ile warto dać z cherokee?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

ile warto dać z cherokee?

Post autor: elita » pt lut 04, 2005 3:27 pm

Spodobał mi się pewien Jeep Cherokee, ale nie wiem ile warto za niego dać, rocznik 96, rejestracja 97, z porównania zdjęć wygląda jakby miał nowszą bude, ale starsze wnętrze (składak, czy taka była jakaś przejściówka). Przebieg nie wiem czy nie kręcony, ale 10kkm, ogólnie wygląd mi się podoba, nie zauważyłem żeby się coś sypało. Silnik 2.5TD (czy to ten wybuchowy?) skrzynia manual.
Wszystko niby ma, abs, elektryka szyb, luster, klimatyzacja, nawet przednią rure i dodatkowe progi.
Jaki to jest model? Czym je rozróźnić?
Ile warto dać (zarejestrowany w PL), na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej? Co warto obejrzeć aby się nie nadziać? Do tej pory jeździłem tylko dużymi osobówkami, ale czuje lekką potrzebe zmiany klimatu.

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Re: ile warto dać z cherokee?

Post autor: kejtar » pt lut 04, 2005 4:31 pm

elita pisze:rocznik 96, rejestracja 97, z porównania zdjęć wygląda jakby miał nowszą bude, ale starsze wnętrze (składak, czy taka była jakaś przejściówka).
Daj linka do fotek, bo to brzmi troche dziwnie. Rocznik 96 bedzie ciagle kanciaty, prostokatne tylne swiatla, klapa tylna z fiberglass. Rocznik 97 bedzie mial stalowa klape no i bedzie bardziej zaokraglony: tylne swiatla nie beda prostokatne.
Wewnatrz latwo rozroznic modele w ten sposob:
- rocznik 97+ bedzie mial miejsce na 2 kubki i hamulec reczny blizej siedzenia kierowcy
- rocznik 96- nie bedzie mial wbudowanego miejsca na kubki, i hamulec bedzie centralnie polozony (pomiedzy pasazerem a kierowca)

Pare jeszcze rzeczy: na czym opierasz to ze jest to rocznik 96 ? bo rocznik 97 mogl byc zbudowany w 96 (od okolo wrzesnia mozna kupowac nastepnego roku modele bez problemow, zaleznie od samochodu czasami wczesniej).

Czemu sie przyjrzec? popatrz sie czy nie cieknie gdzies olej? (np na tylnym wyjsciu z silnika: naprawa latwa ale mozna uzyc do zbicia ceny). Opewnij sie ze nie byl pukniety (popatrz sie czy nie ma wybrzuszen w podwoziu lub karoserii)
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » pt lut 04, 2005 4:49 pm

No to to jest stary model 96 (to jest XJ?), zmyliły mnie przednie kierunkowskazy (pionowe i poziome, sądziłem że taki układ jest w nowych), ale chyba ich lifting też jakoś pod drodze nastąpił, albo są jeszcze bardziej subtelne róźnice między modelami.
To że jest to 96 wniosłem bo na dźwiach kierowcy jest napisane 'manufactured 1996' :)
Fotek niestety nie mam.
Ile warto dać?
Samochód był ponoć sprowadzony z niemiec od leśniczego, więc domniemam że więcej spędził w lesie niż na trasie, może z tąd niski przebieg, ale może być też wychechłany. Cieknąć nic nie cieknie, przynajmniej nie zauważyłem, ale jak go rozgdzieje to przyjrze się czy na ciepło nic nie puści.
W tygodniu chcę się nim przejechać i zobaczyć jak jeździ.
A może jest gdzieś na www time-line z detalami w rocznikach?

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » pt lut 04, 2005 7:35 pm

Jeśli on ma 10kkm to chyba po setce jak nie po dwustu.

Pomyśl samochód prawie 10 letni i ktoś robił nim 1000 rocznie?
Rok ma 52 tygodnie, a 20x50=1000. Czyli sugerujesz że ktoś jeździł nim 20 km tygodniowo, czyli około 3km dziennie :)21

Ja mam większy przebieg roczny na piechotę :)21

Ktoś ci wali niezłą ściemę

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt lut 04, 2005 8:26 pm

Bartek 4.7 pisze:Jeśli on ma 10kkm to chyba po setce jak nie po dwustu.

Pomyśl samochód prawie 10 letni i ktoś robił nim 1000 rocznie?
Rok ma 52 tygodnie, a 20x50=1000. Czyli sugerujesz że ktoś jeździł nim 20 km tygodniowo, czyli około 3km dziennie :)21

Ja mam większy przebieg roczny na piechotę :)21

Ktoś ci wali niezłą ściemę
Chyba, że znakomitą część czasu stał wybuchnięty w różnych warsztatach i garażach... :)21 To by się wówczas mogło zgadzać... :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » pt lut 04, 2005 11:46 pm

Ale gafa, ma 100kkm oczywiście, gdzie 10 :))) mój błąd, 10 to też byłbym zaskoczony :)))
To ile warto?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt lut 04, 2005 11:58 pm

misman pisze:
Chyba, że znakomitą część czasu stał wybuchnięty w różnych warsztatach i garażach... :)21 To by się wówczas mogło zgadzać... :)21
Ty lepiej nie kracz,adepcie :)21 :)21
A dać to warto jak najmniej i koniec...Chcą pewnie z 5kE?
Posprawdzać duperele-zawsze można sie czegoś czepnac:przesuw fotela,antena,puki-stuki w podwoziu,owo puszczanie simmeringów,ruda na progach.
Zakładam,że zasadnicze tematy silnikowo-napedowe są ok.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » sob lut 05, 2005 12:15 am

Na temat ceny jeszcze nie rozmawiałem, pooglądałem sobie autko ale o cenie będę rozmawiał później jak się przejade :)
Mówisz że ok 5kE, to jest około 20kzł i to wziąść jako cene max?

Awatar użytkownika
majkel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt maja 14, 2004 10:05 pm
Lokalizacja: Wwa

Post autor: majkel » sob lut 05, 2005 12:21 am

Jak srodek stary a buda po liftingu czyli wystepujaca >97 i diesel to raczej dziwne.Moze byc mina.Bo powinien miec i wnetrze nowe.Najlatwiejsze do sprawdzenia:W starym srodku wentylacja na suwakach,w nowym na pokretlach.I juz.Poza tym nowy:2xAribag.Przednie drzwi bez malego trojkatnego okienka (pelne opuszczane szyby).
Teoretycznie wszystko mozliwe,ale baaaaardzo malo prawdopodobne,zeby zrobili taka kompletacje,stary srodek,nowa buda.
Widzialem takiego w jakims ogloszeniu - bodaj 96....a przod jak od rocznika >97.Ewidentnie po figurze......

Wiec badz czujny.Aha - po 97 diesel z elektroniczna pompa wtryskowa
XJ 2,5TD '95 - był
ZG 5,9 '98 - jest
Voyager 2,4 '97 - jest
WJ 4,7HO OVERLAND '02 - jest

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob lut 05, 2005 12:29 am

elita pisze:Na temat ceny jeszcze nie rozmawiałem, pooglądałem sobie autko ale o cenie będę rozmawiał później jak się przejade :)
Mówisz że ok 5kE, to jest około 20kzł i to wziąść jako cene max?
Elita-looknij w ogłoszenia,mobile,allegro, itepe.
Spisz jego vin i poleć na ruską stronę:http://jeep.avtograd.ru.
tam masz m in dekoder vinu i kupę innych informacji.
Ostatnio zmieniony sob lut 05, 2005 12:54 am przez vandall1, łącznie zmieniany 1 raz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob lut 05, 2005 12:34 am

Ostatnio zmieniony sob lut 05, 2005 12:40 am przez danielpoz, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » sob lut 05, 2005 12:38 am

Z tym nowym przodem to ja namieszałem, one są bardzo podobne, a ja nie dostrzegałem różnic. Tak mi się wydawało że stare mają tylko 1 kierunkowskaz, a nowsze 2 (pionowy i poziomy) ale już wiem że to nie prawda :) więc to jest cały model stary, stare wnętrze i buda.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob lut 05, 2005 8:56 am

ile warto dać to musisz sam wymyślelć, nikt ci nie powie tyle i kropka. zalezy zawsze od stanu auta. VMa bym nie kupował. Miałem już nawet myśl kiedyś żeby VMa zostawić TYLKO w teren ale wyszło mi z rozplątania myśli że też się nie nadaje absolutnie.

bocian kiedys zamiescił ładny opis testu. poszukaj na forum. w kazdym wypadku nalezy bujnąć syfa do około 120 chociaż w wypadku diesla.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » sob lut 05, 2005 11:19 pm

Ja raczej nie chce się bawić w gaz (przerabiałem to kilka lat temu), nie chcę też zostawiać na stacji majątku :) raczej już okrzepłem i sciganie pozostawiam młodszym :)), więc wybór diesla jest jak najbardziej świadomy. Czytałem o awaryjności VM, no cóż każdy silnik może się zepsuć. Dzięki forum wiem jak ograniczyć tą awaryjność (2 głowice na pake :D, nie przegrzać, regularnie zmieniać płyn w chłodnicy, nie holować jachtów, nie są to sprawy których nie mógłbym spełnić). Wiem też żeby sprawdzić czy nie kopci płynem z chłodnicy bo to znaczy że już jest do naprawy :D
Co do ceny to ja się kompletnie nie orientuje, auto to które mam potrafię wycenić, ale na podstawie allegro czy innych komisów jest to ciężko zrobić, są tam ceny wywoławcze, a transakcji niewiele, jak widze auto za 30k i nie ma kupca to znaczy że sprzedający przegina z ceną. Auta 96-97 na scoucie stoją za 5kE ale czy stoją czy schodzą ;) bo to też różnica.
Porównując różne komisy, popyt podaż, kursy walut itp doszedłem że wolałbym w sumie ten nowy model jak ma być w tym samym roczniku :) jak mam kupić to musi to być dla mnie okazja mogę zacząć od 20kzł, a jak się zaurocze po jeździe próbnej to max do 24, a jak zakocham to do 25kzł ;)

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz lut 06, 2005 12:59 pm

elita pisze:Ja raczej nie chce się bawić w gaz (przerabiałem to kilka lat temu), nie chcę też zostawiać na stacji majątku :) raczej już okrzepłem i sciganie pozostawiam młodszym :)), więc wybór diesla jest jak najbardziej świadomy.
Bo ja wiem, czy diesel jest teraz tak bardziej opłacalny od benzyny ? Symulacja kosztów wskazuje, że zagazowana benzyna jest na równi (jeśli nie ciut taniej) z dieslem. Ceny paliw są jakieś pop...walone, standardowe szacunki utraciły zatem sens :-?
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » czw lut 10, 2005 9:26 am

ok, przejechałem się :D (fajnie!), porobiliśmy fotki http://dsl.comm.pl/~serek/jeep/
ale jeszcze nie podjołem decyzji, martwią mnie 2 sprawy:
- wymiana podsufitówki ile kosztuje nowa, bo zainstalowana jest trochę zniszczona (ma 2 dziury, chyba ktoś coś przewoził i zawadził) i gdzie można to dostać?
- kontrolki pokazują 'check engine', ponoć jest uszkodzony czujnik ciśnienia oleju (wskaźnik nic nie pokazuje, ile za taki czujnik do VM?), ale może czujnik jest ok, a nie ma smarowania? Jak sprawdzić przed zakupem, że to tylko czujnik?

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw lut 10, 2005 10:07 am

Mialem ten sam problem. Proponuje podjechac do mechanika- pierwszy, lepszy powinien podpiac manometr i zmierzyc cisnienie. Kosztowalo mnie to 10 pln, a uzywany czujnik dostalem za free. :D
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lut 10, 2005 6:04 pm

lepjej umowic sie na DC i odczytac z kompa co pokazuje....
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lut 10, 2005 6:05 pm

A jak by co to przeciez tam jest wskazowka od cisnienia oleju. nie jest to podpiete do komputera :)2
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » pt lut 11, 2005 12:26 am

Hmm wskazówka jest, pokazuje stale zero.
Jeśli komputer 'ogląda' ten sam czujnik to faktycznie ma stracha i świeci checkiem. ale jak czujniki są 2 (dla wskaźnika i dla komputera) to to mi się nie podoba.
A jak Wam się fotki podobają? :D

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » sob lut 12, 2005 5:57 pm

Kupiłem :D
Dzięki za wszelakie porady, mechanik pooglądał, nie miał takiego czujnika ale potwierdził koszt kilkanaście złotych, reszte też pooglądał, wszystko ok, dobiłem targu, wyszło troszkę drożej niż zakładałem, ale jestem zadowolony
:DDD
elita@XJ'97TD

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » sob lut 12, 2005 6:27 pm

Maiłem też problem z "check engine'". Powalony był czujnik położenia wału korbowego. Bardzo trudno dostępny - na kołnierzu skrzyni biegów od strony silnika. Podaje obroty do komputera. Można jeździć ale będzie więcej palił ropy gdyż bez tych impulsów przechodzi w awaryjny tryb pracy i robi się mulasty. Podobno te czujniki się nie psują. Nowy kosztuje 500 zetów. U mnie mądry pan Kazio żle go ustawił i tak kręcił kabelkami aż je urwał :roll:
Mirek

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » sob lut 12, 2005 6:30 pm

I jeszcze jedno - amerykany pod check engine popodłączali tyle różnych rzeczy, że głowa pęka. Przyczyn może być multum :o
Mirek

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » sob lut 12, 2005 6:41 pm

A ja u siebie nie mam tego check engine i nie mam problemu. Najlepsze sa najprostrze rozwiazania 8)
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » sob lut 12, 2005 7:39 pm

Od którego roku wkładali ten czek endżin?
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości