Zużycie benzyny/gazu w 4,0 l Cherokee'm???

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » wt maja 31, 2005 1:23 pm

Czy to mozliwe, ze znalazlem przyczyne spadku mocy ??

Swojego czasu podczas wizyty w warsztacie mechanik zauwazyl ze rurka laczaca obudowe zaworow z kolektorem wysuwa sie z fajki. Wkleil ja wiec klejem z pistoletu. Pod wplywem temperatyry klej puscil i rurka wysunela sie prawie do konca. Dzis rano wkleilem ja silikonem i kiedy po kilku godzinach pojechalem cos zalatwic, okazalo sie ze silnik odzyskal kopa :)21 :)21 :)21

Czy to m nie przypadkiem moja autosugetia dodala skrzydel silnikowi :cry: ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6073
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt maja 31, 2005 2:31 pm

Antek pisze:Czy to mozliwe, ze znalazlem przyczyne spadku mocy ??

Swojego czasu podczas wizyty w warsztacie mechanik zauwazyl ze rurka laczaca obudowe zaworow z kolektorem wysuwa sie z fajki. Wkleil ja wiec klejem z pistoletu. Pod wplywem temperatyry klej puscil i rurka wysunela sie prawie do konca. Dzis rano wkleilem ja silikonem i kiedy po kilku godzinach pojechalem cos zalatwic, okazalo sie ze silnik odzyskal kopa :)21 :)21 :)21

Czy to m nie przypadkiem moja autosugetia dodala skrzydel silnikowi :cry: ??
Raczej zredukowanie ilości tzw. "lewego powietrza" dostającego się do dolotu z pominięciem miksera. Istotnie, szczelność układu dolotowego ma duże znaczenie dla poprawności pracy instalacji LPG (z mikserem - I i II gen.). Osobiście zmniejszyłem średnicę wewnętrzną tej rurki (przy wlocie do kolektora) o grubo ponad 60%. Zupełne zaślepianie jest niewskazane, aby zachować wentylację komory zaworowej.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » wt maja 31, 2005 3:29 pm

Czy zasysajac powietrze z komory zaworowej silnik otrzymuje go znacznie mniej niz gdy zasysa je z zewnatrz czyli z komory silnikowej ?? ?? Czy moze miec to tak zasadnicze znaczenie dla jego pracy ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6073
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr cze 01, 2005 12:23 am

Antek pisze:Czy zasysajac powietrze z komory zaworowej silnik otrzymuje go znacznie mniej niz gdy zasysa je z zewnatrz czyli z komory silnikowej ?? ?? Czy moze miec to tak zasadnicze znaczenie dla jego pracy ??
No więc... przynajmniej tak to u mnie działało - że wyjęcie tego wężyka z pokrywy zaworów spowodowało lekki spadek wolnych obrotów i nierówną pracę silnika (lewe powietrze do dolotu) - włożenie wężyka na powrót stabilizowało pracę. Dodatkowe zwężenie przelotu tego wężyka ustabilizowało pracę zupełnie. Więc jakiś tam wpływ ma :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » ndz cze 05, 2005 5:36 pm

Po uszczelnieniu przewodu odpowietrzenia komory zaworowej i regulacji u autoryzowanego gaziarza silnik odzyskal moc, pieknie pracuje, ale ... pali w miescie ponad 24 litry :)3 :)3 :)3
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » ndz cze 05, 2005 8:50 pm

Na reduktorach sa takie mosiezne pokretla, ktore pare dni temu troche odkrecil gaziarz-partacz. Po naprawieniu nieszczelnego przewodu odpowietrzajacego komore zaworowa znow nieco je wkrecilem. Potem autoryzowany gaziarz ustawial mi instalacje regulujac jedynie zaworem za silnikiem krokowym. Zastanawiam sie czy zla regulacja pokretel w parownikach nie jest przypadkiem przyczyna tak wysookiego spalania ?? ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6073
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz cze 05, 2005 11:36 pm

No a jak Ci ten "autoryzowany" gaziarz regulował ? Na oko ? Ucho ? Czy podpinał się z kontrolką do sondy, czy miał analizator.. ? Istnieje możliwość, że instalacja nadal jest niedoregulowana, np. lekko za bogato jest ustawiona, stąd może być takie zużycie. Poza tym - pokrętło za silnikiem krokowym pełni rolę pomocniczą, jako takie nie odgrywa znaczącej roli w działaniu układu - chyba, że silnik krokowy nie działa, lub automatyka zwariowała (jest źle zainstalowana :roll: )
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » pn cze 06, 2005 2:16 pm

Gaziarz-autoryzowany regulujac podlaczyl sie takim czujnikiem z diodami do zamontowanego na przegrodzie modulu z napisem "lambda gas Blitz" ?? ?? Pokrecil zaworem a po chwili powiedzial, ze teraz bedzie dobrze. No i jest dobrze jesli chodzi o kopyto i prace silnika :)2 , zdecydowanie gorzej z konsumpcja paliwa :)3 :)3 :)16
DEF 300 Tdi

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » pn cze 06, 2005 2:29 pm

Antek pisze:Po uszczelnieniu przewodu odpowietrzenia komory zaworowej i regulacji u autoryzowanego gaziarza silnik odzyskal moc, pieknie pracuje, ale ... pali w miescie ponad 24 litry :)3 :)3 :)3
Spokojnie. U mnie co tankowanie to większe spalanie :(
17, 19, a teraz ostatnie po mieście w korkach - 22
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » pn cze 06, 2005 2:44 pm

Ciagle Ci daleko do ponad 24 litrow :)16 i to bez specjalnego stania w korkach i tylko z minimalnym uzywaniem klimy. A swoja droga o ile wiecej pala Wam w miescie i na trasie z klima ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn cze 06, 2005 4:01 pm

Antek pisze:Gaziarz-autoryzowany regulujac podlaczyl sie takim czujnikiem z diodami do zamontowanego na przegrodzie modulu z napisem "lambda gas Blitz" ??
No to masz taki sam gazik jak ja - mi pali tak 16/19cie (trasa/miasto)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » pn cze 06, 2005 4:35 pm

Radek666 pisze:... mi pali tak 16/19cie (trasa/miasto)
Tez tak bym chcial :)21 tylko nie wiem jak :)20 ?? ??
Z jaka predkoscia jezdzisz na trasie ??
Jaki wplyw na konsumpcje gazu w Twoim ma klima ??
DEF 300 Tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości