Strona 1 z 2

XJ - montaż wyciągarki

: pn sty 17, 2005 7:12 pm
autor: kawalczewskip
Czy ktoś kiedyś montował wyciągarkę w XJ. Spotkałem sie z opinią i widziałem jednego XJ, którego właściciel wzmocnił na całej długości podłużnice, zdemontował podłoge i wstawił do środka rurki 2-calowe i coś tam jeszcze, tak że praktycznie połączył blache podstawy wyciagrki z hakiem z tyłu. Bo bez tego zastosowanie wyciagarki podbnież grozi rozerwaniem "syfa"?
Czy wzmocnienie podłużnic jest rzeczywiście konieczne?
A jeżeli tak to może macie jakiś sprawdzony patent.

: wt sty 18, 2005 10:38 am
autor: kawalczewskip
Czy nikt nie używa wyciągarki w XJ ?? ?? ??
Prosze o pomoc !! !!

: wt sty 18, 2005 10:40 am
autor: WJ Jeep
Widziałem gdzieś w internecie piękną instrukcję montażu, jak będę miał chwilę to odnajdę, bo przecież nie masz rozebranego pół syfa i nie stoisz z robotą? :wink:

: wt sty 18, 2005 10:56 am
autor: kawalczewskip
Wyciągara T-MAX 12500 lgs kupiona, leży i czeka. :D
Zrobiłem tak jak radzili koledzy z forum, najpierw wyciagarka a potem reszta. Więc troche mogę poczekać.
Dzieki za odzew :)2 .

: wt sty 18, 2005 11:05 am
autor: WJ Jeep
No ale wiesz o tym, że musisz przygotować się także na wymianę zderzaka?

: wt sty 18, 2005 12:23 pm
autor: Stiopa
Bym napisał kto w Krakowie to dobrze robi i nawet ma swoją stronę w necie , gdzie jest XJ zrobionyw tym zakładzie , ale pewnie by mnie zjedli za kryptoreklamę . :D Wpisz sobie w wyszukiwarce "pracownia metalu" albo "metal tuning" to pewnie trafisz .
Żadnych rur przez całe auto nie trzeba ciągnąć . Trzeba natomiast , jak to WJ Jeep napisał zmienić zderzak . Można kupić firmowy , albo kazać sobie zrobić . :)2

: wt sty 18, 2005 2:57 pm
autor: Eskapada
Stiopa pisze:Bym napisał kto w Krakowie to dobrze robi i nawet ma swoją stronę w necie , gdzie jest XJ zrobionyw tym zakładzie , ale pewnie by mnie zjedli za kryptoreklamę . :D Wpisz sobie w wyszukiwarce "pracownia metalu" albo "metal tuning" to pewnie trafisz .
Żadnych rur przez całe auto nie trzeba ciągnąć . Trzeba natomiast , jak to WJ Jeep napisał zmienić zderzak . Można kupić firmowy , albo kazać sobie zrobić . :)2
Nie masz racji Stiopa bo ja juz kilka razy zapodawalem link do pracowni....i moderatorzy nie mieli nic a a nic przeciwko temu
to nie jest zaden rodzaj hienowania ani auto reklamy tylko pomoc kolezeńska :)2 :)2 :)2

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=10958

: wt sty 18, 2005 4:49 pm
autor: WJ Jeep
Tu masz to co chciałeś, szukałem godzinę!!
http://www.off-road.com/jeep/cherokee/2 ... index.html

: wt sty 18, 2005 6:18 pm
autor: kawalczewskip
Dzięki. Czyli wygląda na to, wzmacnianie podłużnic nie jest potrzebne.
To co widać to wymiana na odpowiedni zderzak z platrformą pod "wincha".

: wt sty 18, 2005 6:26 pm
autor: WJ Jeep
A po co wzmacniać? :o Przelicz sobie nośność liny (przekrój x wytrzymałość) i porównaj z nośnością podłużnicy (podwójny przekrój x wytrzymałość, ale już mniejsza). Są olbrzymie zapasy, chyba że podłużnice są spróchniałe, wtedy lepiej zostać w domu :wink:
Ważnym momentem jest prawidłowy dobór wielkości i liczby łączników (śrub), a także odpowiedni dobór wsporników zderzaka uwzględniający mimośrodowe działanie siły od wyciągarki.

: wt sty 18, 2005 8:07 pm
autor: PKi
rozwiązanie quick & dirty, zrobione w dwa wieczory ze spawaczem z odpadów....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co sądzicie o tym ??

Wzmocnienia ramy 10mm
zderzak i płyta 8mm
uchwyty na szekle 12mm

: wt sty 18, 2005 11:40 pm
autor: homikk
ta blacha po skosie to rozumiem osłona zawieszenia?

: śr sty 19, 2005 8:51 am
autor: Stiopa
PKi pisze:rozwiązanie quick & dirty, zrobione w dwa wieczory ze spawaczem z odpadów....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co sądzicie o tym ??

Wzmocnienia ramy 10mm
zderzak i płyta 8mm
uchwyty na szekle 12mm
Wygląda wery ocień charaszo . :)2 :)2 :)2

Ale nie chciałbym się z tym spotkać oko w oko swoim autem . :D :D :D

: śr sty 19, 2005 12:31 pm
autor: WJ Jeep
Te grubości są mocno przesadzone - chyba sporo waży to ustrojstwo, ważyłeś może? Będziesz chyba musiał dać podkładki półcalowe, albo i większe pod sprężyny, żeby wypoziomować syfa.

: śr sty 19, 2005 12:50 pm
autor: Kasprol
W Krakowie Pracownia metalu czyli Jacek wykonuje repliki zderzaków ARB i waza około 40kg + wyciagarka i masz juz około 100kg :lol: :lol: :lol:

: śr sty 19, 2005 12:56 pm
autor: Stiopa
Kasprol pisze:W Krakowie Pracownia metalu czyli Jacek wykonuje repliki zderzaków ARB i waza około 40kg + wyciagarka i masz juz około 100kg :lol: :lol: :lol:
Wyciągarka powerwinch 8000 lbs to ok. 30 kg . A wiec razem dopiero 70 kg . :D :D :D

: śr sty 19, 2005 1:00 pm
autor: WJ Jeep
Oj, ten zderzak PKi-ego waży chyba więcej niż cztery dychy...

: śr sty 19, 2005 1:10 pm
autor: Kasprol
raczej mniej :lol:

: śr sty 19, 2005 1:30 pm
autor: WJ Jeep
A może i mniej. Nie ma blach pod reflektorami tylko rury. No własnie jestem ciekaw. Normalnie w Stanach to robią zderzaki z blachy gr. 5mm i 3mm

: śr sty 19, 2005 6:32 pm
autor: PKi
Wazy nieco ponad 40kg plus winch 36kg.

Znajac siebie jeszcze konstrukcja nieco sie zmieni. Waga pewnie zostanie taka jaka jest.

: czw sty 20, 2005 12:03 am
autor: Twardy
witam i miło mi że tak sądzicie :D
PKi przedłuż mocowanie do podłużnic wyprofilowanymi blachami wzdłuż na zewnątrz ( ok. 30 cm dalej masz oryginalne otwory. za bardzo są skupione siły, zbyt cienkie podłużnice i możesz mieć problem z utrzymaniem konstrukcji w poziomie. pozdrawiam wszystkich
P.S.
mogę się jakiś czas nie oddzywać bo neta mam w domu a wracam o dziwnych porach ostatnio :oops:

: czw sty 20, 2005 9:18 am
autor: Stiopa
He he he !! Witaj Gościu . Dziwne pory ? Późne powroty ? Do roboty sie weź a nie tylko dupy i browar do spodu . :)21 :)21 :)21

: czw sty 20, 2005 11:10 am
autor: TTom
A czy ktoś może zapodać namiary na tego gościa w Krakowie co robi repliki ARB? Jak to wychodzi cenowo w stosunku do orgiału? Pozdro -Tomek

: czw sty 20, 2005 11:46 am
autor: Stiopa

: czw sty 20, 2005 11:27 pm
autor: Twardy
a może tak ??

Obrazek
Obrazek
Obrazek