MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » wt maja 31, 2005 1:23 pm
DEF 300 Tdi
-
misman
-

- Posty: 6073
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » wt maja 31, 2005 2:31 pm
Raczej zredukowanie ilości tzw. "lewego powietrza" dostającego się do dolotu z pominięciem miksera. Istotnie, szczelność układu dolotowego ma duże znaczenie dla poprawności pracy instalacji LPG (z mikserem - I i II gen.). Osobiście zmniejszyłem średnicę wewnętrzną tej rurki (przy wlocie do kolektora) o grubo ponad 60%. Zupełne zaślepianie jest niewskazane, aby zachować wentylację komory zaworowej.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » wt maja 31, 2005 3:29 pm
Czy zasysajac powietrze z komory zaworowej silnik otrzymuje go znacznie mniej niz gdy zasysa je z zewnatrz czyli z komory silnikowej

Czy moze miec to tak zasadnicze znaczenie dla jego pracy

DEF 300 Tdi
-
misman
-

- Posty: 6073
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » śr cze 01, 2005 12:23 am
Antek pisze:Czy zasysajac powietrze z komory zaworowej silnik otrzymuje go znacznie mniej niz gdy zasysa je z zewnatrz czyli z komory silnikowej

Czy moze miec to tak zasadnicze znaczenie dla jego pracy

No więc... przynajmniej tak to u mnie działało - że wyjęcie tego wężyka z pokrywy zaworów spowodowało lekki spadek wolnych obrotów i nierówną pracę silnika (lewe powietrze do dolotu) - włożenie wężyka na powrót stabilizowało pracę. Dodatkowe zwężenie przelotu tego wężyka ustabilizowało pracę zupełnie. Więc jakiś tam wpływ ma

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » ndz cze 05, 2005 5:36 pm
DEF 300 Tdi
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » ndz cze 05, 2005 8:50 pm
Na reduktorach sa takie mosiezne pokretla, ktore pare dni temu troche odkrecil gaziarz-partacz. Po naprawieniu nieszczelnego przewodu odpowietrzajacego komore zaworowa znow nieco je wkrecilem. Potem autoryzowany gaziarz ustawial mi instalacje regulujac jedynie zaworem za silnikiem krokowym. Zastanawiam sie czy zla regulacja pokretel w parownikach nie jest przypadkiem przyczyna tak wysookiego spalania

DEF 300 Tdi
-
misman
-

- Posty: 6073
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » ndz cze 05, 2005 11:36 pm
No a jak Ci ten "autoryzowany" gaziarz regulował ? Na oko ? Ucho ? Czy podpinał się z kontrolką do sondy, czy miał analizator.. ? Istnieje możliwość, że instalacja nadal jest niedoregulowana, np. lekko za bogato jest ustawiona, stąd może być takie zużycie. Poza tym - pokrętło za silnikiem krokowym pełni rolę pomocniczą, jako takie nie odgrywa znaczącej roli w działaniu układu - chyba, że silnik krokowy nie działa, lub automatyka zwariowała (jest źle zainstalowana

)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » pn cze 06, 2005 2:16 pm
DEF 300 Tdi
-
wojtek_pl

- Posty: 452
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wojtek_pl » pn cze 06, 2005 2:29 pm
Spokojnie. U mnie co tankowanie to większe spalanie

17, 19, a teraz ostatnie po mieście w korkach - 22
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » pn cze 06, 2005 2:44 pm
Ciagle Ci daleko do ponad 24 litrow

i to bez specjalnego stania w korkach i tylko z minimalnym uzywaniem klimy. A swoja droga o ile wiecej pala Wam w miescie i na trasie z klima

DEF 300 Tdi
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pn cze 06, 2005 4:01 pm
Antek pisze:Gaziarz-autoryzowany regulujac podlaczyl sie takim czujnikiem z diodami do zamontowanego na przegrodzie modulu z napisem "lambda gas Blitz"
No to masz taki sam gazik jak ja - mi pali tak 16/19cie (trasa/miasto)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » pn cze 06, 2005 4:35 pm
Radek666 pisze:... mi pali tak 16/19cie (trasa/miasto)
Tez tak bym chcial

tylko nie wiem jak
Z jaka predkoscia jezdzisz na trasie

Jaki wplyw na konsumpcje gazu w Twoim ma klima

DEF 300 Tdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości