Wiskoza w XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Wiskoza w XJ

Post autor: Antek » śr gru 08, 2004 5:42 pm

Wlasnie odkrylem, ze zaczyna mi padac wiskoza :)3 . Czy nabycie nowej to duzy wydatek? Gdzie szukac, zeby bylo tanie? Ile warto dac w warsztacie za wymiane? Przy obecnych temperaturach nie mam noza na gardle, dlatego moge spokojnie poszukac troche oszczedniejszego rozwiazania :)21
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr gru 08, 2004 5:46 pm

Wywal wisko i załóż elektrycznego fana.
Szybciej nagrzejesz silnik zimą, zresztą przeglądnij poprzednie tematy, sprawa wentlaka wałkowana była aż do bólu :)
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr gru 08, 2004 5:57 pm

Obecne temperatury maja niewiele do tego :) poczekaj na swiateczny korek pod supermarketem :)21

Ceny jakie widzialem 350-450zl za nowke.

Brak wiska ma jeszcze jedna wade :)21, XJ juz tak nie grzmi przy dokopaniu na obrotach.

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr gru 08, 2004 5:58 pm

No tak elektryk ma swoje zalety, ale tez jak ktos juz na forum zauwazyl trudniej nim stabilnie sterowac temperatura silnika. Tak czy inaczej przymierzam sie do nowego wisko, jednak jesli sie to okaze inwestycja zbyt czyszczaca zawarosc portfela, kto wie...
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr gru 08, 2004 6:03 pm

A ja bym zalozyl jednak wisko. Pracuje bardziej stabilnie temperaturowo. Do tego ladnie bucy :)21, elektryczny fan tez kosztuje pare zlotych a wsadzanie wentalka z jakiejs padliny ze zlomu to pomylka. Akurat XJ jest bardzo czuly i bardzo chetnie sie przegrzewa wiec nowe wisko i gra muzyka. Zreszta wystarczy wyjac i wziasc do reki chlodnice od XJ. W moim plaskim AUDI 100 1.8 mialem wieksza :)21
Elektryczny wentalek pracuje na zasadzie goraco mi to sie wlacze. Czyli silnik caly czas pracuje - grzanie do granicy zalaczenia, nagle schlodzenie, grzanie do granicy, schlodzenie. Jak masz sprawne wisko to calosc chodzi plynnie.

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr gru 08, 2004 6:05 pm

A gdzie widziales 350-450 za nowke i ile mozna dac za wymniane? Jak na razie w korku wystarcza, ze wlacza sie elektryczny wiatrak.
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr gru 08, 2004 6:17 pm

Antek pisze:A gdzie widziales 350-450 za nowke i ile mozna dac za wymniane? Jak na razie w korku wystarcza, ze wlacza sie elektryczny wiatrak.
widzialem w sklepie netowym i w ofercie paru innych dystrybutorow czesci do peepa. Zapytaj Raffikow zapewne Ci cos doradza i pomoga.
Wymiana to 4 nakretki i popuszczenie paska, jak umiesz nakrecic zegarek to dasz rade :)21
Jak masz czasomierz nareczny na baterie to mozesz nie dac rady :)21

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr gru 08, 2004 6:29 pm

W takim razie zdecydowanie wymieniam wisko :)21 , ktore licze ze nabede za niezbyt duza garsc szlestow :)16

Raffiki pomozcie...
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr gru 08, 2004 7:40 pm

...chlopaki nie placza... :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr gru 08, 2004 9:10 pm

A jak by tak elektryka dac z regulacja obrotow w zaleznosci od temperatury plynu chlodzacego oraz wylacznikiem nadpradowym (jazda w wodzie) to by chyba wszystkich zadowolilo?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr gru 08, 2004 10:34 pm

OK, ale czy to nie bedzie przypadek, ktory mozna nazwac przerostem formy nad trescia :)21
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr gru 08, 2004 11:15 pm

Antek pisze:OK, ale czy to nie bedzie przypadek, ktory mozna nazwac przerostem formy nad trescia :)21
nie no skad :)21

obserwuj i ucz sie, to objaw desperacji posiadacza jeepa :)21

jak zaczniesz miec takie objawy to szybko zmieniaj auto :)21

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 09, 2004 9:21 am

Jak chcesz używać XJ-ta w wodzie to wyłączany elektryk jest znakomitym rozwiązaniem.

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » czw gru 09, 2004 11:22 am

Antek pisze:W takim razie zdecydowanie wymieniam wisko :)21 , ktore licze ze nabede za niezbyt duza garsc szlestow :)16

Raffiki pomozcie...
Po pierwsze zamontuj oryginalne wisco a nie kombinuj z elektrycznym wiatrakiem, naszym zdaniem nie ma to sensu
Po drugie...poszło na priv

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw gru 09, 2004 12:01 pm

Antek pisze:OK, ale czy to nie bedzie przypadek, ktory mozna nazwac przerostem formy nad trescia :)21
Dlaczego? Sterownik bedzie prostszy od sterownika wycieraczek, a nie sadze aby posiadanie sterownika wycieraczek w XJ bylo w zadnym razie przerostem formy nad trescia.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw gru 09, 2004 7:41 pm

WJ Jeep pisze:Jak chcesz używać XJ-ta w wodzie to wyłączany elektryk jest znakomitym rozwiązaniem.

A ten znowu o tej wodzie :)21

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt gru 10, 2004 9:27 am

Bocian pisze:
WJ Jeep pisze:Jak chcesz używać XJ-ta w wodzie to wyłączany elektryk jest znakomitym rozwiązaniem.

A ten znowu o tej wodzie :)21
Ty też chyba wodę lubisz. Po pierwsze masz duuużo wody wokół siebie, a po drugie przecież bociany lubią brodzić, nie?

A tak na serio w Stanach zmiana wentylatora na elektryczny jest jedną z najbardziej znanych i skutecznych modyfikacji w XJ-tach, YJ-tach i ZJ-tach. Idealnie pasuje wentylator od Forda Taurusa rocznik 1990-1995.
Na kilku amerykańskich forach znalazłem jak wszyscy, którzy tak sobie zmodyfikowali wentylator chwalą sobie większą moc, lepszy dźwięk i mniejsze spalanie, więc nie wiem dlaczego Raffi napisał, że to nie ma sensu, zwłaszcza, że przydaje się właśnie w autach rajdowych, bo można wyłączyć wiatraki przed wjazdem do wody, oszczędzając na remoncie chłodnicy i wiatraka. Jak ktoś będzie chciał schemat i opis przeróbki niech da znać.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt gru 10, 2004 1:03 pm

Raffi chyba mial na mysli slaba stabilizacje termiczna silnika przy elektryku zalaczanym powyzej pewnej temperatury. Temperatura pracy nie jest stabilna tylko skacze w gore i w dol. Dlatego tutaj przydal by sie system proporcjonalny :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt gru 10, 2004 1:10 pm

Oczywiście, że system proporcjonalny. Wygląda on tak: wnetylator jest dwubiegowy i wiatrak chodzi cały czas na wolnych obrotach (tak jak nie złączone wisko), a czujnik przy termostacie włącza mu wyższe obroty. Wot i wsio, cały system. Można pobawić się z wiatrakiem jednobiegowym i sterować jego obrotami proporcjonalnie do temperatury, do uznania, co jest prostsze...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt gru 10, 2004 2:27 pm

a ja z uporem maniaka nadal twierdze ze w kwesti wiatraka to fabryki nie warto zmieniac!!

Jak zakupilem xj to mialem wisko skrecona na amen, mocy malo, palil duzzzzzzoooo, wyl jak opetany, jak sie pod maske glowe wsadzilo i dodalo gazu to ..... masakra!!

no i wymienilem wisko na nowke (aso - 340 pln) oryginal!!

autko smiga jak ta lala !! :lol:

musialem tylko wymienic sruby mocowania wiska - a tam sa calowe wiec zakupilem w serwisie catarpilara o max wytrzymalosci 10/10 chyba!!

co do elektryka to jeden mi wystarczy!! a w wodzie wisko sie i tak zchlodzi i odpusci wiec krzywdy sobie nie robi chyba ze na islandie sie ktos wybiera po gajzerach posmigac - to to co innego :wink:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt gru 10, 2004 2:56 pm

Nie chodzi o to czy się schłodzi czy nie

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt gru 10, 2004 4:30 pm

No akurat na autorytet fabryki w przypadku Jeepa to bym sie nie powolywal :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 10, 2004 5:40 pm

Elektrycznego z wylacznikiem mozesz w amoku upalania zapomniec wlaczyc :)21 i bedzie big piard.

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » sob gru 11, 2004 8:39 am

WJ Jeep pisze:
Bocian pisze:
WJ Jeep pisze:Jak chcesz używać XJ-ta w wodzie to wyłączany elektryk jest znakomitym rozwiązaniem.

A ten znowu o tej wodzie :)21
Ty też chyba wodę lubisz. Po pierwsze masz duuużo wody wokół siebie, a po drugie przecież bociany lubią brodzić, nie?

A tak na serio w Stanach zmiana wentylatora na elektryczny jest jedną z najbardziej znanych i skutecznych modyfikacji w XJ-tach, YJ-tach i ZJ-tach. Idealnie pasuje wentylator od Forda Taurusa rocznik 1990-1995.
Na kilku amerykańskich forach znalazłem jak wszyscy, którzy tak sobie zmodyfikowali wentylator chwalą sobie większą moc, lepszy dźwięk i mniejsze spalanie, więc nie wiem dlaczego Raffi napisał, że to nie ma sensu, zwłaszcza, że przydaje się właśnie w autach rajdowych, bo można wyłączyć wiatraki przed wjazdem do wody, oszczędzając na remoncie chłodnicy i wiatraka. Jak ktoś będzie chciał schemat i opis przeróbki niech da znać.
Mieliśmy na myśli XJ-ty które jeżdżą na codzień po naszych pięknych drogach oraz służą do miłych zabaw w terenie i do takich zastosowań wisco jak najbardziej sie nadaje, przynajmniej z naszego doświadczenia. Auta rajdowe to jest inna bajka...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » sob gru 11, 2004 12:51 pm

Bocian pisze:Elektrycznego z wylacznikiem mozesz w amoku upalania zapomniec wlaczyc :)21 i bedzie big piard.
Dlatego napisalem ze trzeba dolozyc wylacznik nadpradowy; lub tez proste ograniczenie pradowe.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość