Strona 1 z 2
XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: sob paź 10, 2015 7:47 am
autor: Wojtek_W
Zakonczylem zwiazek z Ramem szybciej niz mialem zamiar, ale zeby sie troche umartwic sprawilem sobie commandera.
Ktos tu ma taki wynalazek? Bo mam kilka pytan
W porownaniu z Ramem jest malutki.
Ram w porownaniu z PIPem jest (o zgrozo! ) calkiem niezle wykonany i przemyslany.
Projektanci do kwestii ergonomii podchodzili tak nonszalancko jak poprzedni wlasciciel do kwestii formalnych. Od 3 lat nie bylo przegladu a od 2 OC. Kamizelka jaka nosil odrobine tlumaczy sprawe
Zeby nie bylo ,ze zaniedbane byly tylko formalnosci, bo stan techniczny tez odbiega od idealu. Wlasciciel wychodzil z zalazenia,ze skoro jezdzi to nie jest zeupsty. Co by wyjasnialo dlaczego jego Haras niekoniecznie chcial jezdzic jak powinien. Krotka, ale mila rozmowa o motocyklach, wyjazdach , bo okazalo sie,ze enduraka tez ma i cena spadla z bardzo atrakcyjnej do absurdalnie atrakcyjnej. Wyplacilem szelesty , przybilismy piatke i pojechalem szukac SKP zalatwiajac przy okazji OC przez telefon. Gosc na stacji SKP wbil przeglad bez fochow zgalszajac tylko uwagi co do stanu ogumienia, razacych brakow w oswietleniu czy rozdupconego w mak lozyska tylnego kola. Korzystajac z obecnosci FOTA S.A. obok dolalem do tylnego mostu jeszcze oleum za 100 pier**nych peelenow za lytr i pojechalem do chalupy 300 km z radkiem rozkreconym prawie na maxa.
Dojechalem bez problemu. Pudlo spalilo nicale 10 na 100. Ergonomia jest porazajaca, jakosc wykonania zenujaco niska jak na flagowy model. Generalnie po Ramie juz mnie to nie przeraza i ciesze sie na kolejny zimowy projekt. W planach maly lift, atki, wyciagarka, jakies oslony i elo. Alenjapierw gruntowne odszczurzanie.
Stayed tuned.
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: sob paź 10, 2015 7:50 am
autor: Wojtek_W
Aha, jest na gnojowke.
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: sob paź 10, 2015 8:31 am
autor: Sygma
no to jak na gnojóweczkę... to sprawdź wtryskiwacze
dokładnie sprawdź
ich się nie regeneruje (choć niektórzy próbują) tylko wymienia na nowe.. a to koszt z robocizna jakieś 9k PLN
a tu... lift 2", wyciągarka i customowy stalowy zderzak

Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: sob paź 10, 2015 8:46 am
autor: apede
Bardzo mądra rejestracja

Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: sob paź 10, 2015 11:01 am
autor: Mroczny
a mnie się to pudło podoba. Jako jeden z niewielu wynalazków tej marki
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 7:34 am
autor: Wojtek_W
Ok,
Wycie opanowane. Lozyska ataku wymienione razem z tuleja rozprezna i uszczelniaczem.
Cisza jak w kosciele. To znaczy,ze bezszelestnie jakby Sygma nei wiedzial.
Lekki gwizd jeszcze przy odpuszczani gazu, ale doslownie szczatkowy. Przejade kilkadziesiat kilometrow i usuniemy , bo nie ma zdupionych podkaldek tylko normalna regulacja.
Zostaje jeszcze kwestia ujowego nadmuchu, a to nie wina kabinowego, bo go zwyczajnie nie ma.
Klapy sie jakies przycinaja. Rozbieral to ktos?
Do wymiany/naprawy zostalo
- nadmuch
- check engine (EGR poza zakresem)
- dojscie do strzalu z czujnikami cisnienia w kolach
- gruntowne pranie.
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 7:39 am
autor: Wojtek_W
aaa.. wtryski .
Jako ,ze naped silnik + skrzynia to mercedes wtryski sa dostepne bez zadnych problemow. Uzywki, regenerowane, nowe.
Ceny generalnie od ~100 i kazdy normalniejszy zaklad ogarnia.
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 7:50 am
autor: Sygma
regenerowane odpuść
to tylko ściema... za którą trzeba płacić
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 8:00 am
autor: Wojtek_W
Dupa. Pipa.
Blotojadami za duzo nie jezdze, ale zakladem u siebie w Mercu regenerowany i problemow nie bylo. Zreszta za poleceniem jednego goscia z tego forum. Moj mechanik zaklada pewnie kilka w tygodniu i specjalnych problemow nie ma.
Wczoraj wlasnie mielismy w czasie grzebania pipa dyskusje na ten temat. Twierdzi,ze jak fachowiec ogarniety to zrobic potafi. Kim,ze ja jestem,zeby z tym dyskutowac? Skoro auta naprawiane przez niego jezdza i problemow nie ma to wierze w co mowi.
Wiekszym porblemem jest to,ze wal jest nierozbieralny, nieregenerowalny i nie wystepuje jako zamienik. Krzyzaki sa zaciniene na stale w ameliniowym (!) korpusie co w praktyce uniemozliwia jakakolwiek sensowna naprawe we wlasnym zakresie. I w tym momencie kwestia wiekszych kol i liftu staje pod znakiem zapytania.
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 8:13 am
autor: Sygma
Wojtek, jakie masz wtryskiwacze w nim ?
Piezo czy elektromagnetyczne ?
Kto jest ich producentem ? Bosch, Siemens, Delphi czy Denso ?
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 8:25 am
autor: Wojtek_W
Nie wiem.
Wystarczy mi zapewnienie,ze tak dlugo jak to silnik mercedesa to po pierwsze nic sie nie powinno z nimi dziac ,w comoge uwierzyc, bo mialem 2 merce w deislu. Po drugie sa mi w stanie zapewnic bardzo rozsadna cenowo alternatywy gdyby cos trzeba bylo zrobic. W co tez jestem w stanie uwierzyc patrzac patrzac na dotychczasowa wspolprace.
Zreszta z autem slubu nie biore i nie dam 10k za komplet wtryskow albo wal napedowy do strucla za 40, bo jeszcze mnie nie powalilo.

Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 8:30 am
autor: Sygma
Nie znam auta GC/Commander z silnikiem 3.0 v6 CDI, gdzie zakładanie regenerowanych wtryskiwaczy było w dłuższej perspektywie udane.
Każde kończyło się założeniem nowych.
Te które znam mają założone BOSCH 0445115 064 ....... czyli piezo.
Na szybko....
Z punktu widzenia możliwości naprawy najlepiej wybrać samochód, w którym jest klasyczny wtrysk common rail firmy Bosch. Z regeneracją wtryskiwaczy tego typu radzą sobie praktycznie wszystkie warsztaty specjalistyczne, przy czym oczywiście od staranności i uczciwości zależy efekt finalny. Wtryskiwacze elektromagnetyczne Delphi są również naprawialne, przy czym tu prawie zawsze niezbędna jest także wymiana końcówki, aby móc zakodować wtryskiwacz po naprawie. To podraża koszt naprawy, a bez kodowania silnik będzie pracował niezbyt równo. Elektromagnetyczne wtryskiwacze Denso są zwykle najtrwalsze, ale naprawa jest wykonalna tylko wtedy gdy są części zamienne. Z tym bywa różnie.
Jeżeli chodzi o wtryskiwacze piezo, to zarówno Delphi (niezwykle rzadkie), jak i Bosch są nienaprawialne. W przypadku Siemensów (Continentali) pojawiły się ostatnio końcówki wtrysku, możliwe jest też kasowanie luzu na popychaczu, co powoduje, że ich naprawa powoli zaczyna być możliwa. To jednak dotyczy niektórych modeli, głównie z silnikami PSA 2.0 HDi 16V (i ich odmian stosowanych w Fordach Mondeo IV, Focusach, Galaxy i S-Max oraz Volvo S40 i S60).
Czytaj więcej na
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... gn=firefox
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 8:34 am
autor: Sygma
i jeszcze....
http://autazfrancji.blogspot.com/2013/1 ... warie.html
Na wstępie trzeba zaznaczyć że obecnie regeneracji podlegają jedynie wtryskiwacze pizoelektryczne Siemensa. Niestety ciągle nie można zregenerować wtryskiwaczy pizoelektrycznych Bosch, Delphi, Denso. Regeneracja pizowtrysku Siemensa jest związana z kosztem 600 zł wzwyż - wiąże się to z wysokimi cenami części oraz potrzebą posiadania odpowiedniego wyposażenia pracowni.
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 8:42 am
autor: Wojtek_W
A ile znasz CRD w ktorych wymieniano wtryski? Biorac pod uwage ile jest na allegro to pewnie niewiele.
Mozesz mnie wklejac teksty z Interii ile tylko chcesz.Nie dam im wiary nawet na krzte tak dlugo jak osoba, ktorej ufam mowi inczej.
Jedzimy razem juz spooro lat. Moje auta sa obslugiwane tak samo od wielu. Nie zlicze ile tysiecy kilometrow przjechaly bezawaryjnie. Pomylek prkatycznie nie bylo, a nawet jesli mialem watpliwosci to koniec koniecow i tak wychodzilo na jego nie moje. Myslacy czlowiek wyciaga z tego wnioski.
Do tej pory jak mowil,ze sie rozleci to sie rozlecialo. Jak mowil,ze wytrzyma to wytrzymywalo. Wiec jak mi mowi bez mrugniecia okiem, ze wtryski opanuje w normalnych pieniadzach na tip-top to nie bede tego kwestionowal.
Co zresztajest dosc logiczne biorac pod uwage,ze to jedna z najpopularniejzycm marek na swiecie. Robiaca diesle od zawsze a aktualnie produkujaca jedne z najlepszych (jak nie najlepsze ) silniki diesla na swiecie. Ktore jezdza w autach miejskich, dostawczych, taxowkach i calej reszcie.
Na prawde wierzysz,ze nie opraowano jeszcze alternatywy? Szczegolnie w Polsce.
Bo ja nie jestem tak naiwny.
I zaden gowno-wpis na interii tego nie zmieni.
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 8:43 am
autor: Wojtek_W
Sygma pisze:i jeszcze....
http://autazfrancji.blogspot.com/2013/1 ... warie.html
Na wstępie trzeba zaznaczyć że obecnie regeneracji podlegają jedynie wtryskiwacze pizoelektryczne Siemensa. Niestety ciągle nie można zregenerować wtryskiwaczy pizoelektrycznych Bosch, Delphi, Denso. Regeneracja pizowtrysku Siemensa jest związana z kosztem 600 zł wzwyż - wiąże się to z wysokimi cenami części oraz potrzebą posiadania odpowiedniego wyposażenia pracowni.
Taa.. wpis z 2013 roku.
Na gownoblogu anonimowym.
Zrodlo bardzo wiarygodne. Serio lykasz wszystko jak pelikan rybe?
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 8:50 am
autor: Sygma
Ile znam ?
dokładnie 3 .... w których były wymieniane. Jeden nawet stoi w tej chwili i czeka na wymianę. Naganiane ma jakieś 600k km.
Wojtek_W pisze:Taa.. wpis z 2013 roku.

a coś zmieniło się od 2013 roku ?
dałem Ci jako przykład informacji, że z regeneracja nie jest tak jak opowiadają.... albo opowieści tyczą się wtryskiwaczy Bosch'a ale elektromagnetycznych a nie piezo
jeżeli masz info o regeneracji tego typu wtryskiwaczy... to wstaw
może być nawet blog anonimowy
wszystko do potwierdzenia
więc zanim zaczniesz mi wtykać od pelikanów... proponuje zgłębić temat
byś nie musiał potem odszczekiwać pod stołem

Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 9:09 am
autor: Wojtek_W
Wez Ryszard ie ogarnij. Serio.
Moj ma najechane 170k prawdziwego przbiegu, bo nawet opony sa fabyczne.
Dales mi przyklad gownowpisu dwuletniego, ktory nawet nie jest przykladem .
O moim zakldzie, o ktorym mowie juz nawet nie wspomne, bo bede niewiarygodny.
Ale pomysl tak logicznie.
Co jest bardziej wiarygodne? 2 letni gownowpis z anonimowego blogu czy chocby firma goscia , ktora pompy i wtryski rob od ponad 30 lat?
Pierwsza z brzegu
http://www.hoffman.auto.pl/wtryskiwacze ... yczne.html
Firmy nie znam i nigdy nie bylem. Ale jakbym mial porownac wiarygodnosc tych 2 zrodel to chyba nie mamy watpliwosci, nie ?
Mozesz pogoglowac w temacie regeneracji wtryskow piezo, bo widze ze lubisz. Ja bardziej bede cenil opinie fachowcow z ktorymi mam do czynienia na codzien. Nawet na forum mamy goscia co na wtryskach zjadl zeby.
W temacie wtryskow z mojej strony to tyle.
Jakbys chcial cos dodac w temacie nadmuchow albo EGRu t chetnie poslucham.

Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 9:20 am
autor: Sygma
zadzwoniłem (zrób to samo)
mogą sprawdzić.. ale brak możliwości regeneracji
to już pod stół idziesz czy... jeszcze chcesz spróbować coś innego dać do sprawdzenia ?
najlepiej jakiś namiar na firmę, która to zrobi
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 9:32 am
autor: Wojtek_W
Ale ja niechce z niczym probowac. Czasu tez nie mam na dzwonienie po warsztatach w ktorych w moja noga nie stanie.
Na stronie jest jasno napisane,ze naprawiaja (300 CDI). Nawet jaka maszyna. Na innych stronach tez jest. Moj mechanik mowi,ze jego zaufany gosc od wtryskow zalatwi mi w razie potrzeby ( malo prawdopodobne ) nowe/naprawione/zregenerowane to mu wierze. Wszyscy dookola mowia,ze nie ma potrzeby wydawnia 9k na wtrysk a Ty wklejasz mi 2 letnie bzdety z anonimowego bloga w internetach. No miej ze litosc.
Jak czujesz potrzebe zycia w przeswiadczeniu,ze trzeba wydac 9k to prosze Cie bardzo. Ja mi (tfu!tfu!) padnie to wymienie jednego za ~200 zeta sztuka i bede jezdzil dalej, a Ty dalej bedzie twierdzil,ze to niemozlwe , bo sa nienaprawialne/nieregenerowalne, bo czytales notke z 2013 roku.. Tyle z mojej strony w temacie wtryskow, bo nie o nich temat.
Pomysl na klapy? Egr?

Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 9:41 am
autor: Sygma
Wojtek....
wstawiłeś linka do firmy z uszczypliwym komentarzem, to zadzwoniłem. Odpowiedź była jasna : mogą sprawdzić ale nie robią regeneracji bo są nieregenerowalne.
Skoro masz magika który robi więcej niż inni, to daj namiar... a zadzwonię i to potwierdzę.
Klapy, EGR ?
Oczywiście, że są pomysły.... ale po zamknięciu tematu wtryskiwaczy
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 9:44 am
autor: Wojtek_W
Masz prawo miec inne zdanie i wierzyc w co tylko przeczytasz w internetach.
Dla mnie temat wtryskiwaczy jest zamkniety. Kopac sie z koniem zamiaru nie mam.
To dawaj pomysly.
Moze jakis merytoryczny wklad w watek i problem bedziesz w konu mial.Bo narazie to slaabo.

A jak myslisz,ze bede sie z Toba bezowocnie sie przekomarzal o wtryskach, bo wtedy mi podasz jak naprawic klapy to jestes w bledzie.
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 9:58 am
autor: Sygma
no to szyderuj sobie dalej
i rozbieraj sobie sam
Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: pt paź 23, 2015 10:06 am
autor: Wojtek_W
Ok.
Bez Twojej pomocy uwarunkowanej kontynuacja glupiej dyskusji o wtryskach na pewno nie dam rady.
Musi Ci naprawde brakowac partnerow do dyskusji jak takie warunki probujesz stawiac.
Liczylem raczej na rade w stylu: zwykle przycina sie klapa zamkniety/otwarty obieg , ktora znajduje sie za schowkiem, ale jak za taka rade musze gdies odzwonic po obcych warsztatach i udowadniac kompetencje ludzi, ktorzy juz je nieraz udowodnili to podziekuje.
Mysle,ze jednak dam rade bez wymuszonej pomocy.

Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: sob paź 24, 2015 5:08 pm
autor: Marcingalloper
Ja nie zapomnę jak @kzh chciał ode mnie 100zł za pomoc

Re: XK/XH - Commander - pytania i odpowiedzi
: sob lis 14, 2015 6:47 pm
autor: s3R
To Grand jest chyba napędowo i silnikowo w 100%.
Wał sobie zrobisz nowy jak trzeba będzie
Lift, koła mu i w teren !