dziwny dźwięk

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

dziwny dźwięk

Post autor: vladimir » ndz lut 06, 2005 6:15 pm

cześć jestem po powrocie (jakby ktos zauważył ze mnie nie było :-? )

jadę po czarnym i słysze "dziwny dźwięk" wycie coś jak świdrujący gwizd dość wysoki podobny do tego jak by szybko kręcic gumowym wężem, przy predkości od 90-120 km. Narasta około 90 i ginie po przekroczeniu ok.120. Czasem znika na chwilę.
Jest to cholernie dokuczliwe na tyle że zmusza mnie do jazdy poniżej lub wyżej tych wielkości.

pytanie -co to jest?

XJ 90 ltd przebieg 75 000 km (org.) serwisowany, igła

vl

?? ?? ?? ?? ??
oficjalne podziękowania dla Tadka za CD i wofa za artykuł :)2
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lut 06, 2005 8:14 pm

to alien...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » ndz lut 06, 2005 8:24 pm

czesław&jarząbek pisze:to alien...
:)21
nie- to jest alien
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz lut 06, 2005 11:34 pm

nie napisales skad dochodzi swist, ja walczylem ze swistem w kabinie tez tak miedzy 90-120 :)21 dochodzil wyraznie od strony pasazera

Jezdzilem jako pasazer sluchajac, kumple sluchali, lusterko zdejmowalem, szyby zaklejalem tasma zeby sprawdzic czy to nie uszczelki, przednia szybe zaklejalem na laczeniu, wozilem muzyka :)21 bo taki to ponoc wszystko wyslucha :)21 i co?

i nic :)21 tak jak swiszczalo po zakupie tak swiszczy kolejnemu wlascicielowi :)21

nikt nie potrafil stwierdzic co swiszcze a ja sie przyzwyczailem.

Namierz skad to dochodzi czy jest bardziej metaliczne czy bardziej gluche, czy w czasie wycia lekki skret i obciazenie lozysk jednej osi lub drugiej wzmaga, wycisza to. Czy tak samo jest niezaleznie czy masz wcisniety gaz czy hamujesz silnikiem czy jedziesz na rownym gazie.
Czy to samo jest z napedem 4x2 i 4x4

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » pn lut 07, 2005 11:20 am

Wyglada to tak

dźwięk raczej nie metaliczny, wysoki jak gwizd (spróbuj- jesli cie można prosić- mocno i głośnozagwizdac wydmuchujac powietrze to będzie to)
jest na 2x4 i 4x4 w zakresie 80-90 km sie pojawia i zanika 110-120 całkowicie.
Pojawia sie narastając i tak samo zanika gdy zdejmuje noge z gazu
Jak jade 140 i zdejmuje gaz pojawia sie stopniowo ok 120 i zanika jak wyżej ok 90. Na setcce jest ciagle.
Dźwięk raczej z okolicy maski z przodu. Jakby jakiś "wentylator" albo cos .... :o .Jest tak głosny ze jazda wykluczona. Musze k...jeżdzic wolno albo szybko.
Nic z prawej czy lewej strony i przy skretach wiec chyba nie łozyska bo i dźwiek jest inny. Żaden wiatr bo ten przy peepie jest specyficzny i znany.
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » pn lut 07, 2005 11:46 am

ja mialem taki swisty w 2,5TD, ale to bylo spowodowane dziura w przewodzie dolotowym do turbosprezarki. brala lewe powietrze i w zakresach pracy sprezarki slychac bylo taki swist, jakby ktos akurat w poblizy wlaczyl odkurzacz. przecialem przewod, wsunalem blaszana tuleje, zalozylem dwie obejmy i wszystko gra. no ale w 4,0L to raczej nie turbosprezarka :wink:
LRD3

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » pn lut 07, 2005 11:57 am

o właśnie, kumpel co ze mną tego słuchał tez skojarzył dźwięk z turbo i lewym powietrzem.
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » pn lut 07, 2005 2:30 pm

to sprawdz przewod za filtrem powietrza.
LRD3

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » pn lut 07, 2005 11:03 pm

pod jakim kątem mam sprawdzić czy niema dziury czy jak?
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » wt lut 08, 2005 8:09 am

czy jest :)21
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » wt lut 08, 2005 8:35 am

wlasnie :lol: zobacz czy nie ma jakichs nieszczelnosci
LRD3

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » wt lut 08, 2005 8:41 am

Patrzyłem nie ma,
czy moze być związek z mrozem i wentylacją jak mi ktos sugerował?
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » wt lut 08, 2005 9:54 am

przesłuchałem jeszcze raz (a nuż znajde kogoś kompetentnego(Bocian odezwij sie) to jest dźwięk jak przy sprzezeniu mikrofonu wysoki.
Chyba mam prawo sie wk......
Nikt nie ma pomysłu? Czekam cierpliwie.
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt lut 08, 2005 10:01 am

vladimir pisze:przes³ucha³em jeszcze raz (a nu¿ znajde kogo¶ kompetentnego(Bocian odezwij sie) to jest d¼wiêk jak przy sprzezeniu mikrofonu wysoki.
Chyba mam prawo sie wk......
Nikt nie ma pomys³u? Czekam cierpliwie.
A czy dzwiek wystepuje tylko przy jezdzie - jak na P dasz na wysokie obroty to nie slychac?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » wt lut 08, 2005 11:04 am

otóż nie, tylko podczas jazdy w zakresie tych predkosci
niema tam jakichś łożysk od przodu, klapek co sie nie domykaja które w takiej sytuacji moga tak gwizdać?

Panowie mniej metafizyki a wiecej konkretów (patrz c&j)
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt lut 08, 2005 3:29 pm

Występuje również na N ? Czy jest także przy wyłączonym silniku? (Ostrożnie w czasie próby!)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lut 08, 2005 3:35 pm

vladimir pisze:Wyglada to tak

dźwięk raczej nie metaliczny, wysoki jak gwizd (spróbuj- jesli cie można prosić- mocno i głośnozagwizdac [cenzura] powietrze to będzie to)
jest na 2x4 i 4x4 w zakresie 80-90 km sie pojawia i zanika 110-120 całkowicie.
Pojawia sie narastając i tak samo zanika gdy zdejmuje noge z gazu
Jak jade 140 i zdejmuje gaz pojawia sie stopniowo ok 120 i zanika jak wyżej ok 90. Na setcce jest ciagle.
Dźwięk raczej z okolicy maski z przodu. Jakby jakiś "wentylator" albo cos .... :o .Jest tak głosny ze jazda wykluczona. Musze k...jeżdzic wolno albo szybko.
Nic z prawej czy lewej strony i przy skretach wiec chyba nie łozyska bo i dźwiek jest inny. Żaden wiatr bo ten przy peepie jest specyficzny i znany.
reduktor?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lut 08, 2005 3:41 pm

ustalilismy ze halas pojawia sie przy jezdzie z okreslona predkoscia i przy napedzaniu, czyli wychodzi ze to uklad napedowy

teraz musimy ustalic czy halas jest zwiazany z predkoscia czy z obrotami silnika.

kolejny test, zblokuj skrzynie w pozycje 3 i pojedz kawalek mozesz dociagnac tak do 5k obrotow, wiecej nie trzeba.

Postaraj sie zaobserwowac czy to nie ma zwiazku z obrotami silnika.
Akurat przy ok 80-80kmh AW-4 miesza OD

jezeli po zblokowaniu na 3 nie bedzie tego to mozna jeszcze odlaczyc chwilowo od TCU kabelek sterujacy OD i wtedy proba. Jak bedzie cicho to ujowo. Jak glosno to dalej szukanie. Tym razem juz w okolicach reduktora tylnego mostu.

A jaki masz olej z tylu i kiedy zmieniany?

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt lut 08, 2005 5:11 pm

Bocianowski - przypuszczam że u Ciebie to mogły gwizdać poziome płaskowniki na kangurach... :)2
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt lut 08, 2005 5:18 pm

Gwiżdżą także Jeepowskie anteny :D I to właśnie w pewnym zakresie prędkości. Chociaż przy aż tak głośnym gwiździe stawiałbym na łożysko w moście lub piaście, ewentualnie reduktor.

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » wt lut 08, 2005 6:22 pm

zatkałem wlot powietrza przed chłodnicą sugerujac sie opinia że to moze być jakies fałszywe powietrze wewnatrz, dziwne ale dźwięk sie pojawił póżniej ok 100-110km. Z obrotami może nie może raczej z wibracja w zakresie tych predkości. Jak to usłyszałem pierwszy raz odniosłem wrazenie,że to sprzęzenie w radiu bo z tych okolic to słychać.
Co do oleju to niemam pojecia -ma stan i jak go kupiłem (2miesiace)nie był wymieniany.
Reduktor? -to jest od przodu z pod maski.
Jak coś wymyslicie to posprawdzam.
Bocian ide zobaczyc
K...a, jeszcze go nie zagazowałem a zalałem 100 i juz sie kontrolka pali.
Jeszcze to trzy tygodnie mnie nie było i stał nie odpalany a wszesniej nie słyszałem symptomów.
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » czw mar 17, 2005 8:24 am

Pisałem wam o tym jakis czas temu i odpusciłem temat bo moje i wasze koncepcje sie nie sprawdzały i mysle sobie poczekam.

Wtedy był mróz i to niezły wiec pomyślałem ,że poczekam do wiosny i zobaczymy (zreszta po białym trudno jechać 120 -chociaz mozna :)21 ) teraz tego dźwieku nie słychać.

Czy to mogło mieć jakis związek ze spadkiem temperatury, przy tej predkosci spada przecież jeszcze pare stopni?

Dało sie tez wysłuchac tej samej natury dźwiek ale cichutki przy 40 km i zaraz znikał.
Zdaję sobie sprawe ze problem troche wirtualny ale .... w peepach tak naprawde wszystkie problemy sa wirtualne, generowane przez ich włascicieli

:P
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw mar 17, 2005 8:54 am

Nie wiem czy to jest w historii listy jeszcze, ale poszukaj sobie mojej sagi na temat wycia w okolicach przedniego mostu (tyle ze to bylo wycie a nie gwizd). W moim przypadku okazalo sie ze przy pewnych predkosciach (szczegolnie 120-140) wyly przednie opony z powodu rozwalonych swozni....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw mar 17, 2005 8:57 pm

Mnie ,dla odmiany teraz zaczeło gwizdać-myślę,że to pasek :)21
Albo łozyska w alterze-hgw.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw mar 17, 2005 9:03 pm

Mysle ze Wasze problemy rozwiazalby porzadny subwoofer w bagazniku i porzadny dopalik :)21 Do tego jakas anlaga z wekslerem i zaden szum czy halas juz niegrozny :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości