MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » wt sie 13, 2013 5:07 am
misman pisze:tomek 79 pisze:a ja bym dozbieral hajsu i se zanabyl TJ 4.0 w automacie

TJ bez wzmocnień też długo w gównie nie pojeździ...

ale paczke ma sprzyjajaca do przepraw

-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » wt sie 13, 2013 8:20 am
Wojt@s pisze:Kupujesz w miarę zdrowego xj ( buda, silnik najlepiej R6 4.0 i skrzynka japończyk AW4 ) , zakładasz mosty i blokady, liftujesz ile chcesz, nawet do 9,5 cala ( Rubicon Express , na forum jeep.orga znajdziesz zestawy takowe od Wagonnera ) zderzaki przód i tył, winda elektryk, kubły i klatkę do środka, elektryka wywalasz wszystko co nie potrzebne i śmigasz. Tylko się zastanów nad jednym czy to auto tylko w teren czy czasem do terenu trzeba dojechać ( opcja lawety ) i czy czasem gdzieś na codzień pojechać. Bo to jest kwestia modów, wysokości liftu i jakości prowadzenia. A rolkę xjotem nawet można strzelić przy 2.5 cala.
W ten sposób robisz auto, które i tak musisz dowieźć na lawecie do terenu, a w porównaniu z obrzynem nie będzie robiło
Piękne połączenie wad obu rozwiązań

-
mackabi
- jestem tu nowy...

- Posty: 14
- Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
- Lokalizacja: wielkopolska - piła
Post
autor: mackabi » wt sie 13, 2013 9:21 am
Dziękuję za fachowe porady

,
temat uważam za zakończony.
Nie wiem czy na forum istnieje zamkniecie postu.
Pozdrawiam
Krzysztof.
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » wt sie 13, 2013 9:35 am
w zasadzie za 30k można mieć ładne auto do turystyka...
samo auto w ładnym stanie, wersja po FL: jakieś 18k
pakiet startowy: 2k
fele z kołami 31" : 4,5k
reszta co zostanie to na dobry lift 3,5" i może jak się uda to i założenie
-
Wojt@s

- Posty: 370
- Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
- Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Post
autor: Wojt@s » wt sie 13, 2013 4:54 pm
Sygma ja pisałem o xjocie przed FL. Bo jak po FL to funduszy będzie mało.
Te 30k przyjąłem za xjota przed FL, ze zdrową budąa i zdrowym piecem i skrzynką aw4 i reduktorem 242, a reszta i tak jest do ogarnięcia.
W ten sposób robisz auto, które i tak musisz dowieźć na lawecie do terenu, a w porównaniu z obrzynem nie będzie robiło

Piękne połączenie wad obu rozwiązań

Oczywiście tylko napisałem jakie istnieją możliwości przy xj, skrajne można go zrobić i do 9,5 cali, choć ja aktualnie do lajtu ogarniam sobie 4 cale i tylem. Jak ktoś wstawi na warsztat i tam będzie wszystko zlecał to trzeba worek pieniędzy.
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » wt sie 13, 2013 6:05 pm
Myślisz, że taki zdrowy jak opisałeś XJ przed FL jest tak łatwo dostępny i za tak niską cenę ?
Nawet jak przyjmiemy, że będzie tańszy o jakieś 5k.. to akurat starczy nam to na zderzaki przód+tył i może jak się uda to progi rurowe....
... ale dalej IMO będzie to fajne auto do cit lepszego/mocniejszego turystyka.
PS
Jeżeli trafisz gdzieś takiego pięknego XJ przez FL (i bez LPG) ... to daj znać
sam go kupię.
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » wt sie 13, 2013 9:41 pm
Adamo pisze:Wojt@s pisze:Kupujesz w miarę zdrowego xj ( buda, silnik najlepiej R6 4.0 i skrzynka japończyk AW4 ) , zakładasz mosty i blokady, liftujesz ile chcesz, nawet do 9,5 cala ( Rubicon Express , na forum jeep.orga znajdziesz zestawy takowe od Wagonnera ) zderzaki przód i tył, winda elektryk, kubły i klatkę do środka, elektryka wywalasz wszystko co nie potrzebne i śmigasz. Tylko się zastanów nad jednym czy to auto tylko w teren czy czasem do terenu trzeba dojechać ( opcja lawety ) i czy czasem gdzieś na codzień pojechać. Bo to jest kwestia modów, wysokości liftu i jakości prowadzenia. A rolkę xjotem nawet można strzelić przy 2.5 cala.
W ten sposób robisz auto, które i tak musisz dowieźć na lawecie do terenu, a w porównaniu z obrzynem nie będzie robiło
Piękne połączenie wad obu rozwiązań

Kwestia definicji "terenu" i tego, co to auto właściwie ma robić. Przypomina to odwieczny spór o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy.
Nie każdy chce mieć i dąży do posiadania obrzyna, są też inne metody jeżdżenia w terenie niż pakowanie się do dołu z gównem, który można sprawnie objechać trzy metry dalej

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » śr sie 14, 2013 8:04 am
Ja mysle ze w tym roku swieta Bozego Narodzenia i Wielkiej Nocy sie zrownaly i nie ma co przekonywac. Aura byla taka sama, choinki tez takie same

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » śr sie 14, 2013 9:16 am
misman pisze:Adamo pisze:Wojt@s pisze:Kupujesz w miarę zdrowego xj ( buda, silnik najlepiej R6 4.0 i skrzynka japończyk AW4 ) , zakładasz mosty i blokady, liftujesz ile chcesz, nawet do 9,5 cala ( Rubicon Express , na forum jeep.orga znajdziesz zestawy takowe od Wagonnera ) zderzaki przód i tył, winda elektryk, kubły i klatkę do środka, elektryka wywalasz wszystko co nie potrzebne i śmigasz. Tylko się zastanów nad jednym czy to auto tylko w teren czy czasem do terenu trzeba dojechać ( opcja lawety ) i czy czasem gdzieś na codzień pojechać. Bo to jest kwestia modów, wysokości liftu i jakości prowadzenia. A rolkę xjotem nawet można strzelić przy 2.5 cala.
W ten sposób robisz auto, które i tak musisz dowieźć na lawecie do terenu, a w porównaniu z obrzynem nie będzie robiło
Piękne połączenie wad obu rozwiązań

Kwestia definicji "terenu" i tego, co to auto właściwie ma robić. Przypomina to odwieczny spór o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy.
Nie każdy chce mieć i dąży do posiadania obrzyna, są też inne metody jeżdżenia w terenie niż pakowanie się do dołu z gównem, który można sprawnie objechać trzy metry dalej

Odniosłem się tylko do sensu robienia XJ-ta z kosmicznym liftem, blokadami, klatką itp.
Do turystyki... wystarczą dobre opony

Turystycznie też jeżdżę... to nie jest moja jedyna terenówka

-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » śr sie 14, 2013 9:14 pm
Turystyka terenowa również ma niejedno oblicze.
Osobiście nie jeżdżę obrzynami, nie mam wzwodu na myśl o "prawdziwym łofrołdzie" - a jednak gdybym miał luźne środki, to w blokady zainwestowałbym. I trochę liftu, i kapcia ciut większego, winda czasami by się też przydała, dla zabezpieczenia dupy.
No i co.. Znaczy jak turystycznie, to nie mam prawa doposażyć się wg potrzeb, żeby dziesięć kilosów po traktor później nie dymać ?

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Kabal
-

- Posty: 16844
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Kabal » śr sie 14, 2013 9:51 pm
misman pisze:
No i co.. Znaczy jak turystycznie, to nie mam prawa doposażyć się wg potrzeb, żeby dziesięć kilosów po traktor później nie dymać ?

Po doposażeniu odległość od najbliższego traktora się wydłuża co najwyżej. Wszystkim da się wkleić, tym z blokadami tylko trochę dalej

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » pn lis 25, 2013 6:18 pm
za taką kase można już coś myśleć żeby jimika zrobić da dużo frajdy za małą kase
NO I JEST RZOPA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości