3cm pierscienie dystansujace na piasty
Moderator: Mroczny
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
3cm pierscienie dystansujace na piasty
myslicie, ze cos takiego sie sprawdzi?
pierscien odsadza kolo na 3 cm.
czy kolo bedzie obcieralo przy skretach?
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... RK:MEWA:IT
pierscien odsadza kolo na 3 cm.
czy kolo bedzie obcieralo przy skretach?
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... RK:MEWA:IT
LRD3
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Dystanse grubości 3cm są słabym rozwiązaniem. Nie chodzi wcale o wzrost masy nieresorwanej, ale tak jak Bocian sugerował o znaczne obciążenie piasty, która w XJ-cie jest zespolona z łożyskami (nowa w serwisie to zdaje się 1200 zł). Krótka to będzie radość. Lepiej założyć odsadzone felgi (też zwiększą mimośród, ale nie aż tak), ewentualnie dystanse, ale maks. 10mm.
jak dasz inny ET to tak samo obciaza lozyska jak i dystans cudow nie ma
zakadajac ze o tyle samo mm sie odsadzi
a co do lozyska to teoretycznie napewno sa bardziej obciazone a czy od tego sie az tak szybko koncza??????
ja mam w osobowce 22mm na strone+bardzo twarde zawieszenie(KIT)i zrobione 140tys bez oznak zuzycia-wiec mysle ze az tak nie nalezy sie tego bac no chyba ze te lozyska w jeepie sa az tak wadliwe

a co do lozyska to teoretycznie napewno sa bardziej obciazone a czy od tego sie az tak szybko koncza??????

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
okej - dzieki za te opinie. chyba rzeczywiscie sklonie sie ku zalozeniu
innych felg, ale troche szerszych, tak zeby nie byly odsadzane.
ale wtedy tez bedzie trzeba zalozyc troche szersze kapcie.
np. felge 8"/15" i obuje to w BFG ALL-Terrain 30x9,5R15.
wtedy obedzie sie na razie bez liftu, bo profil kola bedzie
prawie jak orginalny (225/70R16).
jedynie przy skretach bliskich maksymalnemu moze troche obcierac...
innych felg, ale troche szerszych, tak zeby nie byly odsadzane.
ale wtedy tez bedzie trzeba zalozyc troche szersze kapcie.
np. felge 8"/15" i obuje to w BFG ALL-Terrain 30x9,5R15.
wtedy obedzie sie na razie bez liftu, bo profil kola bedzie
prawie jak orginalny (225/70R16).
jedynie przy skretach bliskich maksymalnemu moze troche obcierac...
LRD3
Wez jeszcze pod uwage, ze przy zwiekszenie rozstawu kol (+ew. szersza felga/opona), kolko w koncu zacznie wystawac za blotnik, a wtedy:
1. chlapie rowno (lusterka, boczne szyby),
2. opona ma blizej do blachy,
3. kazdy policaj moze Ci zabrac z nienacka dowod (o legalnym przegladzie zapomnij).
1. chlapie rowno (lusterka, boczne szyby),
2. opona ma blizej do blachy,
3. kazdy policaj moze Ci zabrac z nienacka dowod (o legalnym przegladzie zapomnij).
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
I tu niestety się mylisz . Zakładając tuleję dystansową zwiększa się długość ramienia siły działającej na łożysko bardziej niż w przypadku zmniejszenia ET . Tak mi przynajmniej wychodzi z prostego , odręcznie wykonanego rysunku .danielpoz pisze:jak dasz inny ET to tak samo obciaza lozyska jak i dystans cudow nie mazakadajac ze o tyle samo mm sie odsadzi
a co do lozyska to teoretycznie napewno sa bardziej obciazone a czy od tego sie az tak szybko koncza??????ja mam w osobowce 22mm na strone+bardzo twarde zawieszenie(KIT)i zrobione 140tys bez oznak zuzycia-wiec mysle ze az tak nie nalezy sie tego bac no chyba ze te lozyska w jeepie sa az tak wadliwe
Inna sprawa na ile dystans jest w stanie skończyć łożysko . Nie wiem bo nie testowałem .



Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
Dowcip polega na tym, że w cherokee'im po zalożeniu 8'' Mangelsów z offsetem -25 i oponami 235x15 wszystko jest OK. Oryginalne nadkola są na tyle cherokieee, że żadna glina się nie ma prawa czepiać ( chyba , że ta spod kólDanielF pisze:Wez jeszcze pod uwage, ze przy zwiekszenie rozstawu kol (+ew. szersza felga/opona), kolko w koncu zacznie wystawac za blotnik, a wtedy:
1. chlapie rowno (lusterka, boczne szyby),
2. opona ma blizej do blachy,
3. kazdy policaj moze Ci zabrac z nienacka dowod (o legalnym przegladzie zapomnij).

Michał Bartosiak
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
ile twarzy tyle opinii... i badz tu teraz madry.
z tego wynika, ze odsadzanie dystansami,
czy felgami z offsetem tak samo wplywa na piasty
- ramie sily dzialajacej na piaste sie powieksza - nie ma cudow.
pytanie tylko, czy te lozyska naprawde tak szybko sie sypna
przy jezdzeniu w wiekszosci po czarnym??
czy troche w tym dmuchania na zimne??
wiem, ze z teoretycznego punktu widzenia,
obciazenie piast bedzie niesymetryczne,
ale czy tak szybko da to efekt w postaci uszkodzenia lozysk??
no i w koncy nie wiem, czy bedzie obcieralo czy nie?
czy felga z offsetem -25 to odsadzenie o 2,5cm?
jesli tak, to chyba juz te 0,5cm nie stanowi takiej roznicy.
jak nie obciera przy 2,5cm, to chyba przy 3cm az tak bardzo tez nie bedzie.
z tego wynika, ze odsadzanie dystansami,
czy felgami z offsetem tak samo wplywa na piasty
- ramie sily dzialajacej na piaste sie powieksza - nie ma cudow.
pytanie tylko, czy te lozyska naprawde tak szybko sie sypna
przy jezdzeniu w wiekszosci po czarnym??
czy troche w tym dmuchania na zimne??
wiem, ze z teoretycznego punktu widzenia,
obciazenie piast bedzie niesymetryczne,
ale czy tak szybko da to efekt w postaci uszkodzenia lozysk??
no i w koncy nie wiem, czy bedzie obcieralo czy nie?
czy felga z offsetem -25 to odsadzenie o 2,5cm?
jesli tak, to chyba juz te 0,5cm nie stanowi takiej roznicy.
jak nie obciera przy 2,5cm, to chyba przy 3cm az tak bardzo tez nie bedzie.
LRD3
Szanowny kolego!
Tak to jest na naszym forum. ( i w calej Polsce : gdzie 2 Polaków tam 3 różne zdania)
Musisz wybrać opcję najbardziej pasującą Twoim potrzebom.
A potem , jak już sprawdzisz na wlasnej skórze - sam będziesz radzil innym.
A tak na poważnie wieczorkiem podeslę Ci na emila zdjęcia mojego Szerokiego na 8" Mangelsach , popatrzysz jak to wygląda.
Tak to jest na naszym forum. ( i w calej Polsce : gdzie 2 Polaków tam 3 różne zdania)

Musisz wybrać opcję najbardziej pasującą Twoim potrzebom.

A potem , jak już sprawdzisz na wlasnej skórze - sam będziesz radzil innym.

A tak na poważnie wieczorkiem podeslę Ci na emila zdjęcia mojego Szerokiego na 8" Mangelsach , popatrzysz jak to wygląda.
Michał Bartosiak
Ja mam odsadzone szeroki felgi i opony 255 (z przodu bez dystansow a z tylu chyba jakies 20mm). Opony wystaja po kilka cm poza obrys ale z tylu mam zalozone poszezenia nadkol z przodu niestety nie ale za to bloto robi mi rasowy wyglad
Niestety odsadzenie przodu ma jeszcze jeden mankament ; kierowanie na polskich drogach (koleiny) wymaga duzej sprawnosci i refleksu bo samochod ma spora tendencje do myszkowania, za to w ostrych zakretach przy duzej szybkosci czlowiek nie ma uczucia ze zaraz sie samochod wykopyrtnie do rowu tak jak na farbycznych zestawach.
ps. najpierw siadaja swoznie dolne a nie piasty

ps. najpierw siadaja swoznie dolne a nie piasty

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
- Posty: 380
- Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
panie boczku ... posluchaj sie tych, co jezdzili takim autkiem, znaja problem i go czuja. kolega bartosiak dobrze radzi. nie kombinuj z dystansami, skoro sprawdzil w pipie i wie, co pisze.pan_boczek pisze:ile twarzy tyle opinii... i badz tu teraz madry.
jak sadze, obojetnie jakiego auta dotyczy problem, to kazdy odradzi Ci wkladanie dystansow na rzecz felgi z wiekszym dodatnim offsetem. to nie auto szosowe, co by kombinowac w tym klimacie.
pozdrawiam,
YJ 4.0
YJ 4.0
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Ja myslalem raczej o 265 (10,5''), w koncu na pewno zacznie wsystawacbartosiak pisze:Dowcip polega na tym, że w cherokee'im po zalożeniu 8'' Mangelsów z offsetem -25 i oponami 235x15 wszystko jest OK.

Ale przyznaje - ile tam jest miejsca w cziroku, to sie slabo orientuje, chodzilo mi o 'ogolna tenedencje' - o czym myslec, jak sie zaklada dystanse, szersze felgi, opony.
A co do sworzni dolnych - to potwierdzam, jakos jakby szybciej sie luz zwieksza przy duzych kolkach.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
-
- Posty: 380
- Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Masz rację offset ujemny to odsadzenie ( na tzw zewnątrz); dodatni - do środka samochodu, zerowy to.... środek tarczy w środku obręczy...pan_boczek pisze:myslalem, ze jesli felga jest odsadzona, to ma ujemny offset.
i jak wartosc offsetu przeklada sie na odsadzenie w cm?
-25 to 2,5cm?? czy jak??
25 to 2,5 cm czyli 25 mm.
Natomiast różnica pomiędzy dystansami a odsadzeniem jest jeszcze taka, że stosując dystans odsuwasz cale kolo od piasty ( tarczę, obręcz i oponę , zmiana osi obrotu calego kola i zmiana ramienia sily dzialającej na piastę i zwrotnicę ). Przy offsecie tarcza kola zostaje na swoim miejscu - odsuwasz obręcz i oponę

W Patrolu mam offset chyba - 44 i jakoś daje radę a felgi 10" szerokści.
Michał Bartosiak
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości