyslalem ze cos jest nie tak z autem ale jesli to ograniczenie to zaden problem bo wiadomo ze to auto nie jest do takiej jazdy przystosowane. Na liczniku mam naklejke ze predkosc do 180km/h ale mowa cos tam jest o oponach M+S i myslelem ze dotyczy to jazdy na zimowkach-takie ostrzezenie.

ta blokada jest zainstalowana w sposob elektroniczny? jesli tak to napewno mozna to odblokowac poprzez gniazdo

to jak sie jezdzi G klasa np AMG lub Brabusa gdzie maja po 500KM tam tez srodek ciezkosci jest strasznie wysoko no ale pewnie zawieszenie i felgi 20 calowe robia swoje...ahhh... :)

jak juz pisalem jezdzilismy vanem i on tez do niskich nie nalezal ale z predkoscia przelotowa na autostradach 150-160 nie bylo problemow i nie mowie tu o uzyskiwaniu tej predkosci a o trzymaniu i ewentualnym manewrze-w granicach rozsadku oczywiscie :wink:

jest taka mala chlodniczka do tej skrzyni i czym by ja zastapic zeby bylo efektywniejsze schladzanie? wiem ze wieksza :wink: ale od czego to przypasowac? jaka temperatura jest tego oleju w skrajnych przypadkach?

czyli bezpieczna predkosc dla takiej skrzyni to 120-140? i chodzi tylko o wychlodzenie czyli nie przegrzanie?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości