3cm pierscienie dystansujace na piasty

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

3cm pierscienie dystansujace na piasty

Post autor: pan.boczek » śr sty 26, 2005 3:57 pm

myslicie, ze cos takiego sie sprawdzi?
pierscien odsadza kolo na 3 cm.
czy kolo bedzie obcieralo przy skretach?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... RK:MEWA:IT
LRD3

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » śr sty 26, 2005 4:03 pm

a po grzyba Ci te pierścienie????
:o Tzn. na powaznie co maja dać i co chcesz na tym zyskać??? Poszerzenie, zwiększenie rozstawu kól??
Lepiej zastosować felgi z offsetem -25 np Mangels 8x15 of-25.
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr sty 26, 2005 4:26 pm

maja dac wyglad - fakt, ze to zwiekszy mase nieresorowana,
ale efekt wizualny bedzie taki sam jak przy bardziej
odsadzonych felgach. ale zaoszczedzi mi miejsca w garazu
- nie bede musial trzymac drugiego kompletu felg.
chodzi tylko czy nie beda obcieraly...
LRD3

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr sty 26, 2005 9:42 pm

A wiesz ile kosztuja przednie lozysko piasty do Jeepa? :)21
Jedna piasta tyle co te wszystkie dystanse.
:)21

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr sty 26, 2005 9:47 pm

po jaka cholere ci dystanse przyjedz do Krakowa 3-4 dni lift 2" zrobiony załozysz koła 31" i bedzie wygladał super :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr sty 26, 2005 9:53 pm

Kasprol pisze:po jaka cholere ci dystanse przyjedz do Krakowa 3-4 dni lift 2" zrobiony załozysz koła 31" i bedzie wygladał super :lol: :lol:
chyba 3-4 godziny !! a reszta na wytrzezwienie i ewentualn e zwiedzanie grodu kraka !! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » śr sty 26, 2005 10:56 pm

nie beda obcieraly o nic. Wszystko wytrzyma z palcem w d.......
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw sty 27, 2005 9:13 am

ja daje 3-4dni bo resory trzeba dac do kowala dołozyc jedno pióro bo składanie i rozkładanie to pestka :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw sty 27, 2005 9:45 am

Dystanse grubości 3cm są słabym rozwiązaniem. Nie chodzi wcale o wzrost masy nieresorwanej, ale tak jak Bocian sugerował o znaczne obciążenie piasty, która w XJ-cie jest zespolona z łożyskami (nowa w serwisie to zdaje się 1200 zł). Krótka to będzie radość. Lepiej założyć odsadzone felgi (też zwiększą mimośród, ale nie aż tak), ewentualnie dystanse, ale maks. 10mm.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw sty 27, 2005 10:12 am

jak dasz inny ET to tak samo obciaza lozyska jak i dystans cudow nie ma :) zakadajac ze o tyle samo mm sie odsadzi

a co do lozyska to teoretycznie napewno sa bardziej obciazone a czy od tego sie az tak szybko koncza?????? ?? ja mam w osobowce 22mm na strone+bardzo twarde zawieszenie(KIT)i zrobione 140tys bez oznak zuzycia-wiec mysle ze az tak nie nalezy sie tego bac no chyba ze te lozyska w jeepie sa az tak wadliwe
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » czw sty 27, 2005 10:16 am

okej - dzieki za te opinie. chyba rzeczywiscie sklonie sie ku zalozeniu
innych felg, ale troche szerszych, tak zeby nie byly odsadzane.
ale wtedy tez bedzie trzeba zalozyc troche szersze kapcie.
np. felge 8"/15" i obuje to w BFG ALL-Terrain 30x9,5R15.
wtedy obedzie sie na razie bez liftu, bo profil kola bedzie
prawie jak orginalny (225/70R16).
jedynie przy skretach bliskich maksymalnemu moze troche obcierac...
LRD3

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » czw sty 27, 2005 10:16 am

Mialem w Cherokee'm XJ felgi Mangels Triangular Chrom 8x15 z offsetem -25. Wygląd rewelacyjny , kólka szeroko rozstawione , fajna taka żabka. opony malem 235/75x15 i wszystko bylo OK. Trwalość lożysk bez zastrzeżeń ale 99% jazd po czarnym.
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » czw sty 27, 2005 1:18 pm

Wez jeszcze pod uwage, ze przy zwiekszenie rozstawu kol (+ew. szersza felga/opona), kolko w koncu zacznie wystawac za blotnik, a wtedy:
1. chlapie rowno (lusterka, boczne szyby),
2. opona ma blizej do blachy,
3. kazdy policaj moze Ci zabrac z nienacka dowod (o legalnym przegladzie zapomnij).
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw sty 27, 2005 2:26 pm

danielpoz pisze:jak dasz inny ET to tak samo obciaza lozyska jak i dystans cudow nie ma :) zakadajac ze o tyle samo mm sie odsadzi

a co do lozyska to teoretycznie napewno sa bardziej obciazone a czy od tego sie az tak szybko koncza?????? ?? ja mam w osobowce 22mm na strone+bardzo twarde zawieszenie(KIT)i zrobione 140tys bez oznak zuzycia-wiec mysle ze az tak nie nalezy sie tego bac no chyba ze te lozyska w jeepie sa az tak wadliwe
I tu niestety się mylisz . Zakładając tuleję dystansową zwiększa się długość ramienia siły działającej na łożysko bardziej niż w przypadku zmniejszenia ET . Tak mi przynajmniej wychodzi z prostego , odręcznie wykonanego rysunku .
Inna sprawa na ile dystans jest w stanie skończyć łożysko . Nie wiem bo nie testowałem . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » czw sty 27, 2005 3:19 pm

DanielF pisze:Wez jeszcze pod uwage, ze przy zwiekszenie rozstawu kol (+ew. szersza felga/opona), kolko w koncu zacznie wystawac za blotnik, a wtedy:
1. chlapie rowno (lusterka, boczne szyby),
2. opona ma blizej do blachy,
3. kazdy policaj moze Ci zabrac z nienacka dowod (o legalnym przegladzie zapomnij).
Dowcip polega na tym, że w cherokee'im po zalożeniu 8'' Mangelsów z offsetem -25 i oponami 235x15 wszystko jest OK. Oryginalne nadkola są na tyle cherokieee, że żadna glina się nie ma prawa czepiać ( chyba , że ta spod kól :wink: ), opona nie ma możliwości kontaktu z blachą a co do chlapania, no cóż tu fakt troche gorzej. Trzeba częściej myć autko....
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » czw sty 27, 2005 3:29 pm

ile twarzy tyle opinii... i badz tu teraz madry.
z tego wynika, ze odsadzanie dystansami,
czy felgami z offsetem tak samo wplywa na piasty
- ramie sily dzialajacej na piaste sie powieksza - nie ma cudow.
pytanie tylko, czy te lozyska naprawde tak szybko sie sypna
przy jezdzeniu w wiekszosci po czarnym??
czy troche w tym dmuchania na zimne??
wiem, ze z teoretycznego punktu widzenia,
obciazenie piast bedzie niesymetryczne,
ale czy tak szybko da to efekt w postaci uszkodzenia lozysk??
no i w koncy nie wiem, czy bedzie obcieralo czy nie?
czy felga z offsetem -25 to odsadzenie o 2,5cm?
jesli tak, to chyba juz te 0,5cm nie stanowi takiej roznicy.
jak nie obciera przy 2,5cm, to chyba przy 3cm az tak bardzo tez nie bedzie.
LRD3

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » czw sty 27, 2005 3:36 pm

Szanowny kolego!
Tak to jest na naszym forum. ( i w calej Polsce : gdzie 2 Polaków tam 3 różne zdania) :D
Musisz wybrać opcję najbardziej pasującą Twoim potrzebom. :lol:
A potem , jak już sprawdzisz na wlasnej skórze - sam będziesz radzil innym. 8)
A tak na poważnie wieczorkiem podeslę Ci na emila zdjęcia mojego Szerokiego na 8" Mangelsach , popatrzysz jak to wygląda.
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw sty 27, 2005 3:39 pm

Ja mam odsadzone szeroki felgi i opony 255 (z przodu bez dystansow a z tylu chyba jakies 20mm). Opony wystaja po kilka cm poza obrys ale z tylu mam zalozone poszezenia nadkol z przodu niestety nie ale za to bloto robi mi rasowy wyglad ;-) Niestety odsadzenie przodu ma jeszcze jeden mankament ; kierowanie na polskich drogach (koleiny) wymaga duzej sprawnosci i refleksu bo samochod ma spora tendencje do myszkowania, za to w ostrych zakretach przy duzej szybkosci czlowiek nie ma uczucia ze zaraz sie samochod wykopyrtnie do rowu tak jak na farbycznych zestawach.

ps. najpierw siadaja swoznie dolne a nie piasty :-D
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » czw sty 27, 2005 3:40 pm

pan_boczek pisze:ile twarzy tyle opinii... i badz tu teraz madry.
panie boczku ... posluchaj sie tych, co jezdzili takim autkiem, znaja problem i go czuja. kolega bartosiak dobrze radzi. nie kombinuj z dystansami, skoro sprawdzil w pipie i wie, co pisze.
jak sadze, obojetnie jakiego auta dotyczy problem, to kazdy odradzi Ci wkladanie dystansow na rzecz felgi z wiekszym dodatnim offsetem. to nie auto szosowe, co by kombinowac w tym klimacie.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » czw sty 27, 2005 3:53 pm

myslalem, ze jesli felga jest odsadzona, to ma ujemny offset.
i jak wartosc offsetu przeklada sie na odsadzenie w cm?
-25 to 2,5cm?? czy jak??
LRD3

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » czw sty 27, 2005 4:01 pm

bartosiak pisze:Dowcip polega na tym, że w cherokee'im po zalożeniu 8'' Mangelsów z offsetem -25 i oponami 235x15 wszystko jest OK.
Ja myslalem raczej o 265 (10,5''), w koncu na pewno zacznie wsystawac :)21
Ale przyznaje - ile tam jest miejsca w cziroku, to sie slabo orientuje, chodzilo mi o 'ogolna tenedencje' - o czym myslec, jak sie zaklada dystanse, szersze felgi, opony.
A co do sworzni dolnych - to potwierdzam, jakos jakby szybciej sie luz zwieksza przy duzych kolkach.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » czw sty 27, 2005 4:04 pm

et-25, to 2.5 centymetra na zewnatrz piasty. do aut terenowych stosowane sa felgi z ujemnym, czyli na zewnatrz/ujemnym et czyli offsetem. zazwyczaj 8)
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » czw sty 27, 2005 4:10 pm

znalazlem ta strone:
http://www.rsracing.com/tech-wheel.html
tu jest wszystko dokladnie wyjasnione.
LRD3

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » czw sty 27, 2005 4:12 pm

pan_boczek pisze:myslalem, ze jesli felga jest odsadzona, to ma ujemny offset.
i jak wartosc offsetu przeklada sie na odsadzenie w cm?
-25 to 2,5cm?? czy jak??
Masz rację offset ujemny to odsadzenie ( na tzw zewnątrz); dodatni - do środka samochodu, zerowy to.... środek tarczy w środku obręczy...
25 to 2,5 cm czyli 25 mm.
Natomiast różnica pomiędzy dystansami a odsadzeniem jest jeszcze taka, że stosując dystans odsuwasz cale kolo od piasty ( tarczę, obręcz i oponę , zmiana osi obrotu calego kola i zmiana ramienia sily dzialającej na piastę i zwrotnicę ). Przy offsecie tarcza kola zostaje na swoim miejscu - odsuwasz obręcz i oponę :-). Napewno odsadzenie ma wplyw na trwalość elementów zawieszenia i ukladu kier, ale przy jeździe w większości po czarnym nie powino byc problemów.
W Patrolu mam offset chyba - 44 i jakoś daje radę a felgi 10" szerokści.
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » czw sty 27, 2005 4:24 pm

jaki jest fabryczny "backspace" w XJ - czyli odleglosc miedzy powierzchnia styku felgi i piasty a wewnetrzna krawedzia felgi. 4,5"??
LRD3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości