comfort/power

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

comfort/power

Post autor: Antek » sob gru 18, 2004 5:17 pm

W moim XJ-ocie od poczatku, czyli od kiedy go kupilem nie dziala przelacznik comfot/power :)16 . Kiedy wciskam power nic sie nie zapla a i sposob zmiany biegow wyglada na identyczny z polozeniem comfort. Co moglo pasc i jak sie do tego zabrac? Czy jest możliwosc wyjecia klawisza bez demontarzu dolnej oslony deski ?? Mam takze martwy tempomat :)16
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob gru 18, 2004 6:14 pm

Noooooo :)21

Moj ulubiony temat czyli naprawa tempomatu :)21

Jezeli masz rocznik do91 to naprawa to pikus. Masz pod deska na wysokosci cohones duuuza zolta skrzynke, to jest to.
Jak po 91 roku to juz masz sterownik tempomatu w ECU silnika.

Poszukaj na forum juz raz opisywalem jak za pomoca prostego miernika uruchomic tempomat i co na 90% bedzie powodem awarii.

Dwa tylko miejsca i to kabelki. Jeden przy przelaczniku swiatel kierunkow tam gdzie masz sterowanie tempomatem, tam od tylu zobaczysz taka jakby szczeline i w niej wiazki kabli w czarnej twardej "rurce". W tym miejscu wlasnie w 90% z powodu ze sa zbyt twarde przelamuja siekable sterujace. Drugie miejsce to wtyczka polaczenie tego tej wlasnie wiazki kabli z instalacja samochodu, zaraz kolo rury kolumny kierownicy taka smieszna zlaczka z 4 stykami wygladajaca jak plytka drukowana,. Dwa styki z jednej i dwa z drugiej strony. Tam tez sprawdzaj miernikiem wedlug opisu jaki zamiescilem poprzednio napiecia przy poszczegolnych ustawieniach przelacznika tempomatu. Jak sie przygotujesz mentalnie wczesniej :)21 to naprawa tempomatu to jakies 15 minut. A komforcik potem na trasie spory. Jak ustawiac tempomat i jak dziala to pewnie wiesz. Gdyby juz dzialal ale nie wylaczal sie samoczynnie po nacisnieciu pedalu hamulca to przy pedale masz dwa rozowe kabelki, jeden grubszy i drugi cienszy sprawdz ten cienszy.


Co do wlacznika power/comfort to tez bez tragedii

nie rozbieraj go!!! wez do reki miernik, i sprawdz na pinie C11 TCU czy masz tam sygnal z wlacznika.

Tutaj masz lopatologiczny schemat:

http://www.jeep.avtograd.ru/Cherokee/tr ... ircuit.htm

To jest schemat tego potwornie "skomplikowanego" urzadzenia jakim jest TCU w AW4.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob gru 18, 2004 6:16 pm

heh dopiero teraz zauwazylem ze masz rocznik 92 :)21 ale wiekszosc porad szczegolnie dotyczaca przecierajacych sie kabelkow jest ta sama.

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » sob gru 18, 2004 6:35 pm

Wielkie dzieki za obszerne wyjasnienia. Mam tylko jedno ale :oops: : co to jest TCU ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob gru 18, 2004 7:21 pm

TCU - Transmision Control Unit to takie ECU dla skrzyni biegow.

Mowia na to komputer skrzyni albo sterownik albo pucha albo kij wie jak jeszcze. Umiejscowione jest z prawej strony nad nogami pasazera na wysokosci cohones :)21 Jak wlozysz tam reke to wyczujesz duza job twoju mac skrzynke. To jest TCU. Tylko nie wkladaj za gleboko reki bo to jest zaraz z brzegu.

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » sob gru 18, 2004 7:31 pm

Bociek ja widze, ze ty taki technicznie rozgarnięty jesteś i pytam się całkiem poważnie jak mogę naostrzyć nożyki w elektrycznej maszynce do golenia, bo mnie już krew zalewa przy tym goleniu.
A jesli nie Bociuś to może ktoś inny wie :cry:

Poważnie się pytam :(
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob gru 18, 2004 7:53 pm

:) problem egzystencjalny :)

generalnie ostrza sie same. Tylko w starych ruskich maszynkach byl z tym problem :) W kazdym punkcie uslugowym ostrzacym nozyczki, noze, dorabiajacym klucze Ci naostrza.

Sam nie probuj bo maszynka do gory nogami dzialac nie bedzie :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob gru 18, 2004 8:07 pm

i jeszcze, jesli sygnał do tcu dochodzi to masz rozregulowany lub uszkodzont TPS. na 90% rozregulowany.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » sob gru 18, 2004 8:19 pm

Dzieki, ale co to jest z kolei :)21 TPS?
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob gru 18, 2004 8:23 pm

Czujnik położenia/otwarcia przepustnicy, jest z przodu na przepustnicy, obok silnika krokowego. W sumię są tam dwa czujniki i oba dają sygnał odnosnie otwarcia przepustnicy (wcisniecia gazu). Jeden do ECU (jeszcze nie było to napisze od razu - Engine Control Unit czyli sterownik silnika) a drugi do TCU :D
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob gru 18, 2004 9:06 pm

Ale jemu nie dziala tylko przelacznik power/comfort :)21 jak pisze nie pali sie nawet kontrolka wiec niech lepiej nie grzebie przy TPS bo sie to skonczy dluga seria pytan :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob gru 18, 2004 10:53 pm

No ale całkiem wyraźnie pisałem że dopiero jeśli sygnał od wyłącznika dochodzi to ma sprawdzać tps..... :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob gru 18, 2004 11:22 pm

Mysle ze nawet zwalony TPS nie ma wplywu na prace power/komfort.
Jezeli byloby cos z nim nie tak to w kazdym trybie skrzynia by dziczala.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » ndz gru 19, 2004 11:27 am

Niestety nie masz racji. :)21

Przestawiony TPS właśnie objawia się brakiem kickdownu i brakiem różnicy między power/comfort.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz gru 19, 2004 11:39 am

Przy przestawionym TPS ogolnie mialby tez problemy z praca silnika.
A nie zglaszal ze mu kick down nie funkcjoniret.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » ndz gru 19, 2004 11:53 am

Niet, problemów z praca silnika nie ma, tps da sie przestawiac tylko kilka stopni i to właśnie decyduje o tym czy działa power/comfort i czy dziala kickdown :)21

Ewentualnie wolne obroty chwile mogą być posrane ale ecu sie potem nauczy i jest ok, tylko tcu taki uparty jest !
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » ndz gru 19, 2004 11:54 am

Obawiam się że bez połówki tego problemu nie rozwiążemy.... :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » ndz gru 19, 2004 7:18 pm

Czy uszkodzony - rozregulowany TPS moze być przyczyną niezałączania 4 i nadbiegu w ZJ? (nie działa także przełacznik włączania/wyłączania nadbiegu)
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » ndz gru 19, 2004 9:25 pm

To ile biegowa ZJ ma skrzynie - 5 ?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » ndz gru 19, 2004 10:26 pm

na to wygląda
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz gru 19, 2004 11:15 pm

4 biegi + OD czyli stale polaczenie czaszy konwertera.
Moze sie wydawac ze ma 5 biegow bo jak na 4 biegu spina czasze to jest spora roznica obrotow.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn gru 20, 2004 9:12 am

OD czyli over-drive to jest wlasnie 4 bieg (w kazdym razie najwyzszy) a nazywa sie tak dlatego ze ma przelozenie podwyzszajace obroty na wyjsciu skrzyni (trojka ma zwykle przelozenie 1:1 w skrzyniach 4biegowych).
Blokada sprzegla hydrokinetycznego to inna bajka i zalacza sie nie tylko na najwyzszym biegu (przynajmniej w modelu ktory ja mam). No i faktycznie blokade konwertera odzczuwa sie czasami jak przelaczenie biegu w skrzyni...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn gru 20, 2004 10:09 am

Bocian, 4ty bieg to OD. A blokada konwertera odczuwalna jako piąty bieg to torque-lock.

Homik, a ile roboty sprawdzić tps'a !??!!

Jeśli pokazuje cały czas za dużo to pewnie TorqueLock sie nie załączy.

Pozatym nie wiem jak w ZJ, ale w XJ jest jeszcze linka do automatu, i ta też może być rozregulowana....
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości