Problemy z silnikiem 2.5 YJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

JEEP-YJ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr maja 19, 2021 10:42 am

Problemy z silnikiem 2.5 YJ

Post autor: JEEP-YJ » śr maja 19, 2021 10:45 am

Witam wszystkich zorientowanych !

3 Lata temu kupiłem ładnie prezentującego się białego YJ-ta, który już w drodze powrotnej odmówił posłuszeństwa, ale powiedzmy, że wartość transakcji była na tyle atrakcyjna, że uwzględniłem w niej średni stan silnika oraz ewentualne remonty.

Przechodząc do sedna - podczas pierwszego remontu została zrobiona "góra" (plan głowicy, gniazda zaworów), brak jakichkolwiek efektów i czarna chmura z komina, dlatego w ślad za tym poszedł drugi remont - dół (szlif bloku, nowe pierścienie, szlif wału korbowodowego, nowe panewki, nowe pierścienie, szlif cylindrów).

Rezultat:
- ciśnienie oleju max
- chmura z komina zniwelowana
- brak mocy
- uwydatniony stuk z silnika, niezależnie zimny czy ciepły ( przed pierwszym remontem oraz po nim również występował, ale zdecydowanie dużo słabszy/cichszy), wydobywa się prawdopodobnie spod klawiatury
- wysokie spalanie
- nierówna praca silnika

Oczywiście zakładamy pewne normy tego silnika i zdaję sobie sprawę, że nie jest to demon prędkości, ale przy jeździe pod delikatną górkę na asfalcie, czasami 4 bieg nie wystarczy żeby go na nią wtoczyć, nie wspominając już o zachowaniu przyzwoitej prędkości dla nie spowalniania ruchu ulicznego.
Od pewnego czasu z zaobserwowanego spalania w przedziale 12-15 zrobiło się o 50% więcej.

Pytania zatem są następujące:
- czy możliwe jest, że jeżeli osoba składająca silnik pomyliła kolejność ułożenia popychaczy daje to takie efekty ? (Na popychaczach nie ma żadnego zakresu regulacji ich ustawienia)
- defekt wałka ?
- popychacze do wymiany ? (szklanki, popychacze i wałek nie były wymieniane)
- czy rozrząd mógł się przestawić (łańcuch) ?
- znajomy mechanik polecił sprawdzenie luzów zaworowych, czy to właściwa droga ?

Problemem tego wranglera jest to, że tam gdzie stacjonuje, w najbliższej okolicy nikt nie chce się podjąć jego dalszej naprawy, zwłaszcza, że to już wkładanie rąk "po kimś" kto też nie jest w stanie wyprowadzić z problemu do końca..

Osoby zorientowane w temacie proszę o merytoryczną pomoc lub jeżeli znajdzie się ktoś chętny do naprawy z zachodniopomorskiego ewentualnie pomorskie (okolice Człuchowa), wielkopolskie (okolice Piły) to proszę o kontakt.

Z góry dzięki za ewentualną pomoc.

Awatar użytkownika
ZbychoS
 
 
Posty: 7453
Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
Lokalizacja: Siedlce

Re: Problemy z silnikiem 2.5 YJ

Post autor: ZbychoS » śr maja 19, 2021 3:29 pm

JEEP-YJ pisze:
śr maja 19, 2021 10:45 am
Witam wszystkich zorientowanych !

(...)

Oczywiście zakładamy pewne normy tego silnika i zdaję sobie sprawę, że nie jest to demon prędkości, ale przy jeździe pod delikatną górkę na asfalcie, czasami 4 bieg nie wystarczy żeby go na nią wtoczyć, nie wspominając już o zachowaniu przyzwoitej prędkości dla nie spowalniania ruchu ulicznego.
Od pewnego czasu z zaobserwowanego spalania w przedziale 12-15 zrobiło się o 50% więcej.

(...)
Jakie koła założone ??
***** USA

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problemy z silnikiem 2.5 YJ

Post autor: Misiek Cypr » śr maja 19, 2021 3:54 pm

A to jest silnik na gazniku, czy wtrysku?

Ten silnik, to slabawy jest, ale stukow nie powinno byc, ani kopcenia. Stuki i kopcenie moga byc tez wynikiem rozjechanego zaplonu, gaznika, wycignietego napedu rozrzadu.

Jesli stuki sa z pokrywy zaworowej, to luzy na samych konikach moga byc, luzy zaworowe jako takie zle ustawione, pomieszane laski popychaczy niweluje sie ustawieniem luzow zaworowych.

Na jakim paliwie jezdzisz? Jest Gaz?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Problemy z silnikiem 2.5 YJ

Post autor: Zbowid » śr maja 19, 2021 5:16 pm

Ja bym zmienił buty..ciężkie buty wpływają na spalanie - każdy to potwierdzi.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Problemy z silnikiem 2.5 YJ

Post autor: jradek » śr maja 19, 2021 7:38 pm

Ujowr paliwo potrafi stukac w silniku. Auto traci wigor, a spaliny dziwnie smierdzą.

Źle zrobiona głowica bedzie robic to samo.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Problemy z silnikiem 2.5 YJ

Post autor: jradek » śr maja 19, 2021 7:51 pm

Pozamieniane popychacze wyrobią sie w nowych miejscach i szybko trzeba będziw ponownie ustawieć luzy zaworowe.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
tasior
Posty: 320
Rejestracja: pt lut 15, 2008 3:40 pm
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Re: Problemy z silnikiem 2.5 YJ

Post autor: tasior » śr maja 19, 2021 8:40 pm

sprawdź kompresję (ciśnienie sprężania)
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: Problemy z silnikiem 2.5 YJ

Post autor: goralski » czw maja 20, 2021 6:20 pm

Ja stawiam na rozrząd
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

JEEP-YJ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr maja 19, 2021 10:42 am

Re: Problemy z silnikiem 2.5 YJ

Post autor: JEEP-YJ » wt maja 25, 2021 9:00 pm

Jak już pisałem w treści:
- ciśnienie oleju max
- chmura z komina zniwelowana

Koła - 33
Silnik - na wtrysku
Jazda na PB 95 czasem 98
Brak LPG

Spalanie - tu nie chodzi o to, że ono jest duże, od takiego auta nie oczekuje się małego, problemem jest miara porównawcza, a konkretniej to, że po remoncie radykalnie wzrosło i nic nie przekłada się na rezultaty.

Jeżeli chodzi o kapcie - wszystko się zgadza, mam pełną świadomość, że im większe tym to auto będzie słabsze, ale mimo wszystko nie do tego stopnia. Wzniesienie na drodze krajowej dla tego pojazdu to jest bieg 4 lub nawet 3.

Na popychaczach brak regulacji, ale też padła taka myśl, że zostały pozamienianie.

Czy są chętni do podjęcia się naprawy ? Promień 100-200 km od 78-400

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość