Strona 1 z 2
3cm pierscienie dystansujace na piasty
: śr sty 26, 2005 3:57 pm
autor: pan.boczek
myslicie, ze cos takiego sie sprawdzi?
pierscien odsadza kolo na 3 cm.
czy kolo bedzie obcieralo przy skretach?
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... RK:MEWA:IT
: śr sty 26, 2005 4:03 pm
autor: bartosiak
a po grzyba Ci te pierścienie????

Tzn. na powaznie co maja dać i co chcesz na tym zyskać??? Poszerzenie, zwiększenie rozstawu kól??
Lepiej zastosować felgi z offsetem -25 np Mangels 8x15 of-25.
: śr sty 26, 2005 4:26 pm
autor: pan.boczek
maja dac wyglad - fakt, ze to zwiekszy mase nieresorowana,
ale efekt wizualny bedzie taki sam jak przy bardziej
odsadzonych felgach. ale zaoszczedzi mi miejsca w garazu
- nie bede musial trzymac drugiego kompletu felg.
chodzi tylko czy nie beda obcieraly...
: śr sty 26, 2005 9:42 pm
autor: Discotheque
A wiesz ile kosztuja przednie lozysko piasty do Jeepa?
Jedna piasta tyle co te wszystkie dystanse.

: śr sty 26, 2005 9:47 pm
autor: Kasprol
po jaka cholere ci dystanse przyjedz do Krakowa 3-4 dni lift 2" zrobiony załozysz koła 31" i bedzie wygladał super

: śr sty 26, 2005 9:53 pm
autor: XJeep
: śr sty 26, 2005 10:56 pm
autor: Wiktor
nie beda obcieraly o nic. Wszystko wytrzyma z palcem w d.......
: czw sty 27, 2005 9:13 am
autor: Kasprol
: czw sty 27, 2005 9:45 am
autor: WJ Jeep
Dystanse grubości 3cm są słabym rozwiązaniem. Nie chodzi wcale o wzrost masy nieresorwanej, ale tak jak Bocian sugerował o znaczne obciążenie piasty, która w XJ-cie jest zespolona z łożyskami (nowa w serwisie to zdaje się 1200 zł). Krótka to będzie radość. Lepiej założyć odsadzone felgi (też zwiększą mimośród, ale nie aż tak), ewentualnie dystanse, ale maks. 10mm.
: czw sty 27, 2005 10:12 am
autor: danielpoz
jak dasz inny ET to tak samo obciaza lozyska jak i dystans cudow nie ma

zakadajac ze o tyle samo mm sie odsadzi
a co do lozyska to teoretycznie napewno sa bardziej obciazone a czy od tego sie az tak szybko koncza??????

ja mam w osobowce 22mm na strone+bardzo twarde zawieszenie(KIT)i zrobione 140tys bez oznak zuzycia-wiec mysle ze az tak nie nalezy sie tego bac no chyba ze te lozyska w jeepie sa az tak wadliwe
: czw sty 27, 2005 10:16 am
autor: pan.boczek
okej - dzieki za te opinie. chyba rzeczywiscie sklonie sie ku zalozeniu
innych felg, ale troche szerszych, tak zeby nie byly odsadzane.
ale wtedy tez bedzie trzeba zalozyc troche szersze kapcie.
np. felge 8"/15" i obuje to w BFG ALL-Terrain 30x9,5R15.
wtedy obedzie sie na razie bez liftu, bo profil kola bedzie
prawie jak orginalny (225/70R16).
jedynie przy skretach bliskich maksymalnemu moze troche obcierac...
: czw sty 27, 2005 10:16 am
autor: bartosiak
Mialem w Cherokee'm XJ felgi Mangels Triangular Chrom 8x15 z offsetem -25. Wygląd rewelacyjny , kólka szeroko rozstawione , fajna taka żabka. opony malem 235/75x15 i wszystko bylo OK. Trwalość lożysk bez zastrzeżeń ale 99% jazd po czarnym.
: czw sty 27, 2005 1:18 pm
autor: DanielF
Wez jeszcze pod uwage, ze przy zwiekszenie rozstawu kol (+ew. szersza felga/opona), kolko w koncu zacznie wystawac za blotnik, a wtedy:
1. chlapie rowno (lusterka, boczne szyby),
2. opona ma blizej do blachy,
3. kazdy policaj moze Ci zabrac z nienacka dowod (o legalnym przegladzie zapomnij).
: czw sty 27, 2005 2:26 pm
autor: Stiopa
danielpoz pisze:jak dasz inny ET to tak samo obciaza lozyska jak i dystans cudow nie ma

zakadajac ze o tyle samo mm sie odsadzi
a co do lozyska to teoretycznie napewno sa bardziej obciazone a czy od tego sie az tak szybko koncza??????

ja mam w osobowce 22mm na strone+bardzo twarde zawieszenie(KIT)i zrobione 140tys bez oznak zuzycia-wiec mysle ze az tak nie nalezy sie tego bac no chyba ze te lozyska w jeepie sa az tak wadliwe
I tu niestety się mylisz . Zakładając tuleję dystansową zwiększa się długość ramienia siły działającej na łożysko bardziej niż w przypadku zmniejszenia ET . Tak mi przynajmniej wychodzi z prostego , odręcznie wykonanego rysunku .
Inna sprawa na ile dystans jest w stanie skończyć łożysko . Nie wiem bo nie testowałem .

: czw sty 27, 2005 3:19 pm
autor: bartosiak
DanielF pisze:Wez jeszcze pod uwage, ze przy zwiekszenie rozstawu kol (+ew. szersza felga/opona), kolko w koncu zacznie wystawac za blotnik, a wtedy:
1. chlapie rowno (lusterka, boczne szyby),
2. opona ma blizej do blachy,
3. kazdy policaj moze Ci zabrac z nienacka dowod (o legalnym przegladzie zapomnij).
Dowcip polega na tym, że w cherokee'im po zalożeniu 8'' Mangelsów z offsetem -25 i oponami 235x15 wszystko jest OK. Oryginalne nadkola są na tyle cherokieee, że żadna glina się nie ma prawa czepiać ( chyba , że ta spod kól

), opona nie ma możliwości kontaktu z blachą a co do chlapania, no cóż tu fakt troche gorzej. Trzeba częściej myć autko....
: czw sty 27, 2005 3:29 pm
autor: pan.boczek
ile twarzy tyle opinii... i badz tu teraz madry.
z tego wynika, ze odsadzanie dystansami,
czy felgami z offsetem tak samo wplywa na piasty
- ramie sily dzialajacej na piaste sie powieksza - nie ma cudow.
pytanie tylko, czy te lozyska naprawde tak szybko sie sypna
przy jezdzeniu w wiekszosci po czarnym??
czy troche w tym dmuchania na zimne??
wiem, ze z teoretycznego punktu widzenia,
obciazenie piast bedzie niesymetryczne,
ale czy tak szybko da to efekt w postaci uszkodzenia lozysk??
no i w koncy nie wiem, czy bedzie obcieralo czy nie?
czy felga z offsetem -25 to odsadzenie o 2,5cm?
jesli tak, to chyba juz te 0,5cm nie stanowi takiej roznicy.
jak nie obciera przy 2,5cm, to chyba przy 3cm az tak bardzo tez nie bedzie.
: czw sty 27, 2005 3:36 pm
autor: bartosiak
Szanowny kolego!
Tak to jest na naszym forum. ( i w calej Polsce : gdzie 2 Polaków tam 3 różne zdania)
Musisz wybrać opcję najbardziej pasującą Twoim potrzebom.
A potem , jak już sprawdzisz na wlasnej skórze - sam będziesz radzil innym.
A tak na poważnie wieczorkiem podeslę Ci na emila zdjęcia mojego Szerokiego na 8" Mangelsach , popatrzysz jak to wygląda.
: czw sty 27, 2005 3:39 pm
autor: Radek666
Ja mam odsadzone szeroki felgi i opony 255 (z przodu bez dystansow a z tylu chyba jakies 20mm). Opony wystaja po kilka cm poza obrys ale z tylu mam zalozone poszezenia nadkol z przodu niestety nie ale za to bloto robi mi rasowy wyglad

Niestety odsadzenie przodu ma jeszcze jeden mankament ; kierowanie na polskich drogach (koleiny) wymaga duzej sprawnosci i refleksu bo samochod ma spora tendencje do myszkowania, za to w ostrych zakretach przy duzej szybkosci czlowiek nie ma uczucia ze zaraz sie samochod wykopyrtnie do rowu tak jak na farbycznych zestawach.
ps. najpierw siadaja swoznie dolne a nie piasty

: czw sty 27, 2005 3:40 pm
autor: Przemek wawa
pan_boczek pisze:ile twarzy tyle opinii... i badz tu teraz madry.
panie boczku ... posluchaj sie tych, co jezdzili takim autkiem, znaja problem i go czuja. kolega bartosiak dobrze radzi. nie kombinuj z dystansami, skoro sprawdzil w pipie i wie, co pisze.
jak sadze, obojetnie jakiego auta dotyczy problem, to kazdy odradzi Ci wkladanie dystansow na rzecz felgi z wiekszym dodatnim offsetem. to nie auto szosowe, co by kombinowac w tym klimacie.
: czw sty 27, 2005 3:53 pm
autor: pan.boczek
myslalem, ze jesli felga jest odsadzona, to ma ujemny offset.
i jak wartosc offsetu przeklada sie na odsadzenie w cm?
-25 to 2,5cm?? czy jak??
: czw sty 27, 2005 4:01 pm
autor: DanielF
bartosiak pisze:Dowcip polega na tym, że w cherokee'im po zalożeniu 8'' Mangelsów z offsetem -25 i oponami 235x15 wszystko jest OK.
Ja myslalem raczej o 265 (10,5''), w koncu na pewno zacznie wsystawac
Ale przyznaje - ile tam jest miejsca w cziroku, to sie slabo orientuje, chodzilo mi o 'ogolna tenedencje' - o czym myslec, jak sie zaklada dystanse, szersze felgi, opony.
A co do sworzni dolnych - to potwierdzam, jakos jakby szybciej sie luz zwieksza przy duzych kolkach.
: czw sty 27, 2005 4:04 pm
autor: Przemek wawa
et-25, to 2.5 centymetra na zewnatrz piasty. do aut terenowych stosowane sa felgi z ujemnym, czyli na zewnatrz/ujemnym et czyli offsetem. zazwyczaj

: czw sty 27, 2005 4:10 pm
autor: pan.boczek
znalazlem ta strone:
http://www.rsracing.com/tech-wheel.html
tu jest wszystko dokladnie wyjasnione.
: czw sty 27, 2005 4:12 pm
autor: bartosiak
pan_boczek pisze:myslalem, ze jesli felga jest odsadzona, to ma ujemny offset.
i jak wartosc offsetu przeklada sie na odsadzenie w cm?
-25 to 2,5cm?? czy jak??
Masz rację offset ujemny to odsadzenie ( na tzw zewnątrz); dodatni - do środka samochodu, zerowy to.... środek tarczy w środku obręczy...
25 to 2,5 cm czyli 25 mm.
Natomiast różnica pomiędzy dystansami a odsadzeniem jest jeszcze taka, że stosując dystans odsuwasz cale kolo od piasty ( tarczę, obręcz i oponę , zmiana osi obrotu calego kola i zmiana ramienia sily dzialającej na piastę i zwrotnicę ). Przy offsecie tarcza kola zostaje na swoim miejscu - odsuwasz obręcz i oponę

. Napewno odsadzenie ma wplyw na trwalość elementów zawieszenia i ukladu kier, ale przy jeździe w większości po czarnym nie powino byc problemów.
W Patrolu mam offset chyba - 44 i jakoś daje radę a felgi 10" szerokści.
: czw sty 27, 2005 4:24 pm
autor: pan.boczek
jaki jest fabryczny "backspace" w XJ - czyli odleglosc miedzy powierzchnia styku felgi i piasty a wewnetrzna krawedzia felgi. 4,5"??