nie chce zapalic XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Sledziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt gru 10, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: slask
Kontaktowanie:

nie chce zapalic XJ

Post autor: Sledziu » pn gru 20, 2004 6:12 pm

witam.
rano zapalilem na PLG przejechalem 20 m i zgasilem silnik.po 2 godz. nie moge uruchomic silnika nawet na benzynie. wskaznik temperatury jest caly czas na 100 stopni. jak wlaczam rozrusznik spada na zero i monentalnie leci na 120 stopni.pomozcie prosze.kocham go ale nie moge sobie z tym poradzic

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn gru 20, 2004 6:40 pm

A poproś kogoś coby ci zdjął świecę jak będziesz rozrusznikiem mielił to zobaczysz czy masz iskrę. A jak wiadomo tak/nie to można podjąć jakieś kroki.

Sledziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt gru 10, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: slask
Kontaktowanie:

Post autor: Sledziu » pn gru 20, 2004 6:44 pm

sprawdzilem ma iskre

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn gru 20, 2004 7:03 pm

to znaczy, że nie dostaje paliwa. zobacz czy masz ciśnienie paliwa w magistrali - wystaczy odkręcić zaslepkę rewizji do mierzenia ciśnienia po prawej stronie regulatora na aluminiowej listwie wtryskiwaczy. Tylko nie odpalaja silnika przy odkręconej zaślepce lub załóż na nią rurkę aby ci silnika nie zasyfiło banzyną. Obstawiam na padnięty przełącznik LPG/benzyna.

Sledziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt gru 10, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: slask
Kontaktowanie:

Post autor: Sledziu » pn gru 20, 2004 7:19 pm

po prwej od chlodnicy czy szyby.zapalic i zobaczyc czy popdaje paliwo?chcialem sprobowac szokerem strtowym w filtr powietrza ale nie wiem czy to dobry pomysl.

Sledziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt gru 10, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: slask
Kontaktowanie:

Post autor: Sledziu » pn gru 20, 2004 7:22 pm

a jak to ten przelacznik to odlaczyc go i sprobowac?jak probowalem to tak jakby chcial zapalic ale bardzo niewyraznie i slabo.wylacznik mam na benzyne

Sledziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt gru 10, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: slask
Kontaktowanie:

Post autor: Sledziu » pn gru 20, 2004 7:25 pm

czemu ten wskaznik tewm. tak sie dziwnie zachowuje?

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn gru 20, 2004 7:50 pm

Znaczy się prościej - jak przekręcisz kluczyk na benzynie to silnik pompy paliwowej musi zrobić wrrrrrrrrrPUK i się wyłączyć to znaczy, że masz paliwo w układzie. Zresztą jak odpalałeś na benzynie to wiesz o jaki odgłos mi chodzi. A ten zaworek to taka ponacinana nakrętka z boku aluminiowej rurki idącej po prewej stronie pokrywy zaworów stojąc przodem do sinika. Generalnie oporność czujnika temperatury maleje wraz z jej wzrostem więc może czujnik się skończył i ECM nie odpala silnika ? Ale ten system jest na to chyba za głupi ?!?

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn gru 20, 2004 7:52 pm

a Swieci Ci sie CHECK ENGINE?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pn gru 20, 2004 7:55 pm

Wskaźnik jest taki dziwny, bo masz gdzieś przebicie na masę.
A wykręcenie samej zaślepki na listwie zasilającej nie wystarcza, czasem jest tam zaworek, który sie otwiera po wkręceniu manometru, także możesz założyć wężyk, benzyna będzie, a ty będziesz myślał, że nie dochodzi.
Sprawdź czy słychać pompę paliwa, po przekręceniu kluczyka (bez rozrusznika). Pochyl się przy zbiorniku, powinno być ją słychać.

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn gru 20, 2004 8:01 pm

pisałem wcześniej o przeczyszczeniu mas przy pudełku z przekaźnikami,
u mnie zasniedziało wszystko w pizdu i elektryka głupiała
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn gru 20, 2004 8:04 pm

ten zaworek na listwie doprowadzajacej paliwo wystarczy wcisnąć delikatnie czymś cienkim i powinno fuknąć paliwo - działa podobnie do wentyla w kole. jak sie nic nie pojawi albo tylko sie zwilży - :oops:
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Sledziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt gru 10, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: slask
Kontaktowanie:

Post autor: Sledziu » pn gru 20, 2004 8:13 pm

check eng. dziala . przekazniki w komorze silnika ?sprawdzalem tylko bezpieczniki . slysze szum ale to chyba pompa ABS. jak jest jakies przebicie na masoie to prawdopodobnie gdzie moze byc?

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn gru 20, 2004 8:19 pm

Sprawdz czy prad dochodzi do przelacznika benzyna LPG a jalepiej to podlacz plusa prosto z akumulatora do elektrozaworu od gazu wtedy musi zapalic jak ma iskre dla pewnosci podlacz i minusa z akumulatora.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Sledziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt gru 10, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: slask
Kontaktowanie:

Post autor: Sledziu » pn gru 20, 2004 8:25 pm

ok . gadalem z instalatorem tej instalacji.powiedzial ze musi zapalic na benzynie jezeli cos z instalacja jest nie tak. pozostalo wiec sprawdzenie czy dochodzi benzyna no i ten wskaznik tem.

Sledziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt gru 10, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: slask
Kontaktowanie:

Post autor: Sledziu » pn gru 20, 2004 8:27 pm

ale to jak wroce do jeepusia. do pracy musialem pojechac maluchem :(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn gru 20, 2004 8:53 pm

wskaznikiem temperatury bym sie nie przejmowal. sprawdz paliwo na listwe czy dochodzi.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn gru 20, 2004 9:20 pm

Ale jezeli do przelacznika ben gaz nie dochodzi prad to odcina prad na listwie wtryskowej.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Sledziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt gru 10, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: slask
Kontaktowanie:

Post autor: Sledziu » pn gru 20, 2004 11:14 pm

pompa wyrczy w baku. naciskalem zawor na magistrali paliwowej , ale nic nie tryska

Sledziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt gru 10, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: slask
Kontaktowanie:

Post autor: Sledziu » pn gru 20, 2004 11:30 pm

chyba nie dostaje paliwa

Sledziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt gru 10, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: slask
Kontaktowanie:

Post autor: Sledziu » wt gru 21, 2004 12:24 am

hurrrrrra odpalilem .zdiolem gume dootowa powietrz z filtra powietrza i dalem mu bardzo duza dawke samostartu(taki preparat w areozolu)potem tylko krecilem i zapalil.chodzi i na benzynie i na LPG.odlaczylem tez czujnik wzkaznika tem.moze bylo tam jakie zwarcie?narazie pracuje.nie wiem jak bedzie jutro rano , ale mysle ze ok.
dzieki wszystkim za zainteresowanie i dobre rady
pozdrawiam

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt gru 21, 2004 12:26 am

skoro tam nic nie tryska to nie dostaje paliwa

jesli pompa chodzi to mozesz miec tak jak mi sie stało, zaworek w pomie sie zablokował i pompa nie dawała paliwa chociaz brzeczała.

ale na gazie winien pracowac, chyba ze nie masz opcji odpalania nagazie.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt gru 21, 2004 9:05 am

A ja z uporem maniaka będę powtarzał opowieść o swoim przypadku .
Po prostu kiedy jest zimno i odpalimy na benzynie a zaraz potem przełączymy na gaz to jego temperatura jest tak niska , że zamrozi w pi.zdu wszystko : świece zapłonowe , kolektor , wtryski paliwa . Efekt jest taki , że nie da się odpalić nawet na benzynie . Ja wiem , że niektórzy tu pisali , że odpalają na samym gazie nawet w czasie mrozu i jest o.k. Nie wiem od czego to zależy , ale u mnie się tak nie da . To znaczy auto odpali ale po minucie pracy - motor zamurowany . Wygląda mi na to , że Śledziu miał właśnie taki przypadek .
Jeżeli się to już stanie wystarczy postawić auto na kilka godzin w ciepłym garażu , albo jeżeli się bardzo spieszymy to pomaga pięć czajników gotującej wody wylanych na kolektor i silnik od strony kolektora . No i oczywiście kręcenie na benzynie . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » wt gru 21, 2004 9:13 am

Ja wprawdzie moge przelaczyc na zimnym silniku na gaz (i jedzie), natomiast dopoki sie nie rozgrzeje musze unikac hamowania silnikiem. Czasami konczy sie wlasnie zgasnieciem, po ktorym odpalania trwa min. 2 minuty (chyba ze sie odczeka jakies 10 minut - odpala normalnie). Inna ciekawostka - calkiem zimny (po nocy na podworku), lub calkiem rozgrzany odpala 'na dotyk'. Ntomiast po przejechaniu zimnym np. 300 m i zgaszeniu = odpalanie min. 2 minuty. Co ciekawe te same objawy maja znajomi w innych zagazowanych samochodach. A - we wszystkich przypadkach odpalanie jest na benzynie.
Ciekawym - wszyscy 'zagazowani' tak maja?
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt gru 21, 2004 9:50 am

No Panowie ! Szanujcie Jeepy ! Nie odpala się zimnego silnika na gazie, trochę kultury technicznej i dobrego wychowania wobec Legendy ! Chcecie zaoszczędzić te 2 czy 3 złote na benzynie ? To całkiem bez sensu i ja tego nie jestem w stanie pojąć, bo oszczędność jest tylko pozorna. Dobre instalacje mają czujnik temp. pozwalający na automatyczne przełączenie juz na ciepłym silniku (około 35 st.), choć nie jest w nich niemożliwe odpalenie od razu z gazu, ale trzeba się postarać. U mnie z takim czujnikem przełączało się na gaz po około 4 minutach jazdy.
Także z sercem, Panowie, i z głową tyż !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości